Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olisikohan koulu halunnut kun joskus on pituusrajoista luopunut niin tuoda ns. "tasa-arvoa" hakuprosessiin. Eli ei tuomita hakijoita pituuden takia. Pituuttahan ei ihminen hirveästi pysty "kasvattamaan". Jos taas fyysisiä ominaisuuksia mietitään niin niitähän pystyy kehittämään. Tämä on taas vaan minun mielipide.

Pakko tähän on mainita, että tunnen yhden kauniimpaa sukupuolta edustavan ihmisen joka tuossa joku aika valmistui poliisiksi ja on pituudeltaan joku 165cm pitkä.
Olisi kiva nähdä joskus miten joku juoppo suhtautuu siihen jos joutuu alkamaan käskyttämään.

Minkä pitunen poliisi on sitte lyhyt? Alle 175? (sivusta vaan seurailen tätä ketjua ja pisti toi pituus silmään :D)

Kyllä jos pistetään Suomen poliisit riviin, niin on 175 cm mielestäni jo lyhyt. 176,6 cm on suomalaismiehen keskipituus, itse en ihan tuohon keskipituuten yllä.

Minkä pitunen poliisi on sitte lyhyt? Alle 175? (sivusta vaan seurailen tätä ketjua ja pisti toi pituus silmään :D)

Alle 180cm. Kun aikoinaan vuosia sitten aloitin työharjoittelun, niin tunsin itseni lyhyeksi ja lähes järjestään kaikki työkaverit olivat mua pidempiä. Ainakin siltä tuntui. Viime aikoina tosin olen alkanut tuntea itseni keskimääräistä pidemmäksi (poliisissa):D

Tasa-arvo pääsyvaatimuksissa?? Ei helvetti, pitäis ilmeisesti poistaa pääsyvaatimukset kokonaan, että KAIKKI halukkaat pääsee pollariksi.

Tuli vaan tuosta pituuskeskustelusta mieleen, että vaikka nykyään ei ole pituusrajaa niin hakijan pituus kuitenkin kysytään hakupapereissa...

Onko noilla testeillä jotain käytännön merkitystä. Esim. vaikuttaako henkilokohtaiseen palkanosaan tms.?

Ei. Tiedän henkilöitä ihan omasta kenttäryhmästä, jotka eivät olet tehneet tätä kyseistä kuntotestiä kymmeneen vuoteen. BTW, Cooperin saa kyllä täällä korvata UKK-kävelytestillä, jos haluaa, koska eivät kaikki sitä pystyisi juoksemaan kuitenkaan.

Joku täällä kyseenalaisti krav magan..

Nii että mitähän huonoa siinä sitten on että osaa puolustautua hyökkääjiltä? kysynpähän vain

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joku täällä kyseenalaisti krav magan..

Nii että mitähän huonoa siinä sitten on että osaa puolustautua hyökkääjiltä? kysynpähän vain

No se ei tähän poliisikouluketjuun liity millään tavalla.Voit jatkaa keskustelua tästä hienosta Israelilaisesta itsepuolustuslajista kamppailulajit-osiossa.

Se ois sitten 21. pv "palvelukseen astuminen". Kohtalotovereita?
Saat ton kuulostamaan siltä kuin armeijan harmaisiin olisit menossa =) Meikä alottaa samalla kurssilla.

Tsemppiä kaikille hakijoille ja reeni- sekä lukuintoa! Tästä ketjusta löytyy paljon hyvää tietoa hakijoille jos vain löytyy intoa kahlata koko ketju läpi.

Nykyään poliisikoulussa on yhtäläisyyksiä armeijaan päivystäjän kaulalla roikkuva härpäke ja torstaisin on ruokana hernekeittoa. Muuta ei mulla ainakaan tule nyt heti mieleen.

Eikös opettajalle tehdä enää ilmoitusta tunnin alussa? Tosin ei se nyt ihan sotilaallisen kaavan mukaan mennyt mut kuitenkin...

Saat ton kuulostamaan siltä kuin armeijan harmaisiin olisit menossa =) Meikä alottaa samalla kurssilla.

Tsemppiä kaikille hakijoille ja reeni- sekä lukuintoa! Tästä ketjusta löytyy paljon hyvää tietoa hakijoille jos vain löytyy intoa kahlata koko ketju läpi.

Millä hakujaksolla olette hakeneet? Luulin, että kevään hakijoiden marraskuussa alkava kurssi olisi ollut seuraava.

Nämä foorumit ovat jänniä, aina joku alkaa provosoimaan, ja useat provosoituvat. Sävy on kärkkäämpi kuin jos oltaisiin pöydän ympärillä keskustelemassa. Itse hain kevään haussa marraskuun koulutukseen, ensi viikolla kait tietoa saadaan. En vaan millään muista, monesko päivä oli aloitus?
Saapa nähdä kelpaako ikämies koulutukseen.

Badrobot, satutko olemaan se palomies pohjanmaalta?? Joo ensviikolla viim. 18.pvä tulee tieto III-vaiheesta. Ja aloituspäivä 9.11.2009.

Taitaa vielä olla niin, että ainoastaan terveystarkastukseen kutsuttaville ilmoitetaan ensi perjantaihin mennessä. Mikäli siis kirjettä ei kuulu, ei kouluun pääse ja pisteet ilmoitetaan 14.10.

Suositut

Back
Ylös Bottom