Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tiedän ettei sinne noin vain "mennä" sinne olisin siis hakemassa anteeksi nyt virheeni.
Saat anteeksi.
Fysiikassa ei mitään vikaa lihaksiston puolella, kysynpä nyt vaan poliisien keskipituutta, että onko kaikki siellä metriheikkejä vai onko myös normaalipituisia poliiseja olemassa?
Oletettavasti löytyy laidasta laitaan. Montaakaan sivua taaksepäin ei tartte mennä, niin löytyy keskustelua pitkistä ja pätkistä.

Ei kait sitä tentistäkään saa täysiä pojoja lukemalla pelkkää kirjan takakantta ;)

Heh, viilataan vähän pilkkua: tottakai voi saada, jos tenttimateriaalina on se pelkkä takakansi (ja nyt materiaalina oli nimenomaan se esite). :D Itse en ainakaan lukenut muuta kuin esitteen ja uskoisin pärjänneeni todella hyvin kirjoitelmassa. Varmuutta ei ole, kun en pisteitä saanut. :(

So happy!! Olin koiran kanssa eilen lenkillä ja mietiskelin, että onpas outoa, kun läheisen päiväkodin pihalla ei ole seinämää, vaikka kyseessä on supersuuri päiväkodin piha. Tänään sitten päätin mennä tutkimaan pihaa tarkemmin, kun lapset olivat jo poistuneet. Ja ylläri ylläri: erään varaston takana "piilossa" oli kuin olikin tasan 2m seinämä! (en ollut ennen viitsinyt käydä pihalla tarkemmin, kun en ollut nähnyt seinämää pihan ulkopuoleltakaan). Ja päiväkoti sijaitsee siis n. 150m kodiltani :) Menin sitten koettamaan ylitystä äsken, ja 3 pisteen tyylillä (kiipeämällä jalkoja käyttäen seinämää pitkin) ylitin sen 2 kertaa! Eikä edes vaatinut voimia. Muilla tyyleillä en vielä pääse, eikä välttämättä ole tavoitteenakaan, mutta mikä helpotus, kun pääsee edes tuolla tyylillä ja ihan helposti! Taitaa olla hyötyä siitä, että olen tytöksi kohtalaisen pitkä, 174cm. Pystyn siis ottamaan käsilläni seinämän yläreunasta kiinni hyppäämättäkin. Vaikka tuolla tyylillä saa vain vähän pisteitä, jää ainakin rutkasti voimia muihin suorituksiin.

Yllätyksenä ylätaljastakin meni jo minimi rikki toissapäivänä, eli enää penkki (josta uupuu 5kg) ja nukenkanto (jota en ole vielä päässyt harjoittelemaan) jäljellä. Ja muita suorituksia hiomaan niin, ettei testit jää ihan 1/5 pisteisiin. ja melkein 3kk vielä aikaa testeihin:) Loistofiilis, kun on ylittänyt itsensä:)

Tsemppiä muillekin treeneihin!!

Menin sitten koettamaan ylitystä äsken, ja 3 pisteen tyylillä (kiipeämällä jalkoja käyttäen seinämää pitkin) ylitin sen 2 kertaa! Eikä edes vaatinut voimia. Muilla tyyleillä en vielä pääse, eikä välttämättä ole tavoitteenakaan, mutta mikä helpotus, kun pääsee edes tuolla tyylillä ja ihan helposti! Taitaa olla hyötyä siitä, että olen tytöksi kohtalaisen pitkä, 174cm. Pystyn siis ottamaan käsilläni seinämän yläreunasta kiinni hyppäämättäkin. Vaikka tuolla tyylillä saa vain vähän pisteitä, jää ainakin rutkasti voimia muihin suorituksiin.

Mä huomasin, että siitä valintakokeen seinästä ei saanut yhtä hyvää otetta ylhäältä kuin leikkikenttien lautaseinistä (tai ainakaan mä en saanut, vaikka leikkikentän seinistä itsekin pääsin ihan helposti kiipeämällä yli). Mä myös ajattelin seinämästä, että kunhan nyt jotenkin pääsee yli kokeessa, mutta eipä mun taktiikka toiminutkaan... Hyppy kainaloiden varaan ja siitä toinen jalka yli näytti toimivalta taktiikalta, ellei sitten 8-10 pisteen suorituksiin asti pysty. Tsemppiä treeniin Stellan, kuulostaa hyvältä toi sun edistyminen :)

Mä huomasin, että siitä valintakokeen seinästä ei saanut yhtä hyvää otetta ylhäältä kuin leikkikenttien lautaseinistä (tai ainakaan mä en saanut, vaikka leikkikentän seinistä itsekin pääsin ihan helposti kiipeämällä yli). Mä myös ajattelin seinämästä, että kunhan nyt jotenkin pääsee yli kokeessa, mutta eipä mun taktiikka toiminutkaan... Hyppy kainaloiden varaan ja siitä toinen jalka yli näytti toimivalta taktiikalta, ellei sitten 8-10 pisteen suorituksiin asti pysty. Tsemppiä treeniin Stellan, kuulostaa hyvältä toi sun edistyminen :)

No se on kyllä totta, että seinämiä on paljon erilaisia, ja se vaikuttaa varmasti paljon. Minkälainen valintakokeen seinämän yläosa on? Miten se siis on erilainen? Pääsitkö sä kuitenkin seinämän yli testeissä? Pitää yrittää harjoitella muitakin tekniikoita, onneksi tuo seinämä on tuossa ihan vieressä. Voi vaikka joka päivä käydä hyppelemässä:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis miksi pitää jotain muuta etsiä kun jo kerran sanottiin että rajoja ei enää ole. Mitä väliä sillä vanhalla rajalla on?

Ei sillä periaatteessa olekaan, mutta antaa vähän viitettä sopivasta pituudesta, vaikka kyllä kasvan vielä parikin senttiä.

Se poliisien pituusraja oli 175cm. Äläkä paskaakaa välitä siitä, kuinka pitkä sä oot. Samanlailla sitä on poliiseina naisia, jotka ovat sua lyhkäsempiä. Asenteella tässä elämässä mennään. Ei elämästä ikinä tule mitään, jos aina vaan kuuntelee muiden lässytystä. Jos sä haluat poliisiksi ja se kiinnostaaa sua eniten, sä haet sinne. Niin vitun simppeliä se on. Tohon ku lyödään päälle hyvät massat ja puhelahjat ni ei sun pituudella ole väliä.

NiXu-81 sanoi:
Länsi-Uudellamaalla pääasiassa ns. pääpoliisiasema (Espoo) taitaa hoitaa harjoittelun ja kenttätyöjakson, näin ainakin on mulle kerrottu. Poikkeuksiahan aina on.

Juurikin näin työharjoittelun osalta. + yleensä yksi tai kaksi menee kirkkonummelle jo harjoitteluvaiheessa. Kenttäjaksoa varten lähetettiin yksi lohjalle ja yksi vihtiin. Itse sain kunnian siirtyä Vihtiin ja oli aivan loistava kokemus.Keikkaa nyt ei ollut aivan mahdottoman paljoa, mutta oma-aloitteisilla mentiin aika pitkälle. Ei ollu myöskään varaaolla menemättä tilanteisiin, mitä esim isommissa paikoissa voi tapahtua eli varotaan työharjoittelijoita ja kenttäjaksolaisia.Riippuu myös paljon ohjaajasta ja parista. Yleensä kaksi partioo töissä Vihti, Karkkila ja Nummi-Pusula akselilla, joten lääniä on mitä valvoa... :D

_emilia: Noi ohjeet oonki jo lukenu, mutta niistä ei vaan saa kauheesti irti :D

Nukenkannosta muuten semmonen mietityttää, että miten sitä nyt sitten pitääkään nostaa. Kun videoissa yks nostaa ihan kokonaan jaloilla (mikä siis ainakin on oikea tapa) ja toinen vähän peppu takana. Niin onko siis toi peppu takana tyyli myös ihan hyväksyttävä kunhan selkä pysyy suorana?

Kunhan selkä pysyy suorana niin saa täydet pisteet. Mulle sano lopussa, että nostappa uudelleen niin saat täydet pinnat, kun nostossa ei pysynyt selkä suorana, mutta laskussa pysyi. Ei oikein meinannut liikkuvuus riittää. immeisiä kyllä tullut maastanosteltua ja salilla rautaakin maasta ihan pääsykokeisiin nähden tarpeeksi.
Seinämässä ei kannta millään käsivoimilla repiä ihteään ylös, saa olla aika kova voimistelija siihen. Reeniä, reeniä ja lisää reeniä, niin löytyy se oikea tekniikka. Jos joku pystyy neuvomaan, niin säästää paljon aikaa.

Minkäköhän takia tuo aineistoaine materiaali "Etiikka ja poliisintyö"-kirjanen on vaihdettu johonkin 12-sivun monistenippuun. Paljon enemmän palvelee mahdollista opiskelua/työskentelyä tuo kirja. Oikeastaan sieltä löytyy kaikki tärkeä mitä poliisintyössä vaaditaan ja tavoitellaan. Muutenkin tuota aineistoaine osiota sais hieman valintakokeen arvioijat tarkastella, kun siitä sai täysiä pisteitä aikaisemmin ilman, että koko kirjaa oli edes avannut. Kohta kait tehdään kokeet pareittain, toinen lukee ja toinen kirjoittaa:). Ei sinänsä, itsellä meni nippanappa tiivistelmä lävitse. Tiivistelmään kyllä panostin sen mitä itseopiskelulla pystyi.

Minkäköhän takia tuo aineistoaine materiaali "Etiikka ja poliisintyö"-kirjanen on vaihdettu johonkin 12-sivun monistenippuun. Paljon enemmän palvelee mahdollista opiskelua/työskentelyä tuo kirja. Oikeastaan sieltä löytyy kaikki tärkeä mitä poliisintyössä vaaditaan ja tavoitellaan.

Aineistoaineaiheet vaihtelevat kauden trendin mukaan. Eiväthän ne enää samoja ole, mitä ne olivat vaikkapa 10 vuotta sitten. Ja saattaahan olla, että tuo etiikkakirja tulee silti pysymään opiskeluaineistona.

Mä oon sitä mieltä että tärkeintä on hallita hyvin se aineisto josta aihe kirjoitetaan. Itsellä ei ole erityisen hyvä kirjoitustaito saati sitten kielioppi, kun eipä sitä ennen pääsykoetta ollut moneen vuoteen kynään tarttunut. Niin vain täydet pisteet siitä osiosta rapsahti kun tiesi heti aiheen saatuaan mitä alkaa kirjoittamaan.

Eli ei muutakuin lukemaan sitä etiikka kirjaa ajatuksella ja kirjottelee vaikka muistiin tärkeitä pointteja.

Ei siellä runoilijaa/kirjailijaa haeta, niinkuin niissä papereissa kerrotaankin, vaan pitää osata selkeällä suomen kielellä kirjoittaa asia tekstiä, ja kirjoittaa juuri sitä mitä tarkoittaa.

Mun mielestä poliisikouluun pyrkivän (ja siellä opiskelevan) tulee hallita myös se oikeinkirjoituspuoli, sillä poliisi kirjoittaa niin paljon työkseen juttuja. Pahimmillaan väärinkirjoitettu teksti voi aiheuttaa ongelmia niin asiakkaan, kuin poliisinkin oikeusturvassa. Ja kyllähän se kertoo jotain, jos suurena karsijana pääsykokeissa on nimenomaan tuo aineistoaine. Varsinkin kuulemma miehillä on ongelmia yleensä aineikirjoituksen kanssa, kertoivat äidinkielenopettajat aikoinaan.

Toki kirjoituksen sisällöllä ja sen ymmärtämisellä on myös tärkeä rooli, mutta en väheksyisi myöskään tuota kielioppipuolta.

Minkälainen valintakokeen seinämän yläosa on? Miten se siis on erilainen?

Asia kiinnostaa myös täälläkin..

Keskiviikkona olisi ensimmäinen haastattelu poliisilaitoksella. Tiukalle meni mutta ehidinpä kuitenkin ennen 15.5:dance:

Hieno homma että ehdit vielä mukaan, kerroppa sitten miten meni :)

ylitin sen 2 kertaa! Eikä edes vaatinut voimia.

Loistofiilis, kun on ylittänyt itsensä:)

Jei, onneksi olkoon!! :hyvä: Eikö tuukkin mielettömän hyvä fiilis kun on saanut vedettyä paremmat tulokset kuin aikaisemmin :kippis1:

Muistaakseni se seinämän yläosa on vain muutaman sentin paksua mutta tukevaa vaneria. Mä en ollut koskaan ennen loikannut minkään noin korkean esteen yli, joten siinä suorituspaikalla en jäänyt kauheasti mitään miettimään vaan annoin palaa. Ja täydet tuli, vaikken mikään jättiläinen olekaan. Pari tyyliin 165 cm jannua menivät myös heittämällä yli. Hyvä ponnistustekniikka on kaiken A ja O.

Mun fantasia olis nähdä, kuinka joku silarimimmi ylittäisi meijerit tiukassa puristuksessa seinämän. Kiitos ja anteeksi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom