Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Veikkaisin, että pääsy toiseen vaiheeseen vaatii 11 pistettä ja kouluun 20-21 pistettä, sillä edellisessä haussa raja 10 pistettä(toiseen vaiheeseen) ja reilu 100 hakijaa vähemmän kutsuttiin kokeeseen.:joulu3:

empä usko,että piste raja noin nousee. tosin pisteiden saanti voi olla tiukempaa, riippuen tietysti porukan tasosta...

Mulla tuli mieleen koulussa tarjottavat kieliopinnot, mitäs kaikkea siellä voi opiskella ruotsin lisäksi?

Mitäs porukka on mieltä tästä eu-opuksesta? Luin tuon koealueen läpi ja mielestäni se on hieman helpompi sisäistää, kuin edellinen eu-koeaineisto (luin sen alkuvuodesta "varmuuden vuoksi.")

Saakos ennen penkkiä ja taljaa tehdä lämmittelysarjaa :D ? Onkohan treenihanskat sallitut?

Eilen juoksin ennen salitreeniä 1,5km (autolla mitattuna) ja heti perään kyykkyä 70kg, penkkiä 40kg ja ylätalja 45kg....oli siinä aika tärinä päällä kun hapotti :) omiin harrastuksiin kuuluu kisailu bodyfitneksen puolella ni tottunu tekeen salilla lyhyttä sarjaa...juoksemisista puhumattakaan ;)

Mulla tuli mieleen koulussa tarjottavat kieliopinnot, mitäs kaikkea siellä voi opiskella ruotsin lisäksi?

Koululla kaikki opiskelee samat asiat. Tai jostakin voi saada aikaisempien opintojen johdosta vapautuksia, esim. just kielistä, mutta mitää valinnaisia siellä ei ole. Ruotsin lisäksi opetetaan englantia ja suomea.

Shagrath, eikös sen voisi niinkin sanoa että selkeästi pienikokoinen (tai siis oikeastaan lyhyt, ihan ilman lihaksia kun ei painita vaikka ois mikä ninja) mies on kontrolliammateissa vähän samassa asemassa kuin naiset?

Näin itse lyhyenä (165cm) miehenä kontrolliammatissa toimivana (vartija) kehoitan varautumaan sitten juurikin siihen että lähtökohtasesti se painivastus on isompi. Toisekseen hyvinkin tärkeänä seikkana pitäisin mentaalipuolta, nimittäin siitä pituudestaan kuulee aivan helvetisti kuittailua, ja kuten arvata saattaa, siitä EI saa ikinä provosoitua eikä ottaa itteensä.

Shagrath, ootko muuten koskaan törmänny konstuun joka olisi käynyt sivarin?

Komppaan täysin Shagrathin edellistä postausta. Tuli vielä mieleen, että ikä on myös yksi mistä moni voinee kuulla vittuilua/kuittailua. Tää iästä kuittailu saattaa olla jopa yleisempää kuin pituudesta kuittailu, mutta tässäkin auttanee jos on "supliikki".

Pakko antaa oma panos tohon pituuskeskusteluun.. en ole kovin pitkää vielä kenttähommia tehny mutta eipä ole koskaan kukaan alkanut pituudesta tai iästä kuittailemaan (177/26). Ainoastaan jotain tyyliin "poliisit on homoja" tai muuta rakentavaa. Ylipäätään tuo vittulu ja suun soittaminen on mun mielestä aika harvinaista.. ehkäpä siihen sitte lopulta vaikuttaa joku ihan muu asia ku pituus/ikä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Niin muutens, saiko noita Eu-opuksia ilmatteeks/pientä korvausta vastaan jostain? Rintteri kettuilee mulle olan takaa, just ja just sain sen Turvallinen elämä jokaaselle-läpsykän printattua.. Jotenkin tykkään että tuo etikka-kirja olis ollu parempi, vaikkakin siinä enemmän sivuja on, mutta laajemmalti asiaa aiheista. Voisin kuvitella että tarvitaan jo erittäin hyvää kirjoitustaitoa jotta saa puristettua tekstiä tuosta olemattomasta 7:n sivun esitteestä. Laskin että siinä on 5 sivua kuvia, sisällysluetteloa tms.

cartsa: mitä luulet, voisko tosta esitteestä vaan tulla ns. otsikot? sitä kun silmäilee sillä silmällä, niin siinähän on periaatteessa eri aihealueet tiivistetty siihen pieneen lootaan/synopsikseen? Esim. yhdestä haastealueesta (s.5) siitä kun rupeaa järjestyksessä nakuttamaan aiheita - syrjäytyminen, - tapaturmat, - väestöryhmien väliset suhteet jne.

Shagrath, eikös sen voisi niinkin sanoa että selkeästi pienikokoinen (tai siis oikeastaan lyhyt, ihan ilman lihaksia kun ei painita vaikka ois mikä ninja) mies on kontrolliammateissa vähän samassa asemassa kuin naiset?

Shagrath, ootko muuten koskaan törmänny konstuun joka olisi käynyt sivarin?
165 cm pitkä mies on luonnostaan vahvempi kuin 165 cm pitkä nainen, eli ei ne siltikään ole samalla viivalla. Ja olen yhden sivarin tavannut, oli meidän laitoksella harjoittelussa. Hyvä tyyppi, ei mitään huonoa sanottavaa.

Pakko antaa oma panos tohon pituuskeskusteluun.. en ole kovin pitkää vielä kenttähommia tehny mutta eipä ole koskaan kukaan alkanut pituudesta tai iästä kuittailemaan (177/26). Ainoastaan jotain tyyliin "poliisit on homoja" tai muuta rakentavaa. Ylipäätään tuo vittulu ja suun soittaminen on mun mielestä aika harvinaista.. ehkäpä siihen sitte lopulta vaikuttaa joku ihan muu asia ku pituus/ikä?

No sä oletkin 177cm, eli kuitenkin aika normaalin pituinen. Itse olen puhunut näistä uusista tulokkaista joita koululta virtaa, jotka eivät "ihan" ole normaaleissa mitoissa.

Eräs vk jonka kanssa ajoin jonkin verran oli normaalin pituinen, mutta huomattavan laiha (suorastaan anorektinen), ja vielä ikäistään nuoremman näköinen. Kyllä hän sai kuunnella melko paljon vittuilua viikonloppuöinä...Eli kyllä sitä tapahtuu, ainakin Turussa =/

Niin muutens, saiko noita Eu-opuksia ilmatteeks/pientä korvausta vastaan jostain? Rintteri kettuilee mulle olan takaa, just ja just sain sen Turvallinen elämä jokaaselle-läpsykän printattua.. Jotenkin tykkään että tuo etikka-kirja olis ollu parempi, vaikkakin siinä enemmän sivuja on, mutta laajemmalti asiaa aiheista. Voisin kuvitella että tarvitaan jo erittäin hyvää kirjoitustaitoa jotta saa puristettua tekstiä tuosta olemattomasta 7:n sivun esitteestä. Laskin että siinä on 5 sivua kuvia, sisällysluetteloa tms.

Joku tais mainita hakeneensa sen kirjastosta ja ainaki noista eurooppatiedotuksen asiakaspalvelupisteistä sen voi noutaa ilmatteeks :)

Joku tais mainita hakeneensa sen kirjastosta ja ainaki noista eurooppatiedotuksen asiakaspalvelupisteistä sen voi noutaa ilmatteeks :)

Kiitos :) Täytyykin kaivella missä päin noita palvelupisteitä olisi..

Tuli sellanen mieleen, jos joku voisi valaista. Katselin noita hakujaksoja ja aloitusaikoja, niin elokuun kokeista alkaa vaan yksi kurssi silloin 8.11, tarkoittaako tää et silloin aloittaa vähemmän porukkaa vai 2 kurssia samaan aikaan?

Olikos täällä muita elokuun satsiin menijöitä, vai oonko ainoo joka on jo häröilemässä aikasessa? Migggor oli ainakin vielä vähä aikaa sitten.
On kyllä hieman tuskaa tää oottelu, elokuuhunkin on vielä aikaa, ja silloin se odottaminen vasta alkaa.. Nyt jo poliisit pyörii unissa melkeinpä joka yö :rolleyes:

Tuskin siinä on mihinkään lämmittelysarjoihin aikaa..?

Juu, ei todellakaan ole. Kun systeemi nielaisee sut, niin se on menoa. Ensin hiukan tosi "vanhanaikaiselta" tuntuvaa motoriikkatestiä (olo oli kuin mustavalkoisessa Suomi-filmissä), josta lähdettiin vetämään putkeen seuraavassa järjestyksessä: vatsat, seinä, nukke, leuat/talja, penkki, uinti.

Newsflash: motoriikkatestin ryssiminen tiputtaa seinämän ylittämisestä annettavia pisteitä. Haarahypyt haltuun.

Noi hanskat muaki kiinnostaa, saako pitää?

Saa.

^no jopas, eikö intissä itsessään ole mahdollisuutta tuohon, että yrittää jäädä sinne töihin palveluksen jälkeen? olet kai intin käynyt?
No, täs on just se etten ole inttiä käynyt, ja siks aattelin, että poliisin papruilla pääsis varmaan helpommin puolustusvoimiin duuniin kuin ilman niitä vai mitä porukka on mieltä?

Mahdollisesti, tai sitten sillä ei ole mitään merkitystä. Kannattaako muuten viedä jonkun POLIISIN töistä kiinnostuneen aloituspaikka, joka oikeasti haluaisi tehdä koulutustaan vastaavaa työtä?

Back
Ylös Bottom