Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hellokitty, oltiin samassa ryhmässä D1 torstaina. Mahdettiinkohan jutella testeissä? :) mulla oli liikuntatesteissä mustat housut ja pinkki-toppi, (musta polkkatukka..)

Taidan muistaa sut, luin sun edellisiä viestejä täältä ja huomasin niistä että haet nyt kolmatta kertaa. Ja yhden mustatukkaisen tytön kanssa juttelin joka oli kolmatta kertaa hakemassa, eli se olit varmaankin sinä :) Mä olen se lökäpöksy jolla oli kuntotesteissä mustat housut ja valkoinen Puman t-paita..

Moi, ehkä hieman typerä kysymys, mutta kysytään kuitenkin:) Onko psygologin arvioinnis sellaista vaihetta, jossa ollaan henkilökohtaisessa vuorovaikutuksessa psygologin tai jonkun muun henkilön kanssa vai tehdäänkö kaikki testit paperilla ja tietokoneella? Jos tälläinen osia on, niin onko se ensimmäisessä vai toisessa vaiheessa?

Moi, ehkä hieman typerä kysymys, mutta kysytään kuitenkin:) Onko psygologin arvioinnis sellaista vaihetta, jossa ollaan henkilökohtaisessa vuorovaikutuksessa psygologin tai jonkun muun henkilön kanssa vai tehdäänkö kaikki testit paperilla ja tietokoneella? Jos tälläinen osia on, niin onko se ensimmäisessä vai toisessa vaiheessa?
Suoraan polamk sivuilta lainattu

Psykologinen arvio

Poliisilta vaaditaan hyvää psyykkistä kuntoa ja sosiaalisia valmiuksia, sillä poliisin työ vaatii jatkuvaa palvelualttiutta ja henkistä kestokykyä.

Valintakokeen kyky- ja persoonallisuustestien avulla arvioidaan hakijan kypsyyttä ja soveltuvuutta alalle sekä selvitetään hakijan kuvaa itsestään. Testeillä mitataan muun muassa hakijan keskittymiskykyä, muistia, ongelmanratkaisutaitoa, toimintaa stressitilanteissa sekä sosiaalisia valmiuksia, toimintatapoja ja tunne-elämän tasapainoisuutta.

Osa psykologisista testeistä tehdään tietokoneella, osa kynällä ja paperilla.

Valistakaapa kokeneemmat testhiin pian osallistuvaa. Miten ensimmäisen valintakokeen päivä menee? ensin kirjallisia kokeita,vaiko liikuntatestit ensin. Ja missä järjestyksessä suorititte liikuntakokeet? Eli oliko ensin juoksut vai miten? Sekä onko se 230cm seinämänylitys omasta mielestänne hankala. Itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä siitä. Kiitos jo näin etukäteen :)

No se riippuu ryhmästä, meillä toinen ryhmä meni ensin kuntokokeeseen, toinen pällitestiin.

Sitte päiväll on yhteisesti molemmilla ryhmillä ne kirjalliset kokeet.

kuntokoe on tässä jär.

juoksu
vatsat
seinämä
nukke
leuat
penkki
uinti

Tuo seinämä oli yllättävän helppo, oon lyhyt 175cm ja huono hypäämään sekä huono vetämään itseäni ylös (huono leuoissa myös),mut se meni ihan helposti.

Mun mielestä juoksuun kandee panostaa eniten (kunto osiossa), ensinäkin se on kovin laji, ja kun on kunto kohdillaan jaksaa myös vetää noi muut hyvin kun palautuu.

Valistakaapa kokeneemmat testhiin pian osallistuvaa. Miten ensimmäisen valintakokeen päivä menee? ensin kirjallisia kokeita,vaiko liikuntatestit ensin. Ja missä järjestyksessä suorititte liikuntakokeet? Eli oliko ensin juoksut vai miten? Sekä onko se 230cm seinämänylitys omasta mielestänne hankala. Itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä siitä. Kiitos jo näin etukäteen :)
Seinähommat riippuu ihan koosta. Esim. isot mörssärit ei niin heittämällä siitä mene, ja taas toisaalta räpylävoimaa pitää olla. Se oli yllättävän voimia syövä suoritus.
Porukat oli tosiaan jaettu kahteen ryhmään, ja toiset meni kupolihommiin ja toiset lähti juoksemaan, mutta kuten tuossa ylläkin mainittu niin jäljelle jäävät sitten meni kimpassa kirjallisiin.

Pääasiassa tuo juoksu oli ehkä monelle (itselle myös) pahin, 3 kertaa sellanen jäätävä ylämäki (tosin se lenkki kyllä kuulemma vaihtelee), sitten oli pitkään odottamista. Sen jälkeen seinä->Kallen kanto->talja->penkkiputki joka oli aika kuolettava. :)
Tuokin, että paljon saa lepoa ja palautumista riippuu siittä, onko heppu vai pulu ja millä kirjaimella alkaa sukunimi. Mulla oli ainakin se paha, että mun "mojo" katos siihen ootteluun. Ja energiat muiden tsemppaamiseen, joka oli kyllä palkitsevaa. Hyvä mieli tuli kun sai huudettua jengiä seinän yli. :)

Juoksu on tietty isoille tyypeille paha, mutta sellasethan sitten heittelee sitä "Kallea" siellä miten päin vaan. Eli riippuu todellakin koosta miten kannattaa reenata.

Niin ja se piti vielä sanoa, että oli huikee kokemus! Kiitos vaan kanssahakijoille. Huippuja tyyppejä!

ite painan reilu satakiloa mut juoksu menee helposti alle viiden minuutin,penkissä parikymmentä toistoa,kalle on kevyt mut uskon etä leuat ja toi seinämä on ne haastavat :)

en usko ett' juokset 1500 alle 5min ennenku näen, et ainakaan siellä radalla.

meillä esim kuntokokeessa juoksussa jaettiin kahteen ryhmään, olin ekassa ryhmäss niin sai huilia suht pitkään ennen lihaskunto osiota.

Meitin ryhmässä heppuja veti kyllä siihen viiteen minsaan, mutta ne ei olleet sitä "mörssäri"-osastoa :)
Mullahan se juoksupaita oli polviin asti pitkä. Tyypit vaan sano että varo ettet kompastu. :D
Fyysinen katu-uskottavuus siis 0.
Mulle oli ennakkotietoon jo se juoksu pahin, ja olinkin varma että kuolo korjaa ja ihan Lasse Vireninä maaliviivan yli. Mutta ajassa pysyttiin. Siellä on kyllä ystävämme adrenaliini kova juttu, joten se lähes tunnin vartominen ei tehnyt sille hyvää.

Kaksi isointa tyyppiä jota meillä oli, lähti nimenomaan juoksussa ja seinässä.
Että kai siinä jotain perää on.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
meidän ryhmän kovin oli sellanen juoksua harrastava ehkä 170 ja 60kg, juoksi 5,04 ja meni todella kovaa. Epäilen että tane juoksee Helposti alle viiden

ulkomuoto hämää. coopperissa menee tällä kunnolla se reilu 3100. tietysti rata voi olla erilainen mutta viis minuuttia on se tavoite,turha sinne on lähtee suomalaisittain tekemään parastaan ja katsomaan mihin se riittää :D

Kantsii muistaa kuitenkin että kuntotestit merkkaa vain n.20% kokonaisuudesta........ Kirjoitelmat paljon merkittävämmässä osassa kokonaispisteiden kannalta!

Tarina omista pääsykokeista.

Olin pääsykokeissa noin 6,5 vuotta sitten, ja menin niin sanotusti soitellen sotaan kuntotestien osalta. En ollut ikinä aiemmin kokeillut, että meneekö se juoksu ylipäätään läpi, sama pituushypyssä. Kirjallisiin olin kyllä valmistautunut hyvin.

Juoksu meni kuin menikin läpi, vieläpä "kirkkaasti", samoin pituushyppy. Mehut oli kyllä koko päivän niin pois, että se verotti muista lajeista. Painoa yli 100kg, joten ajattelin että vedän leuat 100kg ylätaljalla normi leukojen sijaan. No, kukaan ei vaan ollut kertonut että taljalla vedettäessä minimi JA maksimi on 5 toistoa. Siitä ropsahti sitten minimipisteet, vaikka olisin varmasti saanut lähemmäs 20 toistoa. Ketteryysaradalla vedin suunnilleen kaikista aidoista läpi, ja minimit siitäkin. Penkistä tuli sentään täydet, 28 toiston jälkeen sai lopettaa. Summa summarum, kuntotesteistä 2/5, mutta kokonaispisteet 20 ja kirkkaasti kouluun. Ei niistä kuntotesteistä kannata niin paljon stressata imo jos on lukenut tarpeeksi, kunhan varmistaa vaan ettei tule hylsyjä...

Painoa yli 100kg, joten ajattelin että vedän leuat 100kg ylätaljalla normi leukojen sijaan. No, kukaan ei vaan ollut kertonut että taljalla vedettäessä minimi JA maksimi on 5 toistoa. Siitä ropsahti sitten minimipisteet, vaikka olisin varmasti saanut lähemmäs 20 toistoa.

Meneekö pisteytys nykyäänkin näin? Sainko väärää tietoa, kun poliisikoulun tutustumispäivänä kerrottiin kuitenkin toisin? Eli saisi tehdä useamman kuin viisi toistoa ylätaljalla, mikä taas vaikuttaisi myönteisesti pistemäärään.

Meneekö pisteytys nykyäänkin näin? Sainko väärää tietoa, kun poliisikoulun tutustumispäivänä kerrottiin kuitenkin toisin? Eli saisi tehdä useamman kuin viisi toistoa ylätaljalla, mikä taas vaikuttaisi myönteisesti pistemäärään.
En tiedä onko systeemi muuttunut, toivottovasti. Kyllä se silloin kyrsi aika paljon kun ajatteli että jää kuitenkin siitä kiinni =)

Kuulostaa kyllä väärältä, koska kyllä meilläkin pulut tykitti jotain kympin sarjoja siinä.
Mulle taidettiin sanoa seiskan kohdalla että lopettele vaan ja mee penkkiin.
Kyllähän ne siellä sen tietty kertoi... Muisti ei ihan kaikesta pelaa..
Väittäisin että se on niin että viidestä eteenpäin rupee tulee pisteitä, sama kuten muissakin. Tai näin ainakin tytöillä, ja sehän olis ihan tyhmää ettei hepuilla olis samaa periaatetta.

Yleisesti tuota kuntokoetta varmasti tytöt jännittää AINA, vaikka olis kuinka tykissä kunnossa. Tytöt joutuu lähes poikkeuksetta treenaamaan kovaa ennen noita. Jopa niin että paikat menee rikki, kuten eräillä. Tuolla oli heppuja jotka oli tyyliin ryypiskelly ja vetäny röökiä koko kesän ja nyki kiitettäviä.
Porukat aika hyvin tietää oman fyysisen lahjakkuutensa, mutta ei sinne tosiaan kannata takki auki mennä. Se vaan vituttaa jos joku menee mytyiksi ja tietää ettei oo kaikkeensa tehny. Mitä hyvänsä voi käydä.
Se juoksu oli tosiaan paha koska siinä oli aika HC alamäki jossa jengi päästeli liikaa, ja tappavan pitkäveteinen se ylämäki. Nämä siis toistuivat 3 kertaa.
Olin itte treenannu paljonkin sitä nukenkantoa 90 kilosella jätkällä ja silti en saanut sitä kasikymppistä Kallea kunnon asennossa nostettua oikeaan asentoon. Kannoin sitä hauiksilla 19 metriä jonka jälkeen se ropisi maahan. Nukenkanto oli ainoa jota en hermoillut etukäteen.
Se painaa ku synti.
Ja tosiaan se taljakin oli jäykänoloinen, vaikka on reeneissä vetäny isommalla painolla 3 sarjaa kasin toistoilla ja tuolla se tuntu ettei mee ees minimit.

kertokaas vielä että mitä toi ekan valintakoepäivän kirjallinen sisältää? poliisikoulun sivuilla luki että se toinen vaihe on sitten se kirjallinen koe,eli siihen saa jonkun materiaalin jos sinne asti pääsee? Mukavampi mennä kokeisiin kun on edes joku käry päivän ohjelmasta. :)

kyllä ne vielä selviää jos oot hakenu, sieltä tulee kattava info paketti. sielä on aine kirjoitus, tiivistelmä sekä koe materiaaleista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom