Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ite olin tammikuussa ekassa vaiheessa ja noin 450 ihmistä kutsuttiin kokeisiin. Raja hyvinkin saattaa olla 20 paikkeilla, mutta 21 kuulostaa jo erittäin HC:lta.

Minä oon tampereella baarissa nähny Rauman myöskin ja pituutta ei varmasti ole yli 170cm..ja uskottavuuteen ei vaikuta tippaakaan vaikka "lyhyt" onkin..että nämä iänikuiset puheet lyhyiden poliisien uskottavuuden puutteesta ovat aivan hölynpölyä jos korvien välissä on kaikki kunnossa.

Samaa mieltä, pituudella ole mitään väliä uskottavuuteen. Tampereen pari on mun lemppari näistä kaikista, kaikin puolin

No ei se kyllä nyt vaan ihan sama ole minkä pituinen poliisi on. Se on totta, että jos on muuten särmän oloinen ja "miehekäs" mies niin lyhyys ei haittaa niin paljon, mutta kyllä siitä haittaa on. Syitä tuohon on ruodittu täällä aika paljon ennenkin, eli perusteluita voi katsoa viestihistorioista (muistaakseni syyskuussa oli aiheesta keskustelua tässä ketjussa). Kuten totesin, en ole ikinä tavannut alle 175 senttistä konstua ennen kuin näitä lyhyitä harjottelijoita on alkanut ilmaantua, ja kyllä se vaan pienen uskottavuusongelman monesti tuo, ei sille voi mitään.

Turha tuota pituushommaa on kuitenkaan ruotia sen enempää. Valintayksikkö on nuo rajat asettanut ja niillä mennään. Toivottavasti se aidan ylitys karsii ne pienimmät Maradonat pois =)

Ite haen poliisikouluun ihan siks, että pääsis puolustusvoimiin töihin liikuntapuolelle, valmistun just liikunnanohjaaja (AMK) Vierumäeltä. siviililiikunnanohjaaja, kun ei helposti pääse puolustusvoimiin, mut toi poliisin koulutus saattaisi olla apuna pääsemiselle...

^no jopas, eikö intissä itsessään ole mahdollisuutta tuohon, että yrittää jäädä sinne töihin palveluksen jälkeen? olet kai intin käynyt?

Olipahan rykäisy äskeinen lenkki -.- vaikka juoksumatolla pinkoo matkan ok aikaan, niin ulkona meni reilusti huonommin (eniron kartassa mittaustyökalun avulla mitattu matka) Hohhoijaa.

Juoksiko edellinen hakuryhmä hallissa? Onko muita tähän aikaan vuodesta pihalla juoksutestin suorittaneita esim. aikaisempina vuosina? missähän kunnossa se reitti mahtaa olla, onko sulanut, todella hyvin hiekoitettu vai pelkkää jäätä? :D
<sarkasmi> ihme, että juoksuttavat ulkona kun ei kerran hakijoita vakuuteta </sarkasmi> halki, poikki ja pinoon vain ~

Itse kävin hakemassa EU-läpyskän pikkuparlamentista, tepastelin sisälle ja antoivat suoraan hyllystä. En kyllä tiedä, jaetaanko tota esim. kirjastoissa. Kuinkahan paljon eri sivurajaukset vaihtelevat eri hakujaksojen välillä.. *pohtii itsekseen*

Onko muita tähän aikaan vuodesta pihalla juoksutestin suorittaneita esim. aikaisempina vuosina? missähän kunnossa se reitti mahtaa olla, onko sulanut, todella hyvin hiekoitettu vai pelkkää jäätä?

Itse juoksin aikoinaan ulkona huhtikuun alussa. Hyvässä kunnossa oli reitti silloin ja sääkin raikkaana kevätaamuna mitä mukavin pikku pyrähdykseen.

Liki kuukauden päiväthän noihin testeihin on, että eiköhän se tarmo kannata keskittää johonkin muuhun kuin alustasta murehtimiseen.

shiri--;2827608 Itse kävin hakemassa EU-läpyskän pikkuparlamentista sanoi:
Mie käin hakemassa kirjaston eu-infopisteestä. Iltasatua kerrakseen.

Juokseeko muuten koko porukka samalla kertaa vai miehet ja naiset erikseen? Oispa samassa satsissa, pääsis peesiin ;)

Juokseeko muuten koko porukka samalla kertaa vai miehet ja naiset erikseen? Oispa samassa satsissa, pääsis peesiin ;)
Meillä oli 3 satsia, naiset vikassa satsissa. Alkulämpöö sai hakee ennen omaa satsiaan.

Piti tähän pituuskeskusteluun ottaa osaa. Jos poliisin ammatissa onnistuminen ja uskottavuus on omasta mielestään suoraan verrannollinen fyysiseen kokoon, kannattanee harkita jotain tosta alaa. Voimankäyttötilanteessakin kokoa tärkeämpää on hallita oikea tekniikka, sekä vk- välineiden oikeaoppinen käyttö.

Viime vuonna kokeissa ollessani miehet ja naiset juoksi samaan aikaan (koko se ryhmä, joka suoritti muutkin kuntokokeen osiot samaan aikaan eli noin 20 hlöä). Huhtikuun kokeisiin mennessä koulun piha on varmaan ihan hyvässä kunnossa, koska jo nyt ko. reitti on lähes kokonaan sulannut. Sisällä siis tuskin kipitetään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Meillä oli 3 satsia, naiset vikassa satsissa. Alkulämpöö sai hakee ennen omaa satsiaan.

Viime vuonna kokeissa ollessani miehet ja naiset juoksi samaan aikaan (koko se ryhmä, joka suoritti muutkin kuntokokeen osiot samaan aikaan eli noin 20 hlöä). Huhtikuun kokeisiin mennessä koulun piha on varmaan ihan hyvässä kunnossa, koska jo nyt ko. reitti on lähes kokonaan sulannut. Sisällä siis tuskin kipitetään.

Ok, eli sen sitten näkee miten juostaan. Mieluusti kyllä miesten kanssa pinkoisin. Ja kyllä miekin luulen, et ulkona saadaan juosta. Sisäjuoksu on ihan kauheeta. Mutta joo, samapa tuo. Kuntokokeeseen menen ihan luottavaisin mielin. Kirjalliset enemmän mietityttää mutta sekin on vain valmistautumiskysymys. Työt vaan sopivasti kasaantuu tähän maaliskuuhun mut eiköhän tästä selvitä...

Piti tähän pituuskeskusteluun ottaa osaa. Jos poliisin ammatissa onnistuminen ja uskottavuus on omasta mielestään suoraan verrannollinen fyysiseen kokoon, kannattanee harkita jotain tosta alaa. Voimankäyttötilanteessakin kokoa tärkeämpää on hallita oikea tekniikka, sekä vk- välineiden oikeaoppinen käyttö.

Eihän se koko tietenkään ainoa tekijä ole, ja olet oikeassa että painitilanteessa se osaaminen on monesti kokoa tärkempi. Pienikokoiset nyt vaan eivät ole aina ihan yhtä "uskottavia" ja joutuvat herkemmin todistamaan omaa uskottavuuttaan. Olen jo sen verran ehtinyt nähdä hommia ja olemaan monessa mukana, että uskoisin minulla olevan jonkinlaista kompetenssia johon perustaa näkemykseni.

HUOM. Nyt on puhuttu todella pienikokoisista henkilöistä, ei hivenen lyhyemmistä.

Shagrath, missä sun mielestä menee fyysisen uskottavuuden raja? Mitä mieltä sä oot Poliisit-sarjassa esiintyneen Essin kaltaisista poliiseista? Fyysistä kokoa ei ole; onko noi voimankäyttötaidot niin selkärangassa, että tilanteen tullessa massa ei määrää?

Btw. Minkä ikäsiä on nuorimmat poliisikouluun päässeet? 19-vuotiaita varmaankin?

Kirjettä ei ole vielä näkynyt ja tänään päivälleen 2 viikkoa tarkastuksesta. Lääkäri sanoi jo tarkastuksessa, että pitää sopivana, joten eipä tässä mitään jännää enää ole. Tulee sitten, kun tulee.

Shagrath, missä sun mielestä menee fyysisen uskottavuuden raja? Mitä mieltä sä oot Poliisit-sarjassa esiintyneen Essin kaltaisista poliiseista? Fyysistä kokoa ei ole; onko noi voimankäyttötaidot niin selkärangassa, että tilanteen tullessa massa ei määrää?

Ne voimankäyttötaidot eivät todellakaan ole selkärangassa, jos pohjana on vain poliisikoulun voimankäyttötunnit ja laitoksen mahdollisesti järjestämä kuukausikoulutus. Kyllähän se massa ja voima kompensoi puuttuvaa tekniikkaa, se on selvä. Treeneissä mennään melko kliinisissä olosuhteissa, ja joillekin on tullut todella suurena yllätyksenä kun riehuvan äijän raudoitus ei olekaan mennyt niin kuin koulussa, ja hanhenkaula ei purekaan vaikka kuinka roikkuisi raajassa.

Varmasti jokainen ymmärtää, ettei esim. Essin kokoisilla poliiseilla ole välttämättä kovin paljon jakoa raavasta äijää vastaan jos mennään käsikähmään. Sitä varten on voimankäyttövälineet ja partiokaveri jeesaamassa, mutta et sä jokaista voi pamputtaa vaan sen takia ettet jaksa pitää kaveria hallintaotteessa...

Minulla oli harjoittelijana melko pieni tyttö, niin kyllähän siinä kieltämättä koki olevansa aika yksin jos vääntämään piti alkaa. Isoissa kaupungeissa saa helposti tukipartion, mutta mitä sitten kun lähin seuraava partio on 100km päässä?

Täytyy kuitenkin muistaa, että ei ne painit todellakaan ole jokapäiväisiä, ja poliisin työ koostuu suurimmaksi osaksi muusta kuin vääntämisestä, ja esimerkiksi tutkinnassa tai liikenneryhmässä ei tarvitse käytännössä IKINÄ painia. Työssä olevat riskit pitää kuitekin tiedostaa, ja myöntää itselleen realiteetit ettei välttämättä ole se suurin fyysinen pelote ja varautua mahdollisiin voimankäyttötilanteisiin se silmällä pitäen.

kyllähän siinä kieltämättä koki olevansa aika yksin jos vääntämään piti alkaa. Isoissa kaupungeissa saa helposti tukipartion, mutta mitä sitten kun lähin seuraava partio on 100km päässä?

Missä mitoissa mielestäsi olisi hyvä naispoliisin olla jotta saisi kokonsa puolesta ns. kunniotusta, eli työkavereiden ei tarvitse ruveta toivomaan ettei vain saisi parikseen?
Minkälaisia omakohtaisia kokemuksia sinulla on miten on otettu naispuolisia poliiseja vastaan jne.
Ja muiltakin jo virassa olevilta poliiseilta mukava saada kommentteja. :)

Missä mitoissa mielestäsi olisi hyvä naispoliisin olla jotta saisi kokonsa puolesta ns. kunniotusta, eli työkavereiden ei tarvitse ruveta toivomaan ettei vain saisi parikseen?
Minkälaisia omakohtaisia kokemuksia sinulla on miten on otettu naispuolisia poliiseja vastaan jne.
Ja muiltakin jo virassa olevilta poliiseilta mukava saada kommentteja. :)

Luulisin että naisella se on yksi ja sama minkä kokoinen on, sillä ei nainen kuitenkaan ole asiakkaalle fyysinen pelote, vaikka olisikin hiukan isokokoisempi. Sori jos kuulostaa "sovinistiselta", mutta niin se vaan on.

Itse ajan ihan mielelläni naiskonstun kanssa, eikä se itseäni häiritse. Meidän laitoksella on tosin vain kaksi naista kentällä, enkä ole harjoittelijan jälkeen ajanut naisen kanssa kuin kerran tai pari. Tiedän paljon myös päinvastaisia mielipiteitä, mutta mielestäni naiset otetaan työyhteisössä hyvin vastaan enkä itse ole havainnut mitään ihmeempiä ongelmia. Lähes poikkeuksetta meidän laitoksen naiset ovat tosin tutkinnassa tai muissa sisähommissa ja moni heistä on tosi arvostettu kollegoiden keskuudessa.

Jos ei lasketa voimankäyttötilanteita, niin naiset pärjäävät näissä hommissa ihan siinä missä miehetkin, ja esim. kirjallisissa ovat luonnostaan ehkä parempia =) Lisäksi naisia tarvitaan aika usein naisasiakkaiden riisuttamiseen ja tutkimiseen.

Luulisin että naisella se on yksi ja sama minkä kokoinen on, sillä ei nainen kuitenkaan ole asiakkaalle fyysinen pelote, vaikka olisikin hiukan isokokoisempi. Sori jos kuulostaa "sovinistiselta", mutta niin se vaan on.

Eipä tuossa mitään sovinistista ollut. :) Sehän on karu totuus ettei naisella ole yhtä paljon voimaa ja lihaksia mitä miehillä.
Monilta oon myöskin kuullut paljon positiivisia kommentteja naiskonstujen kanssa ajamisesta, tietenkin joka paikasta aina löytyy näitä "tosimiehiä" joilla tuntuu ajatuskin työskentelystä naisen kanssa kuin olisi viety toinen palli pois.. :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom