_emilia
Miss Tapaturma
Minkälainen valintakokeen seinämän yläosa on? Miten se siis on erilainen? Pääsitkö sä kuitenkin seinämän yli testeissä?
Asia kiinnostaa myös täälläkin..
Äh, millähän mä tän selittäisin... Eli siis mä olin ajatellut, että koska pääsen noista leikkikenttien muutaman sentin paksuisista lautaseinistä yli helposti kiipeämälläkin, niin samaan tyyliin kiipeämällä pääsen varmasti sen valintakokeen seinämän yli, eikä kannata siitä sit sen kummemmin stressata. Mun taktiikka meni kuitenkin siinä pieleen, että siitä yläosasta ei saanut samanlaista otetta kuin niistä seinistä, joilla olin treenannut. Se oli ylhäältä ennemminkin sellainen neliskanttinen "puu", jonka reunoihin oli kiinnitetty molemmin puolin vanerit. Ne vanerit ei kuitenkaan ollu linjassa sen puun kanssa -> seinämän yläosa oli siis vähän porrastettu, mikä hankaloitti kunnon otteen saamista.
Koko kämmenellä (ainakaan mun kämmenellä) ei saanut siis kiinni, mutta jos olis voimat riittänyt kiivetä siten, että on vain "sormien varassa", niin sit olis kiipeäminenkin sujunut. Mä satutin vielä kaiken lisäks käteni ekalla yrityksellä, joten loput yritykset meni v*tuiks jo siitäkin syystä.
Hyvä ponnistustekniikka on kaiken A ja O.
Just näin. Toimivin taktiikka olisi ollut hypätä kainaloiden varaan ja siitä sitten toinen jalka seinämän yli - jos siis 8-10 pisteen suoritukset ei onnistu..
....toivottavasti tästä nyt oli apua - tuo on aika hankala selittää, jos ei sitä ole nähnyt. Ja mullahan tosiaan tyssäs sit seinämään koko homma, ku juoksusta oli pari sekuntia liikaa. Mut nyt viisaampana toiseen yritykseen, johon menen vasta sit ku tiedän kuntokokeen menevän erinomaisesti.