Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Suomessa ylivoimaisesti kamalinta on juurikin ilmasto. Periaatteessa missä tahansa maassa on parempi ilmasto, jos jotain Venäjän Siperiaa ja Etelämannerta jne järjettömiä paikkoja lasketa mukaan.

On kertakaikkisen hirveää esim. se että "valoisaa" (tarkoittaa sitä että näet harmaan ja synkän taivaan) tulee joskus 9:00 ja pimeys tuleekin takaisin jo 14-15:00 aikoihin. Sitten se kylmyys ja sade joka on jokapäiväistä.

Komppaan täysin. Varsinkin täällä stadissa asia on juuri täsmälleen noin. Onhan esim. Lapin kesässä ja maisemissa jotain maagista, mutta ei tätä paskaa säätä jumalauta jaksa enää 10 kuukautta vuodesta, varsinkin kun täytyy Etelä-Suomessa viettää suurin osa ajasta. Kaamos tai ei, pimeää täälläkin on koko ajan.

Ja mitä tohon rahakysymykseen tulee, niin itselleni se lämpimään lähtö tarkoittaa nimenomaan täydellistä rentoutumista ja irtiottoa arjesta. Ei vilkaistakaan duuneihin päin, korkeintaan pelaillaan pokeria silloin tällöin. Tällä hetkellä tilillä jotain 12 tonnia, luulisi tuolla chillailevan ihan maltillisesti jossain Thaikkulassa sen 1-1½ vuotta. Tarkkaa tietoa hintatasosta ei ole, mutta vaatimattoman mukavaa elämää, kalastellen ja aurinkoa ottaen. Luulísi että tollasella 600 eurolla kuussa pärjäis ihan mukavasti. Olisko esimerkiksi Hupella tai jollain muulla maailmaa enemmän nähneellä antaa infoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Komppaan täysin. Varsinkin täällä stadissa asia on juuri täsmälleen noin. Onhan esim. Lapin kesässä ja maisemissa jotain maagista, mutta ei tätä paskaa säätä jumalauta jaksa enää 10 kuukautta vuodesta, varsinkin kun täytyy Etelä-Suomessa viettää suurin osa ajasta. Kaamos tai ei, pimeää täälläkin on koko ajan.

Ja mitä tohon rahakysymykseen tulee, niin itselleni se lämpimään lähtö tarkoittaa nimenomaan täydellistä rentoutumista ja irtiottoa arjesta. Ei vilkaistakaan duuneihin päin, korkeintaan pelaillaan pokeria silloin tällöin. Tällä hetkellä tilillä jotain 12 tonnia, luulisi tuolla chillailevan ihan maltillisesti jossain Thaikkulassa sen 1-1½ vuotta. Tarkkaa tietoa hintatasosta ei ole, mutta vaatimattoman mukavaa elämää, kalastellen ja aurinkoa ottaen. Luulísi että tollasella 600 eurolla kuussa pärjäis ihan mukavasti. Olisko esimerkiksi Hupella tai jollain muulla maailmaa enemmän nähneellä antaa infoa?

Thaikkulassa sivukulut ovat huomattavan suuria, visa-runnit yms. Itse lähtisin jonnekin esim. Vietnamiin jossa eläminen on oikeasti halpaa. Vaihtoehtona sitten esim. Malesia, jossa ei ole viisumiongelmia, kuten Thaimaassa, jotka nostavat budjettia. Kambodia voisi olla myös hyvä valinta, mutta on kovin korruptoitunut ja poliittinen epävakaus/sodanuhka on tällä hetkellä aika suuri. Siitähän kyllä pääsee nopeasti karkuun.

600e /kk riittää mainiosti vaikka Pohjois-Thaimaassa.

Thaikkulassa sivukulut ovat huomattavan suuria, visa-runnit yms. Itse lähtisin jonnekin esim. Vietnamiin jossa eläminen on oikeasti halpaa. Vaihtoehtona sitten esim. Malesia, jossa ei ole viisumiongelmia, kuten Thaimaassa, jotka nostavat budjettia. Kambodia voisi olla myös hyvä valinta, mutta on kovin korruptoitunut ja poliittinen epävakaus/sodanuhka on tällä hetkellä aika suuri. Siitähän kyllä pääsee nopeasti karkuun.

600e /kk riittää mainiosti vaikka Pohjois-Thaimaassa.

Kiitti vinkistä. Malesiaa olen itsekkin joskus miettinyt, näyttäisi sielläkin olevan oikein hienon näkösiä paikkoja.

Suomessa ylivoimaisesti kamalinta on juurikin ilmasto. Periaatteessa missä tahansa maassa on parempi ilmasto, jos jotain Venäjän Siperiaa ja Etelämannerta jne järjettömiä paikkoja lasketa mukaan.
Täysin subjektiivinen näkökulma. Mutta voisikin sanoa, että jotkut asiat eivät muutu... :)

Tää keskustelu jatkuu aivan samaa rataa jatkuvasti. Ensin Huppe/Topah kirjoittaa surkean provon jossa salakavalasti mollaavat Suomea. Esim. kuinka paskaa ruoka on koulussa ( WTF :wtf: ) Tän jälkeen kaikki toteavat asian vääräksi ja dissaavat Huppea/Topahia, mikä on aivan oikein. Huppe/Topah huomaa keskustelun ja ikään kuin pyytävät anteeksi sanomaansa ( Joo kyllä Suomessa on kaikenlaista hyvää ) Menee viikko tai kaks ja uutta paskaa tulevat suoltamaan tänne.

Huppea on selvästi alkanut kaduttamaan Thaimaaseen muutto :( Sen huomaa näistä lisääntyneistä dissausviesteistä.

En. vaan sita kun kitistaan aina samasta asiasta, jos Huppe&co ny sattuu vaan mainitsemaan vahingossakaan, et muualla parempi ku Suomessa.
Ensin se oli kiinnostuksen puutetta ja nyt asiallisestikin eri mieltä oleminen on kitinää. :hyvä:
Kannattaa lukaista tämä tredi läpi ja tsekkailla yleistä mielipidettä asiasta.... keskusteluahan tämä on.
over and out.

onhan tassa ketjussa tullut myos asiaa esim miten eri asiat on jarjestetty muissa maissa. mita mikakin maksaa.
Mua lahinna huvittaa kun ihmisilla nousee hiukset pystyyn kun joku mainitsee etta asiat on paremmalla mallilla josssain muualla. Eikos tama yleensa ole henkilokohtainen mielipide ?
Itse kuulun siihen vahemmistoon joka asuu ulkomailla ja tulen jatkossakin asumaan. Tykkaan kuitekin internetista lukea suomalaiset sanomatlehdet, roikkua foorumilla. Tasta mun mielesta saa jonkinlaisen idean mita kotimaassa tapahtuu.

Mita tulee tahan Hupen "Trollaamiseen" ? Eikohan sielta tule ihan asiallista tietoa esim hanen omista thaimaan kokemuksista ?

Minusta on mukava lukea asiallisia kokemuksia ja kommentteja ulkomailla asumisesta.
Trollaaminen ja propaganda on vain aina tylsää ja vie pohjan rakentavalta keskustelulta. Onneksi modet tässäkin ketjussa vihelsivät lopulta sen pelin poikki. :D Asiallinen keskustelu jatkukoon.

hhhhmmmm...itse en huomannut noissa Hupen posteissa trollaamista, minusta suoraa puhetta ja siksi saattaa tietysti vaikuttaa trollilta jonkun mielestä varsinkin jos on eri mieltä...

Tähän väliin haluaisin heittää kysymyksen, että kuinka moni ulkomailla asuvista(tai pitkällä lomalla olevia) tekee ihan oikeita töitä siellä? Mukavaahan ulkomailla on hengailla kun jos rahaa on ja ei tarvitse aamulla herätä kellonsoittoon mutta jos sattuu olemaan tavallinen duunari niin jostakin sitä leipääkin pitää saada niin siinä alkaa pikkuhiljaa ulkomailla asumisen ihanuus karisemaan ja sama ruletti mikä kotimaassakin on kohtaa myös täällä ulkomailla.

Olen asunut yli 2 vuotta ulkomailla ja ihan oikeita töitä tehnyt koko sen ajan. Arkea se elämä täälläkin on. Enkä edes muuttanut ulkomaille siksi, että Suomessa ois ollut jotenkin kamalaa ja muualla kaikki sitten ihanammin. Aion jopa paluumuuttaa :)

Näinhän se on, että samaa se arki on työtätekeville ulkomailla kuin Suomessakin. Työt on tehtävä, perhe hoidettava ja arki pyöritettävä sekä opeteltava uuden maan elämä ja sen kommervenkit. Perheelliselle haastetta tuo parisuhteeseen sen oman, aikuisten ajan löytäminen kun tutut lapsenhoitajat ovat kaukana ja lapsen kielimuuri (joka onneksi katoaa nopeasti) asettaa omia haasteitaan.

Täältä keskisemmästä Euroopasta elämää on tullut katsottua nyt reilut puolitoista vuotta ja monissa asioissa huomannut eroja, välillä Suomen eduksi, välillä Suomen tappioksi. Vaikka täällä viihdymme ja aiomme pysyä vielä ennalta määräämättömän ajan, on ajatuksena jossain vaiheessa koota kamat kasaan ja palata kotikonnuille.

Itse en osaa ajatella, että tämä tavallinen arki, mitä mekin elämme, olisi jotenkin tylsä juttu tässä toisessa maassa elämisessä. Sen takia itse olemme matkaan lähteneet, että oppisimme jotain uutta ja sulautuisimme toiseen yhteiskuntaan mukaan. Tottahan se on, että lomalla on mukavaa, mutta ei silloin samalla tavalla pääse paikalliseen elämään kiinni IMO. Enemmän olemme tällä tavalla oppineet maasta, ihmisistä ja myös itsestämme (joo, kuulostaa tylsältä, mutta niin vain on käynyt). Ainakin oma kokemuspiirimme on laajenut, vaikka molemmat olemme ennenkin muissakin maissa työskennelleet/opiskelleet.

Onkohan joku mahdollisesti täältä ollut töissä tai opiskelemassa yliopistossa Italiassa?

Kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia aiheen tiimoilta, lähinnä työ/opiskelu kulttuurista ja miten italiaanot suhtautuvat ulkomaalaisiin, millaista on arki siellä vrt. suomeen yms.

Näinhän se on, että samaa se arki on työtätekeville ulkomailla kuin Suomessakin. Työt on tehtävä, perhe hoidettava ja arki pyöritettävä sekä opeteltava uuden maan elämä ja sen kommervenkit. Perheelliselle haastetta tuo parisuhteeseen sen oman, aikuisten ajan löytäminen kun tutut lapsenhoitajat ovat kaukana ja lapsen kielimuuri (joka onneksi katoaa nopeasti) asettaa omia haasteitaan.

joo nainhan se menee. Eletaan siis ihan normaali vaakakupin mukaan. Siella ollaan missa niita painoja on eniten :)
Heh alkuviikosta naytin vaimolle listaa suomesta tuloverojen maksajista, paaomaverojen maksajista. Se oli ihan kauhuissaan: ei siella ole ihmisilla mitaan yksityisyytta, ei toi olla mikaan ooikee todellinen lista, jne... Yritin selittaa etta kylla tama aika hyvan suunnan antaa. vastaus oli etta tiedatko mika Gestapo oli aikoinaan ?

hhhhmmmm...itse en huomannut noissa Hupen posteissa trollaamista, minusta suoraa puhetta ja siksi saattaa tietysti vaikuttaa trollilta jonkun mielestä varsinkin jos on eri mieltä...

niinpa. meikalla oli ihan samat fiiliset, kun tuohon jotain kirjoittelin.

Itse kuulun siihen vahemmistoon joka asuu ulkomailla ja tulen jatkossakin asumaan. Tykkaan kuitekin internetista lukea suomalaiset sanomatlehdet, roikkua foorumilla.

Joo, sama taalla. Vaikka ei ole aikomusta muuttaa takaisin, kayn kylla Suomessa saannollisesti ja Suomalaisuutta ei todellakaan tarvitse ulkomailla haveta - ihmisilla on lahes sataprosenttisesti hyva mielikuva Suomesta jos siita ikina keskustellaan. Ja keskustelu siita missa maassa on paras asua riippuu aivan henkilosta - toiselle Suomi on paras ja toinen on loytany kodin toisesta maasta.

Saksassa otetaan myös Suomalaiset mielestäni innostuneesti vastaan ja saa hyvää palvelua. Voi olla jopa ylpeä että on Suomesta kun jotkut kyselevät aina eikä tarvitse hävetä ja odottaa pahoja reaktioita.

Saksassa otetaan myös Suomalaiset mielestäni innostuneesti vastaan ja saa hyvää palvelua. Voi olla jopa ylpeä että on Suomesta kun jotkut kyselevät aina eikä tarvitse hävetä ja odottaa pahoja reaktioita.

Ranskassa ja englanissa aika huonosti tiedetaan mika, tai missa suomi on. Jotkut kylla joskus tietavat etta nokia on suomlainen. Esim kun olin CA:lla hommissa niin siella semmonen 50% tiesi etta nokia on suomalainen tuote.

Enlanissa kun kavin pankissa nostamassa rahaa ja henkkarina suomen passi. Passia katsottiin kieroon, ja taman jalkeen kysyttiin etta missa suomi on. Vastasin aina naihin kysymyksiin sen olevan Italian ja Kreikan valissa, tama oli yleensa myos tyydyttava vastaus.

Ranskassa kyselevat etta onko mulla oleskelupa, tyolupa, jne.. Vastaan etta suomi on EU:ssa.
Tama ei vaan perus patongin rouskuttajalle riita vastaukseksi, eivat oikein tajua etta mika se EU on.
Yksi tyyppi mulle tyohaastattelussa ihan tosissaan selitti, etta kylla tyolupa pitaa olla, onhan nailla tunisialaisillakin.
Myos englannin kielen taitooni he kommentoivat etta helppohan sun on tuota englantia puhua kun se on niin lahella suomen kielta. Jotkut on ihan varmoja etta suomessa englanti on aidinkieli.

Ei silla etta eiko suomella ole nakyvyytta paljon kokoonsa nahden, mutta englannissa on ihan helevetin paljon ihmisia jotka eivat ikina ole omasta kylastaan poistuneet, sanomalehdista luetaan jalkapallo tarkasti. Muusta ei sitten mitaan tajuttakaan. Tasta sitten oon joskus vittuillut, niin he katsovat suu auki, ja kysyvat miksi pitaisi tajuta ?
chelsea pelaa huomenna, tassa on kaikki mika jotain merkitsee.

semmosta pataa tanaan. taidan ottaa oluen.

Mulle riittää Suomesta vain nämä otsikot:

1614571-aamu_kokoviikkosadetta.jpg

Linkki

Ei pienintäkään halua takaisin Suomeen. Hyi vittu!
Ainoa mitä kaipaan on itse lämmitettävä puusauna, tai sauna ylipäänsä. Ilmankin pärjään, kuten suomalaiset pärjäävät ilman lämmintä ja valoa. Mieluummin sitten ilman saunaa.

Terveiset +17 asteisesta aurinkoisesta Münchenistä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom