Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minkälainen valintakokeen seinämän yläosa on? Miten se siis on erilainen? Pääsitkö sä kuitenkin seinämän yli testeissä?

Asia kiinnostaa myös täälläkin..

Äh, millähän mä tän selittäisin... Eli siis mä olin ajatellut, että koska pääsen noista leikkikenttien muutaman sentin paksuisista lautaseinistä yli helposti kiipeämälläkin, niin samaan tyyliin kiipeämällä pääsen varmasti sen valintakokeen seinämän yli, eikä kannata siitä sit sen kummemmin stressata. Mun taktiikka meni kuitenkin siinä pieleen, että siitä yläosasta ei saanut samanlaista otetta kuin niistä seinistä, joilla olin treenannut. Se oli ylhäältä ennemminkin sellainen neliskanttinen "puu", jonka reunoihin oli kiinnitetty molemmin puolin vanerit. Ne vanerit ei kuitenkaan ollu linjassa sen puun kanssa -> seinämän yläosa oli siis vähän porrastettu, mikä hankaloitti kunnon otteen saamista.

Koko kämmenellä (ainakaan mun kämmenellä) ei saanut siis kiinni, mutta jos olis voimat riittänyt kiivetä siten, että on vain "sormien varassa", niin sit olis kiipeäminenkin sujunut. Mä satutin vielä kaiken lisäks käteni ekalla yrityksellä, joten loput yritykset meni v*tuiks jo siitäkin syystä.

Hyvä ponnistustekniikka on kaiken A ja O.

Just näin. Toimivin taktiikka olisi ollut hypätä kainaloiden varaan ja siitä sitten toinen jalka seinämän yli - jos siis 8-10 pisteen suoritukset ei onnistu..

....toivottavasti tästä nyt oli apua - tuo on aika hankala selittää, jos ei sitä ole nähnyt. :) Ja mullahan tosiaan tyssäs sit seinämään koko homma, ku juoksusta oli pari sekuntia liikaa. Mut nyt viisaampana toiseen yritykseen, johon menen vasta sit ku tiedän kuntokokeen menevän erinomaisesti. :)

Just näin. Toimivin taktiikka olisi ollut hypätä kainaloiden varaan ja siitä sitten toinen jalka seinämän yli - jos siis 8-10 pisteen suoritukset ei onnistu..

Itsehän olen pätkä (174cm) ja sain seinän ylityksestä 10 pinnaa mikä oli pikku ylläri mulle. Ja se tekniikkka menee niin, että ensin hypätään kainaloiden varaan ja siitä punnerretaan dippityyliin suorille käsille jonka jälkeen se ylitystapa on vapaa. Näin ohjeisti ko. kokeen valvoja.

ite kans mietin tota seinämää ehkä eniten, kun sitä on niin vaikea missään harjoitella.
olen 173cm ja lopulta helposti meni. valvoja sanoi jopa, että oli porukan kaunein suoritus:)

ei siinä tartte edes ponnistaa korkealle. hyppäsin vaan sen verran, että sain reunasta kiinni. sitten vedin
itseni rauhallisesti ylös ja työnsin pään reunan yli. sitten kyynärpäillä tukea reunasta ja punnerrus
suorille käsille. jalat yli ja pudotus patjalle.

jos jotain haluaa sitä varten treenata, niin soutua, ylätalja rinnalle ja dippejä.

Ja se tekniikkka menee niin, että ensin hypätään kainaloiden varaan ja siitä punnerretaan dippityyliin suorille käsille jonka jälkeen se ylitystapa on vapaa. Näin ohjeisti ko. kokeen valvoja.
Lisäksi liikkeen pitää olla kutakuinkin yhtäjaksoinen siten, ettei saa syntyä enempää kuin parin sekunnin kesto "kohoamiseen".

Tässä palomies-/voimapunnerrus, jossa pätee sama periaate liikeradan suhteen. Seinän yli mennään siis hyvin yhtäläisellä tyylillä mikäli mielii täydet pisteet: http://www.exrx.net/WeightExercises/Power/WtPowerStraight.html

Ensimmäinen haastattelu takana. Meni kyllä ihan hyvin, alussa se kyseli vähän taustoista, kouluista, töistä ynnä muista. Sen jälkeen juteltiin kauan itse poliisin työstä, koulutuksesta, työharjoittelu jaksoista ynnä muista.
Kohta alkaa sitten harjoittelu kohti ensimmäistä valintakoetilaisuutta. Pari kyssäriä:
- Saako noita pääsykoekirjoja ostettua etukäteen mistään? netistähän nuo kyllä löytyy mutta jotenkin helpompi lukea kirjasta kuin tietokoneelta.
- Seinämä joka ylitetään tuolla fyysisessä testissä niin minkä paksuinen itse seinä on noin 10cm? eipä tuolla sinänsä niin väliä mutta ajattelin tuohon takapihalle semmoisen rakentaa kun en ainakaan tästä lähistöltä tiedä yhtään paikkaa missä tuot voisi harjoitella, niin tekisi samalla samanlaisen kun tuolla itse testissäkin on.

Seinämä joka ylitetään tuolla fyysisessä testissä niin minkä paksuinen itse seinä on noin 10cm? eipä tuolla sinänsä niin väliä mutta ajattelin tuohon takapihalle semmoisen rakentaa kun en ainakaan tästä lähistöltä tiedä yhtään paikkaa missä tuot voisi harjoitella, niin tekisi samalla samanlaisen kun tuolla itse testissäkin on.

Näkyiskö se seinämä tossa videossa, jossa näytetään oikea tekniikka seinämän ylitukselle? Itse en saa sitä jostain syystä nyt auki.

http://www.poliisiammattikorkeakoul...ages/F533FA900AFB8D63C225730F004525E8#Seinämä

Lisäksi liikkeen pitää olla kutakuinkin yhtäjaksoinen siten, ettei saa syntyä enempää kuin parin sekunnin kesto "kohoamiseen".

Juurikin näin. Itsellä lipes ote nostovaiheessa ja tipuin takas kainaloiden varaan, mutta koska jalat oli pelistä poissa koko suorituksen ajan sekä aloin nostaan heti itseäni siitä uudelleen niin täydet pisteet napsahti kyseisestä suorituksesta. Kunnon asenne päälle vaan niin kyllä siitä seinämästä yli mennään ;)
Enää vajaa pari viikkoa niin itse pääsee aloittamaan koulun :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
- Saako noita pääsykoekirjoja ostettua etukäteen mistään? netistähän nuo kyllä löytyy mutta jotenkin helpompi lukea kirjasta kuin tietokoneelta.

Tässä linkki mistä voit tilata Eu-perusteoksen, ja vieläpä ilmaiseksi.. :)
Sitten se Turvallinen elämä jokaiselle-esitteen saa printattua, kuten myös Poliisilain.

Tulikin mieleen, vieläkö koululla päivystetään öitä, vai menikö se sen mukana kun tuli se yksityinen vartiointifirma hoitaa hommia?

Jei, onneksi olkoon!! :hyvä: Eikö tuukkin mielettömän hyvä fiilis kun on saanut vedettyä paremmat tulokset kuin aikaisemmin :kippis1:

Aivan mahtava fiilis! Nyt kun vaan saisi sitten treenattua vielä vähän parempaa tekniikkaa seinämän ylitykseen, jos tuolla tekniikalla kerran on vaikea päästä pääsykoeseinämän yli. En vain ymmärrä millään, miten täytyisi ponnistaa, että saisi seinämän kainaloiden varaan. Kävin kokeilemassa, ja sain seinämän vain toisen käden kyynärtaipeen varaan. Pitäisi siis hypätä huomattavasti korkeammalle, että seinämän saisi kainalon varaan. Ponnistusharjoituksia sitten kai vaan?

Ihana fiilis siitä, että eilen suoritin viimeisen yliopiston tentin tältä keväältä!! enää 1 tentti koko yliopistossa jäljellä, ja yliopistoura on niin ohi! mutta se viimeinen tentti jää syksylle, teen sen vasta pääsykokeiden jälkeen (niin iso tentti, etten ehtisi lukea tarpeeksi pääsykokeisiin).

12 työpäivää jäljellä. Ja sitten viikoksi etelän aurinkoon. Ja sitten koko kesä aikaa vain treenata & lukea!! Can't wait!

Kiitos Cartsa eu-perusteos -linkistä!! Nyt se on tilattu! Muut materiaalit onkin jo tulostettu:)

Tää tyttö lähtee nyt salille. Rinta- & hauispäivä tänään, toivottavasti penkistä nousee vähän enemmän kun viime kerralla:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom