Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tää nyt on itsestään selvä asia, mutta ei noihin erikoisyksiköihin niin vaan mennä, vaan voi kestää todella kauan, että jossakin haluamassaan yksikössä aukeaa paikka. Ja sitten kun se YKSI paikka aukeaa, niin sinne saattaa olla useampikin hakija.

Se on hyvä juttu että tietää mitä haluaa ja mihin kykenee, mutta kaikki asiat eivät ole aina pelkästä halusta kiinni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulustelussa tunnustuksen saaminen on oma taiteenlajinsa.
Eihän kuulusteluissa tunnustusta haeta, vaiko? Kirjataan miten tilanne henkilön mielestä meni, ja laitetaan paperit syyteharkintaan. Todisteiden valossa tuomitaan, esim. tietääkseni mua ei voida heittää vankilaan vaikka menisin laitokselle ja väittäisin tappaneeni JFK:n.

Mä voin sanoa tähän, että kyllä, tunnustusta haetaan aina. Mutta pelkkä myöntä ei riitä, pitää saada henkilö puhumaan asiasta sen lisäksi. Avaamaan se mitä teki, missä ja milloin. Nimenomaan se, että saa henkilön puhumaan on taitolaji. Se vaatii aikamoista pelisilmää, tietenkään ei valehdella tai huijata. Monet konnat kun heittäytyvät muistamattomaksi, eivät tiedä tai ovat muka niin kännissä/aineissa. Joitakin tosin ei saa puhumaan vaikka teki mitä.

Mä voin sanoa tähän, että kyllä, tunnustusta haetaan aina. Mutta pelkkä myöntä ei riitä, pitää saada henkilö puhumaan asiasta sen lisäksi. Avaamaan se mitä teki, missä ja milloin. Nimenomaan se, että saa henkilön puhumaan on taitolaji. Se vaatii aikamoista pelisilmää, tietenkään ei valehdella tai huijata. Monet konnat kun heittäytyvät muistamattomaksi, eivät tiedä tai ovat muka niin kännissä/aineissa. Joitakin tosin ei saa puhumaan vaikka teki mitä.
Okei :)

Mutta kyllähän sitä tutkinnassakin tietynlaista auktoriteettia vaaditaan, ettei ole ihan mikään nössö. Ihmisten käsittelyn taito korostuu, kaikista ei ole tosiaankaan ole siihen. Kuulustelussa tunnustuksen saaminen on oma taiteenlajinsa.
Mennäänkö kuulusteluissa usein limitillä? Tarkoitan siis, että käytetäänkö useinkin menetelmiä jotka voisi joidenkin mielestä olla "rajan ylittämistä"? Psykologiset menetelmät ja muut ihmisten käsittelyt kiinnostaa. Itseänikin tuo tutkinta kiinnostaa kenttätyön ohella, olen avoin kaikille vaihtoehdoille.

Kyllä tuossa sakkoa tai ajokieltoa olisi voinut harkita. Nyt päästi menemään, LOL.

Onko tälle lain pykäliä? Jäin pohtimaan tuota kyseistä tapausta, jonon päästä ei välttämättä näe mitä on edessä mutta toki paikallaan oleva jono sen kertoo että kannattaisi odotella kun muutkin niin tekevät. Mutta koska tuossa paikalla ei ole ohituksen estävää keltaista viivaa niin Pasi lähti ohittamaan.

Vai pitäisikö tätä kysyä siltä Iltalehdessä olevalta liikennesääntötietäjältä? :)

Onko tälle lain pykäliä? Jäin pohtimaan tuota kyseistä tapausta, jonon päästä ei välttämättä näe mitä on edessä mutta toki paikallaan oleva jono sen kertoo että kannattaisi odotella kun muutkin niin tekevät. Mutta koska tuossa paikalla ei ole ohituksen estävää keltaista viivaa niin Pasi lähti ohittamaan.

Vai pitäisikö tätä kysyä siltä Iltalehdessä olevalta liikennesääntötietäjältä? :)
Katsomatta videota, pelkästään tuon sinun kommenttisi perusteella oletan että edessä on jonoa, eli kuski ei pääse ohituksen jälkeen vaaratta ja muuta liikennettä häiritsemättä palaamaan kaistalleen. Laiton ohitus, joten vetäköön sakkoa.

Edit. Pyysit pykäliä, niin tieliikennelain 18§, 3 momentti. Tuota hän on rikkonut. Rikoslaki 23 luku, 1§. Tuon perusteella hänelle annetaan sakkoa.

Onkos kellekkään tullu vielä hyväksymiskirjettä kouluun tai pelkkiä pisteitä? Eilen kutsut lähti postiin, mutta itelle ei ainakaan vielä tullut. Puhelimitse sain tiedon että 8.11 alkaa koulu p150:ssä, pisteitä oottelen vielä postitse :)

Mennäänkö kuulusteluissa usein limitillä? Tarkoitan siis, että käytetäänkö useinkin menetelmiä jotka voisi joidenkin mielestä olla "rajan ylittämistä"? Psykologiset menetelmät ja muut ihmisten käsittelyt kiinnostaa. Itseänikin tuo tutkinta kiinnostaa kenttätyön ohella, olen avoin kaikille vaihtoehdoille.

En nyt ihan tiedä mitä tarkoitat rajan yli menemisellä. Totta kai kuulustelu jo itsessään on aika painostava tilanne, mutta itse lähinnä pyrin saamaan kuulusteltavan puhumaan itsensä pussiin, niin kuin koululla opetetaan. Usein ongelma tuleekin tässä, miten saada henkilö puhumaan itsensä pussiin tai puhumaan ylipäätään. Mitään erityistä painostusta tässä ei käytetä, joskus saattaa olla tarve hiukan korottaa ääntä. Monet eivät oman syyllisyydentuntonsa takia pysty myöntämään, vaikka juttu olisi päivänselvä. On vain saatava kuulusteltavalle sellainen tunne, että kun puhuu asia hoituu helpommin.

II vaiheeseen tuli täälläkin kirje, HURRAA!! :) Olisiko hyvä kertoa haastatteluvaiheessa kun sain yhdet sakot hakuprosessin aikana kun sitä en tietenkään ole merkannut hakupapereihin kun sakot tulivat vasta sen jälkeen? Tietääkö kukaan??

En nyt ihan tiedä mitä tarkoitat rajan yli menemisellä. Totta kai kuulustelu jo itsessään on aika painostava tilanne, mutta itse lähinnä pyrin saamaan kuulusteltavan puhumaan itsensä pussiin, niin kuin koululla opetetaan. Usein ongelma tuleekin tässä, miten saada henkilö puhumaan itsensä pussiin tai puhumaan ylipäätään. Mitään erityistä painostusta tässä ei käytetä, joskus saattaa olla tarve hiukan korottaa ääntä. Monet eivät oman syyllisyydentuntonsa takia pysty myöntämään, vaikka juttu olisi päivänselvä. On vain saatava kuulusteltavalle sellainen tunne, että kun puhuu asia hoituu helpommin.

Kunnon konnat ei puhu kuin nimensä ja henkilötunnuksensa. Kyllähän nämä pikkunyhväkkeet puhuvat kuulustelussa. Pitkäveteisen ja lyhythimoisen kierto suoritettuna.

II vaiheeseen tuli täälläkin kirje, HURRAA!! :) Olisiko hyvä kertoa haastatteluvaiheessa kun sain yhdet sakot hakuprosessin aikana kun sitä en tietenkään ole merkannut hakupapereihin kun sakot tulivat vasta sen jälkeen? Tietääkö kukaan??

No mitäs luulet? Mahtaako olla parempi kerto asiasta itse, vai odottaa että joku saa selville ja huomaa sun pimittäneen asiaa? :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom