Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pääsikö koulun nettikoneilta mille tahansa normaaleille nettisivustoille? Toisin sanoen pääsenkö mä lukemaan sähköpostia esim. suomi24:lla tai gmailissa, mikä ei onnistu duunikoneella? Oon tulossa sinne kurssille.
Koska menet kursseille? Itellä on 1.9 alkaen. En olekaan käynyt koululla vuoden vuoden 2005 jälkeen, kuulemma hiukan muuttunut...

Maanantaina. Viivyn kaksi viikkoa. Sen perusteella voi yrittää päätellä, mille kurssille oon menossa. Mille sä oot menossa? Laita vaikka privana.

Lähinnä mietityttää työllistyminen tulevaisuudessa, varsinkin kun itsellä on nyt sen verran 'varma' duuni, ettei ihan muuten vain viitsisi lähteä vetämään. Mitään käsitystä tästä tulevaisuutta ajatellen?

Serkkuni on muutama kuukausi sitten valmistuneena työttömänä. Kavereistani on muutama työtön viime vuoden puolelta. Veikkaan, että pari vuotta tästä eteenpäin tulee olemaan töitä jonkin verran tarjolla, koska koulu ei syydä kenttäjaksolaisia ja harjoittelijoita ulos enää läheskään niin paljon kuin herrat olisivat halunneet. 2011 saattaa olla jopa pula poliiseista. 2012-13 voi olla taas, että työttömyys nousee, koska KUULEMMA (pikkuveljen kaveri sanoi) nyt aletaan taas tästä hakujaksosta ottaa sisään jopa kolmea luokkaa.

Edelleen muistutan, että työttömänä on varmasti 2-2,5x sen mitä Paateron Miketsu väittää. Tämä 69 työtöntä oli täysin naurettava väite heinäkuussa, koska jo koululta löytyi aseita yli sen määrän. Tämän lisäksi kihlakunnissa säilytetään varusteita ainakin sen 4-10kk, riippuen miten koululta tulee käskyä palauttaa aseita koululle.

Eli.. Tuuripeliä vieläkin tuo työllistyminen. Tosin eipä tuossa koulussa tarvitse kuin vuosi olla ilman tuloja, ja kaksi vuotta sitten paskalla poliisin palkalla. Ei ole pitkä koulu käydä vaikka vain irtaantumisen vuoksi, jonka jotkut ovat tehneet kuulemma.

Tervehdys:) Kysyisin, että minkä pituisia aineita olette tuolla valintakokeissa ruksailleet? Ja ennen kuin, joku ehtii sanomaan, että sisältä on tärkein niin tiedän sen, nyt haenkin vain sanamäärää? Tuolla koulun sivuilla sanotaan muistaakseni, että hyvät aineet ovat selvästi yli vaadittavan 150 sanaa, kuitenkin jättää mieleeni kysymyksen, kuinka paljon yli

Ja toi nuken-/rupunkanto on tekniikkalaji ja siinä tarttetaan ehkä eniten voimaa jalkoihin ja pyllyyn. Mulla itselläni ei ollut siinä mitään ogelmia pääsykokeissa ja sain täydet pisteet.

Jalkoja ja pyrstöä treenasinkin. Maastavetoa vissiin liikaakin, koska olin tuntenut sitä samaa kipua jo aiemmin joka sitten oli noin miljoonakertainen nostossa.
Nyt pystyn jo kävelemään normaalisti. Istumasta nousu tekee vielä toisinaan kipeetä parkaisun verran.
Veikkaan myös, että heppu jolla olen treenannut, on sittenkin antanut vähän löysää ehkä tahtomattaan.
Sen takia se oli yllätys miten paljon Kalle painoi. Toisekseen, nostin koko tyypin väärin ku selkä notkahti ja siis venähti. Tekniikka mulla nimenomaan oli hallussa aiemmin treeneissä, nyt vaan ei.
Nuo on sellasia tilanteita että nuppi tekee tepposet ja rupee hätiköimään. :)

Meikä kyllä sanoo että mun mojo katosi muutenkin siihen helvetinmoiseen odotteluun varsinkin kun olin saanut päinvastaista tietoa siitä että siellä juostaan reikä päässä paikasta toiseen. :)

Meikä kyllä sanoo että mun mojo katosi muutenkin siihen helvetinmoiseen odotteluun varsinkin kun olin saanut päinvastaista tietoa siitä että siellä juostaan reikä päässä paikasta toiseen. :)

Mä ainakin jouduin juoksemaan pää kolmantena jalkana, kun olin ekojen joukossa. Oli aika puhki.

Poliisikouluun pyrkiminen - mahdolliset esteet

Morjesta!

Niin, eli haluaisin saada vähän ihmisten omia mielipiteitä tämmöisen asian laidasta. Oon nyt 19 vuotias, päättänyt lukion tuossa keväällä. Ylioppilaaskirjoitukset meni hyvin (E ja M arvosanoilla kaikki) ja tammikuussa lähtö armeijaan (Santikseen SPOL:een). SPOL:in jälkeen mulla olisi erittäin kova motivaatio ja lapsuuden haave päästä toteuttamaan se unelma, eli päästä poliisiksi.

Sitten asiaan.. Mulla ei kumminkaa ole mikää aivan puhdas tausta. Kaksi merkintää löytyy poliisirekisteristä. Rikosrekisteriä ei ole, sillä sain molemmista rikkeistäni 20 päiväsakkoa. Eli ensimmäinen mun rikkeistä sattui kun olin 16- vuotias ja olin ollut kaverien kanssa nauttimassa vähän ilojuomaa. Sitten siitä lähdin aamuyöstä kotia kohti kevarilla ja poliisithan ne mut pysäytti. Puhallutti mut neljä kertaa ja vikalla puhalluksella mittari värähti 0,54 O.O Siinä kyllä meinas pää räjähtää, ku tajusin mitä oli käyny. Eli siitähän rattijuopumus syyte tuli ja sakkoa rapsahti se 20päiväsakkoa + 2kk ajokortti hyllyllä.

Sitten seuraavana vuonna, kun olin 17- vuotias kolli päätettiin kaverien kanssa mennä käymään vähän kielletyillä alueilla (porukassa tyhmyys tiivistyy kävi tässä selvemmäksi kuin koskaan). Meitä oli semmoinen viiden kaveriporukan lauma, jonka kanssa rikottiin oven lukko ja mentiin vanhaan hylättyyn isoon taloon Nurmijärvellä. Sieltä sitten lähti joku automaattinen hälytys soimaan ja kun siitä kiirellä sitten poistuttiin, niin juostiin tietenkin suoraan poliisien syliin :) Siitä sitten toiset 20päiväsakkoa.

Että tämmöstä on mulle elämän aikanani käynyt ja silti se kiinnostus ja haave poliisin ammattia kohtaan on suuri. Rikosrekisteriähän noista ei tullu, sillä ei tullut muuta rangaistusta kuin sakkoa. SPOL:een mut hyväksyttiin, kun sain kutsuntakuulustelijat vakuutetuksi, miten kiinnostunut ja motivoitunut kyseisistä aloista olen ja hyvät YO- kirjoitukset auttoi tietenkin ja se että olen urheilullinen ja sosiaalinen tyyppi. :puntti:

Eli jos jollakulla on oma kohtaisia kokemuksia, mielipiteitä yms sanottavaa asiasta niin antaa kuulua. Viimeistään se selviää tietenkin silloin, kun laitan paperit sisään enkä aio luovuttaa PolAmkiin hakemista ennen kuin mulle suoraan sanotaan/ilmoitetaan, että sinulla ei ole mahdollisuutta poliisialalle rikkomustesi takia. Mutta siihen on vielä parisen vuotta aikaa eli nyt ois kiva kuulla ihmisten mielipiteitä asiasta. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Fishillä hyvä kiteytys. Joskus vaikuttaa siltä että tietyt jutut maailmassa on sellaisia automaatteja joissa on tarjolla vain niin absoluuttisia totuuksia ettei niistä voi neuvotella tai käyttää maalaisjärkeä. Usein nämä totuudet liittyy ihmisten mielestä poliisitoimintaan ja lakipykäliin, jostain kumman syystä.

^ Ylläoleva sanottu hyvin. Itse tiedän henk.koht. tapauksen, kuka oli vetäissyt ratin nuorena ja silti päässyt kouluun. Tosin kyseinen henkilö pääsi kouluun tässä joku aika sitten, jolloin hakijamäärästä johtuen kouluun pääsi, kun osasi kirjoittaa omat nimikirjaimensa.

Pääpointti on kuitenkin, että kerrot rehellisesti haastattelussa mitä on tullut tehtyä ja otat asenteen "mies tekee mies vastaa". Saatat päästä eteenpäin tai et, sitä on paha sanoa. Itse en ollut mikään puhdas pulmunen kouluun hakiessani ja sisään pääsin aikoinaan, tosin mitään yli 15 päiväsakon juttuja ei ollut kuitenkaan taustalla :D

Jep jep, sitä mullekin sanottii että pitää vaan olla rehellinen siellä haastattelussa ja antaa hyvä kuva itestään ja näyttää, että ois sen arvone että pääsis poliisin hommiin. Nythän nää PolAmkin hakijamäärät on lähteny nousuun ihan mukavasti, että varmaan tulee olemaan kovaa kilpailua. No, pitää intti vetää täysillä läpi ja pistää peukut pystyyn.

Ja en tietenkään kysynyt asiaa sen takia että haluan mitään ennustuksia miten mulle käy :whip: Kysyin vaan ihan yleistä mielipidettä asiasta ja sitä mitä ihmiset tietää asiasta yleisesti. Itekki tunnen monia poliiseja (isän siskon kaiman veljen kautta jne), jotka ovat sanoneet että rehellisyys on se mitä siellä arvostetaan ja pitää ittensä vaan kaidalla polulla niin ei vielä oo mikään mahottomuus, vaikka tietenkin se laskee kelpoisuutta poliisin ammattiin. Taas joskus joku poliisi sanonut, että jos on ollu rattijuopumus tai pahoinpitely niin ei kannata edes hakea :david:

Kieltämättä ratti ja pahoinpitely on aika paljon kovempia tekoja kuin pieni ylinopeus...

Pidät nyt huolen ettei enää tule MITÄÄN merkintöjä poliisin puolelta ja kuten sanoit, toivot parasta. Ei se hakeminen kuitenkaan maksa mitään jos sua ei kutsuta pääsykokeisiin. Jos sinut kutsutaan pääsykokeisiin, niin luulisi sen olevan merkki siitä, että realistiset mahdollisuudet sisäänpääsyyn ovat olemassa.

Kirje tuli mut ei tällä kertaa.. tarttee vissiin opetella kirjottaa sisällöllistä tekstiä ja lukee vähän paremmin noita ennakkomateriaaleja, kun niistä jäi kiinni :D No mutta nyt on käyty ja tietää mitä pitää tehdä ens kertaa varten paremmin :lol2: onnea jatkoon päässeille!!

uutta mahdollisuutta odotellessa :puntti:

Kirje tuli mut ei tällä kertaa.. tarttee vissiin opetella kirjottaa sisällöllistä tekstiä ja lukee vähän paremmin noita ennakkomateriaaleja, kun niistä jäi kiinni :D No mutta nyt on käyty ja tietää mitä pitää tehdä ens kertaa varten paremmin :lol2: onnea jatkoon päässeille!!

uutta mahdollisuutta odotellessa :puntti:
Ei millään pahalla, mutta tässäkin threadissa on mainittu USEITA kertoja, että juuri nuo osa-alueet ovat ne jotka merkitsevät. Fyysisillä testeillä ei vielä läpi mennä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom