Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kellään tietoa, saavatko Helsinkiin sijoitetut nuoremmat konstaapelit nykyään palkassaan helsinkilisää?

Ei saa. Jos ei nyt ihan viime aikoina ole tullut muutosta.

Pelkkä_renki: Jotkut ei saa niitä töitä jos on esim. töpännyt työharjoittelussa tai kenttäjaksolla. Käsittääkseni kuitenkin koulun opiskelijoiden taso on ihan hyvä.

Pelkkä_renki: Jotkut ei saa niitä töitä jos on esim. töpännyt työharjoittelussa tai kenttäjaksolla. Käsittääkseni kuitenkin koulun opiskelijoiden taso on ihan hyvä.

Ok.

Entäs ne pienikokoiset naisihmiset? Heitä kuitenkin vissiin aina pyörii siellä poliisikoulun käytävillä, mutta hyvin harvoin oon nähny semmoista alle 170-senttistä ja suht kevytrakenteista naista kenttähommissa. Pistetäänkö heidät sitten johonkin lupatoimistoon keittelemään kahvia vai mihin he oikein katoavat, koska ei heitä ainakaan katukuvassa juuri näy..?

Tossa kysyinki jo parit sivut sitten asiasta mutta ei osunu ilmeisesti kenenkään asiasta tietävän silmään..
Koittanu netistä ettiä ja huomen tod näk soittelen polamk asiasta.
Eli siis estääkö pari vuotta sitten juoppoputkassa viettämäni yö polamk testeihin pääsyn? Kellään tietoa kyseisestä asiasta :o Saattaa olla tyhmä kysymys mutta Rikoskomisario ei osannut varmaa vastausta sanoa.

Avusta oltas kiitollisia

Ok.

Entäs ne pienikokoiset naisihmiset? Heitä kuitenkin vissiin aina pyörii siellä poliisikoulun käytävillä, mutta hyvin harvoin oon nähny semmoista alle 170-senttistä ja suht kevytrakenteista naista kenttähommissa. Pistetäänkö heidät sitten johonkin lupatoimistoon keittelemään kahvia vai mihin he oikein katoavat, koska ei heitä ainakaan katukuvassa juuri näy..?

Osa on töissä ilmoitusten vastaanotossa, tutkinnassa, häkessä ja kentällä... kuka missäkin. Minulla ei ole mitään pahaa sanomista naispoliiseista (ennemminkin hyvää sanottavaa).

Niin ja osa ei työllisty poliisiin myös koska ei halua jäädä töihin poliisiin. Joku huomaa että ei ollut "mun juttu" ja joku toinen ei halua muuttaa toiseen kaupunkiin perhesyiden vuoksi. Eli tuskin koskaan on ns. 100% työllisyys poliisissa.

Tossa kysyinki jo parit sivut sitten asiasta mutta ei osunu ilmeisesti kenenkään asiasta tietävän silmään..
Koittanu netistä ettiä ja huomen tod näk soittelen polamk asiasta.
Eli siis estääkö pari vuotta sitten juoppoputkassa viettämäni yö polamk testeihin pääsyn? Kellään tietoa kyseisestä asiasta :o Saattaa olla tyhmä kysymys mutta Rikoskomisario ei osannut varmaa vastausta sanoa.

Avusta oltas kiitollisia

Yksi putkayö ei varmasti estä testeihin pääsyä. Toisen vaiheen haastattelusta en sitten tiedä miten vaikuttaa pisteisiin.

Alipäällystöön sitä tietenkin pyritään, turha sitä on ammattikoulutasolle jäädä :rock:
Käsittääkseni poliisikoulu ei ole ammattikoulutasoinen, vaan menee sen ja AMK:n väliin. Poliisin koulutusta ei voi verrata mihinkään "normaaliin" koulutukseen, on se kuitenkin sen verran erikoinen paketti.

Mistä v*tusta sitä täällä ketään tietää!? Palstalle ei taida kirjoitella ainuttakaan valintayksikössä työskentelevää.

Epäilisin ettei estä, kaikki käsitellään kuitenkin tapauskohtaisesti. Ja mahdollisessa kakksovaiheessa nousee melko varmasti haastattelussa esille, et siihen kannattaa valmistautua jos sinne asti pääsee...

Mistä v*tusta sitä täällä ketään tietää!? Palstalle ei taida kirjoitella ainuttakaan valintayksikössä työskentelevää.

Epäilisin ettei estä, kaikki käsitellään kuitenkin tapauskohtaisesti. Ja mahdollisessa kakksovaiheessa nousee melko varmasti haastattelussa esille, et siihen kannattaa valmistautua jos sinne asti pääsee...

Tiedän tapauksen joka päässyt 2. vaiheeseen ja ollut putkassa yötä (enemmän kuin kerran). Kouluun ei päässyt.

Osa on töissä ilmoitusten vastaanotossa, tutkinnassa, häkessä ja kentällä... kuka missäkin. Minulla ei ole mitään pahaa sanomista naispoliiseista (ennemminkin hyvää sanottavaa).

Niin ja osa ei työllisty poliisiin myös koska ei halua jäädä töihin poliisiin. Joku huomaa että ei ollut "mun juttu" ja joku toinen ei halua muuttaa toiseen kaupunkiin perhesyiden vuoksi. Eli tuskin koskaan on ns. 100% työllisyys poliisissa.

Oolrait. Mun silmään on vaan aina näyttänyt siltä, että noi kenttähommissa olevat mimmit ovat melkoisia amatsooneja. Ehkä se työasu vaan sitten suurentaa heitä :D

Tossa poliisikoulussa on tosiaan sekin hyvä puoli, että siinä ei "tuhraannu" kuin se pari vuotta harjoitteluineen kaikkineen. Joten jos sitten tulee sellainen fiilis, että en mä jaksa tämmöistä, niin siinä ei ole kuitenkaan mitään suurta vahinkoa tapahtunut. Jos on poliisikouluun vähän päälle parikymppisenä mennyt ja sitten tuleekin siihen tulokseen, että ei halua sitä työtä tehdä, niin ei ole vielä "liian vanha" vaihtamaan alaa.

Olishan se hieman traagisempaa käydä joku seitsemän vuoden yliopistorumba, ja sitten joskus päälle kolmikymppisenä tajuaa, että tämähän on aivan perseestä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Millainen juoksurata siellä testeissä on? Juostaanko ihan (pururata)maastossa vai urheiluradalla?

Ymmärrän sua, ei tätä koko ketjua jaksa selata läpi. Itse olin elokuussa I-vaiheessa ja me juostiin koulun pihalla, kolme 500m kierrosta. Pääosin asfalttia ja jonkun verran korkeuseroja. Mutta sitten pääkallokeleillä se juostaan Pirkkahallissa, eli riippuu vuodenajasta :)

Ymmärrän sua, ei tätä koko ketjua jaksa selata läpi. Itse olin elokuussa I-vaiheessa ja me juostiin koulun pihalla, kolme 500m kierrosta. Pääosin asfalttia ja jonkun verran korkeuseroja. Mutta sitten pääkallokeleillä se juostaan Pirkkahallissa, eli riippuu vuodenajasta :)
Kiitoksia.

Hyvä fiilis jäi eilisistä testeistä!

Tällaisia tuloksia tuli:

- juoksu 06:00
- vatsat 30 toistoa
- seinä 10p
- nukke 10p
- leuat 12 toistoa
- penkki 14 toistoa
- uinti hyväksytty (02:45)

- pällitestit meni yli annetun keskiarvon

- kirjallisista jäi hyvä vaikutelma

Tsemppiä kaikille, joilla homma on vielä edessä! :)

Tuo on kyllä huutava vääryys. Ihan kuin se asuminen olisi nuoremmalle konstaapelille jotenkin halvempaa pk-seudulla. Oppilaskunta tai joku voisi pommittaa liittoa tällä asialla, että tulisi muutos.

Tuo on kyllä huutava vääryys. Ihan kuin se asuminen olisi nuoremmalle konstaapelille jotenkin halvempaa pk-seudulla. Oppilaskunta tai joku voisi pommittaa liittoa tällä asialla, että tulisi muutos.

Samaa mieltä. Saavat ainakin aika ison palkan korotuksen sitten ku valmistuuvat ja pääseevät Helsinkiin töihin.

Onhan se 170 euroa kova raha nuoremmalle konstaapelille, varsinkin kun jos tutkinnassa jähii virka-aikaan ilman mitään muita lisiä.

Mua niin jännittää! Ei ole koskaan jännittänyt näin paljon. En saa edes syötyä vaikka olisi nälkä :D Tänään lähdetään Haddin kanssa illalla ajelemaan kohti Tamperetta! :O

Joo kyllä alkaa olla sellainen olo, et pääsis jo kokeilemaan mihkä rahkeet riittää.Tää odottaminen on täs vaihees pahinta,ku ei oikein pysty keskittymään mihinkään:D

Suositut

Back
Ylös Bottom