Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tarkastuksessa tuli keskiviikkona käytyä ja tyttö todettiin terveeksi. Lääkäri totesi, että huumetestin ollessa negatiivinen koulu alkaa varmasti, koska tarkastuksia ei turhaan suoriteta. Pitää toivoa parasta :) Olen kyllä jo vähän uskaltanut juhlistaa.

Mä oon luullut että ne ottaa sinne muutaman ylimääräisen siltä varalta, jos joku narahtaa huumetestissä tai lääkäri toteaa jonkun fyysisen esteen..?! Itse en uskalla vielä ajatella asiaa niin että olen päässyt kouluun, tarviin kyllä mustaa valkoiselle :)

Hellokitty: Sain sen käsityksen kyllä lääkäriltä, että jos terveydentila todetaan hyväksi ja huumeetesti on negatiivinen, koulupaikka aukeaa varmasti.

Hellokitty: Sain sen käsityksen kyllä lääkäriltä, että jos terveydentila todetaan hyväksi ja huumeetesti on negatiivinen, koulupaikka aukeaa varmasti.

Näin mäkin ymmärsin. Hirveästi en ole huudellut kylillä koulupaikasta, mutta kyllähän se melko varma pitäisi olla. Jännittää kuitenkin, että pääsisikö jo marraskuussa aloittamaan koulun. Toisaalta en edes uskalla ajatella, että paikka ei aukeisikaan!!

Jos pääsykokeissa on ollut enemmän päteviä hakijoita (saanut riittävästi pisteitä) kuin mitä on opiskelupaikkoja kyseisen hakujakson kurssille on osa jäänyt ns. varasijalle. Varasijalle joutuneet pääsevät sitten mukaan varsinaiselle kurssille jos joku kurssille valittu esim. peruu tulonsa koulutukseen. Varasijalle joutuneet pääsevät kuitenkin mukaan seuraavalla kurssille. Tietty terveystarkastus pitää läpäistä.

Aikaisempina vuosina pääsykokeista on pitänyt saada 18 pistettä, jotta koulutukseen on päässyt. Tosin en tiedä onko tuohon pisterajaan tullut muutoksia, koska pääsykokeetkin ovat muuttuneet.

Olikohan tuo tarpeeksi epäselvästi kirjoitettua tekstiä?

Lainaan itse itseäni, koska taas tämä näköjään mietityttää...

Eli jos olet päässyt terveystarkastukseen ja läpäiset sen niin kouluun tulet pääsemään. Joko hakemallesi kurssille tai varasijalta seuraavalle kurssille.

Perjantaina tuli käytyä lääkärintarkastuksessa ja nyt alkaa pikkuhiljaa ukkokin itse uskoa et kouluun pääsee :) Näköjään sinne on mahdollista raivata tiensä vaikka ei lukioa tai 2. asteen koulutusta pohjalla olekkaan. Uskoin alkuun, että ei olisi mitään jakoa päästä kun oli niinkin paljon hakijoita mut hyvä näin. Nyt vaan odottelua että virallinen vahvistus postista paukahtaa...

Tsemppiä niille joilla koitokset on vielä edessäpäin!

Perjantaina tuli käytyä lääkärintarkastuksessa ja nyt alkaa pikkuhiljaa ukkokin itse uskoa et kouluun pääsee :) Näköjään sinne on mahdollista raivata tiensä vaikka ei lukioa tai 2. asteen koulutusta pohjalla olekkaan. Uskoin alkuun, että ei olisi mitään jakoa päästä kun oli niinkin paljon hakijoita mut hyvä näin. Nyt vaan odottelua että virallinen vahvistus postista paukahtaa...

Tsemppiä niille joilla koitokset on vielä edessäpäin!
Ihan mielenkiinnosta että millasella pohjakoulutuksella sitten hait?

Tänään vielä kirjallinen materiaalin läpikäyntiä ja illalla valintakoetta mukaileva salitreeni. Huomenna sisällysluetteloiden kertausta ja palauttava liikuntaosuus. Tiistaiaamuna sitten viideltä suunta kohti Hervantaa. Avoimin mielin!

Jaahas. Tämäpä hienoa. Poikaystävä päätti jättää sitten vasta, kun olin kämpän irtisanonu, lähteny koulusta, töistä ja myyny perkele ihan kaiken mikä irti lähtee..tarkoitus olis ollu muuttaa Tampereelle perjantaina ja alotella uutta elämää kenties poliisikoulun merkeissä, mutta ei sitten. Anteeksi vuodatus, mutta V*TUTTAA NIIN MAAN PERKELEESTI!!!

Ei se auta ku lähtee täältä Seinäjoelta viiden aikaan aamulla junalla sitte Tampereelle... Paljonkohan maksaa taksi asemalta Hervantaan...?

Jaahas. Tämäpä hienoa. Poikaystävä päätti jättää sitten vasta, kun olin kämpän irtisanonu, lähteny koulusta, töistä ja myyny perkele ihan kaiken mikä irti lähtee..tarkoitus olis ollu muuttaa Tampereelle perjantaina ja alotella uutta elämää kenties poliisikoulun merkeissä, mutta ei sitten. Anteeksi vuodatus, mutta V*TUTTAA NIIN MAAN PERKELEESTI!!!

Ei se auta ku lähtee täältä Seinäjoelta viiden aikaan aamulla junalla sitte Tampereelle... Paljonkohan maksaa taksi asemalta Hervantaan...?

Ikävä kuulla:( Mutta koitappa vielä kysäistä valintayksiköstä vapaista huoneista asuntolassa. Siellä voisi olla vielä torstain valinkokeisiin osallistuville majoitustilaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

No sehän hyvän ajoituksen keksi.... Taksi on jotain 17e asemalta hervantaan.

Ihan mielenkiinnosta että millasella pohjakoulutuksella sitten hait?

Virallinen koulutustaso on peruskoulu, mutta tuli sitä joskus muinoin käytyä 112ov / 120ov ammattikoulusta. Ja siihen tietty sitten jokunen koulutus työpaikkojen puolesta, mutta olin aika varma hylsystä hakupaperit jättäessä. Mutta niin se on, ettei yrittänyttä laiteta :thumbs:

Mei: No voi kurjuus! Juna-asemalta pääsee myös todella kätevästi bussilla suoraan poliisikoululle, maksaa vissiin 2,5e. Bussit 20 ja 23 lähtevät ihan rautatieaseman vierestä ja kulkevat jo heti aamulla :)

Olisko se nyt ollut parempi että se olis jättänyt aiemmin? Vai ei ollenkaan? Vai pitikö sen muuttaa Tampereelle? Vai mitä tarkoitat, ei ymmärrä? Tylsää kuitenkin, mutta niin tai näin, Tampereella lienee julkistakin liikennettä.

Niin se olis voinut sanoa aikaisemmin, ettei halua rakentaa elämää mun kanssa. Tyyppi itse asuu Tampereella ja sen piti hakea mut perjantaina sinne. Myin/annoin SPR:lle IHAN KAIKEN, mm. sängyn, kirjahyllyn, TV:n, astioita... Jäljelle jäi pari jätesäkkiä vaatteita/petivaatteita ja muutama pahvilaatikko sisältäen tärkeimmät jutut.
Mut perjantaina sitten ilmoitti, että: "Joo jos muutat tänne, niin se olis sitte vaan kämppismeininkiä, että haluan olla vaan kaveri." Kyllä kilahti sen jälkeen, perkele.

Muuuutta se siitä, en ala avautumaan sen enempää, että pysyttäisiin ihan aiheessa...

http://193.209.217.5/in/internet/liite.nsf/alias/esite5_05/$File/esite5_05.pdf?OpenElement

Siis poliikouluhan on amis eli 213,60e/kk. Luulen että päiväraha ei vaikuta juurikaan asiaan? Jonkin verran se voi alentaa, mutta tokkopa paljoa?

^26.10.2005, 11:08^
Kuinkas mahtaa tänäpäivänä asianlaita olla? Saako kokelas tuon täyden laidallisen eli päivärahan+opintotuen+mahdollisen asumislisän?

edit: Näyttäisi saavan, eli käytännössä tämä päiväraha on ns. extra ansio?

Voisiko joku ystävällisesti kertoa sen että, mitä tämä EU-läpyskä pitää sisällään?

Perustietoa Euroopan unionista
Perussopimukset
Päätöksenteko EU:ssa
Euroopan parlamentti: kansalaisten ääni
Euroopan unionin neuvosto: jäsenvaltioiden ääni
Euroopan komissio: yhteisen edun ajaja
Euroopan yhteisöjen tuomioistuin: lain valvoja
Euroopan tilintarkastustuomioistuin: vastinetta rahoille
Euroopan talous- ja sosiaalikomitea: kansalaisyhteiskunnan ääni
Alueiden komitea: alue- ja paikallishallinnon ääni
Euroopan investointipankki: talouskehityksen rahoittaja
Euroopan keskuspankki: euron hallinnoija
Euroopan oikeusasiamies: kantelujen tutkija
Euroopan tietosuojavaltuutettu: yksityisyyden suojaaja
Erillisvirastot

Tuossapa aiheet ihan sisällysluettelon mukaan :)

Suositut

Back
Ylös Bottom