Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs miehiä ne poliisit on, joilla on musta/tummempi virkapuku, kuin normaalisti?
Tarkotat varmaan näitä vermeitä?
10519408.jpg

Haalari on siis tumemmpi, ja miekkamerkki on myös tummempi. Lisäksi olkavarressa (tai rinnassa) on jokin numeroyhdistelmä, esim. VT1.2. Aivan tarkkoja tuntomerkkiä en nyt voi antaa, koska en muista. Poliisikoululla näitä testien aikaa ainakin pyöri melko runsaasti.

Tulipa mieleen, että olikos vielä jokunen vuosi sitten poliisikoulun pääsykokeissa ruotsinkielen koe? Ja eikö nykyäänkin ole joku virkamiesruotsi, jonka pitää läpi päästä? Onkohan se miten vaikea koe sitten?

Tulipa mieleen, että olikos vielä jokunen vuosi sitten poliisikoulun pääsykokeissa ruotsinkielen koe? Ja eikö nykyäänkin ole joku virkamiesruotsi, jonka pitää läpi päästä(*)? Onkohan se miten vaikea koe sitten?
Juu pitää läpästä, mutta eikös kaikissa koulutusohjelmissa, oli ala sitten mikä tahansa, oo pakollinen ruotsi?

*Ei sen virkamiesruotsin pidä päästä läpi mistään, vaan siitä pitää päästä läpi ;)
Eikä? Että ihan kirjoittaakin?

Eikös nykyään ole ihan kiellettyä, että työnhakijasta ei saa etsiä netistä tietoa ja sen perusteella päättää, antaako työn vai ei. Kysyä tietysti varmaan saa.
Juu ja paljon muutakin on kielletty. Kerroin, että kysyn, en sitä että etsin netistä tietoa. Silti en yhtään työntekijää haastattele jota en ole googlannut.

Jotenkin vaan tuntuu siltä, että kun porukkaa menee poliisikouluun niin ne vaan aivopestään sielä entistä enemmän kusipäiksi tai sitten se tulee työn mukana...kyllähän joka ammattikuntaan mahtuu niitä jotka liikkuvat eri aaltopituudella, mutta kyllä sieltä pakostakin pitäisi löytyä ns. hyviä jätkiä.
:piis:
samaa mieltä vaikka poliiseja muuten tarvitaankin..

Kusipäisyys on suhteellista. Itse olen jo pitkään ihmetellyt sitä missä ne kaikki normaalit ihmiset ovat? Tuntuu että ihan ns. normikansalaisetkin tulevat tyhmemmiksi vuosi vuodelta ja kuvitellaan että kännissä saa tehdä ja sanoa mitä vaan, kun "mää kato olen vaan vähän kännissä". Ei normaali ihminen käyttäydy kaduilla kuin apina. Sitten jos ei jaksa kuunnella kännistä jorinoita joka kerta hymy huulilla, niin poliisi on kusipää. Tai jos herra/rouva ei tajua kymmenennellä kerralla poliisin antamaa neuvoa/kehoitusta/käskyä, ja kädestä pitäen joudutaan taluttamaan, niin poliisi on väkivaltainen kusipää. Niinpä niin.

Mua kiinnostaisi tietää, että kuinka toi kusipäisyys ilmenee? Minkälaisia niistä poliisikoulun käyneistä ja poliisina työskentelevistä oikein tulee?

Kusipäisyys on suhteellista. Itse olen jo pitkään ihmetellyt sitä missä ne kaikki normaalit ihmiset ovat? Tuntuu että ihan ns. normikansalaisetkin tulevat tyhmemmiksi vuosi vuodelta ja kuvitellaan että kännissä saa tehdä ja sanoa mitä vaan, kun "mää kato olen vaan vähän kännissä". Ei normaali ihminen käyttäydy kaduilla kuin apina. Sitten jos ei jaksa kuunnella kännistä jorinoita joka kerta hymy huulilla, niin poliisi on kusipää. Tai jos herra/rouva ei tajua kymmenennellä kerralla poliisin antamaa neuvoa/kehoitusta/käskyä, ja kädestä pitäen joudutaan taluttamaan, niin poliisi on väkivaltainen kusipää. Niinpä niin.

Taas täytyy olla yllä olevasta samaa mieltä. Nyt alkaa sitten taas se kuuluisa pikkujoulukausi jolloin kaikki pikkujohtajat ovat liikkeellä räkä poskella ja kravatti solmussa. :jahas:
Aika rankka aika vuodesta sekä poliiseille että järjestyksenvalvojille.

Tiedän, että niitä omia työkavereita ja opiskelutovereita on vaikea tarkastella kriittisesti, mutta mä haluaisin kysyä teiltä palstan poliiseilta, että jos kriittisesti mietitte omaa ammattikuntaanne, niin löytyykö jotakin sellaista negatiivista luonteenpiirrettä tai "ammattitautia", joka olisi ominainen isolle osalle poliiseista? Rasismia? Kaikkitietäväisyyttä? Kontrollifriikkejä? Tosikkoja? Sovinismia? Yleistä kusipäisyyttä? Sana on vapaa.

Mä esimerkiksi itse opiskelen liikunta-alaa ja voin suoraan sanoa, että tällä alalla esiintyy jonkin verran sellaista henkistä laiskuutta ja ylimielisyyttä. Kuvitellaan, että kaikki pyörii urheilullisen elämäntavan ympärillä ja että mistään muista yhteiskunnan osa-alueista ei tarvitse tietää mitään. Jonkin asteista ahdasmielisyyttä siis. Kapea-alaista ja yksipuolista asioihin suhtautumista.

