Mä tykkään marraskuun tihkusateesta. Sitä voi kuvitella olevansa Gotham-cityssä kun aina sataa ja on pimeää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä tykkään marraskuun tihkusateesta. Sitä voi kuvitella olevansa Gotham-cityssä kun aina sataa ja on pimeää.
Ainoa mitä kaipaan on itse lämmitettävä puusauna, tai sauna ylipäänsä. Ilmankin pärjään, kuten suomalaiset pärjäävät ilman lämmintä ja valoa. Mieluummin sitten ilman saunaa.
Te ketkä asutte ulkomailla, niin millaisia töitä teette?
Kiinnostaisi tietää että ootteko korkeakoulutettuja vai iha perusduunareita? Itsellä ei ole kuin ammatillinenkoulutus ja alkanut halu ulkomaille kasvaa sietämättömäksi.
Palvelualoilta kyllä varmaa töitä löytyisi ammatillisellakin koulutuksella, mutta oma ala kun on tehdas/kunnossapitohommia ja tuntuu että noita on tosi vaikea löytää netistä.
Millä tavoin ootte päässeet alkuun ulkomailla? Onko työpaikka ollut jo tiedossa kun olette suomesta pois muuttaneet?
Pakkasta ja lunta näyttäisi ulkona olevan. Nopsaan muuttuu :wtf:Terveiset +17 asteisesta aurinkoisesta Münchenistä!
Mua kiinnostaisi kuulla Usassa asuvien suomalaisten mielipiteitä. JA miten on Suomesta muutettu, ihan tosta vaan vai työn perässä. Eihän sitä asuntoa sieltäkään käsittääkseni voi hankkia kun ei ole Usan kansalainen ja sitä ei saa helpolla, jos koskaan.
Suomi on ihan kiva paikka ja varsinkin nyt kun pakkasta ja lunta niin ei sinänsä valitettavaa. Kyllä talvi on mukava vuodenaika kunhan ei ole sellaista eurooppalaista "talvea" eli tammikuussakin +10-15 astetta ja vettä sataa. Silti tekisi mieli kokeilla edes muutaman vuoden asumista ja työskentelyä usassa. Mitäpä siinä menettää.
Pöh, tuohan on parhautta!!! No joo, tässä näkee kuinka mielipiteet vaihtelee, eikä siinä mitään vikaa olekkaan. Itse lähden ulkomaille vain kokemuksen takia, ilmastoa en todellakaan pakene, omasta mielestä siis yksi parhaista asioista täällä, eipä taida Uuden-Seelannin talvet olla läheskään sitä mitä täällä:DNyt on taas alkanut miettimään, että jospa tätä ilmastoa lähtisi jonnekin karkuun, edes hetkeksi. Kun katsoo ikkunasta niin tuuli tuivertaa lunta ja taivas on harmaa, kevääseen viisi kuukautta - viisi kylmää kuukautta.
Vuodenvaihteessa lähdetäänkin sitten testailemaan miltä oikea kesä tuntuu. Viiden kuukauden vaihto-opiskelujakso Singaporessa on mulle ensimmäinen normilomamatkaa pidempi sessio ulkomailla. Haaveissa on muutenkin ollut ulkomailla työskentely valmistumisen jälkeen, mutta nyt saa ensimmäisiä maistiaisia siitä, onko ruoho vihreämpää päiväntasaajan tienoilla. Niin joo, ja siellä englanti on yksi virallisista kielistä ja sitä käsittääkseni puhutaan melkoisen paljon. Eli ei USA ja Aussit ihan ainoita englanninkielisiä vaihtoehtoja ole..
Se, minkä itse huomasin niin kyllä sillä kielellä on erittäin suuri merkitys sopeutumisen kannalta kun puhutaan maassa asumisesta, ei väliaikaisesta oleskelusta. Engantia toki puhutaan hyvin monessakin maassa mutta helpointa olisi kuitenkin asua maassa, jossa se on se ainoa kieli. Esim. kaupassa tai kadulla on mukava ymmärtää, mitä ihmiset puhuvat tai kun ostat sanomalehden, olisi kiva ymmärtää muutakin kuin pelkät mainokset kuvien perusteella. Sillä on yllättävänkin suuri merkitys, tunteeko olonsa kotoisaksi vai ei.