Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Uu jea! Mun kutsussa luki sitten se perjantai 9.4 Järjestys on kirjalliset, kuntokoe ja psykologiset. Hyvä näin, pitäis olla kirjallisissa skarppina. :)

Kirje tuli postissa tännekin. Huh, hirvittää tuo hakijamäärä, sangen kovaa on kilpailu ja oletettavasti taso on korkealla.

Aika jännästi ovat rajanneet tuon EU-läpyskän, mutta eipä puoleen tuntiin kovin laajaa materiaalia voi laittaa tuon poliisilain lisäksi, jos siinä on jotain esseekysymyksiäkin joukossa -.-

Vinkkinä hakijoille. 1-vaihe on pitkä päivä, muistaakseni jopa 08-17.00, joten kannattaa ottaa jotain evästä mukaan.
Ruoka on aamupäivällä ja jos ei halua olla seuraavaa 5-6 tuntia ilman safkaa ---> eväät. Pikkusen tekee mieli
hakkaa päätä seinään kun on painanu kirjallisia sen iltapäivän ja vielä olis tehtävää ja vatsa on tyhjä.

Tyhjä vatsa + pitkä päivä + tehtäviä jäljellä = mahdoton pannujumi.

Itseäni on alkanut myös vähitellen kiinnostamaan tuo poliisikoulu. Ala jolle keväällä valmistun ei vaan tunnu siltä jutulta, mitä haluan tehdä työkseni lopun ikääni. Miten hyvät mahikset tälläisellä perus ammattikoulun käyneellä jannulla olisi päästä tuonne? Kuntokokeista uskon selviäväni, koska kuitenkin tullut pari vuotta treenattua ja peruskunto on hyvä (ja onhan tässä vielä aikaa treenailla :) ). Tuli myös mietittyä, että jos nyt oikeasti ottaisi poliisikouluun pääsemisen tavoitteeksi, niin intissäkin koittaisi hakeutua sitten sotilaspoliisiksi.
Ite haen poliisikouluun ihan siks, että pääsis puolustusvoimiin töihin liikuntapuolelle, valmistun just liikunnanohjaaja (AMK) Vierumäeltä. siviililiikunnanohjaaja, kun ei helposti pääse puolustusvoimiin, mut toi poliisin koulutus saattaisi olla apuna pääsemiselle...

Ei ole mitään vaatimuksia pituuden suhteen nykyään. Asia erikseen on sitten tuo uskottavuus jos kentälle meinaa, mutta siihen en ota nyt enempään kantaa...

Tuli muuten tästä mieleen, olin laivalla samaan aikaan Poliisit-sarjan Janne Rauman kanssa, ja yllätyin suuresti hänen pituutta. Taisi olla sellanen just 170cm, mutta reippaasti mua lyhyempi. Ei uskois todellakaan telkkarista katottuna et pituus oli se mikä oli. Ja taitaa myös se Kari Palonen olla myös saman pituinen, ainakin kun vierekkäin siesovat, ei ole suurempaa eroa.
Onhan se uskottavuus paljon siitä naamavärkistäkin kiinni, ehkä jopa enemmän kuin pituudesta.

Tuli muuten tästä mieleen, olin laivalla samaan aikaan Poliisit-sarjan Janne Rauman kanssa, ja yllätyin suuresti hänen pituutta. Taisi olla sellanen just 170cm, mutta reippaasti mua lyhyempi. Ei uskois todellakaan telkkarista katottuna et pituus oli se mikä oli. Ja taitaa myös se Kari Palonen olla myös saman pituinen, ainakin kun vierekkäin siesovat, ei ole suurempaa eroa.
Onhan se uskottavuus paljon siitä naamavärkistäkin kiinni, ehkä jopa enemmän kuin pituudesta.

Oletko ihan varma heidän pituudestaan, sillä molemmat ovat siltä ajalta kun pituusrajoista oltiin tarkkoja. Ennen esim. 174 cm pitkät karsittiin lähes poikkeuksetta jos ei onnistunut pistämään tarpeeksi villasukkia jalkaan pituutta mitattaessa. Itse en ole ikinä tavannut mieskonstua joka olisi alle +-175 cm (ennen näitä uusia harjottelijoita).

Oletko ihan varma heidän pituudestaan, sillä molemmat ovat siltä ajalta kun pituusrajoista oltiin tarkkoja. Ennen esim. 174 cm pitkät karsittiin lähes poikkeuksetta jos ei onnistunut pistämään tarpeeksi villasukkia jalkaan pituutta mitattaessa. Itse en ole ikinä tavannut mieskonstua joka olisi alle +-175 cm (ennen näitä uusia harjottelijoita).

Juu juu mä oon ihan varma, laitan vaikka pääni pantiksi Rauman pituudesta, hän käveli mua vastaan vielä, ettei tilanne ollut sellainen että olisin jossain tanssilattian toisella puolen nähnyt. Ihan sama ääni ja hekotus mitä telkkarissakin.

Sehä siin olikin et menin hiukka hämilleni tuosta pituudesta etten enää meinannu muistaa mitä sieltä kaupasta piti ostaa.. Kun tosiaan olin ihan eri mittaseksi hänet kuvitellut, ja edelleenkin kun katsoo sarjaa niin ei meinaa uskoa, mutta niin se vain on..

Onko Helsingissä terveystarkastuksessa olleille tippunut huumeseulan tuloksia? Mulle sanottiin, että viikko menee niin tulokset olisi lähetetty. Nyt on kaksi viikkoa mennyt ja mitään ei ole vielä näkynyt. Ensi viikollahan pitäisi se valintapäätöskin tulla jo.

Ite näin Jannen virka-asussa, kun olin II-vaiheessa koululla, eihän hän mikään hirmu pitkä ole, mutta eipä se nyt siinä ohimennen mitenkään negatiivisesti mieleen jäänyt.

Sehä siin olikin et menin hiukka hämilleni tuosta pituudesta etten enää meinannu muistaa mitä sieltä kaupasta piti ostaa.. Kun tosiaan olin ihan eri mittaseksi hänet kuvitellut, ja edelleenkin kun katsoo sarjaa niin ei meinaa uskoa, mutta niin se vain on..

Vaan kun ei ole. Oot henkilöstä erehtyny tai sitte oot erittäin huono arvioimaan pituuksia :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%

Minä oon tampereella baarissa nähny Rauman myöskin ja pituutta ei varmasti ole yli 170cm..ja uskottavuuteen ei vaikuta tippaakaan vaikka "lyhyt" onkin..että nämä iänikuiset puheet lyhyiden poliisien uskottavuuden puutteesta ovat aivan hölynpölyä jos korvien välissä on kaikki kunnossa.

Onko Helsingissä terveystarkastuksessa olleille tippunut huumeseulan tuloksia? Mulle sanottiin, että viikko menee niin tulokset olisi lähetetty. Nyt on kaksi viikkoa mennyt ja mitään ei ole vielä näkynyt. Ensi viikollahan pitäisi se valintapäätöskin tulla jo.

Kaveri oli soittanut maanantaina terveystalolle ja siellä lääkäri oli sanonut että kaikkien tulokset on tullu ja jos niissä jotain olis niin lääkäri soittaa henkilökohtaisesti hakijalle. Ne ei ollu viel maanantaina laittanu niitä postiin, koululta oli annettu takaraja tulosten toimittamisesta ens viikkoon... Eli taitaa mennä ihan ton 17.3 tuntumaan ennen kun mitään kirjettä kotiin tulee... nyt vaan kärsivällisyyttä, vajaa viikko enään :D

Kaveri oli soittanut maanantaina terveystalolle ja siellä lääkäri oli sanonut että kaikkien tulokset on tullu ja jos niissä jotain olis niin lääkäri soittaa henkilökohtaisesti hakijalle. Ne ei ollu viel maanantaina laittanu niitä postiin, koululta oli annettu takaraja tulosten toimittamisesta ens viikkoon... Eli taitaa mennä ihan ton 17.3 tuntumaan ennen kun mitään kirjettä kotiin tulee... nyt vaan kärsivällisyyttä, vajaa viikko enään :D

miks se nyt noin tulee...vaik laitoin lainaten...

Vaan kun ei ole. Oot henkilöstä erehtyny tai sitte oot erittäin huono arvioimaan pituuksia :)

No sitten tässä on käynyt niin että hänellä on identtinen kaksonen joka on lyhyempi kuin Janne. Saa kyllä olla silmissä pahasti vikaa kun puolen metrin päästä arvion pituuden noin metsään, taidan sitten itse olla sen 180++ jos mittasuhteet menny noin pieleen..

Minä oon tampereella baarissa nähny Rauman myöskin ja pituutta ei varmasti ole yli 170cm..ja uskottavuuteen ei vaikuta tippaakaan vaikka "lyhyt" onkin..että nämä iänikuiset puheet lyhyiden poliisien uskottavuuden puutteesta ovat aivan hölynpölyä jos korvien välissä on kaikki kunnossa.

Samaa mieltä, pituudella ole mitään väliä uskottavuuteen. Tampereen pari on mun lemppari näistä kaikista, kaikin puolin

Aika jännästi ovat rajanneet tuon EU-läpyskän, mutta eipä puoleen tuntiin kovin laajaa materiaalia voi laittaa tuon poliisilain lisäksi, jos siinä on jotain esseekysymyksiäkin joukossa -.-
"Esseekysymykset" oli vastattavissa muutamalla sanalla. Vaikka tilaa oli jopa kolme riviä, ei jaarittelullakaan ois saanu käytettyä muuta kuin kaksi.

Juu itellä tuli heti mieleen, että ei oo jaksettu panostaa kokeeseen paljookaan. Muutenkin näytti aika hutastulta. Monivalintakysymyksistä oli otettu vastausvaihtoehdot pois ja laitettu tilalle pari viivaa, voila, siinä pari esseekysymystä :)

Juu hakijoita oli 726 ja kokeeseen kutsuttiin 630....

Veikkaisin, että pääsy toiseen vaiheeseen vaatii 11 pistettä ja kouluun 20-21 pistettä, sillä edellisessä haussa raja 10 pistettä(toiseen vaiheeseen) ja reilu 100 hakijaa vähemmän kutsuttiin kokeeseen.:joulu3:

Suositut

Back
Ylös Bottom