Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Poliisin perustutkinto. Täytä netissä ja vie kelalle vain todistus opiskeluun hyväksymisestä.
Mutta tuohan tulee jo siihen "Suoritettava tutkinto" kohtaan. Sinänsä aivan sama, sillä kai niihin molempiin kohtiin voi saman lykätä tai sitten jättää vain kylmästi tyhjäksi tuon opintolinjaa kysyvän kohdan.

Mutta tuohan tulee jo siihen "Suoritettava tutkinto" kohtaan. Sinänsä aivan sama, sillä kai niihin molempiin kohtiin voi saman lykätä tai sitten jättää vain kylmästi tyhjäksi tuon opintolinjaa kysyvän kohdan.

Kyllähän Kelan ihmiset tietävät, ettei poliisikoulussa ole tiettyä linjaa. Aivan hyvin siis käy kumpikin vaihtoehto noista.

Soittelin tänään valintayksikköön (liittyen omaan hakemukseen, kun oli eräs epävarma asia, mutta kaikki kunnossa =) ) ja siinä samalla sain tietää että 16.6 on viime hakujakson 1. vaiheen valintakokous ja sitte alkais sinne tipahtelemaan kutsuja. Ja ilmeisesti hakijoiden määrä ei yhtä suuri kun edeltävässä hakujaksossa! Tosin mitään virallisia tietoja niillä ei vielä ollut :)

samalla sain tietää että 16.6 on viime hakujakson 1. vaiheen valintakokous ja sitte alkais sinne tipahtelemaan kutsuja. Ja ilmeisesti hakijoiden määrä ei yhtä suuri kun edeltävässä hakujaksossa! Tosin mitään virallisia tietoja niillä ei vielä ollut :)

Oujee, ihan kiva tietää about ajankohta koska rupeis kirjeitä putoilemaan laatikkoihin :) Ja vielä parempi jos ei olis porukkaa tulossa niin paljoa kokeisiin! Uudessa vuosikirjassa mainittiin että aikovat nostaa koulutettavien määrää 310:stä 384:n tässä 2010-2011..
Tammikuussa oli ihan mielettömästi hakijoita..
Haastattelussa Komisario sanoi ettei Raaseporista oo ketään tässä menneessä haussa mukana, joten jei!

Viimeksi muokattu:
Pitäähän aina olla pieni työttömyysongelma, jotta alalle ei hakeudu jengiä ainoastaan varman duunin perässä! Testataan sitä motivaatiota ja soveltuvuutta!

Ja unohtu tosta edellisestä postista vielä että vaikka vaan yks kurssi alottaa edellisestä hakujaksosta, eli 8.11, niin sisään otettais 3 luokallista porukkaa :)

Ja toivottavasti nyt ei taas työttömyysongelma räjähdä käsiin niinku -08.. Mutta en mä poliisikouluun sen varman työpaikan takia hae kumminkaan, sitten vaa ootellaan niin pitkään että töitä löytyy (siis jos ikinä kouluun pääsee) :D

Ja unohtu tosta edellisestä postista vielä että vaikka vaan yks kurssi alottaa edellisestä hakujaksosta, eli 8.11, niin sisään otettais 3 luokallista porukkaa :)

Ja toivottavasti nyt ei taas työttömyysongelma räjähdä käsiin niinku -08.. Mutta en mä poliisikouluun sen varman työpaikan takia hae kumminkaan, sitten vaa ootellaan niin pitkään että töitä löytyy (siis jos ikinä kouluun pääsee) :D

Kuinka suuret luokat Polamkissa on? Ymmärsin joskus, että kurssi on 48 opiskelijaa, eli tarkoittaako tämä 3 luokkaa sitä, että silti vain 48 opiskelijaa aloittaa mutta kolmeksi jaettuna? no tuskimpa niinkään, olisi todella pienet luokat. Eli toisinsanoen: kuinka monta opiskelijaa otetaan sisään jos 3 luokkaa aloittaa 8.11? :)

Outoa se olisi, jos toisilla hakujaksoilla olisi puolet pienemmät mahdollisuudet päästä sisään kuin toisilla, vrt. edellisessä pääsi 48x2, vai ymmärsinkö väärin?

Kuinka suuret luokat Polamkissa on?

Mun käsittääkseni yks luokka = 24 opiskelijaa ja kevään hakujaksoa (koe elokuussa) lukuunottamatta jokaisessa haussa otetaan kahdelle kurssille kaksi luokkaa (2 x 2 x 24 = 96). Nyt ilmeisestikin elokuun kokeissa otetaan 3 x 24 = 72.

Ja nyt menee ihan spekulaatioksi ja allekirjoittaneen "tulipa vaan mieleen..." -pähkäilyksi, mutta... Voiskohan olla niin, että koska talven hakujaksossa oli poikkeuksellisen paljon hakijoita ja oletettavasti myös normaalia enemmän sellaisia, jotka olis "normaalitilanteessa" hyväksytty koulutukseen, niin varasijoille otettais normaalia enemmän nyt porukkaa, jolloin osa noista 72 aloituspaikasta olis täytetty talvella hakeneista..? Koska hassultahan sekin tuntuisi, että nyt hyvät pisteet saanut hakija EI pääsisi kouluun, vaikka "normaalitilanteessa" olisi päässyt heittämällä sisään..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja nyt menee ihan spekulaatioksi ja allekirjoittaneen "tulipa vaan mieleen..." -pähkäilyksi, mutta... Voiskohan olla niin, että koska talven hakujaksossa oli poikkeuksellisen paljon hakijoita ja oletettavasti myös normaalia enemmän sellaisia, jotka olis "normaalitilanteessa" hyväksytty koulutukseen, niin varasijoille otettais normaalia enemmän nyt porukkaa, jolloin osa noista 72 aloituspaikasta olis täytetty talvella hakeneista..? Koska hassultahan sekin tuntuisi, että nyt hyvät pisteet saanut hakija EI pääsisi kouluun, vaikka "normaalitilanteessa" olisi päässyt heittämällä sisään..

Mutta yhtälailla hassua se on, että elokuussa kokeisiin menevillä täytyy olla paljon paremmat pisteet kuin muissa hakujaksoissa, jos ja kun opiskelijoita otetaan vähemmän sisään. Jäähän näistä kokeistakin sitten mahdollisesti paljon sellasia rannalle, jotka "normaalitilanteessa" (kun aloittaa 2 kurssia) pääsisivät kouluun.

Mä en nyt ihan varma oo, eli mutulla mennään.. Mun käsittääkseeni normisti alkaa 1 kurssi jolla on 2 luokkaa (2x24hlö), eikä 2 kurssia jolla molemmissa on se 2x24? ja jos nyt 8.11 otetaan enemmän eli 3 luokallista niin sittenhän se on 3x24 eli 72.. Eikös?
Eli mun käsittääkseeni nyt olis paremmat mahikset päästä kun kerta otetaan enemmän sisään.

Mä en nyt ihan varma oo, eli mutulla mennään.. Mun käsittääkseeni normisti alkaa 1 kurssi jolla on 2 luokkaa (2x24hlö), eikä 2 kurssia jolla molemmissa on se 2x24? ja jos nyt 8.11 otetaan enemmän eli 3 luokallista niin sittenhän se on 3x24 eli 72.. Eikös?
Eli mun käsittääkseeni nyt olis paremmat mahikset päästä kun kerta otetaan enemmän sisään.

Yleensä hakujaksoissa otetaan porukkaa kahdelle eri kurssille (=yht. 96), elokuun kokeista kuitenkin vain yksi kurssi (tällä kertaa 72). Ja nuo kurssit siis alkavat eri aikaan, esimerkiksi kevään kokeissa kouluun hyväksytyistä 48 aloittaa elokuussa ja 48 syyskuussa (yht. 96). Elokuun kokeissa kouluun hyväksytyt 72 aloittaa marraskuussa kurssinsa. Eli marraskuussa aloittaa kyllä suurempi kurssi, mutta edellisessä hakujaksossa on kuitenkin otettu kouluun enemmän opiskelijoita. Mun matikalla 96>72 :)

Yleensä hakujaksoissa otetaan porukkaa kahdelle eri kurssille (=yht. 96), elokuun kokeista kuitenkin vain yksi kurssi (tällä kertaa 72). Ja nuo kurssit siis alkavat eri aikaan, esimerkiksi kevään kokeissa kouluun hyväksytyistä 48 aloittaa elokuussa ja 48 syyskuussa (yht. 96). Elokuun kokeissa kouluun hyväksytyt 72 aloittaa marraskuussa kurssinsa. Eli marraskuussa aloittaa kyllä suurempi kurssi, mutta edellisessä hakujaksossa on kuitenkin otettu kouluun enemmän opiskelijoita. Mun matikalla 96>72 :)

Juuri näin se menee. Outoa siis, että tällä hakujaksolla on vaikeampi päästä sisään kuin muuten. Milläköhän perusteella se menee näin? Ovatko ne valintatoimistossa katsoneet, että tällä hakujaksolla on vähemmän hakijoita? hope so!! :)

Ei ole väliä missä jaksossa haet. Pistevaatimukset pysyvät samana. 17 pisteellä et ole koulussa, 18p olet koulussa tai vähintään varasijalla ja aloitat seuraavassa kurssissa, 19p olet koulussa. Vaikka hakijoita olisi vain 30 niin ei ne kaikki sinne pääse, jos ei ole sitä vaatimaa min. pistemäärää. Ja, jos kurssi jää pahasti vajaaksi niin opiskelijat siirtyvät sitten seuraavalle kurssille.

Ei ole väliä missä jaksossa haet. Pistevaatimukset pysyvät samana. 17 pisteellä et ole koulussa, 18p olet koulussa tai vähintään varasijalla ja aloitat seuraavassa kurssissa, 19p olet koulussa. Vaikka hakijoita olisi vain 30 niin ei ne kaikki sinne pääse, jos ei ole sitä vaatimaa min. pistemäärää. Ja, jos kurssi jää pahasti vajaaksi niin opiskelijat siirtyvät sitten seuraavalle kurssille.
Juurikin näin...ja kesislomalla jeesaat sen seinämän:)

- Seinämä joka ylitetään tuolla fyysisessä testissä niin minkä paksuinen itse seinä on noin 10cm? eipä tuolla sinänsä niin väliä mutta ajattelin tuohon takapihalle semmoisen rakentaa kun en ainakaan tästä lähistöltä tiedä yhtään paikkaa missä tuot voisi harjoitella, niin tekisi samalla samanlaisen kun tuolla itse testissäkin on.

Tänään alkoi seinämän rakentaminen, tuli hankittua tarvittava puutavara ja myös paikka mihin sen rakennan on nyt tiedossa. Tämän hetken suunitelman mukaan seinän mitat olisivat: korkeus 2300mm, leveys 2500mm, paksuus 144mm.
Menee varmaan ensiviikoksi ennen kun seinä on valmis, ei oikein ole tällä viikolla aikaa tuota rakennella. Voisin linkittää kuvan siitä kun se on valmis.

Ja nuo kurssit siis alkavat eri aikaan, esimerkiksi kevään kokeissa kouluun hyväksytyistä 48 aloittaa elokuussa ja 48 syyskuussa (yht. 96)

Heh, no tavallaan oltiin molemmat oikeessa tässä asiassa, mä otin lukuun vaan tuon yhden päivämäärän (esmees tuo 16.8) mukaan ja paljonko sillä kurssilla aloittaa.. No mutta nyt ollaan tääkin asia selvitetty tässä :D

Pistevaatimukset pysyvät samana. 17 pisteellä et ole koulussa, 18p olet koulussa tai vähintään varasijalla ja aloitat seuraavassa kurssissa, 19p olet koulussa.

Hyvä näin :)

Tänään alkoi seinämän rakentaminen.

Voisin linkittää kuvan siitä kun se on valmis.

Paa vaan kuvia! :)

Mää tälläsenä tuumasta toimeen-immeisenä eilen aloitin, ja sainkin ukon avustustuksella seinämän tehtyä valmiiksi. Niin ruma siitä kuitenkin tuli ettei kuvia voi ottaa.. Mutta ajaa asiansa :thumbs:
Testaillessani totesin et luojan kiitos sellanen on ny tos pihalla, olis muutoin varmaan mahdotonta päästä kokeissa läpi tuosta rastista. Eka duunissa ja sit viel ajelee semmosen 10km ennen kuin pääsee ees seinämälle..
Sain sitten seinämän testauksesta polvet mustelmille ja toisesta ranteesta ihokuorinnan.. Mutta periks ei anneta :evil:

Mäkin tahtoisin oman seinän :D No onneks on suht lähellä kumminki ihan hyviä seiniä. Paha vaan että ei voi kovin usein harjotella, kun aina tulee pikku bonuksena hiton kipee mustelma käteen ku hyppää kainaloiden varaan :D Täytyy pitää aina melkein viikko väliä ja sitten taas uudestaan pahoinpitelemään ittensä. No mutta onneks on leuanveto tanko kotona niin sitä voi ainakin treenta ja toivoa että auttais myös seinän ylityksessä :)

Mutta se nukke huolestuttaa niin hemmetisti. Ois hieman ikävää jos sen takia joutuis lähtemään kesken päivän kotiin kun kaikki muut osa-alueet menee kuitenkin hyvin läpi. Ja jos kuntokoe sattuu vielä ekaksi osioksi, niin ei oo paskaakaan hyötyä että siellä käy, kun ei saa psykologisia, kirjallisia eikä tutkintokieltä kokeilla :/ Ei täällä sattuis olemaan 80-85 kilosta raahattavaa pk-seudulta :D?

Paha vaan että ei voi kovin usein harjotella, kun aina tulee pikku bonuksena hiton kipee mustelma käteen ku hyppää kainaloiden varaan :D Täytyy pitää aina melkein viikko väliä ja sitten taas uudestaan pahoinpitelemään ittensä.

Joo-o. Kesä, avonaiset paidat/mekot/topit ja seinämämustelmat hauiksissa. Millä ihmeellä ne selittää duunissa? "Ööh, joo. Kaaduin. Taas. Tiedän, jo viides kerta putkeen, tosi outoa.." :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom