Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Hanski ja kumppanit voivat silti Suomessa sekoittaa protskunsa vaikka pöntöstä kannettuun veteen, mutta Thaimaassa Hanski ja kumppanit saavat paskantaa viikon jos erehtyvät sekoittamaan prodensa itsestäänselvyytenä pidettyyn kraanaveteen.

Tästä tuli mieleen että eihän tuo ole edes harvinaista että kraanavettä ei kannata juoda, esim. Yhdysvalloissa suositellaan olla juomatta kraanavettä suoraan vaikka olisi kuinka hienosto alueella, en kuitenkaan jättäisi tämän takia muuttamatta jenkkeihin. Mulle oli ainakin ok juoda pullovettä ku se oli yhtä halpaa kuin kura Suomessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erona on se että thaimaalaiset ovat tyytyväisiä elämäänsä, eivätkä valita koskaan kenellekään kurjuudestaan.

Varmasti ovat. Syynä siihen saattaa olla osittain sekin, että uskoakseni Thaimaassa tuo vallanpitäjien/monarkkiperheen julkinen arvostelu tai yhteiskunnan kritisointi saattaa olla hiukan vaarallisempaa kuin Suomessa.

On kyllä kummat ostotottumukset jos suomesta ei löydy sitä mitä tarvitsee, ja valikoimat on niin surkeita ;) Suomessa on sentään se hyvä puoli, että ympäri suomen löytyy ne tarvittavat tavarat, toisin kuin thaikuissa. Vaikka nyt oli vertailukohtana Bangkok, niin kyllä mua puolestaan enemmän thaikuissa on nyppinyt se, ettei löydä jotain mitä tarvitsee. Jos mä haluan vaikka ostaa Singhan, niin marsin lähimpään Alkoon ostamaan sen. Mutta jos thaikuissa haluan Karjalan, niin pitää lentää käytännössä Suomeen asti. Siinä sitä ala-arvoista valikoimaa, saatana :D

Siinä sitä ala-arvoista olutta saatana:) Ranskoissa tuli taannoin asuttua lapsena parikin vuotta. Ja kyllä sen senkin ikäisenä (ja ihan vaan Ranskassa) huomasi jo tämän Suomen kauppojen surkean tarjonnan. Tuoreita elintarvikkeita ihan erilailla kuin suomessa. Puhumattakaan tuoreista leivistä jne. Pikkukaupoissakin paistetaan joka päivä omat leivät ja leivonnaiset. Suomesta saat talvisunnuntaina alepasta samana päivänä "parasta-ennen" olevan reissumiespaketin. Tosin sieltäpäin eurooppaa ei sitä reissumiespakettia saa. Siinä sitä ala-arvoista valikoimaa, saatana :D

Toki pointsit Suomen hanavedelle. Kyllä toi pulloveden kittaaminen on tyhmää touhua.

Siinä sitä ala-arvoista olutta saatana:) Ranskoissa tuli taannoin asuttua lapsena parikin vuotta. Ja kyllä sen senkin ikäisenä (ja ihan vaan Ranskassa) huomasi jo tämän Suomen kauppojen surkean tarjonnan. Tuoreita elintarvikkeita ihan erilailla kuin suomessa. Puhumattakaan tuoreista leivistä jne. Pikkukaupoissakin paistetaan joka päivä omat leivät ja leivonnaiset. Suomesta saat talvisunnuntaina alepasta samana päivänä "parasta-ennen" olevan reissumiespaketin. Tosin sieltäpäin eurooppaa ei sitä reissumiespakettia saa. Siinä sitä ala-arvoista valikoimaa, saatana :D

Höpö höpö, sieltä Alepasta saa samana (sunnuntai)aamuna paistettuja patonkeja, leipiä, piirakoita, pasteijoita, jne.

Nuo oluet on kyllä pahoja, mutta eipä sieltä thaikuista saanu Urgueliakaan yhtä helposti, mikä on oma suosikkini. :D Alko muutenkin on varsin hyvävalikoimainen liike. Varsinkin kun ottaa huomioon että kattaa koko suomen. Ranskassa puolestaan osa kaupoista oli ihan miten sattuu auki.

