Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuinkahan monta åbo-originaalia joukkoon on eksynyt? Ainakin kakkosvaiheessa oli ihan hyvä edustus. Lietolaisia ja muita jyväjemmareita ei oteta lukuun. Sitä paitsi ne ei pääsisi kouluun, koska niillä on vain traktorikortit.

En mä ainakaan ole paksunahkainen. Otan pultit melko nopeasti jos joku jaksaa tarpeeksi kauan vittuilla jostain älyttömästä asiasta missä ei ole mitään perää. Pari ekaa kertaa menee vielä "heh heh", mutta jos toinen osapuoli on todellakin niin rajoittunut ilmaisultaan ettei keksi mitään muuta kuin pyörittää paria kulunutta fraasia, niin annan kyllä hänen ymmärtää sen.

Taito onkin siinä, ettei käytä kuluneita fraaseja, vaan tuo turkulaisvinoilut keskusteluun siten, ettei toinen heti edes tajua häntä pistetyn halvalla jälleen kerran.

Mutta takaisin asiaan, vaikka pieni turkulaispilkka on aina paikallaan.

Luodaanko turkulaisvitseillä yhteenkuuluvuutta? Vai mikä idea niitä on jatkuvasti kertoa?

Sillä yritetään poistaa omaa vähemmyyden tunnetta. Hiukan sama kun peruskoululuokan tulevat amisjätkät kiusaavat porukalla luokan fiksuinta kaveria vain sen takia että he tietävät tämän olevan parempi kuin he, ja kollektiivisella mollaamisella saavat itselleen hiukan paremman olon hetkeksi.

Mielestäni poliisin ammatti ja vähemmyyden tunne ei ole hyvä yhdistelmä. Toivottavast heidän itsetunto paranee tai aikuistuvat.
No joo.. Se mitä piti ennen viestien mystistä häviämistä sanoa oli tosiaan se, ettei nuo pääsykokeiden seulat ole täysin varmat ja että vasta ne kentällä annetut käytännön työn näytöt kertoo varmasti, kuka soveltuu poliisin työhön mitenkin hyvin. Vaikka kouluun muutama vähemmän sopiva varmasti voi päästäkin, kiirii sana varmaan ammattikunnan sisällä jos joku jatkuvasti ottaa hirveetä pulttia kenttäharjottelussa tai tieten tahtoen hakeutuu konfliktitilanteisiin. Uskon vakaasti, että alalla kuin alalla ne osaavimmat ja työhön sopivimmat työllistyy aina, oli työllisytymistilanne miten kehno tahansa.

Kenelläkään kouluun päässeellä ei pitäisi vielä olla varaa arvioida sitä, kuka soveltuu työhön ja kuka ei, vaan niitä käytännön näyttöjä vaaditaan ja omaa kokemusta pitää olla (imo) alla useampi vuosi, ennenkuin voi muiden tekemisiä alkaa arvostelemaan. Siviilikäytös ei vielä kerro mitään siitä, miten henkilö selviytyy tositilanteista kiperän paikan tullen. Muistaakseni vuosi tai pari sitten vuoden poliisiksi valittu Leo Gullsten kertoi haastattelussa olevansa siviilissä melkoinen tulisielu, mutta työtilanteissa pystyy helposti pysymään rauhallisena, koska työmaalla kohdatut asiat eivät kosketa itseä henkilökohtaisella tasolla.

. Uskon vakaasti, että alalla kuin alalla ne osaavimmat ja työhön sopivimmat työllistyy aina, oli työllisytymistilanne miten kehno tahansa.

Tänä vuonna on siis valmistunut tähän päivään mennessä toistasataa paskakasaa -taas kerran. :wtf:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänä vuonna on siis valmistunut tähän päivään mennessä toistasataa paskakasaa -taas kerran. :wtf:
Enpä mä nyt ihan niinkään sanonu. Hyviäkin tekijöitä varmasti jää työttömäks kun tilanne on mikä on, toi "aina" oli ehkä hieman liiottelua. Silti jos hoitaa harjottelunsa hyvin ja tekee vaikutuksen ja omaa poliisin työssä tarvittavia ominaisuuksia, niin on varmasti paremmat mahdollisuudet työllistyä huonosta tilanteesta huolimatta, kun joku joka on huono tai vaikka hoitaakin työnsä perushyvin, muttei erotu massasta edukseen.

Enpä mä nyt ihan niinkään sanonu. Hyviäkin tekijöitä varmasti jää työttömäks kun tilanne on mikä on, toi "aina" oli ehkä hieman liiottelua. Silti jos hoitaa harjottelunsa hyvin ja tekee vaikutuksen ja omaa poliisin työssä tarvittavia ominaisuuksia, niin on varmasti paremmat mahdollisuudet työllistyä huonosta tilanteesta huolimatta, kun joku joka on huono tai vaikka hoitaakin työnsä perushyvin, muttei erotu massasta edukseen.

Ah ihanaa että joku muukin ajattelee näin. Yritin tätä samaa muutama sivu taaksepäin, mutta kukaan ei tuntunut olevan samaa mieltä:)

Eikös tästä poliisien työttömyydestä vois vaikka laittaa oman ketjun mihin mennä tappelemaan, tää on jo niiiin kulunut aihe, ja rupee jo v*****aan nää kyyniset "toistasataa paskakasaa"-kommentit jotka on muutenkin :offtopic: tässä ketjussa.

Eikös tästä poliisien työttömyydestä vois vaikka laittaa oman ketjun mihin mennä tappelemaan, tää on jo niiiin kulunut aihe, ja rupee jo v*****aan nää kyyniset "toistasataa paskakasaa"-kommentit jotka on muutenkin :offtopic: tässä ketjussa.

Kyynistä kyllä, mutta realistista. Uusien tulokkaiden puolelta homma on taas melko naiivia. "Ei se minua koske, minä olen niin hyvä ja ahkera ja vielä muutenkin kiva tyyppi, kyllä minä saan töitä".

Kyllä ainakin minun mielestäni asiasta on syytä puhua, sillä vaikka samasta asiasta on jauhettu ketjun aloittamisesta asti, niin koko ajan tulee uutta porukkaa keskustelemaan, eivätkä he varmastikaan lue koko ketjua alusta asti vaan kyselevät samoja asioita työllistymisestä yms. Turha oikeastaan koko ketjussa on puhua yhtään mitään, sillä KAIKKI kouluun hakemiseen liittyvät seikat on käsitelty jo aika päiviä sitten. Tehdään ekalle sivulle iso faq ja suljetaan topic.

Mistäs se muuten johtuu, että poliiseja koulutetaan vuosittain niin paljon jos on yleisesti tiedossa, ettei läheskään kaikille riitä töitä?
Jos poliiseja koulutettaisiin vähemmän ja vähennyksistä jäävät resurssit siirrettäisiin valmistuneiden poliisien palkkaamiseen, paranisi kouluun päässeiden tuleva työtilanne jo jonkun verran.

Kyynistä kyllä, mutta realistista. Uusien tulokkaiden puolelta homma on taas melko naiivia. "Ei se minua koske, minä olen niin hyvä ja ahkera ja vielä muutenkin kiva tyyppi, kyllä minä saan töitä".

Kyllä ainakin minun mielestäni asiasta on syytä puhua, sillä vaikka samasta asiasta on jauhettu ketjun aloittamisesta asti, niin koko ajan tulee uutta porukkaa keskustelemaan, eivätkä he varmastikaan lue koko ketjua alusta asti vaan kyselevät samoja asioita työllistymisestä yms. Turha oikeastaan koko ketjussa on puhua yhtään mitään, sillä KAIKKI kouluun hakemiseen liittyvät seikat on käsitelty jo aika päiviä sitten. Tehdään ekalle sivulle iso faq ja suljetaan topic.

Naiivejahan löytyy toki joka lähtöön, kuten niitäkin jotka luulevat että sieltä sohvan pohjalta joku tulee ja hakee töihin.

Pointtina oli vain, että voisi olla oma ketju poliisien työllistymisestä/työttömyydestä jossa kaikki halukkaat ja asiasta kiinnostuneet voivat keskustella, kuten eräässä turvallisuusalan ammattilaisten foorumilla on tehty ja onnistuttu erinomaisesti pysymään asiallisella linjalla.
Mutta joo, onhan kaikesta täällä moneen otteeseen keskusteltu ja etenkin tuosta työttömyydestä ja etenkin tietyt henkilöt vain tuosta jälkimmäisestä melkeinpä.

Mutta kitos sulle kun oot niin kärsivällisesti jaksanut aina vuosien aikana vastailla näihin kuluneisiin kysymyksiin:piis::worship:

Miten on, häiritseekö hakuprosessissa jos toisessa kädessä on useampaa tatuointia?

Yksi tuttu poliisi sanoi, ettei tatuoinnit PERIAATTEESSA haittaa, mutta että niistä kovistellaan haastattelussa. Haittaa on varmastikin, jos tatuoinnit korostavat joitakin tiettyjä arvoja, jotka voidaan tulkita esim. rasistisiksi, väkivaltaisiksi tms. Eli kannattaa miettiä, millaisia tatuointeja sinulla on ja mitä ne sinusta kertovat. Jos ne ovat vain merkityksettömiä tribaaleja, ei pitäisi olla mitään haittaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom