Turussa näyttää siltä että kaikki määräaikaiset potkitaan pihalle. Poliisihallitukselle on tehty esitys kaikkien jatkosta, mutta arvata saattaa että lupaa ei tipu, ainakaan läheskään kaikkien osalta. Tämä koskee kaikkiaan noin paria kymmentä henkilöä.
Aiempinakin vuosina on ajoittain ollut tiukkaa, mutta sinä aikana kun itse olen ollut organisaatiossa (noin 7,5 vuotta) näin tiukkaa ei ole ollut koskaan. Esim. Turussa olen kuullut ettei käytännössä IKINÄ määräaikaisten työshuhde ole katkennut työnantajan puolelta. Elokuun lopussa KAIKKI kolmen kuukauden pestillä olleet määräaikaiset lensivät pihalle (pari sai töitä esim. häkestä, muut kuulemani mukaan muissa hommissa/työttöminä), ja nyt tosiaan näyttää käyvän sama noin parinkymmennen poliisin joukolle, joista osa on ollut talossa jo pidempään.
Niin, ja sokerina pohjalla: Tältä vuodelta meiltä evättiin TYKY-rahat kokonaan. Summa olisi ollut kokonaisuudessaan noin 6000 euroa. Tuo kertonee jotain tiukasta taloudesta =/
Tsemppiä työnhakuun...Jono on pitkä, ja paikkoja on nolla.
Jos joku nuori (tai vanhempikin) jolla ei ole aikaisempaa koulutusta taustalla on hakemassa poliisikouluun, niin kannattaa ihan oikeasti harkita vielä kerran. Jos on jo joku toinen koulutus pohjalla, niin se poliisitöiden saamattomuus ei ymmärrettävästi ole samanlainen isku kuin sellaiselle jolla on vain se yhteen työhän kelpaava koulutus. Tuossa tapauksessa ymmärränkin jos lähtee kokeilemaan kepillä jäätä. Jos kuitenkin haluaa päästä työelämään kiinni, niin kannattaa suosiolla lukea nyt joku toinen ammatti, ja hakea poliisikouluun vasta myöhemmin, jos vaikka tilanne olis ihmeen kaupalla parantunut.