Niimpä, mut lähtemistä puoltaa se että oon kyllä pitkän elämäni aikana ehtinyt muualla maailmassakin jo asuun.;) viihdyin paremmin ku suomessa, ja tarkoitus oisi kyllä.en usko ennen kuin lahtee
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niimpä, mut lähtemistä puoltaa se että oon kyllä pitkän elämäni aikana ehtinyt muualla maailmassakin jo asuun.;) viihdyin paremmin ku suomessa, ja tarkoitus oisi kyllä.en usko ennen kuin lahtee
No lähe ihmeessä, mä ainaki lähtisin, jos oisi sentason tutkinto, että sillä voisi jotain jossain kovapalkkaisemmassa maassa tehdä.... en itseasiassa miettisi viikkoakaan..
e: toi on 120 000 taalaa vuodessa kaksinkertanen suomalaiseen keskipalkkaan nähden ainakin. Suomalaisen keskipalkka on 2600e kuussa kuitenki (jos lasketaa 13kk mukaan, lomarahat, niin suomalaisen keskipalkka on 33800 euroa, eli toisinsanottuna toi 76000 euroa on TODELLA hyvä palkka, puhumattakaan noin 125-130 000 eurosta vuodessa.!!) .sillähän pääsee suomenmittakaavassa aika rikkaaksi ainakin joskus, paljos verot?
Palkan perään unelmoijalle ehkä ei ole hyvä maa, koska verotus on kovaa.En mä nyt usko, että kukaan tätä threadia lukeva voi tosissaan sanoa, että Suomi on hyvä maa yrittäjälle tai hyvän palkan perään unelmoijalle. Kyllä ihminen pistetään aika helposti ruotuun...
Palkan perään unelmoijalle ehkä ei ole hyvä maa, koska verotus on kovaa.
Mutta tyystin jätetään taas kertomatta, että Suomi on hyvä maa, koska verovaroille saa vastinetta. Terveydenhuoltoa ja koulutusta on tässäkin ketjussa käyty läpi, lienee turha nostaa vanhoja asioita esiin. Mikä ihmeen mielikuva on, että maan "hyvyys" mitataan sillä, paljonko on palkasta jäävä nettosumma / ostovoima. Se on toki yksi asia muiden joukossa.
Tähän on kyllä vaikeaa.. suorastaan mahdotonta sanoa mitään. Olet selvästi perehtynyt asiaan.Nyt tulee kyllä niin junttimielipide mutta tulkoon, juntti kun olen; mutta itse pidän kyllä rahani mieluummin itse ja käyn sitten vaikka yksityisellä lääkärissä kuin makselen juoppojen ja ongelmanuorien toilailuja sekä homoseksuaalisuutta käsitteleviä animaatioita.
Homma ei kuitenkaan toimi aivan kuten pitäisi jos terävin kärki pakkailee laukkujaan lähteäkseen muualle. Kuka maksaa sen jälkeen nukkeanimaatiot ja ongelmanuorten kesäleirit?
Unohtui lisätä että Thaimaassahan kraanaveden juomisesta taasen saa jonkin ehkä tappavan taudin ja vesi maistuu (ihmis)paskalle. Eli puhtaaseen pulloveteen kun on tottunut niin siksi tuo raudan maku pistää hieman kieleen.[*]kraanavesi maistuu raudalle, aivan kuin metalliputkea imeskelisi
Suomessa talousveden mikrobiologinen laatu pesee pullovesien vastaavan 100-0. Itse joisin ennemmin suomalaista hanavettä kuin ulkomaista pullovettä. Helsingin seudun raakavesilähteenä on tällä hetkellä Vantaanjoki, joten tällä saattaa olla vaikutusta asiaan, mikäli raudan makua ei ennen ole ollut. Vedenpuhdistuksessa saadaan yleensä raudan maku melko hyvin pois. Tietysti jos taloyhtiössä on vanhat kupariputket niin asialle ei voi juuri mitään muuta kuin vaihtaa putket.Pullovedestä puhumattakaan. Niinno ymmärtää kyllä, ettei nappaa kraanavettä juoda maassa, jossa sen puhtaudesta ei ole mitään takeita, Suomi eri asia sen suhteen.
Kuinka tavalliset thaimaalaiset elää? Kai siellä Thaimaassa on _suomalaisella_ hyvät oltavat, kun tienaa kymmenen kertaa enemmän thaimaalaiseen verrattuna. Onko yliopistokoulutus ilmainen?Huppe sanoi:Muutamia mietteitä ja vertailua kun palasimme 6kk jälkeen Bangkokista Suomeen.
*kallista, kaikki, joka paikassa, järkyttävää, miten ihmisillä on varaa elää?
Mitä siihen sanot? Thaimaassa on siis hyvä elellä, kunhan on vaan rikkaista länsimaista lähtöisin?