Mutta uteliaisuuttani kysyn että onko joku jostain kuntotestin osiosta hylätyn saanut päässyt kouluun sisälle sillä haulla kun tämä hylky sattui?
On.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta uteliaisuuttani kysyn että onko joku jostain kuntotestin osiosta hylätyn saanut päässyt kouluun sisälle sillä haulla kun tämä hylky sattui?
Se mitä hakijoiden pitäisi OIKEASTI miettiä, ei ole se että pääsenkö testeistä läpi, vaan se että onko minusta poliisiksi. Miettikää tilanteita mitä voisitte kuvitella poliisille tulevan eteen, ja miettikää tarkkaan onko se teidän hommanne. Poliisin työ ei todellakaan ole mitään ydinfysiikkaa, mutta se on kuitenkin todella erityinen ammatti, missä vastaan tulee tilanteita mitä ei missään muussa työssä tule. Vaikka poliisin homma ei pelkkää painia olekaan, itse ainakin pidän edes JONKINLAISTA fyysistä uskottavuutta tarpeellisena.Olen aika rapakuntoinen ihminen, joten kovasti pitäisi treenata.
Pääsen hakemaan poliisikouluun aikaisintaan tosin neljän vuoden kuluttua, enkä ole edes varma mikä on näköni. Silmälasien vahvuudet ovat -0.75 ja -1.25.
Ja ihan vakavalla naamalla vertaat poliisin perustutkintoa lukioon? Poliisin työ ei varmasti ole älyllisesti rakettitiedettä, elämänkokemusta, pelisilmää ja sosiaalisia taitoja sitäkin enemmän. Ja esimerkiksi paineensietokykyä. Pikkuisen kuule eri asia olla siniset haalarit päällä kentällä kuin lukea luonnontieteitä mamman helmoissa.Olen nyt 18 vuotta, aloitin merkonomiopinnot tänä syksynä.
Ja ihan vakavalla naamalla vertaat poliisin perustutkintoa lukioon? Poliisin työ ei varmasti ole älyllisesti rakettitiedettä, elämänkokemusta, pelisilmää ja sosiaalisia taitoja sitäkin enemmän. Ja esimerkiksi paineensietokykyä. Pikkuisen kuule eri asia olla siniset haalarit päällä kentällä kuin lukea luonnontieteitä mamman helmoissa.
Yksi toteamus perhetutulta jäi mieleen: " Hanki pari vuotta ELÄMÄNKOKEMUSTA ennen kuin haet kouluun."
Taasko täällä keuhkotaan elämänkokemuksen tärkeydestä poliisin työssä? .
Itse olin 20v kun pääsin kouluun, nyt 27v. En koe nuoresta iästäni olleen sinänsä mitään haittaa, mutta kieltämättä joidenkin keski-ikäisten idioottien (asiakkaana) kanssa tulisi vähemmän vänkäämistä, jos olisi "iän tuomaa auktoriteettia". En olisi kyllä jaksanut odottaa nelikymppiseksi ennen kouluun hakemista =)
Mielestäni nuoren kohdalla se uskottavuus riippuu hiukan siitä minkä näköinen henkilö on kyseessä. Hjuva fyysinen preesens ja ei-niin-nuoren-näköinen on plussaa. Jos sitten on semmoinen pienikokoinen kaveri korvikset korvissa ja tukka nutturalla ja vielä nuoren näköinen, niin kyllä siinä varmaan mussutusta saa kuunnella enemmän kuin muut. Henkiseen kypsyyteen en ota kantaa, sillä ihmiset ovat erilaisia. Ainoastaan ulkomuotoa jokainen voi puntaroida jo ensi kohtaamisella.
Itse olin 20v kun pääsin kouluun, nyt 27v. En koe nuoresta iästäni olleen sinänsä mitään haittaa, mutta kieltämättä joidenkin keski-ikäisten idioottien (asiakkaana) kanssa tulisi vähemmän vänkäämistä, jos olisi "iän tuomaa auktoriteettia". En olisi kyllä jaksanut odottaa nelikymppiseksi ennen kouluun hakemista =)
Mielestäni nuoren kohdalla se uskottavuus riippuu hiukan siitä minkä näköinen henkilö on kyseessä. Hjuva fyysinen preesens ja ei-niin-nuoren-näköinen on plussaa. Jos sitten on semmoinen pienikokoinen kaveri korvikset korvissa ja tukka nutturalla ja vielä nuoren näköinen, niin kyllä siinä varmaan mussutusta saa kuunnella enemmän kuin muut. Henkiseen kypsyyteen en ota kantaa, sillä ihmiset ovat erilaisia. Ainoastaan ulkomuotoa jokainen voi puntaroida jo ensi kohtaamisella.
No sinne kouluun nyt aina pääsee. Siinähän se ongelma onkin. Porukkaa joilla ei pitäisi olla mitään asiaa poliisiksi, pääsevät koulun erittäin hataran seulan läpi.ylihuomenna on IIvaihe. Saa nähä mitä käy kun oon tälläänen nuori kloppi jolta puuttuu elämänkokemus;D
Ja jos kohta joku tulee sanomaan, että perheriitojen selvittely yms. vaatii perspektiiviä elämästä, niin ei vaadi. Sosiaalitoimi on sitä varten, että ymmärretään ongelmien syitä ja ratkaistaan niitä. Poliisin tehtävä on sellaisissa tapauksissa ihmisten turvallisuus ja häiriöihin puuttuminen.