Olisi kyllä kiva tietää, mitä niin eksoottisia päivittäisiä ruokatarvikkeita porukka ostelee, ettei niitä löydy Suomesta.

edit: milläs puhdistajafiltterillä ilma puhdistetaan, tai sade? Voiko palkata jonkun JamboMambon hengittämään sun puolesta.

Ihme,että joku kraanaveden puhtaus voi olla kriteerinä maassa pysymiselle. Thaimaassa asennetaan se (saksassa, tai jenkeissä) tehty vedenpuhdistusverme siihen kraanan ja putkiston väliin ja vesi on varmasti jopa puhtaampaa kuin Suomen kraanavesi. Ei maksa paljoa ja vesi on täysin juomakelpoista. Nämä kaikki on sellaisia asioita jotka pystyy rahalla ratkaisemaan. Maksaa sen 200e puhdistajastafiltteristä ja samaan hintaan tulee JamboMambo asentamaankin sen. That's all.

No kohta Hupella on syytäkin hehkuttaa kun pääsee vittuun tuosta junttien valtaamasta Thaimaasta, joka on kuin kanaria konsanaan, halpaa paskaa ja aurinkoa, ketä kiinnostaa.

Huppe menee seuraavaksi x kertaa siistimpään maahan ja kaupunkiin ja odotan innolla matkakertomusta sieltä.

Varmasti ovat. Syynä siihen saattaa olla osittain sekin, että uskoakseni Thaimaassa tuo vallanpitäjien/monarkkiperheen julkinen arvostelu tai yhteiskunnan kritisointi saattaa olla hiukan vaarallisempaa kuin Suomessa.

No varmasti sekin, mutta lähinnä uskonnolliset seikat vaikuttavat siihen. Muistuu vielä niin elävästi mieleen thaimaa joulu 2004; sairaalat oli täynnä, naiset keitti riisiä öisin varmaan viikon, ei ne tietenkään mitään rahaa saanu mutta halus muuten vaan auttaa ja antaa siitä pienestä mitä niillä oli. Erittäin respectiä toimintaa kyllä:worship:

Inska ja muut essonbaari "tietäjät" voivat ensin ottaa asioista oikeasti selvää, ennenkuin puhuvat ilman puhtaudesta mitään. Oletteko esim. kuulleet NGV:stä? Bangkok on Suomea valovuosia edellä ilmansaasteiden vähentämisen kehittämisessä.

Pitää ottaa huomioon muutama seikka:

1. Thaimaassa on vasta vuodesta 1992 ollut päästönormit.
2. Bangkok on hieman isompi kylä kuin Helsinki
3. Vaikka Bangkokissa on pienien moottoriajoneuvojen määrä kasvanut reilun 10 vuoden aikana 40%, keuhkoihin kulkeutuvien pölyhiukkasten määrä on kuitenkin pienentynyt 47%.
4. Bangkokin ilmanlaatu on saatu parannettua (pölyhiukkasten määrä kuutiometriä kohden)Yhdysvaltojen ympäristönsuojelijoiden asettaman 50 mikrogramman alle, mutta on vielä Euroopan asettaman 40:n yli.
5. Thaimaan "päästökomitean" päällikkö Supat Wangwongwatana on saanut kutsun Intiiaan, Indonesiaan, Filippiineille ja Vietnamin kertomaan kuinka hommat hoidetaan.

Bangkok ei ole vielä saavuttanut Singaporen, tai Tokion ilmanlaatua, mutta on osoittanut kuinka hommia hoidetaan. Munkin makuun Bangkok on paikoittain erittäin pakokaasujen täyttämä ja saastepilveä kertyy, mutta kyllä asioille tehdään jotain.

Bangkokin ydinkeskustassa on ongelmansa, mutta ei tarvitse kauas mennä, kun ilma on jo hyvin puhdasta. Voisin linkata näitä faktoja, mutta varmaan suurin osa täällä lukee pelkkää Aku Ankkaa ja laittaa vaan omia mutujaan. Suomi on monessa suhteessa todella kehittynyt, kuten muu Eurooppa, mutta hiukan menee yli jos ei ole faktatietoa mutuilun lisäksi asettaa...

Edit: No tossa on linkissä jotain, ni voitte itse lukea http://www.iht.com/articles/2007/02/23/news/bangkok.php

NGV
http://en.wikipedia.org/wiki/NGV

A Natural gas vehicle or NGV is a vehicle that uses compressed natural gas (CNG) or, less commonly, liquefied natural gas (LNG)) as a clean alternative to other automobile fuels. Worldwide, there are roughly 5 million NGVs as of 2006, with the largest number of NGVs in Argentina, Brazil, India, Pakistan and Italy. They are also popular in Germany.

NGV's can be refueled anywhere from existing natural gas lines. This makes home refuelling stations that tap into such lines possible. Honda has pioneered such a system known as "Phill". [1],[2]

Existing gasoline-powered vehicles may be converted to CNG. An increasing number of vehicles worldwide are being manufactured to run on CNG (Honda Civic, Samand). In Klang Valley, Malaysia taxi companies converted their cars to NGV, greatly reducing the cost of operation. GM do Brasil introduced the MultiPower engine in August 2004 which was capable of using CNG, alcohol and petrol as fuel. The GM engine has electronic fuel injection automatically adjusts to any acceptable fuel configuration. This motor was used in the Chevrolet Astra and was aimed at the taxi market.

Although a localized problem, NGV refill stations can be scarce in some places, with taxi drivers waiting in long queues to refill. This has led to suggestions that taxis should have their own options for fuelling at taxi ranks - a model being tested in Casablanca, Morocco. Here, taxi drivers 'belong' to a base station where they operate from and have priority fuel rights including an account card.

Tuon systeemin asentaa autoon n.1000 eurolla. Polttoainesäästöt ovat huomattavat. Litra NGV:tä muistaakseni maksaa 8b = alle 20 senttiä. Kyllä mulle kelpaa tankata 20 senttiä litra. No tietenkin on tuossakin omat hyvät ja huonot puolensa.

No pare ollakin valovuosia edellä ilmansaasteiden vähentämisen kehittämisessä kun ilma on todella paskaista. Vielä kun olisivat valovuosia edellä ilmansaasteiden vähentämisessä, niin hyvä.

Yhtä hyvin voi sanoa, että jenkeissä on helvetin paskanen ilma. Ihan hyvin siellä kuitenkin hengittää. Suomi on niin perhanan iso korpi, jossa on yhen kärpäsen paskan verran ihmisiä, että vaikka tehtäis kaikki päin vittua niin eihän tänne mahdu saastetta. :D

Yhtä hyvin voi sanoa, että jenkeissä on helvetin paskanen ilma. Ihan hyvin siellä kuitenkin hengittää. Suomi on niin perhanan iso korpi, jossa on yhen kärpäsen paskan verran ihmisiä, että vaikka tehtäis kaikki päin vittua niin eihän tänne mahdu saastetta. :D
No mulle itelle on ihan sama vaikka paskaista ilmaa olisikin, en siis sillä mitään maata dissaa. Kunhan nyt vastaan noihin Hupen juttuihin. Mutta Thaimaaseen en lähtisi vaikka maksettaisiin, tai jos jotain 5 tonnia saisi, niin voisin viikon siellä olla, mutta muuten ei ikinä. Mutta ihmiset arvottaa eri asioita, itselle iskee paremmin vanhaa arkkitehtuuria vaalivat keskieuroopan kaupungit.

Bangkokista kun sais helvettiin ne kaikkein vanhimmat dösät, jotka päästävät mustaa pakokaasuvanaa koko ajan ilmoille niin se jo auttaisi hieman. Bangkokissa on kuitenkin sen 25-35 astetta lämmintä ympäri vuoden (mihin kellonaikaan tahansa), eikä raikkaista Suomenlahden merituulista ole tietoakaan, niin kyllä ilmanlaatu on pakostikin välttävää verrattuna routaiseen Helsinkiin.

edit. niin ja 20 kertaa enemmän populaa.

No mulle itelle on ihan sama vaikka paskaista ilmaa olisikin, en siis sillä mitään maata dissaa. Kunhan nyt vastaan noihin Hupen juttuihin. Mutta Thaimaaseen en lähtisi vaikka maksettaisiin, tai jos jotain 5 tonnia saisi, niin voisin viikon siellä olla, mutta muuten ei ikinä. Mutta ihmiset arvottaa eri asioita, itselle iskee paremmin vanhaa arkkitehtuuria vaalivat keskieuroopan kaupungit.

Pitää tehdä kolehti...

Ihmisen elinympäristö ja aatteet ovat ihmeellisiä. Mäkin ihannoin nuorena esim. jenkkejä yli kaiken. Myöhemmin en enää pitänyt maasta, mutta taas aloin reissujen jälkeen pitämään. Mulla oli mielikuvia jne. Jossain vaiheessa heitin mielikuvat romukoppaan ja lähdin paikan päälle sen enempää ajattelematta mistä maasta on kysymys.

Jos nyt ruvetaan hempeilemään ja ajatellaan että avaruudesta kun katsotaan, niin eihän maitten rajoja ole näkyvissä. Se on ihme kuinka maista saadaan kaikenlaisia käsityksiä, kun niillä on nimet. Mun mielestä dissaaminen on vasta sitten varteenotettavaa, kun on itse käynyt paikanpäällä, tai on selkeä viitekehys mihin dissaamiset liittyvät. Minulla ne ovat olleet oman mielenterveyden menettäminen pimeyden ja kylmyyden takia. Ei ole ihmisen paikka auringon ystävälle (siis minun mielestä).

Käytän taas maksalaatikkovertaustani:

skenaario 1:

Naapurin Matti sanoo mulle, että maksalaatikko on paskaa ja kertoo kaikenmaailman kauhujutut siitä ja näyttää miltä se lautasella näyttää hirveän yökkötarinan kera. No koska naapurin Matti on mukava jätkä, niin alan uskomaan häntä ja en edes uskalla maistaa sitä.

skenaario 2:

Mutta jos naapurin Matti sanookin mulle, että maksalaatikko on maailman parasta ruokaa. Hän saa varmasti suostuteltua minut sitä maistamaan, vaikka aiemmin olen pelännyt sitä kuin ruttoa. Jos maksalaatikko maistuu paskalle ja olen suoraselkäinen, niin sanon Matille että ei ole mun makuun, koska tähän maistuu aivan paskalta. Jos taas itsekin tykkään, niin voin sanoa että olinkin väärässä, koska aina luulin maksalaatikkoa paskaksi vaikka en ollut sitä koskaan maistanutkaan.

Mitä edellisestä opimme? No ainakin sen, että ainakin maksalaatikkoa kannattaa ehkä maistaa. Jos siis haluaa elämässä ottaa suuria riskejä ja kokemuksia :dance:

Jos vaikka Tampereella tai Helsingissä asuisi vaikkapa ainoastaan 20miljoonaa ihmistä, tai vaikka vaan 10miljoonaa, Ei tasan varmasti oisi hyvä ilmanlaatu. Suomen puhtaus pääsääntösesti johtuu ihan siitä, että suomessa on lääniä 338000 neliokilsaa jota asuttaa 5.2miljoonaa ihmistä. Esimerkiksi jo saksassa pinta-alaa on 357000 neliokilometriä, jolla on 82 miljoonaa ihmistä. Totta helvetissä suomessa on saasteetonta ja puhdasta, koska ei näin tilavia ja vähäväestöisiä maita oo montaakaa.

Eikä senlisäksi maan hyvyys/huonous riipu ilmanlaadusta. Sen lisäksi vedenlaatukysymyksiin saattanee suomessa vaikuttaa laajat pohjavesialueet, ja se että suomessa on 188 000 järveä. Vesivarat kertakaikkiaan on paljon paremmat kuin melkein missään.

Bangkokista saa kuulemma tosi halvalla laadukkaita, räätälöityjä pukuja. Pukumiehenä voisin ihan jo sen takia käväistä siellä.

No kohta Hupella on syytäkin hehkuttaa kun pääsee vittuun tuosta junttien valtaamasta Thaimaasta, joka on kuin kanaria konsanaan, halpaa paskaa ja aurinkoa, ketä kiinnostaa.
Mike, olen siis ollut Suomessa perjantaista lähtien ja tuo tekemäni lista oli 3 päivän aikana kasattuja huomioita mitä on tullut tehtyä täällä Suomessa ;)
No pare ollakin valovuosia edellä ilmansaasteiden vähentämisen kehittämisessä kun ilma on todella paskaista. Vielä kun olisivat valovuosia edellä ilmansaasteiden vähentämisessä, niin hyvä.
Kannattaa käväistä myös muualla Thaimaassa kuin Bangkokissa Sukhumvitilla. Esim. Topahin kämpillä Lad Krabangissa (20km Bangkokin ytimestä) on todella puhdas ilma, tosin savusumua sielläkin. Otetaan sitten vaikkapa Krabin alue niin jumankauta että on puhdasta ilmaa, tosin tämä Suomen ilman raikkaus (=viileys) aiheuttaa sen että ilma voi tuntua kuumuudessa tunkkaiselta vaikka onkin huippupuhdasta. Mukavampihan viileää ilmaa on toki hengitellä kuin kuumaa. Samoin pohjois-Thaimaan vuoristossa on niin super-hyvä ilma ettei Suomessa ole moista koskaan koettukaan, lämpöä kuvassa noin 15 astetta:

puchifa_trip13.jpg

Kuvasta nähdään että on siellä hieman muutakin kuin kanaria-meininkiä, kaikki eivät vain tiedä sitä, onneksi ;)

Ai että se tulee sulle edulliseksi lähteä hakemaan sieltä jotain rättiä =D ?

Sori lievä OT.
Jep, silmälasit, hyvät puvut ja muut kannattaa vaikka lähteä vartavasten hakemaan sieltä. Toki köyhien kannattaa ostaa edelleen rättinsä Dressmannista 99 egellä. Ei paskaa kannata lähteä merta edempää roudaamaan.

Jep, silmälasit, hyvät puvut ja muut kannattaa vaikka lähteä vartavasten hakemaan sieltä. Toki köyhien kannattaa ostaa edelleen rättinsä Dressmannista 99 egellä. Ei paskaa kannata lähteä merta edempää roudaamaan.

Joo, ei puhuta niistä pinnallisista jupeista enää. Jatkakaa aiheesta, haen lisää popparei.

Inska ja muut essonbaari "tietäjät" voivat ensin ottaa asioista oikeasti selvää, ennenkuin puhuvat ilman puhtaudesta mitään. Oletteko esim. kuulleet NGV:stä? Bangkok on Suomea valovuosia edellä ilmansaasteiden vähentämisen kehittämisessä.

Jaa, että missäköhän asiassa mä nyt olin käynyt essonbaarissa kuuntelemassa? Mähän vaan kysyin saako sen saasteisen ilmankin rahalla puhdistettua. Ilmeisesti ei saa :D Hirveä marmatus ensin siitä, miten Suomessa on asiat huonosti, ja jos poikittaisen sanan sanoo thaikuista tai muusta maasta mikä Suomessa on paremmin, niin aivan kauhiaa. Taidankin mennä lukemaan sitä Aku Ankkaa.

e: kommentoin lähinnä sen takia, kun sanottiin että rahalla kaiken pystyy ratkaisemaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom