Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tasa-arvoa jaksetaan vaatia niin kauan kuin naiset hyötyvät siitä, mutta esim. juuri kuntokokeissa sillä ei sitten olekaan niin väliä ;)

Joo, ei tästä sen enempää mutta mitä tasa-arvoa se on jossa ihmisille asetetaan erilaiset suoritusrajat? Jos miehet keskimäärin ovat kirjallisissa heikompia, tulisi heille kai antaa helpotusta niistä. Sehän sitä tasa-arvoa sitten olisi, eikö vaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, ei tästä sen enempää mutta mitä tasa-arvoa se on jossa ihmisille asetetaan erilaiset suoritusrajat? Jos miehet keskimäärin ovat kirjallisissa heikompia, tulisi heille kai antaa helpotusta niistä. Sehän sitä tasa-arvoa sitten olisi, eikö vaan?

Nimen ja omaan.

No mutta jos vaihdettais aihetta... :D YLE kertoo tällaista:
Poliisihallitus on tehnyt päätöksen 50 työttömän poliisin työllistämisestä. Poliisiylijohtaja Mikko Paateron mukaan työllistämistoimet johtuvat poliisien hiljattain kasvaneista työttömyysluvuista.

Poliisiammattikorkeakoulun tilastojen mukaan poliiseja on tällä hetkellä työttömänä kaikkiaan 121. Määrä on noussut kuukauden takaisesta 60:llä, mikä johtuu poliisihallituksen mukaan pääosin lokakuun alussa poliisiksi valmistuneista ja määräaikaisten työsuhteiden päättymisestä.

Uudet virat tarkoittavat poliisilaitoksille ja poliisin valtakunnallisiin yksiköihin yhdestä neljään lisäpestiä.

- Poliisihallitus seuraa tarkasti työttömyyden kehitystä ja reagoi nopeasti tilanteen muutoksiin myös jatkossa. Poliisihallinnon työllistämistoimin mahdolliset työttömyysjaksot on tarkoitus pitää mahdollisimman lyhyinä, poliisiylijohtaja Paatero kertoo.

Paatero lupailee, että ensi vuoden aikana poliisin työttömyysongelma saadaan hallintaan.

- Senkään jälkeen tilanne ei ole se, että kaikki saisivat työpaikan heti kun ovat valmistuneet. Kuitenkin työttömyysaika niille, joille ei heti työtä ole mutta jotka ovat valmiita hakemaan töitä kauempaakin, jää muutamaan kuukauteen, Paatero arvioi.

Meidän hakuryhmässä keväällä yks mimmi tipahti kustuaan ensin juoksuosion, ja perään vatsalihastestin. Jäi siis nuo vaadittavat 15 toistoa suorittamatta. En vaan käsitä, miten tulee edes mieleen osallistua koko kokeeseen kokeilematta ensin kotona onnistuuko vatsalihastesti. Aika peruskauraa IMO. Tuskin olisi muistakaan suorituksista kiitettävästi selviytynyt, oli meinaa sen oloinen mimmi ettei salilla ole juurikaan tullut käytyä. Näin naisena voin sanoa, ettei tuo 37,5kg ihan helposti kyllä nouse. Itse olen penkannut pari vuotta ja aika tiukassa on tulosten nouseminen ollut. Ei vaan yksinkertaisesti ole mun juttu. Nykyään jo nousee tuo vaadittava kilomäärä, mutta kyllä 20toistoa silti aika kova tulos on...

Kukas täältä tammikuun kokeeseen tulee? Aikaa on vielä lukea ja treenata...Tzemii kaikille! Pistäkää parasta kaikessa mitä teette kouluun pääsyn eteen...Tammikuussa nähdään!

Hieno teko Paaterolta. Josko tuo hieman vähentäisi sitä kohtuutonta "kritiikin" määrää jota Paatero on valitettavasti osakseen saanut.

Mä en valitettavasti näe tätä asiaa noin. Pakon takia on joutunut hieman raottamaan lompakkoa, kun on nyt joutunut suurennuslasin alle, eikä kyennyt joitain asioita selittämään. Ja ihan täyttä potaskaa tuo ettei tuo työttömyystilanne vaikuttaisi mukamas ihmisten turvallisuuteen..

Oon sen sanonut täällä aiemminkin, mutta mulla ei ole haaveena työskennellä kentällä valmistumisen jälkeen, joten eiköhän nuo tilanteet, joissa mun koolla ja voimilla on merkitystä, jää siis aika vähiin sen jälkeen kun pääsen niihin hommiin, minkä vuoksi poliisikouluun olen hakemassa.

Oon sen sanonut täällä aiemminkin, mutta mulla ei ole haaveena työskennellä kentällä valmistumisen jälkeen, joten eiköhän nuo tilanteet, joissa mun koolla ja voimilla on merkitystä, jää siis aika vähiin sen jälkeen kun pääsen niihin hommiin, minkä vuoksi poliisikouluun olen hakemassa.

Haaveena...? tee palvelus ja älä hae sitten ollenkaan.

Haaveena...? tee palvelus ja älä hae sitten ollenkaan.

Voi teitä.. :D Haaveena ei ole järjestyspoliisin työ, joten en saisi arvon Nixun mielestä hakea ollenkaan? Just joo. :D On se ihme, kuinka monta kertaa tässä ketjussa pitää hokea sitä, että poliisista löytyy paljon muitakin töitä kuin ne teille rakkaat järjestyspoliisin työt. Onneksi tuntemani poliisit ja ne komisariot, kenen kanssa olen haastatteluissa asiasta jutellut, näkee asiat hieman eri tavalla ja ymmärtää, että myös tällaiselle pienemmälle naiselle löytyy paikkansa Poliisiorganisaatiosta. ;) Mutta koska tästä asiasta on mun mielestä aivan turha jankata, niin lopetan tähän keskusteluun osallistumisen. Tsemppiä muille hakuvaiheessa oleville.

Voi teitä.. :D Haaveena ei ole järjestyspoliisin työ, joten en saisi arvon Nixun mielestä hakea ollenkaan? Just joo. :D On se ihme, kuinka monta kertaa tässä ketjussa pitää hokea sitä, että poliisista löytyy paljon muitakin töitä kuin ne teille rakkaat järjestyspoliisin työt. Onneksi tuntemani poliisit ja ne komisariot, kenen kanssa olen haastatteluissa asiasta jutellut, näkee asiat hieman eri tavalla ja ymmärtää, että myös tällaiselle pienemmälle naiselle löytyy paikkansa Poliisiorganisaatiosta. ;) Mutta koska tästä asiasta on mun mielestä aivan turha jankata, niin lopetan tähän keskusteluun osallistumisen. Tsemppiä muille hakuvaiheessa oleville.

Vaikkei itsellä ole vielä mitään sen kummempaa haavetta millä sektorilla haluaisi työskennellä, niin komppaan kyllä tätä täysin. Valitettavasti joskus kenttänorsujen on vaikea muistaa, että poliisilla on käsittämättömän monipuolinen työkenttä...

Vaikkei itsellä ole vielä mitään sen kummempaa haavetta millä sektorilla haluaisi työskennellä, niin komppaan kyllä tätä täysin. Valitettavasti joskus kenttänorsujen on vaikea muistaa, että poliisilla on käsittämättömän monipuolinen työkenttä...

Onhan se työkenttä laaja, mutta ilman erikoisosaamista vastavalmistunutta odottaa melkoisen paljon suppeammat työmahdollisuudet (olettaen että saa töitä).

Esim. Turun laitoksella mahdollisuudet vastavalmistuunnelle on liikenneryhmään tai massatutkintaan (rikosilmoitusten vastaanotto ja mm. kolari-ilmoitusten ihmettely). Toki sitten kun vuodet vierii ja on kannuksensa ansainnut massatutkinnassa, voi päästä vaativampaan tutkintaan joskus.

Ihmiset tykkäävät erilaisista asioista. Itse en kovettunut massatutkinnasta ollenkaan, mutta hyvä jos kouluun on hakemassa kentästä kiinnostumatonta porukkaa, niin massatutkintakin saa innostuneita työntekijöitä. Meillä käytännössä kaikki uudet taloon tulleet vaan odottavat paikkaa kentälle (jono on 1-2 vuotta).

On mielenkiintoista jo ennen koulua lokeroitua "minä en tee sitä" tai "minä teen vain sitä". Enpä usko, että minkään organisaation ulkopuolella oleva henkilö osaa sanoa varmuudella mikä on omaa ja mihin ura vie.

Tai kenttänorsut tietävät jo enemmän, kuin sinisilmäiset vielä koulussa taapertavat pienokaiset? Valmistut, sinun tehtäväkenttä poliisissa on joko a)rikosilmoitusten vastaanotto (10%) b)päivittäistutkinta(82%) c)kenttä (7%) d)joku muu (1%) . Luvuissa ei ole otettu huomioon työttömyyttä, joka olisi tällä hetkllä kai 90%, ja siitä tietysti korrelaatiota noihin muihin ilmoitettuihin prosentteihin.

Miksei voisi hyvissä ajoin jo miettiä mikä kiinnostaa? Mitä pahaa siinä on? Ei kaikista tule eikä tarvi tulla kenttäjermuja, kyllä sitä muunkinlaista väkeä tarvitaan. Meikäläiselläkin kurssipuheenjohtaja oli alusta asti menossa talousrikostutkintaan, olisiko sillekin pitänyt sanoa, että jätä hakematta.

Miksei voisi hyvissä ajoin jo miettiä mikä kiinnostaa? Mitä pahaa siinä on? Ei kaikista tule eikä tarvi tulla kenttäjermuja, kyllä sitä muunkinlaista väkeä tarvitaan. Meikäläiselläkin kurssipuheenjohtaja oli alusta asti menossa talousrikostutkintaan, olisiko sillekin pitänyt sanoa, että jätä hakematta.

Toki voi ja jossain tapauksessa jopa kannattaakin miettiä. Panee vaan vähän varautumaan noihin suunnitelmiin kun jotkut ilmoittavat hakevansa kouluun sen takia että heistä tulee koirapoliiseja tai valmiusyksikön miehiä, joistakin muita pyssysankareita ja osasta vielä moottoripyörämiehiä. Paino siis sanalla _TULEE_. Onneksi tutkintaan hakeutuvia voi pitää ehkä täysipäisempinä kuin noita aiemmin mainittuja. Kyllähän se tervettä realismia on jos tietää jo etukäteen että ei esimerkiksi omaa sellaisia fyysisiä valmiuksia joita kentällä mahdollisesti tarvitaan.

Parempi se noin päin on, että ymmärtää reaaliteetit. Paljon pahempi on ne, jotka kynsinhampain tahtovat olla kenttämiehiä, vaikka ei kyvyt siihen yksinkertaisesti riitä. On hyvä tajuta se mihin omat rahkeet riittää ja mihin ei. Tutkinnan puolella ainakin töitä riittää ja loppupeleissä harvasta poliisikokelaasta kenttämiehiä tuleekaan.

Mutta kyllähän sitä tutkinnassakin tietynlaista auktoriteettia vaaditaan, ettei ole ihan mikään nössö. Ihmisten käsittelyn taito korostuu, kaikista ei ole tosiaankaan ole siihen. Kuulustelussa tunnustuksen saaminen on oma taiteenlajinsa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom