Poken hommat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Voima
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mr.Referee sanoi:
PorinKarhu, missäs olit ovella? olis kiva tietää missä noin huono meno olisi. Ei sitten tulisi "eksyttyä" sínne..

Kiinnostaa kyllä minuakin, joskus harvoin kun tulee Porissa baarissa käytyä.

roland sanoi:
Mitenkäs on palstalla olevien jv:en suhteen, kuinka moni käyttää suojaliivejä ?
Itse olen parhaaksi katsonut käyttää. Tuntuu vaan, että joissain piireissä niiden käyttöä pidetään "ämmien touhuna"... Yllättäen suurin osa edellämainitusti ajattelevista ei ole ikinä siellä ovella seissyt.

Minä nyt ainakin. En varmaan käyttäisi jos niitä en olisi joskus (vartiointi)firmalta saanut. Nyt kun ne kerta itsellä on niin en näe mitään syytä olla käyttämättäkään, tarpeeseen eivät ole kertaakaan tulleet ja hyvä niin.

Käytin aina ovella ollessani. Halpa henkivakuutus. Ja kun ne oli olemassa, en olisi ikinä antanut anteeksi itselleni jos jotain olisi sattunut eikä liivejä olisi viitsinyt pukea ylleen vuoron alussa.

Sama vika. Sen jälkeen kun liivit hommasin, en olisi mistään hinnasta enää mennyt ilman niitä duuniin.

Liiveistä riippuen suojaa tulee luodeille, teräaseille ja muutenkin iskua pehmentämään, joten ihan käytännöllisethän ne ovat.

neutraali sanoi:
Oulusta on ainakin isot portsarit hävinny melkein kokonaaan(muutamaa lukuunottamatta).Ite isompi ku poket.No ei oo ihmekään ku näyttää olevan jos jonkin näköstä kynäniskaa ovella ja joillaki pokeilla tuntuu olevan joku asenne vamma vähän isompia kohtaan.Esim yhteen baariin en oo kahtena viime kertana päässy vaikka en ole ikinä aiheuttanu siellä järjestys häiriöitä.Humalastakaan ei voi johtua koska ollu kummallaki kerralla eka paikka mihin menty.Pitää tästä lähtien jättää suosiolla se baari väliin,eivät taida tykätä mun lärvistä.Mun mielestä baarin ovelle pitäs olla joku minimi vaatimus pituuden ja painon suhteen.Lanamäkihän haki oulussa peppersin ovelle portsareita ja minivaatimukset oli muistaakseni 180-190cm pitkä ja paino vähintään 110kg vaan eipä oo sekään linja pitäny.Tää oli ehkä vähän :offtopic: mutta tulipa sanottua.

Nykysin kun on monet ovet firmoilla niin siellä on vitusti kaikenlaisia atk-opiskelijoita duunissa, silloin kun tekee vuoroa yksin niin jos on tulossa varsinkin loppuillasta sen näköinen porukka (tai miksei yksikin ihminen) mistä aiheutuu ongelmia niin en laske sisälle ollenkaan, siis jos on kyse muutamasta hetkestä ennen pilkkua.
Ja muutenkin jos tulee joku helvetin isokokoinen mies tai useampi niin yleensä kannattaa vaihtaa muutama sana niin pystyy edes vähän päätellä mitä odottaa. Vaikea se on kenenkään sanoa kuka on liian pieni ovelle, aina on kuitenkin isompia. Tai sitten useampi pieni :)

:offtopic: Olisiko kellään myydä luotiliivejään..????

[mod] Olisko toi osto- ja myyntisektori mitä? Vaikka ihan oma threadi asiasta sinne?

T: Sumu[/mod]

neutraali sanoi:
.No ei oo ihmekään ku näyttää olevan jos jonkin näköstä kynäniskaa ovella ja joillaki pokeilla tuntuu olevan joku asenne vamma vähän isompia kohtaan.Esim yhteen baariin en oo kahtena viime kertana päässy vaikka en ole ikinä aiheuttanu siellä järjestys häiriöitä.Humalastakaan ei voi johtua koska ollu kummallaki kerralla eka paikka mihin menty.Pitää tästä lähtien jättää suosiolla se baari väliin,eivät taida tykätä mun lärvistä.Mun mielestä baarin ovelle pitäs olla joku minimi vaatimus pituuden ja painon suhteen.

Tuo on niin totta. Mikään ei oo niin ärsyttävää ku semmonen ~175cm egoileva dildonpätkä ovella joka ei päästä sisään. Aina ihan rauhallisesti käyttäytyny, mutta silti sattuu tilanteita etten minä "mahdu" sisään, mutta naisia mahtuu ovista ja ikkunoista". :evil: :jahas:

Dracone sanoi:
Olisiko kellään myydä luotiliivejään..????

Älä IKINÄ osta käytettyjä liivejä, jollet tunne myyjää kuin itseäsi. Edellinen omistaja on voinut pilata liivit väärällä käsittelyllä, pesulla yms.

Se on ikävä huomata silloin kun sitä toimivaa liiviä olisi tarvinnut.

MTcool sanoi:
Taicaviitta puhuu asiaa, mutta se tässä ihmetyttää, että miksi pitää tässäkin asiassa olla tällainen vastakkain asettelu tyyliin Baarimikot ja portsarit, jotka sitten tekee VAIN omia hommiaan lipeämättä koskaan toistenssa alueille. Yhteistyöllä kaikkien kesken illat menee mukavammin ja rennommin ja jos siellä salin puolella kiertelee, niin ei mua kovinkaan paljon kylmi otta paria lasia messiin ja viedä niitä tiskille vaikkei se mun duuniin kuuluiskaan pääasia että jokainen auttaa silloin tällöin toistaan ja jokainen hoitaa oman hommansa ilman turhaa laiskottelua.

Ainahan on näköjään baareja, joissa henkilökunnalla tai jopa omistajalla on näköjään jonkunlainen kieroutunut näyttämisen pakko portsareille, että "ette te kovia ole" ja "älkää luulko itsestänne liikoja...oviapinat", silloin on kyllä pohja pois koko hommasta ja mulle riittää baarin puolelta kyllä yksi vittuilukierros ja kytkin nousee...

Kyllähän niitä baari"mestareita" vituttaa kun ne ei saa kunnon palkkaa ja ne joutuu tekemään vielä töitä sen eteen. Portsarit vaan istuu, syö, lukee lehteä ja haukottelee narikassa. No sitten ne tuo vielä kaikki nukkuvat luuserit narikkaan , jotta tämä portsarin toimettomuus vielä korostuu. Noo auta sitten sitä kun baari"mestaria" vastaan asettuukin 100+kg nutipäinen piripää joka heittää tuopin seinää ja vaatii lisää viinaa, ilman rahaa. Sillon se vitun summeri aina pirahtaa ja baari"mestarille" muistuu mieleen , että miksi se portsari siellä narikassa viettää aikaansa ja kerämässä rahaa. Mutta kun baari menee liian rauhalliseksi (ei tappeluita), yleensä portsarin rooli unohdetaan tyystin.

neutraali sanoi:
Oulusta on ainakin isot portsarit hävinny melkein kokonaaan(muutamaa lukuunottamatta).Ite isompi ku poket.
Ite ihmettelin samaa sen muutaman kerran, mitä Giggling Marlinissa kävin (en mene enää, surkea on mun makuun se baari). Oikeesti, tämmönen ihan perussalirottakin (90kg/178cm) oli hieman isompi kuin ne säbäjannun näköiset poket. Ehkä olivat mahottomia ninjoja sitten. :D Tämä siis 2003 keväällä ja syksyllä, en tiedä nykytilanteesta. Edelleenkään mulla ei ole ikinä yhdenkään poken kanssa ollut mitään ongelmia, koetan vähintään kohtelias olla heitä(kin) kohtaan ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vaikea kommentoida laajemmin, kun niin harvassa baarissa ja niin harvoin käyn. Oksanen on Oksanen ja auktoriteettinsa (ja koko) piisaa ainakin numeron ovella hienosti. :D

Olen kyllä samaa mieltä, että kyllä ainakin suurimmalla osalla pokeista pitäisi olla keskivertoa enemmän kokoa ja voimaa (pituus ja paino ainakin sama kuin mulla, mieluiten enemmän) ja siihen lisukkeeksi rauhallinen ja sosiaalinen luonne sekä kamppailulajitaustaa jonkun verran, mielellään lajeina esim. jujutsu, judo, aikido tai paini.

se hyvä puoli on täällä oulussa kun suurin osa baareista on menny just tuolle
"kuikelot ovella" puolelle niin ei tarvi käydä missään kun ne ei päästä sisään mihinkään
aivan niinkuin neutraali tuossa totesi niin alkaa joissain paikoissa tietyn näköisten
tyyppien karsinta jo ovella vaikka häiriöitä ei olisi ikinä tullut aiheutettua koko paikassa
mutta toisaalta tuleepahan keskityttyä enemmä reenaamiseen, eikä puuhelmi / olen kaunis, hukun sateella kun nenäni on kohti taivasta paska mestoihin.

kiitos ja anteeksi

Kysymys liittyen aiheeseen, eli mites kun kuvitteellisessa lähiökuppilassa osalla asiakkaista kestää lähtö aivan vitun kauan, kun pitäisi jo olla tyhjää hitaimmat on aina sitä mieltä että seurueen juomat on maksettu ja ne myös juodaan rauhassa.

Jos on kiertänyt jo pari kertaa pöydissä ilmoittamassa että paikka suljetaan, ja kello alkaa olla paria minuuttia vaille sulkemisaika (eli olisi jo kiire), niin voiko asiakkailta viedä juomat pois? Riidan haastamisen tms. takia poistettavalta tietenkin otetaan tuoppi pois ihan oman turvallisuuden ja kuivan paidan vuoksi mutta entäs nämä viimeiset joilla ei ole kiire mihinkään?

(Edelleen kuvitteellisesti) olen sanonut näille mussuttajille että voivoi kun teillä oli pilkusta asti aikaa juoda juomat. Olen aina tarjonnut vaihtoehtoa että juodaan loppu juoma matkalla kohti ulko-ovea, mutta kun se tuntuu olevan usein niin saatanan vaikeaa asiakkaalle.

Eli fish, Sumu, anyone, kokemuksia? Jos joku on jäänyt vänkäämään tosissaan aiheesta, olen sanonut että kunto on nyt niin huono että ovelle päin kiitos.

Markku sanoi:
kello alkaa olla paria minuuttia vaille sulkemisaika (eli olisi jo kiire), niin voiko asiakkailta viedä juomat pois?

Pari minuuttia ennen ei ole sulkemisen perusteella juridista oikeutta, mutta sulkemisajan jälkeen alkoholilainsäädännön mukaan on velvollisuus huolehtia siitä ettei tiloissa anniskella = juoda alkoholia. Ahtaasti lainsäädäntöä tulkiten asiakkaalta on sulkemisajan jälkeen otettava juomat pois.

Tietysti kannattaa laittaa puntariin, että onko parempi tehdä 4 minuuttia ylitöitä kuin että tulee hirveä riita ja hulabaloo yhden tuopinpohjallisen takia. Missään en yhtä paikkaa lukuunottamatta ole kuullut että muutamasta yliminuutista olisi STTV nipottanut jos selkeästi kuitenkin ravintolaa ollaan tyhjäämässä.

Eikös se laissa kuitenkin ole jotenkin niin että päihtyneelle ei saa tarjoilla ravintolassa tjsp. Ite olen joskus tuohon vedoten ottanut juomat pois jos on ollut vittumainen asiakas (=hidastellut tahallaan) ja kello on lähennellyt sulkemista.

Kuten yllä sanoin, sulkemisajan perusteella ei voi ottaa juomia pois ennen sulkemisaikaa, mutta humalatilan perusteella voikin sitten heittää pihalle mihin kellonaikaan vaan.

Laki järjestyksenvalvojista 7 § Henkilön poistaminen, kiinniottaminen ja säilössäpito:
Järjestyksenvalvojalla on oikeus poistaa toimialueeltaan henkilö, joka:
1) päihtyneenä häiritsee siellä järjestystä tai muita henkilöitä;

- edit -

Alkoholilaki tai -asetus tietty kieltää vielä erikseen anniskelemisen päihtyneelle, ja tällä perusteella voi juoman ottaa pois. Finlexistä joutuu itse hakemaan tarkan sanamuodon koska nyt en ehdi.

Markku sanoi:
Eli fish, Sumu, anyone, kokemuksia? Jos joku on jäänyt vänkäämään tosissaan aiheesta, olen sanonut että kunto on nyt niin huono että ovelle päin kiitos.

Riippuen tapauksesta juomat pois ja niskasta kiinni ja pihalle. Itsesuojeluvaisto kuitenkin kehoittaa joidenkin asiakkaiden kanssa käyttämään kaikki ruuneperin lahjat, tekemään ylitöitä 4,5min ja tinkimään pari sekuntia omasta kotiinlähdöstä. Turpiinsa ei kannata pikkujuttujen takia yksin jossain lähiöravintolassa ottaa.

Tässä yksi kokeilemisen arvoinen temppu viimeisille minuuteille mikäli jumittajia on useampi. Sopivalla äänellä ja itsevarmuudella seuraava stoori:

"Hyvä ravintolayleisö! Saanko hetkeksi huomionne? Hienoa... Koska kaikilla on ollut niin mukava ilta niin kenelläkään on tuskin mitään sitä vastaan jos jatketaan sitä vielä yhdellä seurapelillä? Ok, hyvä.

Leikki menee seuraavasti: Leikin nimi on "Mummo kanasensa niitylle ajoi". Aloitetaampas. Minä olen se mummo, te olette ne kanaset ja niitty on tuolla ulkona. Kas näin, olkaa hyvä!"

Kyseinen luritus on toiminut todistettavasti useammankin kerran, ihmisten ilmeet ovat olleet hauskaa katsottavaa :)

fish sanoi:
Pari minuuttia ennen ei ole sulkemisen perusteella juridista oikeutta, mutta sulkemisajan jälkeen alkoholilainsäädännön mukaan on velvollisuus huolehtia siitä ettei tiloissa anniskella = juoda alkoholia. Ahtaasti lainsäädäntöä tulkiten asiakkaalta on sulkemisajan jälkeen otettava juomat pois.

Alkoholilainsäädäntö ei käske ajamaan ihmisä ulos sulkemisaikaan, MaRaa ja STTV "käskee".

Anniskelu on myyntiä, ei nauttimista.

Taha sanoi:
Alkoholilainsäädäntö ei käske ajamaan ihmisä ulos sulkemisaikaan, MaRaa ja STTV "käskee".
STTV:n sivuilta http://www.sttv.fi/Alkoholi/alkohje.htm lainattua:

- Sulkemisajan jälkeen anniskelualueella ei saa olla asiakkaita, eikä ravitsemisliikkeessä saa enää nauttia alkoholijuomia.

(Onko tämä STTV:n suositus vai lakiin kirjattu asetus?)

- Päihtynyttä ei saa päästää anniskelupaikkaan. Asiakas, joka käyttäytyy häiritsevästi tai jonka päihtymys on selvästi havaittavissa, on poistettava anniskelupaikasta (AlkoL 23 § 1 mom.).

- Päihtyneen henkilön tuntomerkkejä ovat erilaiset toiminnalliset häiriöt kuten horjuminen, sammaltava tai kovaääninen puhe, epävarmat ja haparoivat liikkeet, nuokkuminen, lasittunut katse jne.

- Päihtyneen henkilön arvostelukyky on voimakkaasti heikentynyt. Tämän vuoksi hän on arvaamaton eikä hänen seuraavaa aikomustaan voi ennakoida. Päihtynyt saa helposti aikaiseksi häiriötilanteen esimerkiksi siinä tilanteessa, kun hän on ottanut toisen asiakkaan alkoholijuoma-annoksen. Kaikenlaisten haittojen ja häiriöiden välttämiseksi päihtynyt henkilö on poistettava anniskelupaikasta heti, kun päihtymys on hänessä selvästi havaittavissa. Poistaminen tulee hoitaa hienovaraisesti, mutta päättävästi.

Heh, toiminnallisista häiriöistä kärsivät poistamalla saisi ovet kiinni pari tuntia ennen sulkemisaikaa. Taidan tulostaa noista muutaman kopion narikkaan fishin ohjeiden mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom