Noista kohdin olin samaa mieltä, muista en ehkä niinkään. Kaikkihan on kiinni ihan siitä mitä elämältään haluaa, itse en ymmärrä thaimaaseen muuttajia koska arvostan kuitenkin läntistä "sivistystä" liikaa (juu tiedän, on thaimaassakin yliopistoja mutta itse arvostan niistä saatuja papereita....no tuota en kovin korkealle.) Sen sijaan keskieuroopassa olen asunut ja pohjoisamerikassa olisi mukava vielä joskus asua ainakin jonkin aikaa(minimi 1vuosi että edes jotain saisi irti). Arki on yllättävän samanlaista kaikissa länsimaissa, joissain joku asia toimii huonommin jokin taas paremmin.
Eniten suomessa vituttaa harhaluulot oman yhteiskunnan ylivertaisuudesta tai esim terveydenhuollon toimivuudesta. Sinäänsähän vika ei ole ihmisten vaan paskaa puhuvan median joka repii vertailunsa milloin mistäkin. Yksi hyvä esiemerkki on tuo monen tässäkin ketjussa mainitsema turvallisuus... oikeastihan juurikaan missäänpäin eurooppaa ei joudu niin helposti katuväkivallan uhriksi kuin suomessa.
Komppaan 974.642prosenttisesti. Thaimaan yliopistojen tasosta en nyt omista havaintoja, veikkaan että tradenomit>>>>>phuketin kauppatieteen lisensiaatit, mutta se on toisarvoista mutua. Ei se laatu vaan se arvostus! Jos suomessa koulutettaisiin todella kovia vaikka juristeja 20 000 joka vuosi, ei niille maksettaisi paljoa vittuakaan, kun jokaista työssäolevaa kohti olisi moninverroin taksirenkejä ja muita paprut omaavia asiantuntijoita joille ei ole töitä.
Ja varmaan työhakemus ja cv, jos se on thaimaasta, lentää roskikseen. varmaan, en tiedä lentääkö, mutta veikkaan että kyllä.
ite en ikinä! ikinä! koskaan milloinkaan voisi asua missään ei länsimaisessa maassa, en edes italiassa. Usaan tai Kanadaan jos vaan pääsisin, ja vielä siinämielessä onnistuneesti, että tienaisin rahaa edes samanverran kun täällä olisi mahdollista. eli vaikka 1600 euroa kuussa, niin siitä tilaisuudesta voisin vaikka antaa toisen munuaiseni! Australiaan päästäkseni samoin ehdoin.. vaikka mitä! mutta ei-länsimaiseen maahan en suostu, sanotaan 10 päivää pidempään kerrallaan.
Suomessa vituttaa yli kaiken ja suunnattomasti oma jatkuva erinomaisuus aivan joka ainoassa asiassa, ei siis mitään ole olemassa missä suomi ei olisi maailman parasta, on se sitten sairaalat, koulut, ruokailu. luonto. kaikki on ainutlaatuisen hienoa, ja kaikkialla muualla kaikki on ihan perseestä. Ulkomailla ei voi vaan olla hyvin, ja suomessa on paremmin.
Ja varsinkin se että suomessa on maailman vauraimmat ihmiset, muualla on niin paljon kalliimpaa,että kaikki on paljon köyhempiä. näin oon kuullu niin monen sanovan, kun on tullu norjaanmenevät hoitsut puheeksi. kai siinä joku syy on sinne mennä, vaikka ohan siellä kallista.
edit: elintasosta sellanen huomi, että ainakin Hollannissa ja Saksassa tavalliset omakotitalot on jotain ihan muuta ku suomalaiset. Ohan siellä halvemmat lämmityskulut, mutta on ne talot jotaa ihan muuta, tosi hienoja mun silmiin, varsinki saksassa. Hienot paikat vielä erikseen, kandee mennä Wassenaariin hollannissa, jos haluaa nähä jotain tosi hienoa, haluisin asua siellä