Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tänään kävin viemässä hakemukset ja ekassa haastattelussa, nyt ois sitte kolme kuukautta aikaa treenata ja jännittää :D
Onkos kellään mitään käsitystä tyttöjen keskiarvoista kuntotesteissä? Ja onko tytöillä kevyempien testien lisäksi eri pisteytys kuin miehillä?
Muut osat kuntotesteissä ei juurikaan huoleta paitsi seinä ja nuken kanto, koska en ole niitä päässyt treenailemaan. Paitsi nyt löysin seinän jota olen kaksi kertaa päässyt koittamaan.
Tällä hetkellä osa-alueet menee näin:
penkki 37.5kg 19 toistoa
vatsat 2.5kg 24 toistoa
ylätalja 45 kg 15 toistoa (kokeessa tod. näk. 42 kiloa)
juoksu 6:50-7 min
uinti menee alle 3
seinä just ja just yli, mutta siihen se sitte jääkin :D

Stellan: olis kiva jos voitais vaihtaa sähköposteja ku molemmat tyttöjä ja haetaan samassa haussa! :)

Sanoisin, että noilla tuloksilla on jo melkeinpä täydet pisteet lapasessa. Ainakin 4/5...
edit: Noh ei ehkä ihan vastannut kysymykseen, mutta noi tulokset ovat varsin kovat.

Onkos kellään mitään käsitystä tyttöjen keskiarvoista kuntotesteissä? Ja onko tytöillä kevyempien testien lisäksi eri pisteytys kuin miehillä?

Noi pisteytykset taitaa mennä niin et ottavat kaikkien naisten pisteet jotka sillä haulla kisailevat ja suhteuttavat ne sen mukaan verraten parhaimman ja huonoimman tulokset, ja sitten se piste (esmees 4) on samoilla linjoilla miesten pointsien kanssa, ja noilla sun laittamilla vois sanoo ihan 4-5p, tietenkin seinä ja nukke voi alentaa jonkin verran jos menee ihan penkin alle..

Laitetaanpa tää taas:

"Voin kuitenkin antaa ARVION siitä, minkälaisilla tuloksilla mahdollisesti saa osatesteistä maksimipisteet (10 pist/osatesti):
1500 metrin juoksuaika: naiset 6.30, miehet 5.30
Käsikohonta: naiset ylätalja 15 krt, miehet leuanveto tai 100 kg ylätalja 20 krt
Vatsalihastesti: naiset 30 krt, miehet 30 krt
Penkkipunnerrus: naiset 15 krt, miehet 25 krt
Nukenkannossa ja seinämän ylityksessä 10 pisteen suoritukset perustuvat suoritustapaan, jotka on esitelty kotisivullamme polamk.fi. Uintia ei pisteytetä.

Muistutan, että nämä ovat vain arvioita, jotka perustuvat muutaman valintakokeeseen osallistuneen ryhmän tuloksiin.

Kirsti/valintayksikkö"

(Feisbuukista, Suomen Poliisin keskustelupalstalta)

Joo noi täydet pisteet jo näinkin, mutta vaikuttaa aika kovilta tuloksilta, ni siks mietiskelin noita keskiarvoja =) Onko tytöt yleensä saanut kuinka paljon pisteitä seinästä ja nukesta? onko hylsyt ja täydet kympit harvassa vai miten menee?

Han-ni luulen et just noi on ne pahimmat kompastuskivet naisille, viimeisimmässä haussa taisi olla parikin täällä jotka eivät päässeet seinän yli.. Mutta onneksi löytyy näitä jotka menevät valintakokeisiin "kokeillaan miten menee"-mentaliteetilla, eli kuulemma on ollut sellaisiakin jotka ovat miettineet kuntotestiä tehdessään että miten päin siihen penkkipunnerrukseen oikeen mennään makoilemaan..:lol2::rolleyes: Jotta paremmat mahikset meille..:thumbs:

Oujee, menin nyt sit ottaa koko kesän töitä, vaikka ensin aattelin pyhittää sen treenaamiselle (ainakin heinäkuun) mut toivotaan nyt et saan vedettyä tarpeeks reenejä kuitenkin, on onnesta 8-16 työajat ja viikonloput+pyhät vapaat mitä mun alalla normisti ei oo.. Tarkotus on kuitenkin päästä ekalla yrittämällä sisään, haastattelun ja muitten testien osalta ei voi olla täysin varma mut muut vedetään kympillä..

Onko tytöt yleensä saanut kuinka paljon pisteitä seinästä ja nukesta? onko hylsyt ja täydet kympit harvassa vai miten menee?

Ainakin mun ryhmässä joku totesi seinämästä, että harva tyttö ottaa siitä kymmentä pistettä. Niin ja itsekin kuulun siihen ryhmään, joka mokasi seinämässä, eli helppoa ei ole.

Nukke taas näytti vaativalta osalle miehistäkin, joten sitä kannattaa oikeasti treenata ennen koetta! Meidän ryhmässä ainakin yhdelle tytölle tuli hylsy nukesta ja monella muullakin oli tuskaa saada se nukke ylös. Kuulin myös, että ylätaljan vetäminen nukenkannon jälkeen oli yllättävän hankalaa (kädet hapoilla nukesta) ja toistomäärät jäivät paljon alhaisemmiksi, ku mitä aiemmin treenatessa.

Mites noiden oppituntien kestot menikään? Eli milloin päivä niin sanotusti päättyy? Ja tuleeko sitä läksyä kuinka suuressa määrin?

Han-ni luulen et just noi on ne pahimmat kompastuskivet naisille, viimeisimmässä haussa taisi olla parikin täällä jotka eivät päässeet seinän yli.. Mutta onneksi löytyy näitä jotka menevät valintakokeisiin "kokeillaan miten menee"-mentaliteetilla, eli kuulemma on ollut sellaisiakin jotka ovat miettineet kuntotestiä tehdessään että miten päin siihen penkkipunnerrukseen oikeen mennään makoilemaan..:lol2::rolleyes: Jotta paremmat mahikset meille..:thumbs:

Oujee, menin nyt sit ottaa koko kesän töitä, vaikka ensin aattelin pyhittää sen treenaamiselle (ainakin heinäkuun) mut toivotaan nyt et saan vedettyä tarpeeks reenejä kuitenkin, on onnesta 8-16 työajat ja viikonloput+pyhät vapaat mitä mun alalla normisti ei oo.. Tarkotus on kuitenkin päästä ekalla yrittämällä sisään, haastattelun ja muitten testien osalta ei voi olla täysin varma mut muut vedetään kympillä..

No joo, ihan hyvä että siellä hakee sitten tommosiakin, tosiaan parantaa mahiksia :D ite kyllä pyrin valmistautumaan siihen malliin että olis mahis päästä ekalla sisään. Tosin haastattelija sano, että vähemmän sinne otetaan parikymppisiä (itse siis olen 20) sisään, mutta kuulemma kuitenkin itsestä kiinni :) onhan tässä onneksi aikaa hakea vielä sitten uudelleenki :D

Mua vähän mietityttää vielä psykologiset erityisesti, koska niihin on aika mahotonta etukäteen valmistautua. Voisko joku psykologisissa käynyt kertoa vähän tarkemmin niistä?

Mites noiden oppituntien kestot menikään? Eli milloin päivä niin sanotusti päättyy?

ma: 9 - 17
ti-to: 8 - 16
pe: 8 - 14

Pääsääntö, että 45 min on oppitunti ja joka toinen perjantai on itseopiskelua.

Ja tuleeko sitä läksyä kuinka suuressa määrin?

5 ja 6 jakso on kirjallisten töiden osalta kaikkein työläin. 8 ja 10 jaksolla oli jotain muistion tekemistä ja kenttäjaksoa rasittaa päättötyö ja etätehtävät.

Aikaa jää hyvin kyllä perusjaksolla treenaamiseen.

Hoh. Se ois tosiaan eilen käyty Iisalmessa 2. vaiheessa ja positiivinen kuva jäi testeistä ja fiilis porukalla oli hyvä. Silti kovasti epäilen omia mahdollisuuksiani päästä kouluun, vaikka haastatteluissa ei (...pahemmin :D) jäätyilty eikä tullut sanottua omasta mielestä mitään epäilyttävää.. Se tärkein, eli eka kerta on siis nyt koettu.

ma: 9 - 17
ti-to: 8 - 16
pe: 8 - 14

Pääsääntö, että 45 min on oppitunti ja joka toinen perjantai on itseopiskelua.

5 ja 6 jakso on kirjallisten töiden osalta kaikkein työläin. 8 ja 10 jaksolla oli jotain muistion tekemistä ja kenttäjaksoa rasittaa päättötyö ja etätehtävät.

Aikaa jää hyvin kyllä perusjaksolla treenaamiseen.
Kiitän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään kävin viemässä hakemukset ja ekassa haastattelussa, nyt ois sitte kolme kuukautta aikaa treenata ja jännittää :D
Muut osat kuntotesteissä ei juurikaan huoleta paitsi seinä ja nuken kanto, koska en ole niitä päässyt treenailemaan. Paitsi nyt löysin seinän jota olen kaksi kertaa päässyt koittamaan.
Tällä hetkellä osa-alueet menee näin:
penkki 37.5kg 19 toistoa
vatsat 2.5kg 24 toistoa
ylätalja 45 kg 15 toistoa (kokeessa tod. näk. 42 kiloa)
juoksu 6:50-7 min
uinti menee alle 3
seinä just ja just yli, mutta siihen se sitte jääkin :D

Stellan: olis kiva jos voitais vaihtaa sähköposteja ku molemmat tyttöjä ja haetaan samassa haussa! :)

Sullahan on niin hurjat tulokset jo nyt, että susta vois tulla mun personal trainer:D noilla saat ihan varmasti 4/5 kuntokokeesta. Ihan mieletöntä miten hyvin sä saat nostettua penkistä ja vedettyä tota ylätaljaa! :) Eli no worries kuntokokeen osalta sulla.

Ja mailaile ehdottomasti, leahh@suomi24.fi! Muutkin Polamkiin elokuun pääsykokeissa hakevat tytöt, tuonne vain sähköpostia!:)

Mäkin olin tosiaan tiistaina komisarion haastattelussa, oli kyllä tosi mukavaa. Pari kysymystä oli aika kiperiä, kun ei ollut osannut valmistautua. Mutta tuli kyllä hyvä mieli, kun komisario kysyi mihin kaupunkiin haluaisin töihin. Sanoin, että tänne haluaisin, mutta kyllä muutkin kaupungit käy. Komisario vastasi: "No sehän on meille parempi jos tulet tänne" :)

Mistä päin muuten elokuun kokeisiin tähtäävät on? Mä oon Raaseporista, näin ympäripyöreesti vastattuna :rolleyes:

Stellan Mitä kiperiä kysymyksiä komisario sulta kysyi..?

Mitenkäs muuten, kun nyt paljon puhutaan tästä poliisien työllistymisestä, niin Helsinkiin kuulemma vetää reippaasti. Meinaako se pk-seutua, vai ihan pelkästään Helsingin poliisilaitosta?

Mitenkäs muuten, kun nyt paljon puhutaan tästä poliisien työllistymisestä, niin Helsinkiin kuulemma vetää reippaasti. Meinaako se pk-seutua, vai ihan pelkästään Helsingin poliisilaitosta?

No siskon mies työllisty just Helsinkiin, mutta sen käsityksen mukaan sekään ei enää kovin paljoa vedä. Keski-Uudenmaan poliisipiiristä sanottiin että määrärahoja on lisätty työttömien poliisien palkkaamiseen. Eikä mua haastatellut komisario tuntunut olevan yhtään huolissaan poliisien työllistymisestä. Puhu eläköitymisestä jne, mutta niihän sen piti kai tulla jo :D

Njoo, tuolla Kontrollin foorumilla ollu kans puhetta tästä ja siellä mainittiin et Poliisiylijohto on linjannut että vastavalmistuneet on työllistettävä ensisijaisesti, ja Helsinki taitaa olla ainoa joka tähän on kyennyt. Mut mielettömän hyvä et on hiukka tullu määrärahoja lisää.
Mutta en mä ainakaan jaksa stressata tosta asiasta etteikö töitä sit olis, ja esmees jättäis kouluttautumatta kokonaan kun kuitenkin joutuu kortistoon. Eipä niitä vakipaikkoja tunnu olevan muilla aloillakaan joten itkuvirret veks vain..:)
Nii, ja 3:n vuoden päästä voi ehkä olla paremmat ajat, mistä sitä tietää..?

Viimeksi muokattu:
En mäkään jaksa tota työllistymistä miettiä, koska tosiaan ei se työpaikka muillakaan aloilla oo varma heti valmistumisen jälkeen :) ja oon valmis olemaan hetken työttömänäkin, kunhan joskus pääsee näitä hommia tekemään. Jos siis ikinä pääsee kouluun sisään :D

Mulle sanoi komisario haastattelussa, että ei saa ollenkaan uskoa siihen etteikö koulutetuille poliiseille töitä löytyisi. Sanoi, että poliiseilta ei työt lopu, ja kaikki saa työpaikan, vaikka ei ehkä heti, niin ainakin parin kuukauden päästä. Siitä kuulemma puhutaan paljon, ettei töitä muka olisi, mutta että se on vain höpöhöpö-juttua:) Näin siis uskon, kun ylikomisario niin sanoo!:)

Cartsa: multa kysyttiin mm. että mitä teen, kun ekassa työvuorossa henkilö jota oon menossa auttamaan, vetää mua turpaan:D Ja että mitäs sitten kun mä kyllästyn poliisin työhön. Molempiin kesti hetken miettiä vastaus, mutta kyllähän niihin ilmeisesti ihan hyvät vastaukset löytyi!:)

Mulle sanoi komisario haastattelussa, että ei saa ollenkaan uskoa siihen etteikö koulutetuille poliiseille töitä löytyisi. Sanoi, että poliiseilta ei työt lopu, ja kaikki saa työpaikan, vaikka ei ehkä heti, niin ainakin parin kuukauden päästä. Siitä kuulemma puhutaan paljon, ettei töitä muka olisi, mutta että se on vain höpöhöpö-juttua:) Näin siis uskon, kun ylikomisario niin sanoo!:)
Höpöhöpö-juttua on se mitä tuo kommari sanoi. Jos esim. haluaisit Turun lähistölle töihin, niin ei toivoakaan ainakaan moneen kuukauteen. Määräaikaiset sai huiman 4kk pidennyksen työsoppariin eikä uusia oteta koko vuonna. Toki jos tuo kommari tarkoitti että töitä kyllä saat, kun haet kaikkiin Suomen poliisilaitoksiin ja olet valmis vaikka muuttamaan 1000 kilometriä töiden perässä, niin tuo 2kk voi pitääkin paikkansa ;)

Höpöhöpö-juttua on se mitä tuo kommari sanoi. Jos esim. haluaisit Turun lähistölle töihin, niin ei toivoakaan ainakaan moneen kuukauteen. Määräaikaiset sai huiman 4kk pidennyksen työsoppariin eikä uusia oteta koko vuonna. Toki jos tuo kommari tarkoitti että töitä kyllä saat, kun haet kaikkiin Suomen poliisilaitoksiin ja olet valmis vaikka muuttamaan 1000 kilometriä töiden perässä, niin tuo 2kk voi pitääkin paikkansa ;)

Juu, ei se tietenkään niin toimi, että saa töitä juuri siltä laitokselta kun itse haluaa. Jos haluaa töitä, täytyy joustaa. Mutta perusideana se, että poliiseilta ei työt lopu. Niinkuin esim. metsäteollisuudessa työpaikat voi kokonaan poistua Suomesta. Ja itse olen siis pk-seudulta, ja tänne päin hakemassa töihinkin sitten tulevaisuudessa. Ja siitä komisariokin tiesi.

Juu, ei se tietenkään niin toimi, että saa töitä juuri siltä laitokselta kun itse haluaa. Jos haluaa töitä, täytyy joustaa. Mutta perusideana se, että poliiseilta ei työt lopu. Niinkuin esim. metsäteollisuudessa työpaikat voi kokonaan poistua Suomesta. Ja itse olen siis pk-seudulta, ja tänne päin hakemassa töihinkin sitten tulevaisuudessa. Ja siitä komisariokin tiesi.

Ei siitäkään kauaa ole kun pk-seudulle ei päässyt töihin ollenkaan. Ja kuinka moni on oikeasti joustamaan niin paljon että muuttaa satojen kilometrien päähän määräaikaisuuden takia ja jättää sukulaiset/kaverit taakseen? Kyllähän niitä töitä tosiaan löytyy kun jaksaa vaan kärsivällisesti hakea ja odottaa. Työttömyyteen tai muiden hommien tekemiseen kannattaa silti henkisesti varautua alussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom