Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pettikö/jättikö nainen vai kimpassako lähditte oravanpyörästä?Mulla just päinvastoin, eli reilu parikymppisenä elämä oli jo sillä mallilla, että "paketti" oli jo kasassa ja valmiina ns.oravanpyörässä pyörimiseen koko loppuelämän. Oli kämppä, nainen joka oli valmis naimisiin ja saamaan lapsia, työpaikka jossa huippuedut mitä nyt voikaan saada. Rillumareita tuli elettyä 18-vuotiaana ja siitä eteenpäin muutama vuosi. Kaikki se perusmättö tuli ikäänkuin jo katsottua läpi ja äkkiähän siinä tulee hätä, että "ei perkele tässäkö se elämä oli?" Joka kerta esim. baariin lähtiessä tiesi jo mitä se on. Samaa paskaa koko loppuelämän, jossei tee jotain radikaalia. Jotkut masentuvat tällaisen kuvion käytyään ja niin kävi minulle. Nyt olen elänyt viimeiset 3-vuotta elämäni parasta aikaa. Äidin lihapullat ja rasvaton maito ovat ihan kivoja asioita, eli jos nuo asiat tuovat jollekin onnellisuuden, niin onnittelut .
Ei jumalauta mitä ämmien valitusta tyypeiltä, joiden laajin kokemus ulkomailta on tod.näk. loma tenuriffalla (huom. tämä oli tarkoituksellista yleistämistä).
Valitetaan säästä unohtaen iloisesti Euroopan tulvat ja mutavyöryt, Aasian ja Amerikan maiden hurrikaanit, taifuunit, tsunamit, metsäpalot jne jne.
Kitistään kouluruoasta ja koulutuksesta ilman mitään käytännön vertailukohteita ulkomailta.
Ihannoidaan maata, joissa on eniten ihmisiä vankilassa per capita ja kaduilla asuu valtavia määriä ihmisiä.
Totta vitussa tuntuu ankealta palata joltain hienolta lomalta Suomeen ja mennä töihin. Mutta oho, pitääköhän siellä ulkomaillakin normi-ihmisten käydä töissä?
Olen itse asunut kuusi vuotta Sveitsissä ikävuosina 10-16, joten työkokemus ulkomailta rajoittuu kesä- ja iltatöihin hautausmaalla ja navetassa. Koulussa oli helvetin paljon kovempi kuri kuin täällä ja ihmiset osasivat käyttäytyä. Tuolla oli monet asiat paljon paremmin kuin Suomessa, mutta en ikinä olisi niin typerä, että heittäisin sellaista paskakommenttia Suomesta kuin mitä tässä ketjussa on voinut lukea.
Jokainen on oman onnensa seppä, lopettakaa itkeminen ja tehkää jotain.
Mitä töitä teet, missä päin Irlantia asut, millainen palkkaus, onko ok liksaisia hommia ns kouluttamattomalle?
Sellainenkin juttu tuli vielä Sveitsistä mieleen, että siellähän ei mitään äitiyslomaa tunneta. Synnytyksen jälkeen saa olla 16 viikkoa kotona ilman että työnantajalla on velvollisuus maksaa palkkaa.
Hieno postaus, kertoisitko lisää tuosta "vierailusta", mitä se tarkalleen ottaen on ja miten se tapahtuu, opiskellaanko siellä vai pällistellään vain, onko tuo maksullista jne?Akateemisella puolella on viela lisaa vaihtoehtoja. Jos joku tutkinto on jo taskussa ja esimerkiksi jatko-opinnot harkinnassa voi hakea jonnekin ulkomaiseen yliopistoon "vierailemaan". Mina olen vieraillut Jenkeissa ja Englannissa, ja ollut sitten Jenkeissa post-doc paikalla myohemmin.
Topahin ja Hupen juttuja ei paljoa jaksa lukea, ulkomailla asuminen on varmasti hienoa, mutta Suomi herättää tuommosen angstin voisi unohtaa pakkotoiston, sukulaiset, salmiakin ja kossun kokonaan.
Hieno postaus, kertoisitko lisää tuosta "vierailusta", mitä se tarkalleen ottaen on ja miten se tapahtuu, opiskellaanko siellä vai pällistellään vain, onko tuo maksullista jne?
Tulee mieleen hauska tarina, kun yhdeltä britteinreissulta palailin Helsinki-Vantaalle ja istuskelin illalla puolityhjässä kahvilassa juomassa olutta ja odottelemassa jatkolentoa Ouluun. Minun eli parikymppisen, hevipartaisen ja vähän reissussa rähjäytyneen opiskelijan vieressä istui joku bisnesmatkailija, joka siinä aikansa läppäriä näppäiltyään sujautti sen salkkuunsa, nosti salkun pöydälle ja sanoi että "hei kaveri, voisitko katsoa tätä hetken kun käväisen veskissä?" Missä muussa maassa tämä on mahdollista kuin Suomessa, en tiedä, mutta kai se jotain kertoo kansasta..
Tulee mieleen hauska tarina, kun yhdeltä britteinreissulta palailin Helsinki-Vantaalle ja istuskelin illalla puolityhjässä kahvilassa juomassa olutta ja odottelemassa jatkolentoa Ouluun. Minun eli parikymppisen, hevipartaisen ja vähän reissussa rähjäytyneen opiskelijan vieressä istui joku bisnesmatkailija, joka siinä aikansa läppäriä näppäiltyään sujautti sen salkkuunsa, nosti salkun pöydälle ja sanoi että "hei kaveri, voisitko katsoa tätä hetken kun käväisen veskissä?" Missä muussa maassa tämä on mahdollista kuin Suomessa, en tiedä, mutta kai se jotain kertoo kansasta..
Tai sitten bisnesmatkailija vittuuntui Vistaansa ja toivoi sun lentävän kone kainalossa Ouluun vessareissun aikana.:DMissä muussa maassa tämä on mahdollista kuin Suomessa, en tiedä, mutta kai se jotain kertoo kansasta..