Taas täytyy olla yllä olevasta samaa mieltä. Nyt alkaa sitten taas se kuuluisa pikkujoulukausi jolloin kaikki pikkujohtajat ovat liikkeellä räkä poskella ja kravatti solmussa. :jahas:

"F**tu poikha tiedätsä että mä tienaan helvethisti enhemmän khuin shä! Et thaida kolmee tonnii kuussa shaada! Poikha!! Mhun palkha on 3000e/kk, shä et voi thehdä mulle nÄIN!!"

...ja sit pitäs jaksaa tollasia proleja kuunnella kun ne känässä omistaa maailman?

Tiedän, että niitä omia työkavereita ja opiskelutovereita on vaikea tarkastella kriittisesti, mutta mä haluaisin kysyä teiltä palstan poliiseilta, että jos kriittisesti mietitte omaa ammattikuntaanne, niin löytyykö jotakin sellaista negatiivista luonteenpiirrettä tai "ammattitautia", joka olisi ominainen isolle osalle poliiseista? Rasismia? Kaikkitietäväisyyttä? Kontrollifriikkejä? Tosikkoja? Sovinismia? Yleistä kusipäisyyttä? Sana on vapaa.

Mä esimerkiksi itse opiskelen liikunta-alaa ja voin suoraan sanoa, että tällä alalla esiintyy jonkin verran sellaista henkistä laiskuutta ja ylimielisyyttä. Kuvitellaan, että kaikki pyörii urheilullisen elämäntavan ympärillä ja että mistään muista yhteiskunnan osa-alueista ei tarvitse tietää mitään. Jonkin asteista ahdasmielisyyttä siis. Kapea-alaista ja yksipuolista asioihin suhtautumista.

Mitään yleistä ei kyllä tule mieleen. Tähänkin ammattikuntaan mahtuu persoonia laidasta laitaan, ja luonteenpiirteet vaihtelee, oli poliisi tai ei. Itse en ainakaan tiedosta että omalla kohdallani mikään luonteenpiirre olisi vahvistunut alalla olon aikana.

"Rasismi" terminä on ollut in viimeiset vuodet. Mikä sitten on rasismia? Työssäni noin 99% mamuista joiden kanssa olen tekemisissä ovat jonkin asteisia rikollisia. Tekeekö se minusta rasistin, että ennakko-oletus töissä kohdattaviin mamuihin on hivenen skeptinen? Mielestäni ei.

Se on sinänsä mielenkiintoinen vuodenaika, koska nämä "toimitusjohtajat" ripuloivat housuun, ja mikäli sattuisivatkin kerkeämään vessaan, niitä saa sitten sieltä herätellä ja nostella housut nilkoissa, jonka jälkeen homma siirretään teikäläisille. Arvaas vaan, kenen pari viimeisintä vuotta on kulunut näissä merkeissä? Nyt saa kerrankin ottaa huilia täällä koululla, kunnes meno mahdollisesti jatkuu jälleen vuoden kuluttua. Niin, ja sen "Moppi & Ämpäri"-puulaakin toimitusjohtajalla on aina niin kova palkka, että se pitää mainita joka yhteydessä (jopa vetelät housussa), kuten Sumu tuossa alempaa mainitsikin.

"F**tu poikha tiedätsä että mä tienaan helvethisti enhemmän khuin shä! Et thaida kolmee tonnii kuussa shaada! Poikha!! Mhun palkha on 3000e/kk, shä et voi thehdä mulle nÄIN!!"

...ja sit pitäs jaksaa tollasia proleja kuunnella kun ne känässä omistaa maailman?

Paatuneiden konnien kanssa tulee yleensä paljon paremmin juttuun ja usein vielä on ns. molemminpuoleinen ""kunnioitus"" olemassa. Mutta just nää "pikkujohtajat" on niitä, jotka eivät kunnioita mitään muuta kuin omaa napaansa. Jos ilta menee ihan nappiin, niin herra johtaja pääsee vielä järkkäreiden jälkeen painimaan poliisienkin kanssa :hyvä:

Se on sinänsä mielenkiintoinen vuodenaika, koska nämä "toimitusjohtajat" ripuloivat housuun, ja mikäli sattuisivatkin kerkeämään vessaan, niitä saa sitten sieltä herätellä ja nostella housut nilkoissa, jonka jälkeen homma siirretään teikäläisille. Arvaas vaan, kenen pari viimeisintä vuotta on kulunut näissä merkeissä? Nyt saa kerrankin ottaa huilia täällä koululla, kunnes meno mahdollisesti jatkuu jälleen vuoden kuluttua. Niin, ja sen "Moppi & Ämpäri"-puulaakin toimitusjohtajalla on aina niin kova palkka, että se pitää mainita joka yhteydessä (jopa vetelät housussa), kuten Sumu tuossa alempaa mainitsikin.

En ole järkkärinä toiminut, mutta voin kuvitella että jv:n hommissa näiden esimerkkitapausten hoitaminen on vielä vittumaisempaa ja yleisempää kuin virkavallan. Mutta niinhän se on, että pikkujouluja juhlittaessa mikään ei ole kiellettyä eikä pyhää... vai onko sittenkään.

Arvaas vaan, kenen pari viimeisintä vuotta on kulunut näissä merkeissä? Nyt saa kerrankin ottaa huilia täällä koululla, kunnes meno mahdollisesti jatkuu jälleen vuoden kuluttua.

Älä huoli. Kahden ja puolen vuoden päästä saat sitten taas ottaa huilia kunnolla, ainakin poliisin hommista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom