Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ite oon ymmärtäny et toinen haastattelu pidetään silloin, jos haastattelijoiden näkemykset eroavat radikaalisti toisistaan (esim 5 pojoa vastaan 0).

:thumbs: Kakkosvaihe täälläkin takana. Kovin oli lyhyt haastattelu meikällä, 20 minsaa maksimissaan. Kuis muilla? Kuinka pitkään teitä muita "hiillostettiin"? Onko se hyvä vai huono merkki, kun haastattelu oli lyhyt ja ytimekäs, kokemuksii!!

Itellä oli kans aika lyhyehkö haastattelu. Maksimissaan just 15-25min. Hyvin se tuntu omasta mielestä menneen.. :) Viikko pitäs jännittää..

Viikko jännittää!?! Onko jollain sisäpiirin tietoa, että tulokset tulisivat ennen ensi perjantaita(johon on puoltoista viikkoa)? Mä ajattelin aluksi jännittää puoltoista viikkoa, mutta hyvä jos pääsee viikolla...:hyvä:

Heittäkää nyt jotain osviitta, että mitä ne kyseli/jutteli?

Sanotaas nyt sit muutama juttu. Omalla kohdalla oli yleisesti ottaen mukava ilmapiiri, ei siis mitään huutokuulustelua:) Tilanne ei kuitenkaan vissiinkään ole kaikille sama.
Aluksi kyseltiin minkä takia haluan poliisiksi yms.. Yhteen väliin toinen haastattelija kysyi, että mitä olisin mieltä siitä, että solukämppäkaverini ilmenisi homoksi. Toinen mielenkiintoinen kysymys oli myös se, että mitä mieltä olen Suomen maahanmuuttopolitiikasta. Että semmosta.

Mitenköhän siellä haastattelussa reagoidaan jos mielipiteeni olisi se, että maahanmuutossa täytyy pitää järkevä ja realistinen linja. Koska on aika kiistatonta näyttöä maahanmuuttajian suuremmasta riskistä rikollisuuteen, ja muutenkaan ei turhaan kannata ottaa liikaa porukkaa tänne joista suuri osa ei tee päivääkään työtä koska meillä on sosiaalipummeja jo tarpeeksi omasta takaa. Minulla ei ole mitään niitä maahanmuuttajia vastaan jotka tekevät työtä ja toimivat osana yhteiskuntaa.

Kaiken kaikkiaan se haastattelu oli ihan leppoisa tapahtuma, ei tosin mikään helppo. Kysymykset oli ihan normaalista elämästä kaikki, varaudut vain perustelemaan mielipiteesi asioista. Ite ainakin ilmasin ihan rehelliset mielipiteeni (minulta ei maahanmuutosta kyselty) ja tein selvaksi että pidan mielipiteeni työstä erillään.

Mitenköhän siellä haastattelussa reagoidaan jos mielipiteeni olisi se, että maahanmuutossa täytyy pitää järkevä ja realistinen linja. Koska on aika kiistatonta näyttöä maahanmuuttajian suuremmasta riskistä rikollisuuteen, ja muutenkaan ei turhaan kannata ottaa liikaa porukkaa tänne joista suuri osa ei tee päivääkään työtä koska meillä on sosiaalipummeja jo tarpeeksi omasta takaa. Minulla ei ole mitään niitä maahanmuuttajia vastaan jotka tekevät työtä ja toimivat osana yhteiskuntaa.

Voisin väittää, että tuo mielipide antaisi pitkän miinuksen. Rivipoliisi kun ei vielä taida päättää maahanmuuttopolitiikasta. Mut tää oli mun mielipide.

Samoja homo- ja maahanmuuttaja-aiheisia kysymyksiä kyseltiin vuonna -98, ei ole näköjään mihinkään muuttunut. Itse päättelin että testaavat näillä paitsi asennoitumista ja suvaitsevuutta, myös sitä, uskallatko vastata rehellisesti. Perustuu mutuun.

Väitän että 100 % poliisikunnasta EI ole sitä mieltä että homoseksuaalit ja maahanmuuttajat ovat ihan jees, ja varmaan kuitenkin suurin osa vastaa pelko perseessä juuri näin. Eli vakuutetaan että ollaan juuri sitä kaikkein suvaitsevaisinta ryhmää. Kuitenkin, tässäkin asiassa niinkuin haastattelussa muutenkin kun pysyttelee rehellisellä linjalla niin näkisin homman etenevän kaikkein parhaiten.. Tietysti ne jyrkimmät mielipiteet kannattaa pitää ihan omana tietonaan... En siis näe estettä puhua esim. maahanmuuttoon/-muuttajiin liittyvistä ongelmista ja tuoda niitä esiin, kunhan nyt sitten muistaa mainita että pystyy kuitenkin suvaitsemaan jne jne..

Tää on vaan mun pohdintaa, joten jos joku näillä eväillä pomppaa haastattelusta niin turha tulla syyttelemään ;)

edit: matka sadanteen postiin kesti vain kuusi vuotta....

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Haastattelussa on ihan turha jeesustella! Tärkeintä on se, että osaa perustella mielipiteensä oli se sitten mikä tahansa. Tietysti mielipiteelläkin voi olla merkitystä, mutta tärkeämpää on se, että osaa perustella sen hyvin.

Haastattelijat eivät halua enää kuulla sitä, että nautit alkoholia kerran kuussa hyvässä seurassa :kippis1:

Onhan siitä ollu täälläkin paljon keskustelua. Pituusrajoja ei enään ole, kuntotestiin on tullut seinämän ylitys mikä on miehillä 230cm ja naisilla 200cm. Sillä pyritään karsimaan kaikista lyhyimmät ilmeisesti.

Pituutta minulla on 171cm, fyysistä uskottavuutta voin lisätä opettelemalla jonkun oikeasti hyödyllisen itsepuolustus- ja kamppailulajin, esimerkiksi krav maga.

Jos näköarvo on alle 0.2, niin silloinko suoraan hylätään hakija vaikka muuten pääsykokeet olisivat sujuneet täydellisesti?

Pituutta minulla on 171cm, fyysistä uskottavuutta voin lisätä opettelemalla jonkun oikeasti hyödyllisen itsepuolustus- ja kamppailulajin, esimerkiksi krav maga.

Jos näköarvo on alle 0.2, niin silloinko suoraan hylätään hakija vaikka muuten pääsykokeet olisivat sujuneet täydellisesti?

Tuskin niitä valintoja tekeviä kiinnostaa vaikka olisit krav maga mestari. Hakukriteerit pitää ensin täyttää ja valintakokeista on päästävä läpi.

Itse kävin muutamia vuosia sitten silmäleikkauksessa (laser) ja täytän nyt sitten näkövaatimuksenkin. Tammikuussa nähdään kuinka äijän käy.

:offtopic:

Mun mielestä tuolla pituusrajalla on nimenomaan se tarkoitus, että ei tarvitse opetella krav magaa ( ei sillä, että siitä missään suhteessa haittaa olisi). Sillä fyysisellä koolla voidaan suurimmaksi osaksi välttää ne väkivaltatilanteet. Silloinhan on jo mennyt jotain pieleen kun ollaan painimassa.

Kyllä se +180cm jantteri joka astuu ovesta sisään antaa aivan toisenlaisen vaikutelman kuin tällainen 173 persejalka. Pituus antaa auktoriteettia, ikävää mutta totta.

poliisit voi korjailla mun mutuja :D.

Olen kylläkin sitä mieltä, että poliisin virka tuo jo auktoriteettia sen verran että päälle ei käydä tai jos käydään niin tietää seuraukset (virkavallan vastustaminen, päällekäynti), ja jos näin käy niin krav maga-taitoinen 170 cm persejalka kyllä iskee 200 cm lihakasat aika äkkiä kenttään.

Suositut

Back
Ylös Bottom