Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Onnea Ipana Thaikun reissusta.

Itellä elokuussa lähtö kohti Shanghaita. Aikasintaan 2011 takasin, mut jos kaikki menee kuten on suunniteltu niin ei silloinkaan :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos kiitos! Jos jollakulla on kokemuksia bangkokista, niin mielelläni kuuntelisin juttuja! :) Vinkkejä, Neuvoja... Mitä tahansa :)

Kelasin et mite on joku suomesta itävaltaan muutto, puhuukos siellä porukat englantia enempi vai pitäskö siihe joku muu kieli opetella, ja muutenkin kun ei ole sielä käynyt niin minkälaista muuten?

Ehkä jos ens kesänä käväsis ensin katsastaa.

Minkähänlainen tuo prosessi on sitten kun muuttaa... helvetti tietenkin joku perkeleen monimutkanen mistä ei ota kukaan selvää, tai ainakaan minä.

Itellä elokuussa lähtö kohti Shanghaita. Aikasintaan 2011 takasin, mut jos kaikki menee kuten on suunniteltu niin ei silloinkaan :)

Maapallomme ehdottomasti paras oikea suurkaupunki, oon ehdoton ja ikuinen fani :rock:. Oon käynnyt siellä kymmenkunta kertaa muutamien viikkojen reissuja enkä ikinä ole kotiin kaivannut mutta pakko tulla. Onnee sulle ja nautihan olostas siellä :worship: Kyll' käy katteeks :D

Kelasin et mite on joku suomesta itävaltaan muutto, puhuukos siellä porukat englantia enempi vai pitäskö siihe joku muu kieli opetella, ja muutenkin kun ei ole sielä käynyt niin minkälaista muuten?

Ehkä jos ens kesänä käväsis ensin katsastaa.

Minkähänlainen tuo prosessi on sitten kun muuttaa... helvetti tietenkin joku perkeleen monimutkanen mistä ei ota kukaan selvää, tai ainakaan minä.

Wienissä ainakin puhuvat englantia oikein mainiosti, silti ei saksan osaaminenole pahitteeksi. En sitten tiedä "maaseudun" kaupungeista.

MUODOLLISUUDET LÄHDETTÄESSÄ EU-MAASTA

Jos aiot asettua toiseen EU-maahan suhteellisen pitkäksi tai hyvin pitkäksi ajaksi, saatat haluta luopua nykyisestä asunnostasi. Tällöin sinun on päätettävä asianmukaisesti kaikki sopimuksesi palveluntarjoajien kanssa, esimerkiksi vuokra-, vesi-, sähkö-, puhelin-, Internet- ja TV-sopimukset.

Tämä voi koskea myös pankin ja vakuutusyhtiöiden kanssa tehtyjä sopimuksia (esim. koti- ja/tai autovakuutus), jos muutat vastaanottavaan maahan hyvin pitkäksi ajaksi tai pysyvästi. Kannattaa kääntyä alan asiantuntijoiden puoleen sen selvittämiseksi, olisiko sopimusten jatkaminen toisessa maassa mahdollista ja mikä olisi paras ratkaisu omiin tarpeisiin.

Jo ennen lähtöä voit harkita, missä pankissa aiot avata pankkitilin, sekä alkaa etsiä asuntoa ja työpaikkaa vastaanottavasta maasta. Lisäksi voi olla hyvä ottaa yhteyttä vastaanottavan maan viranomaisiin oman tilanteen selvittämiseksi työttömyys- ja sosiaaliturvan suhteen (ks. hyödylliset osoitteet).

Lisäksi maastamuutosta on ilmoitettava kirjallisesti maistraatille. Ilmoita uusi postiosoitteesi niille tahoille, joiden kanssa olet päivittäin tekemisissä.

Ilmoita maastamuutosta myös kotimaasi veroviranomaisille.

http://ec.europa.eu/youreurope/nav/fi/citizens/living/before-moving/index_fi.html?print=true

Maapallomme ehdottomasti paras oikea suurkaupunki, oon ehdoton ja ikuinen fani . Oon käynnyt siellä kymmenkunta kertaa muutamien viikkojen reissuja enkä ikinä ole kotiin kaivannut mutta pakko tulla. Onnee sulle ja nautihan olostas siellä Kyll' käy katteeks
Juu, vietin siellä 3kk vuonna 2007 ja siitä lähtien ollu hinku takasin. Lähtökuume alkaa nousemaan pikkuhiljaa :)

Mä sanon vaan tervemenoa kaikille jotka haluaa ulkomaille asumaan. Miksi ei lähtis, kun tässä elämässä on muutenkin vaan rajallisesti aikaa. Tekosyitähän on paljon, mutta miettikääs aikuisten oikeesti mikä estää jos ei nyt vaan satu olemaan viittä lasta ja 200 000e asuntovelkaa.

Meikäläinen karistaa Suomen pölyt jaloista ja jatkaa kohti lämpimämpiä maita:dance: Pari opiskelupaikkaa varmistunu briteistä suht tasokkaista yliopistoista, joten enää vallitsee valinnan vaikeus. Okei ei ehkä sään puolesta se viimeinen määränpää, mutta ainakin on jo huomattava parannus Suomen keleihin verrattuna. Ehkä sitten seuraavaksi kohteena jo Caymansaaret. Tällä hetkellä ajatukset ovat kuitenkin sitä luokkaa, että lähtö on aika lailla lopullinen, mutta eihän sitä tiedä vaikka kusi sukassa tultas maitojunalla takasin :lol2:

Suomessa ei vain tällä hetkellä mitään, minkä takia haluaisin jäädä. Kelikin nyt kauniina kesäpäivänä on erittäin harmaa ja kylmä.Suomeen jääville onnea, iloa ja valoa, jos valinta on mieluinen, mutta jos asuminen täällä vaivaa niin lähtekää ihmeessä ulkomaille:piis:

Meikäläinen karistaa Suomen pölyt jaloista ja jatkaa kohti lämpimämpiä maita:dance: Pari opiskelupaikkaa varmistunu briteistä suht tasokkaista yliopistoista, joten enää vallitsee valinnan vaikeus.

Saanko udella, että mitkä yliopistot? :)

Mä joudun odottamaan heinäkuun alkuun asti tietoa siitä, riittääkö mun pisteet Warwickiin :(

Meikäläinen karistaa Suomen pölyt jaloista ja jatkaa kohti lämpimämpiä maita:dance: Pari opiskelupaikkaa varmistunu briteistä suht tasokkaista yliopistoista, joten enää vallitsee valinnan vaikeus. Okei ei ehkä sään puolesta se viimeinen määränpää, mutta ainakin on jo huomattava parannus Suomen keleihin verrattuna. Ehkä sitten seuraavaksi kohteena jo Caymansaaret. Tällä hetkellä ajatukset ovat kuitenkin sitä luokkaa, että lähtö on aika lailla lopullinen, mutta eihän sitä tiedä vaikka kusi sukassa tultas maitojunalla takasin :lol2:

Suomessa ei vain tällä hetkellä mitään, minkä takia haluaisin jäädä. Kelikin nyt kauniina kesäpäivänä on erittäin harmaa ja kylmä.Suomeen jääville onnea, iloa ja valoa, jos valinta on mieluinen, mutta jos asuminen täällä vaivaa niin lähtekää ihmeessä ulkomaille:piis:

Saanko udella että miksi juuri sinne?

Meni ihan ohi tämä Thaikkukeskustelu.

Ensinnä, jos sinne Thaikkuihin haluaa lähteä, niin joskushan se on tehtävä ja lukion jälkeenhän siihen on mitä mainioin tilaisuus. Jos kiinnostuksen kohteena on lähinnä bodaus/autot/tietokoneet/maalaus yms. niin voi olla vähän vaikeaa ehkä hahmottaa tällaisen projektin henkilökohtaista tarpeellisuutta, mutta kalvamaanhan se jää, jos sen jättää tekemättä. Työpaikan laillisuuteen yms. kantaa ottamatta.

Toiseksi, yhtään ketään ei ulkomailla kiinnosta rouvashevon elimen vertaa, mitä sivuduuneja on tehnyt. Tottahan se on, että ainakin Suomessa nämä "paskaduunit" helpottavat hyvien kesäduunien tai harjoittelupaikkojen saamista, mutta ulkomailla monesti arvostetaan jopa enemmän kokemuksia vieraista kulttuureista kuin siivouksesta. Itse asiassa esim. nyt vaikka ranskalaiset ja saksalaiset vähänkään toimeentulevien perheiden vesat eivät käy missään mäkkärin kassalla hankkimassa työkokemusta, vaan lähinnä taskurahaa ansaitakseen. Sitten kun Alyssalla on taskussa paperit tasokkaasta brittiyliopistosta ja pari kesäharjoittelua takanaan (joihin pääsee, kun on hyvässä yliopistossa), niin tarvittava alan osaaminen ensimmäistä oikeaa työpaikkaa hakiessa on jo hallussa. Siinä vaiheessa Thaimaanreissu on jo kiva lisämauste CVssä verrattuna johonkin osuuspankin osastopäällikön assistentin virkaan.

Saanko udella, että mitkä yliopistot? :)

Mä joudun odottamaan heinäkuun alkuun asti tietoa siitä, riittääkö mun pisteet Warwickiin :(

Southampton ja Reading. Molemmat kuitenkin pyöriny siinä talousopintojen top30 rankinglistalla jonkin aikaa, joten olen ihan tyytyväinen että näin 6kk liian myöhään hakeneena luokattomilla papereilla pääsin sisään. Toisaalta vastaukset tulivat hyvin nopeaan ja ainakin kuulostivat positiivisilta, joten ehkä olisi pitäny tähdätä korkeammalle :jahas: Ehkä sitten maisterintason läpyt voi huippuyliopistossa käydä suorittamassa jos näistä ensimmäisistä suoriutuu kunnialla. Onnea Warwickin tuloksiin, tasokas mesta, tosin vähän turhan pohjosessa:D.

MassaSampsa sanoi:
Saanko udella että miksi juuri sinne?

Hyvät kelit ympäri vuoden ja jos valkoihoisena Eurooppalaisena pääsee sinne töihin, tarkoittaa todennäköisesti että osaa talous/lakihommat ja tienaa järjettömän määrän rahaa. Toihan on Karibian Monaco :lol2:

Mihis ohjelmaan olet hakenut?

Law and Business Studies. Olen koko ajan alkanut lämmetä yhä enemmän tolle, vaikka aluksi Warwick ja toi kurssi olivat mun viimeisten vaihtoehtojen joukossa (ykkösenä Cambridge, minne en kuitenkaan ainakaan tällä kertaa päässyt).

Southampton ja Reading. Molemmat kuitenkin pyöriny siinä talousopintojen top30 rankinglistalla jonkin aikaa, joten olen ihan tyytyväinen että näin 6kk liian myöhään hakeneena luokattomilla papereilla pääsin sisään. Toisaalta vastaukset tulivat hyvin nopeaan ja ainakin kuulostivat positiivisilta, joten ehkä olisi pitäny tähdätä korkeammalle :jahas: Ehkä sitten maisterintason läpyt voi huippuyliopistossa käydä suorittamassa jos näistä ensimmäisistä suoriutuu kunnialla. Onnea Warwickin tuloksiin, tasokas mesta, tosin vähän turhan pohjosessa:D.

Kuulostaa hyvältä, vaikka pakko myöntää etten ko. yliopistoja juurikaan tunne :) Onnea!

Musta Warwick on sijainniltaan ihan ok, mutta olen kuullut Coventrysta, että se on Brittien rumin kaupunki :D Muutenkin vissiin aika ghettomainen mesta. Mutta eipä siinä mitään, ghetossa mä tälläkin hetkellä asun :D

Hyvät kelit ympäri vuoden ja jos valkoihoisena Eurooppalaisena pääsee sinne töihin, tarkoittaa todennäköisesti että osaa talous/lakihommat ja tienaa järjettömän määrän rahaa. Toihan on Karibian Monaco :lol2:

Jep, ja olet 19 vuotias ja sulla ei ole noista vielä mitään.. :lol2:
Ennen kuin olet siinä vaiheessa että pätäkkää riittää ja tunnettavuuttakin on riittämiin, sanoisin että siihen menee hyvin vielä joku 20 vuotta, ja silloin Cayman-saaret tod.näk eivät enää suojaa veropakolaisia.
Sitten vielä yksi pieni pointti; Saarethan ei vedä niin paljon ihmisiä, eli kilpailu sinne töihin pääsemisestä on aikalailla tiukkaa.

Ei, vaan on se hyvä pitää korkeat tavoitteet. :thumbs:

Jep, ja olet 19 vuotias ja sulla ei ole noista vielä mitään.. :lol2:
Ennen kuin olet siinä vaiheessa että pätäkkää riittää ja tunnettavuuttakin on riittämiin, sanoisin että siihen menee hyvin vielä joku 20 vuotta, ja silloin Cayman-saaret tod.näk eivät enää suojaa veropakolaisia.
Sitten vielä yksi pieni pointti; Saarethan ei vedä niin paljon ihmisiä, eli kilpailu sinne töihin pääsemisestä on aikalailla tiukkaa.

Ei, vaan on se hyvä pitää korkeat tavoitteet. :thumbs:

Cayman saaret.. yksi tapa paasta hommiin, etta osaa talon kunnossapitoa, tehda ruokaa, laskennon peruskurssi / hyva ymmarrys firman pyorittamisesta, ajokortti, kattaa poydan, ajaa moottorivenetta = tahan tarvitaan siis kansainvalinen ajokortti.
Noilla luulis lohkeevan toita. tyotunteja tulee olemaan paljon, mutta palkkaakin saa myos sen edesta. yhden puhelinhaastattelun tuonne nailla ansioilla tein, mutta kun on tuo pieni vauva... eivat ota, koska tietavat etta tyotunnit mita voin tehda ovat rajoitettuja. Taman muuten sanoivat ihan suoraan puhelimessa.
Palkka olis ollu 35 000 dollaria kateen vuosi + auto, ja asuminen.

Law and Business Studies. Olen koko ajan alkanut lämmetä yhä enemmän tolle, vaikka aluksi Warwick ja toi kurssi olivat mun viimeisten vaihtoehtojen joukossa (ykkösenä Cambridge, minne en kuitenkaan ainakaan tällä kertaa päässyt).

Kuulostaa hyvältä, vaikka pakko myöntää etten ko. yliopistoja juurikaan tunne :) Onnea!

Musta Warwick on sijainniltaan ihan ok, mutta olen kuullut Coventrysta, että se on Brittien rumin kaupunki :D Muutenkin vissiin aika ghettomainen mesta. Mutta eipä siinä mitään, ghetossa mä tälläkin hetkellä asun :D
Ihan mielenkiinnosta, aiotko jäädä britteihin vai palata Suomeen töihin noin oikeustieteitä ajatellen?

Ihan mielenkiinnosta, aiotko jäädä britteihin vai palata Suomeen töihin noin oikeustieteitä ajatellen?

En tiedä. Luultavasti Britteihin mieluummin kuin Suomeen... Myös joku kv-homma kiinnostaisi tai sitten kursseja enemmän Business Schoolin puolelta ja oikeustiede vähemmälle (=enemmän pelivaraa).

Noin mäkin tekisin, kauppatieteellinen on kansainvälisempi tutkinto kuin oikis. Itsekin usein ihmettelen miten parikymppiset briteissä oikiksen käyneet jakavat esim. Suomen yhtiöoikeudellista asiantuntemusta.

Nimenomaan. Mun kavereista muutama on hakenut lukemaan pelkkää lakia Britteihin tai Skotteihin ilman selvää tietoa siitä, missä haluaa tulevaisuudessa työskennellä. Onnistuuhan se niinkin, mutta IMO suht typerää.

Mua onneksi joka tapauksessa kauppatieteet kiinnostavat enemmän kuin laki, joten ei tarvitse kauheasti arpoa modulien kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom