Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Kirjoitit just ihan samat epäilyt, mitkä mulla on pääsääntöisenä esteenä tän homman suhteen. Tosin mulla on kyllä Suomessa töitä kesän ajan, toi duuni kestäis vaan talven yli. Sen jälkeen sit syksyllä 2010 mulla on yliopistopaikka Briteissä odottmassa, joten toisaalta tän välivuoden ei edes tarvitse olla mikään erityisesti tulevaisuuteen valmistava. Ja itseasiassa hyötyisin tosta ainakin sen, että tulisi lähdettyä uuteen maahan eikä muutto syksyllä olisi niin iso juttu enää.

Jos saan kaverin messiin, lähden melko varmasti :) Pääseehän sieltä aina pois.

edit.
Niin ja en tiedä hyötyisinkö yhtään enempää mistään paskaduunista täällä Suomessa... Tällä hetkellä työskentelen tarjoilijana ja se on suunnilleen paras duuni mitä tällä koulutuksella saa :(
Se sun tarjoilijan duuni näkyy kuitenkin sun eläkkeessä, sun verotuksessa, sun seuraavassa duunihaastattelussa. Se thaikkujen loma ei näy ja turha sieltä on odottaa mitään työsopparia kun näyttää työsuhdeasiat olevan vähän niin ja näin kun ei työaikaakaan ole määritelty.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alyssa jos et meinaa jatkaa matkailualalla niin en ehkä lähtis. Sitten taas jos miettii silleen, että ootko sen välivuoden paikallisen Siwan kassalla, vai Thaimaassa niin...noh, tarviiko sanoa enempää?
Mutta sitten taas, jos ei tämä ei ole just se poikkeus säännöstä niin se Thaimaan duuni voi olla myös suhteellisen perseestä. Sen lisäksi että sä neuvot niitä jurrisia apinoita lähimpään homobaariin, niin sä oot myös niiden sylkykuppina kun naapurin Reino luulee olevansa muita parempi päästessään kotimaan rajojen ulkopuolelle/ aamulla on noustu väärällä jalalla sängystä/ hiekkaa on varpaidenvälissä tai genitaalialueella/ *kirjoita mikä vain syy tähän*.
Tuokin on niin henkilöstä kiinni, että miten sen kestää ja jaksaa.

Nimim. Matkailualalla

edit.
(ja tietty lepäillä)
Eiks tuol oo just sesonki menossa kun Alyssan pitäs olla siellä. Ei siinä taida paljoo keretä huokasemaan.

Alyssa jos et meinaa jatkaa matkailualalla niin en ehkä lähtis. Sitten taas jos miettii silleen, että ootko sen välivuoden paikallisen Siwan kassalla, vai Thaimaassa niin...noh, tarviiko sanoa enempää?

En meinaa jatkaa. Mutta toisaalta kuten sanoit, ei mulle näistä Suomen paskaduuneistakaan mitään hyötyä ole. Menen opiskelemaan lakia ja bisnestä, joten ns. omaan alaan valmistavia töitä on joka tapauksessa lukiopohjalta mahdoton löytää.

Mutta sitten taas, jos ei tämä ei ole just se poikkeus säännöstä niin se Thaimaan duuni voi olla myös suhteellisen perseestä. Sen lisäksi että sä neuvot niitä jurrisia apinoita lähimpään homobaariin, niin sä oot myös niiden sylkykuppina kun naapurin Reino luulee olevansa muita parempi päästessään kotimaan rajojen ulkopuolelle/ aamulla on noustu väärällä jalalla sängystä/ hiekkaa on varpaidenvälissä tai genitaalialueella/ *kirjoita mikä vain syy tähän*.
Tuokin on niin henkilöstä kiinni, että miten sen kestää ja jaksaa.

Nimim. Matkailualalla

edit.
Eiks tuol oo just sesonki menossa kun Alyssan pitäs olla siellä. Ei siinä taida paljoo keretä huokasemaan.

Mä olen ollut oikeastaan koko pienen ikäni asiakaspalvelualalla, joten noihin idiootteihin on valitettavasti joutunut tottumaan. Raskasta tulee varmasti olemaan, ei tuo mikään täysi loma ole... Mutta toisaalta tykkään olla ihmisten parissa töissä, tulen niiden kanssa hyvin toimeen ja omaan erinomaisen kielitaidon. Ja haluan mahdollisimman kauas Suomesta :D

Äh, kamalan vaikeaa yrittää päättää mitä tekisi.

Kaivan nyt tämän thredin taas esiin, sillä sain just uuden vaihtoehdon välivuodeksi...

Mulle tarjottiin Thaimaasta töitä. Suomalainen hotelli, paikka Koh Chang ja työ vastaisi hiukan matkaoppaan töitä, eli turistien avustamista, tulkkaamista, asiakaspalvelua jne. Palkka ei kuulemma mikään älyttömän iso, mutta kokemuksena voisi olla tosi hieno.

Osaisiko Huppe tai joku vähän kertoa, kannattaako lähteä? Vähän epäilyttää Thaimaa työpaikkana enkä tiedä miten hyvin/huonosti kaikki toimisi tuolla. Ajankohtana olisi talvi 09-10.

Toisaalta houkuttaisi ihan älyttömästi... Saisi viettää kylmän talven auringossa :)

Ehdottomasti lähdet!!! Koska muulloin tulisi vastaan elämänvaihe joka sallisi moisen lyhytaikaisen työkokemuksen aurinkoisessa mestassa? Menet tietysti, kaverin kanssa tai ilman!!

Itse en miettisi sekuntiakaan. Yliopistosta pitää mennä kuitenkin suoraan täyspäiväiseen toimistotyöhön. Loistava mahdollisuus!

Uudestaan:

Lomalle :dance2:
Komppaan! Ei ne sun alan työnantajat kuitenkaan arvosta sitä Suomessa tehtyä paskaduunia sen enempää kuin tuotakaan. Jotkut työnantajat saattavat jopa laskea plussaksi että on hankkinut vähän sitä elämänkokemusta muualta ja muista kulttuureista. :)

Kaivan nyt tämän thredin taas esiin, sillä sain just uuden vaihtoehdon välivuodeksi...

Mulle tarjottiin Thaimaasta töitä. Suomalainen hotelli, paikka Koh Chang ja työ vastaisi hiukan matkaoppaan töitä, eli turistien avustamista, tulkkaamista, asiakaspalvelua jne. Palkka ei kuulemma mikään älyttömän iso, mutta kokemuksena voisi olla tosi hieno.

Osaisiko Huppe tai joku vähän kertoa, kannattaako lähteä? Vähän epäilyttää Thaimaa työpaikkana enkä tiedä miten hyvin/huonosti kaikki toimisi tuolla. Ajankohtana olisi talvi 09-10.

Toisaalta houkuttaisi ihan älyttömästi... Saisi viettää kylmän talven auringossa :)

Itse lähtisin aivan varmasti. Todella hieno kokemus ja en miettisi sekunttiakaan päätöstä :)

Olet kuitenkin niin nuori vielä...tulevaisuussa tälläinen ei välttämättä ole mahdollista.

Komppaan! Ei ne sun alan työnantajat kuitenkaan arvosta sitä Suomessa tehtyä paskaduunia sen enempää kuin tuotakaan. Jotkut työnantajat saattavat jopa laskea plussaksi että on hankkinut vähän sitä elämänkokemusta muualta ja muista kulttuureista. :)
täysin samaa mieltä

Kyllä minä mielelläni elämästä nautin juuri niinkuin tahdon, vaikka siitä yhdestä vuodesta sitten tulisikin jotain "loikoilua". Toisaalta työnantaja arvostaa myös sitä että olet ollut ulkomailla ja pärjännyt vieraassa kulttuurissa vieraalla kielellä. Itse ainakin arvostaisin enemmän kuin jotain virolaista siivoojaa. Voisi veikata että tämänkin foorumin lukijoista suurin osa olisi sormi suussa ulkomailla ja tulisi maitojunalla kotiin ja painuisi takaisin margariinitehtaan liukuhihnalle töihin. (edellisistä kommenteista voi päätellä jopa henkilöitä)

Helppoa siellä ei Alyssa varmasti tule olemaan, mutta antoisa, opettavainen ja ikimuistettava kokemus. Suosittelen että käytät tilaisuuden hyväksesi.

Jotkut työnantajat saattavat jopa laskea plussaksi että on hankkinut vähän sitä elämänkokemusta muualta ja muista kulttuureista. :)
Jaa että sitä kerrotaan työhaastattelussa että olin joo thaimaassa töissä, mutta ei ole kyllä työsopparia tai todistusta näyttää? Eikö samalla kannattaisi vetää vähän parempaa läppää?

Kun kerran sitä työtodistusta ei kuitenkaan saa, niin kannattaa veivaa läppää, että oli Dubaissa tulkkina yrityshenkilöille. Tai että oli auttamassa nälkälapsia Burmassa, pistää vähän aikaakin lisää, vaikka semmoinen 5 vuotta.

Ei työnantajalle voi selittää mitään, että mullapas onkin elämänkokemusta kun olin lomalla Thaimaassa.

Työtodistuksen saan melko varmasti, ihan jo siitäkin syystä että hotellin omistaja on hyvän kaverin kaveri, eli tuskin kehtaa olla antamatta jos pyytää :) Varsinainen sopimus onkin sitten eri juttu, tossa duunissa ei ole mitään virallista :D

Ei työnantajalle voi selittää mitään, että mullapas onkin elämänkokemusta kun olin lomalla Thaimaassa.

Itse en tässä ajattelisi tulevaa työnantajaa. Kai tää on ihan siitä kiinni "mitä elämältään haluaa".

P.S. Kysy tarviiks ne hissipoikaa siel hotellis. Tääl on vapaaehtonen. Ruoka+hotellihuone palkalla.

Pimeisiin hommiin, huonolla palkalla Thaikkuun? :D Siinähän on mukava näytellä sitä mahdollista työtokaria sitten tulevaisuudessa!

Jaa että sitä kerrotaan työhaastattelussa että olin joo thaimaassa töissä, mutta ei ole kyllä työsopparia tai todistusta näyttää? Eikö samalla kannattaisi vetää vähän parempaa läppää?

Kun kerran sitä työtodistusta ei kuitenkaan saa, niin kannattaa veivaa läppää, että oli Dubaissa tulkkina yrityshenkilöille. Tai että oli auttamassa nälkälapsia Burmassa, pistää vähän aikaakin lisää, vaikka semmoinen 5 vuotta.

En kyllä näe että talven kestävä pesti thaimaassa voisi mitenkään negatiivisesti vaikuttaa mihinkään. Kokemuksena se on jo aivan loistava mahdollisuus...

Pimeisiin hommiin, huonolla palkalla Thaikkuun? :D Siinähän on mukava näytellä sitä mahdollista työtokaria sitten tulevaisuudessa!

juuh, sitten kun alyssa valmistuu yliopistosta niin työnantajat lähes vaativat sen talven kestäneen siwan kassan työtodistuksen....

Itse en tässä ajattelisi tulevaa työnantajaa. Kai tää on ihan siitä kiinni "mitä elämältään haluaa".

P.S. Kysy tarviiks ne hissipoikaa siel hotellis. Tääl on vapaaehtonen. Ruoka+hotellihuone palkalla.
Changilla on kerrostalot kiellettyjä ;)

Ai se onkin pimeitä hommia. Respassa kun istuskelet naama valkoisena ja viranomaiset tulevat ja kysyvät työlupaa ja istut pari viikkoa häkissä odottelemassa sitä puheluasi niin saattaa vaikka tulla katumanpäälle :D Mene jonnekin muualle, kyllä siellä hotelleissa töitä on ja vaikkapa sairaaloissa. Saat viisumit, palkan ja meriitit päälle.
Jos pimeenä todella olet menossa, niin 3 neuvoa:
1. älä jää kiinni
2. älä kerro siitä julkisesti
3. mieluummin jätä väliin

Työlupaan vaaditaan sitten verot 50.000/thb mukaan, josta menee 10% veroja. Eli veroja menee se 5000thb/kk. Eli jos palkka on 25.000thb niin maksat siitä veroja 5000thb, käteen jää siis 20.000thb.

Ai se onkin pimeitä hommia. Mene jonnekin muualle, kyllä siellä hotelleissa töitä on ja vaikkapa sairaaloissa. Saat viisumit, palkan ja meriitit päälle.

Ihan 100% varma en tietysti ole, mutta vähän sellanen kutina et saattais olla. Täytyy nyt kattoa kun saadaan neuvottelut omistajan kanssa etenemään. Tossa on kyllä se hyvä juttu, että tosiaan on tuttuja ja mut luvattiin jo tulla hakemaan poiskin jos tulee mitään ongelmia :D

Miten hotelleissa yleensä maksetaan? Paikallista palkkaa vai korkeampaa vai huonompaa?

Thaikku saa liksaa ehkä 5000thb Changilla. Falle voi saada ehkä hyvällä tuurilla tuon 25.000thb, tuskin ehkä sitäkään, en tiedä. Sopimuskysymys. Ei se mikään Hilton kuitenkaan ole...

Minusta tuo jo pelkkä pimeän työskentelyn esille tuominen kertoo työnantajasta aika paljon, ja vielä jos on tuttu. Siinä voikin sitten samalla varautua hieman muihin asioihin mitä saattaa tulla paikan päällä eteen. Itse en menisi.

Työnantajalle se nyt on se ja sama oletko vuoden thaikussa vai tosiaan siwan kassalla. Varsinkin jos aiot opiskelun ohella mahdollisesti olla töissä, on sinulla kuitenkin useamman vuoden työkokemus jo mahd. omalta alaltasi, jolloin tuo thaimaa ei tule edes puheeksi tulevissa työhaastatteluissa valmistumisen jälkeen.

Mene sinne minne itse haluat, mutta mihinkään laittomaan touhuun ei todellakaan kannata lähteä. Kyllä tuon alan hommia luulisi löytyvä vaikka välimeren alueelta jne ja olisivat ainakin laillisia.

Minusta tuo jo pelkkä pimeän työskentelyn esille tuominen kertoo työnantajasta aika paljon, ja vielä jos on tuttu. Siinä voikin sitten samalla varautua hieman muihin asioihin mitä saattaa tulla paikan päällä eteen. Itse en menisi.

Siis edelleenkään en tiedä laillisuudesta, ei ole ollut mitään puhetta. Varaudun kuitenkin siihen, ettei sopparia jne. välttämättä tipu... Mutta nämäkin jutut ovat varmasti neuvoteltavissa, sähköpostittelen parhaillaan hotellin omistajan kanssa :) Virallista hakemusta en ole vielä edes lähettänyt.

Niin ja en tiedä hyötyisinkö yhtään enempää mistään paskaduunista täällä Suomessa... Tällä hetkellä työskentelen tarjoilijana ja se on suunnilleen paras duuni mitä tällä koulutuksella saa :(

Tarjoilijan työ paras duuni mitä saa yo-papereilla? Itse olen myös ylioppinut ja en ole koskaan ollut tarjoilijana. Kaikki työni paria lukuunottamatta ovat olleet toimistoduuneja ja lähellä omaa nykyistä alaani. Ja mitään en ole saanut suhteiden kautta. Eli kyllä voisin väittää, että saa sitä parempilaatuisempaakin duunia jos vaan haluaa. Mutta jos asenne on jo sellainen ettei kuitenkaan muuta saa niin...;).

Tarjoilijan työ paras duuni mitä saa yo-papereilla? Itse olen myös ylioppinut ja en ole koskaan ollut tarjoilijana. Kaikki työni paria lukuunottamatta ovat olleet toimistoduuneja ja lähellä omaa nykyistä alaani. Ja mitään en ole saanut suhteiden kautta. Eli kyllä voisin väittää, että saa sitä parempilaatuisempaakin duunia jos vaan haluaa. Mutta jos asenne on jo sellainen ettei kuitenkaan muuta saa niin...;).

No kun mä en osaa tehdä mitään muuta :D Joku 2-4v ravintola-alan kokemusta, joten sillä CV:llä ei toimistoduunia ihan helposti irtoa. Enkä mä edes halua jäädä tänne Suomeen. Lähden joka tapauksessa ensi vuonna pois, joten fiksumpaa se on lähteä jo vähän aiemmin niin tottuu ajatukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom