Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onkohan kukaan saanu niit terveystarkastuksen tuloksii viel itelleen? Mulle lääkäri sano, et tulee kahden viikon kuluessa kotiin ja saamaan aikaan on menny polamkille. Sano lääkäri toki sen verran et ukko terveyden puolesta kouluun sopii. Mut ens viikolla leipoovat päätöksiä, ni olis iha hauska tietää, et ovatko edes saaneet tuloksii vai onko posti vaihteeks hukannu johonki...

Joo tänään tuli. Mulle sanottiin siellä että tulokset ei tule kotiin, ne lähtee ainoastaan koululle. No mutta pääasia että huumetesti oli neg. :)

Onko poliisin työt merkittävästi vartijan työtä vaativampia? Onko poliisien keskimääräinen älykkyys paljonkin suurempaa kuin vartijoilla? Saako poliisikoululaiset tuntemaan itsensä älykkäiksi dissaamalla vartijoita? Kuinka monta prosenttia hakijoista pääsee poliisikouluun?

Vaativuus riippuu varmaan tehtäväkentästä poliisissa. Tässäkin ammattikunnassa on tekijöitä ja niiden mukaan tehtäviä, joista selviäisi hyvin koulutettu simpanssi. Joten paha sanoa, kun en vartijana ole ollut ikina kuin puoli vuotta. Piiriä ajoin ja eipä siinäkään kyllä tarvinnut soluja paljon päästä ravistella liikkeelle.

hakeminen poliisikouluun?!?

Moi

Jos ensin selittäisin hieman taustoja jotka selventävät sitten kysymyksiä.. Jo pienestä asti on poliisin ammatti ollut yksi niistä ammatteista joihin halusin päästä. Peruskoulu meni todella hyvin 8. luokkaan asti ja 9. alussa ajauduin väärien ihmisten seuraan. Vuonna 98. ollessani 16 ajoin, omaa tyhmyyttäni, alkoholin alaisena auton ojaan ja lunastuskuntoon. Millään en enää muista paljonko puhalsin mutta rattijuopumus merkintä siitä tuli. Tämän jälkeen on tullut yksi juoppoputka reissu sekä ylinopeus josta olin käräjillä(kiire töihin):(. Tapasin vaimoni ja 2005 meille syntyi tyttö. Eli 2004 vuoden jälkeen elämäni muuttui täysin ja voin sanoa rehellisesti olevani täysin muuttunut ihminen. Nyt asun omakotitalossa ja perhettä on(ja myös velkaa)... Työkseni olen tehnyt kolmisen vuotta vartijan hommia ja myös turvallisuusalan perustutkinnon olen käynyt jälkikäteen, koska aikoinaan jäi koulut kesken. Ainoat mitä on ollu niin viime vuonna kaksi ylinopeussakkoa, toinen töissä ja toinen tuli kun olin menossa töistä kotiin.

Asevelvollisuutta en ole suorittanut, vanha osgood schlatteri tauti joka on todettu(on myös yleinen) huomattiin jokunen vuosi sitten ja on jo hoidettu mutta armeijasta pistettiin ulos sen takia siihen aikaan ja lisätutkimuksiin. Nyt olen käynyt uudelleen armeijassa ja saman vaivan takia ulos. Nyt asiaa on käyty tutkimassa ortopedillä joka päätti ettei polvelle tehdä mitään ja asia menee eteenpäin luultavasti C-papereilla..

Nyt kysymykseni onkin että onko näillä taustoilla mitään mahdollisuutta päästä enää poliisiksi? Vaikuttavatko vanhat teot? entä c-paperit? Voin taata että olen muuttunut ja haluaisin vaikuttaa ihmisten elämään, parantaa sitä. Osaksi siksi teenkin vartijan hommia, sovitan omia virheitäni yhteiskunnalle, vaikka vartijan hommissa se tuskin onnistuu. Tekojani en puolustele, tehty mikä tehty, asioita en pysty muuttamaan vaikka haluaisinkin. Ratista on yli 10v. ja putkareissusta taitaa kans olla jo yli 5v.

Kiitos jo etukäteen rehellisistä vastauksista, tiedän että tulen saamaan osani haukuista mutta sen olen ansainnutkin.

Vaikea tuohonkaan on satavarmasti vastata. Toki ei ihan parhaat lähtökohdat mutta varmuuden saa, kun käy laitoksella täyttämässä hakupaperit ja vastaa rehellisesti kysymyksiin.Kyllä se valintakoekutsu sitten tulee jos katsotaan hakuvaatimukset täyttäväksi.

Vaikea tuohonkaan on satavarmasti vastata. Toki ei ihan parhaat lähtökohdat mutta varmuuden saa, kun käy laitoksella täyttämässä hakupaperit ja vastaa rehellisesti kysymyksiin.Kyllä se valintakoekutsu sitten tulee jos katsotaan hakuvaatimukset täyttäväksi.

Lähtökohdat on huonot, tiedän. On todella vaikeaa osoittaa yhdyskunnalle että on muuttunut mies kun kerran on saanut tietyn leiman. En kuitenkaan haluaisi luovuttaa, koska olen tehnyt paljon, ja todella kauan, töitä että olen päässyt tähän pisteeseen missä nyt olen. Entä C-paperit? Poliisikoulun sivuilla hakuvaatimuksessa sanotaan, että: Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus. Tämä niin sanottu sairaus ei kuitenkaan alenna tai rajoita omaa työkykyäni, lähinnä on kyse siitä ettei puolustusvoimat halua ottaa riskiä. Olisiko tästä hyvä olla joku lääkärintodistus, joka osoittaa että olen täysin työkykyinen?!?

Lähtökohdat on huonot, tiedän. On todella vaikeaa osoittaa yhdyskunnalle että on muuttunut mies kun kerran on saanut tietyn leiman. En kuitenkaan haluaisi luovuttaa, koska olen tehnyt paljon, ja todella kauan, töitä että olen päässyt tähän pisteeseen missä nyt olen. Entä C-paperit? Poliisikoulun sivuilla hakuvaatimuksessa sanotaan, että: Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus. Tämä niin sanottu sairaus ei kuitenkaan alenna tai rajoita omaa työkykyäni, lähinnä on kyse siitä ettei puolustusvoimat halua ottaa riskiä. Olisiko tästä hyvä olla joku lääkärintodistus, joka osoittaa että olen täysin työkykyinen?!?

Mielestäni ne joilla ei ole intistä A:n papereita joutuvat käymään erikoislääkärin luona, mistä saa lääkärintodistuksen. Poliisikoulu sitten katsoo kutsuuvatko pääsykokeisiin ja lopullinen valinta katsotaan 3. vaiheen terveystarkastuksessa. Ei ole täysin varma tieto, mutta näin muistelen tämän menevän. Muistaakseni eräällä kaverilla meni systeemi näin, kun oli selän takia B-paperit.

Tosin jos sinulla on rattistausta, putkaöitä ja pienempää rikettä taustalla niin voi olla, että mahdollisuudet ovat huonot. Tuohon kun liitetään C-paperit niin mahdollisuudet huononevat entisestään.

Soita sinne valintayksikköön niin saat lisää tietoa. Jos et saa niin sitten vain hakemaan kouluun niin sittenhän tuota näkee miten käy.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mielestäni ne joilla ei ole intistä A:n papereita joutuvat käymään erikoislääkärin luona, mistä saa lääkärintodistuksen. Poliisikoulu sitten katsoo kutsuuvatko pääsykokeisiin ja lopullinen valinta katsotaan 3. vaiheen terveystarkastuksessa. Ei ole täysin varma tieto, mutta näin muistelen tämän menevän. Muistaakseni eräällä kaverilla meni systeemi näin, kun oli selän takia B-paperit.

Tosin jos sinulla on rattistausta, putkaöitä ja pienempää rikettä taustalla niin voi olla, että mahdollisuudet ovat huonot. Tuohon kun liitetään C-paperit niin mahdollisuudet huononevat entisestään.

Soita sinne valintayksikköön niin saat lisää tietoa. Jos et saa niin sitten vain hakemaan kouluun niin sittenhän tuota näkee miten käy.

Näin aion juuri menetellä. Entiedä toki soitanko ollenkaan vaan haen vain suoraan. Silloinhan tuon tietäisi kuinka käy, eikä tarvisi miettiä enää onko mahdollisuuksia. Suoraan sanottuna VITU...AA aika lailla kun on tullut nuorempana töpeksittyä. Nythän on toki eri tilanne sinänsä ku 30 raja lähestyy..

Näin aion juuri menetellä. Entiedä toki soitanko ollenkaan vaan haen vain suoraan. Silloinhan tuon tietäisi kuinka käy, eikä tarvisi miettiä enää onko mahdollisuuksia. Suoraan sanottuna VITU...AA aika lailla kun on tullut nuorempana töpeksittyä. Nythän on toki eri tilanne sinänsä ku 30 raja lähestyy..

Taitaa olla sama hakea suoraan sinne kouluun. Sitten jos ei tule kutsua pääsykokeisiin niin sitten kysymään missä on vika? Sitten se viimeistään selviää mistä kiikastaa ja voiko asialle enää mitään tehdä. Eli ei kannata luovuttaa vaikka ei kutsua tulisi vaan sitten vain kysymään perusteluja ja sen jälkeen on viisaampi.

Mä varaisin ajan oman kotipaikkakunnan poliisilaitokselle sen komisarion luo, joka haastattelee alkuun hakijoita. Siinä pääsisit sitten kasvotusten kertomaan taustasi sekä kysymään, mitkä ovat mahdollisuutesi. Puhelinkeskustelu pelkällään ei auta toista osapuolta välttämättä hahmottamaan sitä, mitä olet tänä päivänä. Jos annat itsestäsi hyvän kuvan tälle haastattelijalle, niin saattaa olla että hän puoltaa hakuasi ja pääset helpommin pääsykokeisiin.

Mä varaisin ajan oman kotipaikkakunnan poliisilaitokselle sen komisarion luo, joka haastattelee alkuun hakijoita. Siinä pääsisit sitten kasvotusten kertomaan taustasi sekä kysymään, mitkä ovat mahdollisuutesi. Puhelinkeskustelu pelkällään ei auta toista osapuolta välttämättä hahmottamaan sitä, mitä olet tänä päivänä. Jos annat itsestäsi hyvän kuvan tälle haastattelijalle, niin saattaa olla että hän puoltaa hakuasi ja pääset helpommin pääsykokeisiin.

Näin olen tehnyt joka kerta, kasvotusten toinen saa paljon paremman käsityksen kuin se että soittaa. No pitää toivoa parasta.. kiitos kaikille asiallisista vastauksista, lisääkin saa laittaa jos ajatuksia tulee..:)

Tästä ensimmäisestä haastattelusta saa ilmeisesti jonkinlaisen arvion sinne papereihin jonka haastattelija sitten lähettää kouluun. Se vaan kiinnostaisi, että onko niillä pisteillä mitään tekemistä siellä itse pääsykokeissa? Vaikuttaako ne pisteet ainoastaan kun koulu karsii hakijoita 1. vaiheeseen?

Tästä ensimmäisestä haastattelusta saa ilmeisesti jonkinlaisen arvion sinne papereihin jonka haastattelija sitten lähettää kouluun. Se vaan kiinnostaisi, että onko niillä pisteillä mitään tekemistä siellä itse pääsykokeissa? Vaikuttaako ne pisteet ainoastaan kun koulu karsii hakijoita 1. vaiheeseen?

Mielestäni haastattelija merkkaa papereihin vain oman näkemyksensä siitä soveltuuko hakija poliisiksi vai ei. Tietääkseni ei mitään pisteytystä ole. Joku jolla enemmän tietoa korjatkoon, jos olen väärässä.

Paikallisen komisarion mukaan valtakunnallinen linja on ollut se, että rattijuopumukset ovat haussa karsivia. Putkareissut, ylinopeudet ja c:n paperit tuskin myöskään nostaa osakkeita. Mutta yrittänyttä ei panna, joten käy haastattelussa. Henk. koht. olen sitä mieltä että vanhojen syntien ei pitäisi vaikuttaa loputtomiin jos osoittaa oikeasti muuttuneensa.

Paikallisen komisarion mukaan valtakunnallinen linja on ollut se, että rattijuopumukset ovat haussa karsivia. Putkareissut, ylinopeudet ja c:n paperit tuskin myöskään nostaa osakkeita. Mutta yrittänyttä ei panna, joten käy haastattelussa. Henk. koht. olen sitä mieltä että vanhojen syntien ei pitäisi vaikuttaa loputtomiin jos osoittaa oikeasti muuttuneensa.

Näin luulen kanssa. Näistä on kuitenkin jo kaikista aikaa yli 5. ja ratistakin yli 10v. eli ovat "poistuneet" rekisteristä kahta ylinopeussakkoa lukuunottamatta, jotka sain viime vuonna. Otetaanko nämä "poistuneet" kuinka huomioon, koska niistä kuitenkin täytyy rehellisesti kertoa..?

Edit: Entä vartijan työkokemus? Jos/kun saan työnantajalta työtodistuksen, jossa toivottavasti puolletaan hakemista poliisikouluun ja sanotaan hyväksi tyypiksi? ;)

Näin luulen kanssa. Näistä on kuitenkin jo kaikista aikaa yli 5. ja ratistakin yli 10v. eli ovat "poistuneet" rekisteristä kahta ylinopeussakkoa lukuunottamatta, jotka sain viime vuonna. Otetaanko nämä "poistuneet" kuinka huomioon, koska niistä kuitenkin täytyy rehellisesti kertoa..?

Edit: Entä vartijan työkokemus? Jos/kun saan työnantajalta työtodistuksen, jossa toivottavasti puolletaan hakemista poliisikouluun ja sanotaan hyväksi tyypiksi? ;)
Eihän noi merkinnät tietokannoista ikinä kokonaan poistu. Joku joka tietää enemmän vois valasta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom