Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkotat varmaan näitä vermeitä?Mitäs miehiä ne poliisit on, joilla on musta/tummempi virkapuku, kuin normaalisti?
Juu pitää läpästä, mutta eikös kaikissa koulutusohjelmissa, oli ala sitten mikä tahansa, oo pakollinen ruotsi?Tulipa mieleen, että olikos vielä jokunen vuosi sitten poliisikoulun pääsykokeissa ruotsinkielen koe? Ja eikö nykyäänkin ole joku virkamiesruotsi, jonka pitää läpi päästä(*)? Onkohan se miten vaikea koe sitten?
Eikä? Että ihan kirjoittaakin?
Juu ja paljon muutakin on kielletty. Kerroin, että kysyn, en sitä että etsin netistä tietoa. Silti en yhtään työntekijää haastattele jota en ole googlannut.Eikös nykyään ole ihan kiellettyä, että työnhakijasta ei saa etsiä netistä tietoa ja sen perusteella päättää, antaako työn vai ei. Kysyä tietysti varmaan saa.
samaa mieltä vaikka poliiseja muuten tarvitaankin..Jotenkin vaan tuntuu siltä, että kun porukkaa menee poliisikouluun niin ne vaan aivopestään sielä entistä enemmän kusipäiksi tai sitten se tulee työn mukana...kyllähän joka ammattikuntaan mahtuu niitä jotka liikkuvat eri aaltopituudella, mutta kyllä sieltä pakostakin pitäisi löytyä ns. hyviä jätkiä.
:piis:
Kusipäisyys on suhteellista. Itse olen jo pitkään ihmetellyt sitä missä ne kaikki normaalit ihmiset ovat? Tuntuu että ihan ns. normikansalaisetkin tulevat tyhmemmiksi vuosi vuodelta ja kuvitellaan että kännissä saa tehdä ja sanoa mitä vaan, kun "mää kato olen vaan vähän kännissä". Ei normaali ihminen käyttäydy kaduilla kuin apina. Sitten jos ei jaksa kuunnella kännistä jorinoita joka kerta hymy huulilla, niin poliisi on kusipää. Tai jos herra/rouva ei tajua kymmenennellä kerralla poliisin antamaa neuvoa/kehoitusta/käskyä, ja kädestä pitäen joudutaan taluttamaan, niin poliisi on väkivaltainen kusipää. Niinpä niin.
Taas täytyy olla yllä olevasta samaa mieltä. Nyt alkaa sitten taas se kuuluisa pikkujoulukausi jolloin kaikki pikkujohtajat ovat liikkeellä räkä poskella ja kravatti solmussa. :jahas:
Aika rankka aika vuodesta sekä poliiseille että järjestyksenvalvojille.
Tiedän, että niitä omia työkavereita ja opiskelutovereita on vaikea tarkastella kriittisesti, mutta mä haluaisin kysyä teiltä palstan poliiseilta, että jos kriittisesti mietitte omaa ammattikuntaanne, niin löytyykö jotakin sellaista negatiivista luonteenpiirrettä tai "ammattitautia", joka olisi ominainen isolle osalle poliiseista? Rasismia? Kaikkitietäväisyyttä? Kontrollifriikkejä? Tosikkoja? Sovinismia? Yleistä kusipäisyyttä? Sana on vapaa.
Mä esimerkiksi itse opiskelen liikunta-alaa ja voin suoraan sanoa, että tällä alalla esiintyy jonkin verran sellaista henkistä laiskuutta ja ylimielisyyttä. Kuvitellaan, että kaikki pyörii urheilullisen elämäntavan ympärillä ja että mistään muista yhteiskunnan osa-alueista ei tarvitse tietää mitään. Jonkin asteista ahdasmielisyyttä siis. Kapea-alaista ja yksipuolista asioihin suhtautumista.
Se on sinänsä mielenkiintoinen vuodenaika, koska nämä "toimitusjohtajat" ripuloivat housuun, ja mikäli sattuisivatkin kerkeämään vessaan, niitä saa sitten sieltä herätellä ja nostella housut nilkoissa, jonka jälkeen homma siirretään teikäläisille. Arvaas vaan, kenen pari viimeisintä vuotta on kulunut näissä merkeissä? Nyt saa kerrankin ottaa huilia täällä koululla, kunnes meno mahdollisesti jatkuu jälleen vuoden kuluttua. Niin, ja sen "Moppi & Ämpäri"-puulaakin toimitusjohtajalla on aina niin kova palkka, että se pitää mainita joka yhteydessä (jopa vetelät housussa), kuten Sumu tuossa alempaa mainitsikin.Taas täytyy olla yllä olevasta samaa mieltä. Nyt alkaa sitten taas se kuuluisa pikkujoulukausi jolloin kaikki pikkujohtajat ovat liikkeellä räkä poskella ja kravatti solmussa. :jahas:
Aika rankka aika vuodesta sekä poliiseille että järjestyksenvalvojille.
"F**tu poikha tiedätsä että mä tienaan helvethisti enhemmän khuin shä! Et thaida kolmee tonnii kuussa shaada! Poikha!! Mhun palkha on 3000e/kk, shä et voi thehdä mulle nÄIN!!"
...ja sit pitäs jaksaa tollasia proleja kuunnella kun ne känässä omistaa maailman?
Se on sinänsä mielenkiintoinen vuodenaika, koska nämä "toimitusjohtajat" ripuloivat housuun, ja mikäli sattuisivatkin kerkeämään vessaan, niitä saa sitten sieltä herätellä ja nostella housut nilkoissa, jonka jälkeen homma siirretään teikäläisille. Arvaas vaan, kenen pari viimeisintä vuotta on kulunut näissä merkeissä? Nyt saa kerrankin ottaa huilia täällä koululla, kunnes meno mahdollisesti jatkuu jälleen vuoden kuluttua. Niin, ja sen "Moppi & Ämpäri"-puulaakin toimitusjohtajalla on aina niin kova palkka, että se pitää mainita joka yhteydessä (jopa vetelät housussa), kuten Sumu tuossa alempaa mainitsikin.
Arvaas vaan, kenen pari viimeisintä vuotta on kulunut näissä merkeissä? Nyt saa kerrankin ottaa huilia täällä koululla, kunnes meno mahdollisesti jatkuu jälleen vuoden kuluttua.
Tämä on ehdottoman totta. Pitää keskittyä näet muihinkin opintosuunnitelmiin.Älä huoli. Kahden ja puolen vuoden päästä saat sitten taas ottaa huilia kunnolla, ainakin poliisin hommista.