Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
En mä sitä paheksu mitenkään, vaan hauska juttu, että poliisi voi tuosto noin vaarantaa liikennettä, vaikka ei ole mitään erityisempää kiirettä. Hymiötä ei vain tullut heitettyä loppuun. Vaikka onhan se väärin, vaikka olisikin työssä, mutta ei hälytysajossa. Pollari halusi vain säästää minuutin elämästään.

Tulipa tuossa mieleen, että nyt kun täällä on paljon näitä "melkein" kouluun päässeitä niin minkä ikäistä porukkaa on liikkeellä ja mistä päin?Entäpä monesko kerta hakua menossa? Itellä ikää 20, Suomussalmelta ja eka kerta menossa. Ens viikolla purkkiin kusemaan.

En mä sitä paheksu mitenkään, vaan hauska juttu, että poliisi voi tuosto noin vaarantaa liikennettä, vaikka ei ole mitään erityisempää kiirettä. Hymiötä ei vain tullut heitettyä loppuun. Vaikka onhan se väärin, vaikka olisikin työssä, mutta ei hälytysajossa. Pollari halusi vain säästää minuutin elämästään.
Sulla ei varmaan ole mitään käsitystä miksi poliisi teki noin tuossa tilanteessa, joten voitko jättää omat spekulaatiot ja moralisoinnit asiasta? Itsekin teen tuota, ja kyllä siihen aina syy on. Se, että sitä syytä ei tulla juuri sinulle kertomaan, ei tee siitä mitenkään väärää toimintatapaa.

Kyllä poliisi voi rikkoa muitakin lakeja virkatehtävää suorittaessaan, mm. pysäköidä väärin :dance: Mitenköhän ihmisten oikeuskäsitys kestää sen, että ilman heidän hyväksyntäänsä ja ilman että heille kerrotaan syytä, poliisi pysäköi jalkakäytävälle...Tässä on ennakkotapauksen paikka :rolleyes:

No joo, se siitä. Mutta normaalia tuo mainitsemasi tapaus on, ja ihan hyväksyttävää.

Tulipa tuossa mieleen, että nyt kun täällä on paljon näitä "melkein" kouluun päässeitä niin minkä ikäistä porukkaa on liikkeellä ja mistä päin?Entäpä monesko kerta hakua menossa? Itellä ikää 20, Suomussalmelta ja eka kerta menossa. Ens viikolla purkkiin kusemaan.

Kesällä 27, Järvenpäästä ja kolmas kerta :)

28, Tku, 1. kerta.

Joko FHJ:ltä löytyy kiinnostusta kertoa tämä nimen perään kyseleminen? Vai alanko veikkailemaan, Eero T.?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Hetken aikaa ainakin vaikuttanu että työllisyystilanne ois ollu parantumassa. Vittumainen tilanne nyt keväällä valmistuville :( Mutta tätähän tämä on ollut..

Joo, nythän ne sanoivat tuossa, että virkoja jää se 100kpl täyttämättä. Uusia ei palkata, ja määräaikaiset pyritään pitämään talossa. Jokaisen kohdalla kuitenkin harkitaan erikseen. Tylyä uusille :wtf:

Vähän jäi nyt nuorta mieltä askarruttamaan, miksi poliisit ajavat punaisia päin ilmaa selvää syytä? Jos ei ole ajan säästä tavoitteena eikä hälytysajo, niin mikäs kumma sitten syynä voi olla? Aikataulu tarkastuskierroksella, joka meinaa olla vähän myöhässä? Kai pitää sitten aikanaan itse hakea sinne ja selvittää itse, jos täältä ei saa vastausta.

Eräässäkin laitoksessa on meinattu että 2 miljuunaa uupuu kassasta. Näin ollen määräaikaset saisivat lähtee toukokuun lopussa kun on katkolla. Saman tien voivat sit kyllä laittaa lapun luukulle jos kesän korvalla kaikki pätkätyöläiset ulostetaan.

Satakunnassa taas! Siellä kuulemma vuoden alusta vakinaistettiin 12 määräaikasten virkaa, minkä johdosta siellä on nyt siis 12 virkaa enemmän ku pitäisi olla. Poistumaa kun on luvassa niin olivat sitte saaneet ylempää luvan varautua siihen ennakolta.

Johan se tossa vuoden päivät hyvältä näyttikin. Ei makiaa mahan täydeltä.

Vähän jäi nyt nuorta mieltä askarruttamaan, miksi poliisit ajavat punaisia päin ilmaa selvää syytä? Jos ei ole ajan säästä tavoitteena eikä hälytysajo, niin mikäs kumma sitten syynä voi olla? Aikataulu tarkastuskierroksella, joka meinaa olla vähän myöhässä? Kai pitää sitten aikanaan itse hakea sinne ja selvittää itse, jos täältä ei saa vastausta.

Voisiko olla syynä se, että on pitänyt päästä niistä punaisista läpi mahdollisimman turvallisesti ja laittaneet ne vilkut sen risteyksen ajaksi päälle. Eivät ole voineet/halunneet pitää vilkkuja ja sireeniä päällä pidempään jonkun poliisitaktisen syyn takia, esim. kohde ei havaitse poliisia liian aikaisin? Jos kiire on loppunutkin melko nopeasti risteyksen jälkeen niin onhan tehtävä voinut yhtäkkiä peruuntua.

Itselläni on useasti käynyt niin, että olen ajanut hälyt päällä kovaa vauhtia ja ajanut autojen ohi ja HÄKE/ toinen partio on sitten perunutkin keikan ja kiire on loppunut siihen. Siellä on joku ohitettu autoilija taas ajatellu, että poliisit halusi vaan säästää minuutin elämästään, donitsille oli kuitenkin kiire.

Jotenkin tuntuu, että ihmisillä on aina se käsitys poliisin nähdessään, että ne vain tutkaa nopeuksia ja kyttäävät perusautoilijaa liikenteessä.

Yleisin syy itselläni on se, että olen seuraamassa jotain autoa joka on vaikka ajellut miten sattuu. Olen tehnyt päätöksen auton pysäyttämisestä, mutta odotan vastausta rekkarikyselystä. En ole pysäyttämässä autoa keskelle risteystä, mutta en myöskään halua päästää autoa pois näköpiiristä.

Toinen aika yleinen syy on ns. hiljainen hälytysajo. Esimerkiksi voi olla että pitää päästä johonkin (keikalle, toista partiota avustamaan yms.) riprap, muttei kuitenkaan ole NIIN kiire että on pakko vetää pillit päällä koko ajan. Voin ajaa hivenen muuta liikennevirtaa nopeammin ilman läikkiä, mutten kuitenkaan aio/voi jäädä odottamaan sitä minuuttia punaisissa valoissa. Silloin käy juuri kuten kuvailit, eli partio laittaa läikät päälle vain valojen ajaksi.

Esimerkiksi jos tulee ns. A-keikka, sekään ei tarkoita että sinne pitää mennä pillit päällä sata lasissa. Se tarkoittaa vain että keikka tulee hoitaa viipymättä. Silloin tuommoinen hiljainen hälytysajo voi tulla monesti kysymykseen. Sitten on lukuisia poliisitaktisia syitä, joita nyt tässä ei aleta ruotimaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom