Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Työkokemus lasketaan työtodistuksissa olevista työsuhde alkoi- ja päättyi-päivämääristä. Ja ilman todistuksia sulla ei ole työkokemustakaan, vaikka töitä olisi painanut koko pienen ikänsä.

Työtodistukset löytyvät eli saan helposti itselleni noin 20 vuotta työkokemusta.

Tuota... iskikö näppäinvirhe vai miten mä olen laskevinaan, että sä olisit painanut duunia 4-vuotiaasta saakka?

Jos se on painanut 14-vuotiaasta 2 työtä tai 18-vuotiaasta asti 3 työtä. Varmaan nolla tuli liikaa. Oma emäntä oli parhaimpina(pahimpina) aikoina kolmessa eri työpaikassa. Onneksi nyt olosuhteiden pakosta joutui hellittämään.

Työkokemus lasketaan työtodistuksissa olevista työsuhde alkoi- ja päättyi-päivämääristä. Ja ilman todistuksia sulla ei ole työkokemustakaan, vaikka töitä olisi painanut koko pienen ikänsä.

Jos jostain syystä ei saisi työtodistusta, niin ainakin siitä kotia lähetettävästä eläkekertymä? lapusta näkee työkokemuksen.

Työkokemushan ei sitten taas kerry samalla lailla osa-aikatöistä (en tiedä miten ne valtiolla lasketaan, enkä nyt niitä rupea googlettelemaankaan). Mulla oli ongelmana se, että nuorena painoin montaa duunia, olin ovella ym. ja vieläpä olin opiskelijastatuksella samaan aikaan. Ne on niin vaikeasti laskettavia työkokemuksia, etten ole niitä pystynyt valitettavasti hyödyntämään.

Tämä nyt ei liity millään lailla poliisikouluun, mutta noin yleisesti.

Haddi - Joupiskalla on se esterata, sinne vaan! Mikäli menossa, niin pyydähän mua mukaan! :D

Mulla ainakin hyväksyivät yhdeksi työ"todistukseksi" haastattelussa työsopparin, mikä mulla oli tallessa. Mulla ei nyt juuri sieltä työpaikasta tosiaan ollut todistusta, mutta eipä se ollut kuin kolmen kuukauden jobi. Muuten työkokemusta on kertynyt 5v! Eikös siitä muuten saanut yhden lisäpisteen... vai muistanko väärin?
Pitääpä tarkistaa...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuota... iskikö näppäinvirhe vai miten mä olen laskevinaan, että sä olisit painanut duunia 4-vuotiaasta saakka?

Jos se on painanut 14-vuotiaasta 2 työtä tai 18-vuotiaasta asti 3 työtä. Varmaan nolla tuli liikaa. Oma emäntä oli parhaimpina(pahimpina) aikoina kolmessa eri työpaikassa. Onneksi nyt olosuhteiden pakosta joutui hellittämään.

Mulla on tälläkin hetkellä viisi eri työsopimusta. Olen 15-vuotiaasta saakka tehnyt töitä välillä aktiivisesti ja välillä vähän aktiivisemmin.

Eiköhän tuollaisen aidan ylitse pääse ilman harjoitteluakin. Sitähän yltää jo 230 cm:n korkeuteen kun nostaa kädet ylös,ainakin tämmönen 183 senttinen. Onko Oulusta tulossa 10. päivän kokeeseen muita?

Mulla on tälläkin hetkellä viisi eri työsopimusta. Olen 15-vuotiaasta saakka tehnyt töitä välillä aktiivisesti ja välillä vähän aktiivisemmin.

Ymmärrän kyllä, että erilaisissa osa-aikaisissa duuneissa voi olla samaan aikaan työsopimuksia päällekäin, mutta harvempi niitä duuneja tekee kahta samalla hetkellä. Mäkään en tiedä kuinka työkokemus tällaisista psa-aikaduuneista lasketaan, mutta mä olen sitä mieltä, ettei HaRaXz -nimimerkillä voi olla tullut 20 vuotta työkokemusta.

Ymmärrän kyllä, että erilaisissa osa-aikaisissa duuneissa voi olla samaan aikaan työsopimuksia päällekäin, mutta harvempi niitä duuneja tekee kahta samalla hetkellä. Mäkään en tiedä kuinka työkokemus tällaisista psa-aikaduuneista lasketaan, mutta mä olen sitä mieltä, ettei HaRaXz -nimimerkillä voi olla tullut 20 vuotta työkokemusta.

Kyllä ihan helposti tulee 20 vuotta kokemusta jos lasketaan työtodistusten alku ja loppu päivämäärien mukaan. Ymmärrän kyllä sen että tällä periaatteella työtodistukset menettävät merkityksen, kun saadaan aivan älyttömiä määriä "kokemusta" sivuduuneista. Olen jo useamman vuoden tehnyt yhtä pääduunia ja ohessa sitten erilaisia järjestyksenvalvojan.

Soitan huomenna kouluun ja varmistan miten homma menee. Sieltähän se varmasti parhaiten selviää.

että se lasketaan työkokemukseksi, eikö pidä täyttyä tietty tuntimäärä/vko? en voi uskoa että vuodessa pystyy tekemään 3vuoden edestä töitä.

Kun eikös työkokemukseksi lasketa 15 tai 16v täyttämisen jälkeen tehdyt työt. Eli olisit 8vuodessa tehnyt 20vuotta töitä. Mun mielestä mahdoton yhtälö.

Kyselin tuossa äsken nähdessäni tuttuani joka on ministeriössä, ja se vastasi, että heillä pitää olla osa-aikaisten työtodistusten yhteydessä erittely montako työpäivää missäkin kuussa on ollut, ja tietyn työpäivämäärän täytyttyä katsotaan, että se on yksi työkokemuskuukausi. En edelleenkään tiedä miten poliisikoulussa tehdään, mutta jos kaksikymmentä-jotain -vuotias jätkä ilmoittaa tehneensä 20 vuotta töitä niin...

Poliisikoulun sivuilla tuota osa-aika-asiaa ei oltu määritelty tarkemmin, mutta löysin tällaisen Metropolia -ammattikorkeakoulun sivuilta:

"Osa-aikatyö muunnetaan kokoaikaiseksi niin, että 150 tuntia tai 20 täysimittaista työpäivää (vähintään 7 tuntia päivää kohti) vastaa yhtä kuukautta. Työkokemuksen ei tarvitse olla yhtäjaksoista eikä saman työnantajan palveluksessa hankittua. Työkokemukseksi ei lueta työharjoittelua eikä työssä oppimista, jos ne sisältyvät haussa käytettyyn tutkintoon. Varusmiespalvelusta, siviilipalvelusta tai hoitovapaata ei lasketa työkokemukseksi."

Lähde: http://www.metropolia.fi/hakeminen/...lututkinto/valtakunnalliset_valintaperusteet/

Tämä ei tietenkään ole ihan samoin poliisikoulussa, koska poliisikoulussahan varusmiespalveluksesta saa työkokemusta, kun Metropoliassa taas ei saa. Mutta tämä voi olla suuntaa-antavaa...

Jep, muutenkin kuulostaa aika oudolta, että 24 vuotiaalla on 20 vuotta työkokemusta.

Ja eiköhän sulla tule kuitenkin tuo vaadittava vuoden työkokemus muutenkin täyteen..

että se lasketaan työkokemukseksi, eikö pidä täyttyä tietty tuntimäärä/vko? en voi uskoa että vuodessa pystyy tekemään 3vuoden edestä töitä.

Kun eikös työkokemukseksi lasketa 15 tai 16v täyttämisen jälkeen tehdyt työt. Eli olisit 8vuodessa tehnyt 20vuotta töitä. Mun mielestä mahdoton yhtälö.

Nyt jos luetaan tarkemmin edelliset viestit niin:

Kyllä ihan helposti tulee 20 vuotta kokemusta jos lasketaan työtodistusten alku ja loppu päivämäärien mukaan.

Poliisikoulun sivuilla ei kuitenkaan ole määritelty tuota työkokemusta tarkemmin. Ei tässä mitään hätää ole, työkokemusta tulee kyllä yli vuosi ihan pääduunistakin, kyse on vain siitä kuinka paljon =)

Niin ja soitan maanantaina, koska huomennahan on lauantai =)

Nyt kun testit lähestyy niin laittakaas tänne niitä otsikoita mitä teillä on ollut kirjoitelmissa. Saisi vähän osviittaa mitä sieltä on tulossa, selattuani tämän koko threadin huomasin että samat otsikot toistuvat aina aika ajoin.

Tähän mennessä löydetyt: "Perusoikeudet yksilönsuojan takaajina", "Poliisi ja vähemmistöt", Perus- ja ihmisoikeudet poliisin työssä", "Virkavastuun toteutuminen, hallintokantelu".

Ketäs muita on tiistaina 11.8 tulossa testeihin? Itse yritän toista kertaa, viime kerralla sain kirjoitelmasta nollan. Nyt materiaali opeteltu lähestulkoon ulkoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom