Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikesta löytyy jotain valitettavaa. sanomalahden tekstiviesti palstalla valitaan 100 -0 koirankakoista ja muusta turhasta. pistettäis suomalainen kuukaudeksi johonki stnan afrikkaan.. oppis arvostamaan elämän pieniä asioita kuten puhdas juomavesi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun kaikilla "mutu"-tyypeillä tuntuu olevan kaikenlaisia mielipiteitä näistä banaanitasavalloista sun muista niin aloitetaan tästä. Tänään otin aivan teidän iloksenne kuvia altaalta.

41.JPG

42.JPG

43.JPG

44.JPG

45.JPG

46.JPG

47.JPG

48.JPG

49.JPG

50.JPG

51.JPG

Ja joku havitteli Australiaan lähtöä. Aussit on ihan kiva mesta, mutta jos haluais saavuttaa saman elintason mitä täällä Bangkokissa niin rahaa pitäis olla aivan hemmetisti. Jos lähtee pikkubudjetilla ausseihin niin saa tottua aikamoisiin rotanloukkuihinkin. Niiden rotanloukkujen hinnalla nautin paljon paremmasta elintasosta täällä. Ehkä Clevelandiin Brisbanen kupeeseen voisin muuttaa jos tienaan helvetisti rahaa. Yks ystävä asuu siellä ja omistaa miljoonatalon. Hieno mesta.

Tuosta banaanivaltio-takapajulasta vielä sen verran että kun nyt on kokemusta esim. terveydenhuollosta pienen lapsen kanssa niin Thaimaan terveydenhuolto hakkaa Suomen vastaavan 6-0. Kannattaa testata itse ennenkuin alkaa huutelemaan asiasta josta ei itse omaa minkäänlaista kokemusta! Tietenkään se ei ole aivan eurooppalaista tasoa jossain 5 asukkaan tuppukylässä mutta esim. Bangkok, Pattaya, Koh Samui se on huippuluokkaa.

Sama juttu oli itsellä vuonna 2003, kun piti elämän ensimmäiselle ulkomaanmatkalle lähteä, Thaimaahan minua ei saanut pakottamallakaan ja aivan uhallani otimme suunnaksi täysin päinvastaisen: Karibian. No sen loman jälkeen oli lähellä että tämän jätkän lomailut on tuossa ja alan rakentamaan sitä taloa Vihtiin ja asustelen tyytyväisenä Suomessa. Kuinkas kävikään, kaverit saivat houkuteltua ja lähes pakotettua meidät (perhematkalle) Thaimaahan ja molemmat olimme täysin myytyjä, jo vuonna 2004 tiesinkin että sinne on joskus muutto esillä, viimeistään eläkepäiviä viettämään.

Itse olen sitä mieltä että jos joku tosiaan tahtoo asua Suomessa, se ei ole mikään "dissauksen kohde" kuten täällä jossain oltiin mieltä. Pääasia että itse on omaan elämäänsä tyytyväinen ja tosiaan elää OMAA ELÄMÄÄNSÄ, ei kenenkään muun. Tässä kun on ulkomaille muutto itsellä ajankohtainen niin tuntuu jotenkin siltä että me pilaamme muiden elämää, esim. sukulaisten kun lähdemme pois täältä. Mitä sitten, me olemme tällaisen ratkaisun tehneet ja olisi todella hienoa että päätöstämme kunnioitettaisiin ja oltaisiin onnellisia toisten puolesta. Monesta suunnasta tämä muutto on herättänyt lähinnä kateutta mutta lähinnä kaverit (joita meillä ei kyllä paljoa ole) ovat mielestäni iloisia puolestamme kun uskallamme näin tehdä. Tosiasia on että heitä tulee helvetin ikävä ja siksi onkin kiva päästä lomailemaan Suomeen aina välillä. Täällä on raitis ilma, siis oikeasti RAITIS ja mukava hengittää ja Stadin kesä on ehkä parhainta mitä kuvitella saattaa, se 1-2kk aika, muu aika Suomessa on perseestä ilmaston puolesta. Mökilläkin on kiva käydä saunomassa, grillaamassa ja uimassa puhtaassa (ei suolaisessa) vedessä kaikessa rauhassa alasti kenenkään pällistelemättä ja kaupustelijatkin ovat jossain tuhansien kilsojen päässä.

Molempi parempi, mutta tosiaan elämä on valintoja ja nyt valinta osoittaa pois täältä, joskus ehkä takaisin mutta se on sen ajan murhe se.

Eipä tuohon Topahin kirjoitukseen ole mitään lisättävää. Uskon että tulemme hyvin juttuun talven aikana :thumbs:

En tajua miksi pitää esim. naapureiden kävellä vastaan naama norsunvitulla päivästä toiseen, ei morjesteta vaan katsotaan maata pitkin esim. parkkipaikalla, ovatko nämä ihmiset todellakin niin tyytymättömiä elämäänsä? No onneksi esim. Pohjois-Karjalassa ei aivan näin ole mutta tämä pk-seutu :urjo:

Joo eiköhän me tulla juttuun... :kippis1:

Tosta naapureitten naama norsiksella hommasta tuli mieleen pari hauskaa juttua.

Eilen olin kävelemässä takasin kämpille klubitalolta. Siinä kujalla tuli keski-ikäinen nainen hymyillen vastaan ja ilmeisesti hänen miehensä alkoi puhumaan englanninkielellä "you are in holiday?" Sanoin, että "My life is like holiday every day... :)" Tuntematon äijä osoitti kädellään taloaan ja sanoi "This is my house...you're welcomed anytime..." Kiitin ja poistuin paikalta hymyillen. Taidan olla tämän asuinpaikan ainoa farangi ja oikeä nähtävyys. Hehhehe... Tänään menin vetelemään taas leukoja urheilupaikalle ja rakennusmiehet jo kaukaa heiluttelivat käsiään ja morjestelivat hymyillen. Mulla olis hemmetin monta hienoa ystävällisen ihmisen elettä ja asiaa kerrottavana mutta jätän tarinani nyt eilisen ja tämän päivän tapahtumiin. Hymyssä suin onnellisena vaan eteenpäin. Mai pen rai...hehhee

En muuttaisi suomesta mistään hinnasta. Tai ehkä jostain, mutta todella paljon pitäisi maksaa. Ei sitä loskaa niin paljon ole, eikä elämä loskaan lopu. Huhti - elokuu ovat minulle hienoja kuukaisia. Huhtikuussa kevät ja kesä ovat vasta tulossa, valo lisääntyy ja on hienoo. Elokuu on vielä täysin kesäkuukausi, eikä nytkään vituta, vaikka on jo syyskuun puoliväli. Lähes puolet vuodesta siis on ihan jees säiden puolesta. Pimeät syksyillat syyskuusta eteenpäin ovat luovaa ja kivaa aikaa. Kesä järvineen ja saunoineen on aivan mahtava suomessa, eikä tuntuisi siltä ilman suomen talvea.

Suomessa asiat toimii, eikä edes verotus ota kuuppaan niin pahasti, kun on nähnyt esim. terveydenhuollon toimivuuden vakavissa sairauksissa + nauttinut hyvästä koulutuksesta. Suomessa myös asiat toimivat yleisellä tasolla erittäin hyvin. Vähäinen väkiluku on hyvä asia, koska suomalaiset kyttäävät toinen toisiaan, eikä meininki ole kuin Napolin kaduilla.

Ja kun perhe ja ystävät ovat täällä, niin mikäs tässä ollessa.

Itse diggaan asua suomessa. Ainahan täällä voisi jotkut asiat olla paremmin. Tai itseasiassa eivät. Jokaisessa maassa on varmasti jotain mikä ei miellytä. Ulkomailla on kiva käydä lomalla, mutta en haluaisi enää asua ulkomailla ja käydä duunissa siellä kuten suomessa. Asia varmasti muuttuisi hieman, jos tyttöystävä/vaimo olisi toisen maan kansalainen, ja muuttaisin kyseiseen maahan. Voisin asua siellä, mutta eri asia viihtyisinkö yhtä hyvin kuin suomessa. Jos raha ei olisi este, niin varmasti viettäisin aikana vuoden ympäri eri puolella maailmaa. Mutta se olisi juuri sitä lomailua.

Ulkomailla asuessani, tai siellä myös pidempään lomaillessani olen aina odottanut paluuta suomeen. Ulkomailla näkee ne sen maan hyvät puolet (hetkellisesti) ja myös oppii taas arvostamaan suomessa tiettyjä itsestään selviä asioita. Samanlailla mua vituttaa välillä ihmiset, oli sitten suomessa tai jossain muualla. Neljän selvän eri vuodenajan takia niitä jokaista osaa arvostaa. En tiedä muista, mutta itse en pidä jatkuvasta hikoilusta ja auringon piikkauksesta. Ihan kivaa vähän aikaa, mutta ei vuoden ympäri.

Thaimaasta sen verran, että ihan kiva paikka lomailla mutta en todellakaan haluaisi asua siellä ympäri vuoden. En kyllä haluaisi asua Helsingin keskustassakaan, joten ei liene vaikea ymmärtää että ajatus Bangkokissa asumisesta saa aikaan puistatuksia.

Topahille kysymys: Paljonko siellä tarvii normielämiseen rahaa, eli: mukaan lasketaan ulkonasyömiset,hieman harrastuksia yms yms..

Miettinyt olen monesti ulkomaille lähtöä. Mahdollisuuksia olisi esim. tehdä pari kuukautta jossain aasiassa suomalaisessa firmassa projektitöitä ja 10 kuukautta sitten vetää lonkkaa. Mutta kuinka hyvin esim joku 8000€/vuosi riittäisi elämiseen tuolla, jos pitäisi laskea mukaan asumismenotkinkin?

En kyllä haluaisi asua Helsingin keskustassakaan, joten ei liene vaikea ymmärtää että ajatus Bangkokissa asumisesta saa aikaan puistatuksia.
Katsoithan Inska tarkkaan Topahin postaamat kuvat Bangkokin asuinalueestaan? ;)

Itse asuisin Suomessa mieluiten Helsingin Keskustassa, siihen ei vain yksinkertaisesti ole varaa.

Topahille kysymys: Paljonko siellä tarvii normielämiseen rahaa, eli: mukaan lasketaan ulkonasyömiset,hieman harrastuksia yms yms..

Mulla oli salikortti hiton hyvään mestaan joka nyt muuttaa ja tulee kalliimmaksi. Kortti maksoi joku 22e/kk. Oli hyvät laitteet, saunat sun muut. Voi olla että salista joutuu maksamaan 50 euroakin/kk. Ruokailu on halpaa, mutta esim. lisäravinteet ovat kalliimpia kuin esim. Suomessa. Itse syön aamulla puuron ja juon vettä, kahvia tai tiivisteestä tehtyä mehua. Liha on aika halpaa supermarketeissa, eli kananfileetä voi paistella edullisesti. Riisihän ei maksa paljon paskaakaan jne. Sitten jos Bangkokin alueella haluat liikkua niin Sky Train tai MRT maksaa jonkun verran. Ehkä 50e/kk jos ahkerasti käytät ja teet pidempiä matkoja. Asuminen vaihtelee. Vuokrakämpät 50e-500e/kk hintahaitari. Mä voisin oikeastaan tehdä laskelman niin osaan paremmin kertoa mitä maksaa. Mutta kyllä ulkona syö 1,5e:lla ihan kevyesti jos thaimättö menee. Sizzlerit sun muut tarjoaa semmosia 3,5e:n ruokailuja joissa on salaattipöydät, pihvit ja perunat.

1000e/kk jos on rahaa pistää niin elää jo hienosti ilman mitään tuloja. Jotkut elää alle 200e:lla. Se on mitä haluaa.

Tuosta banaanivaltio-takapajulasta vielä sen verran että kun nyt on kokemusta esim. terveydenhuollosta pienen lapsen kanssa niin Thaimaan terveydenhuolto hakkaa Suomen vastaavan 6-0. Kannattaa testata itse ennenkuin alkaa huutelemaan asiasta josta ei itse omaa minkäänlaista kokemusta! Tietenkään se ei ole aivan eurooppalaista tasoa jossain 5 asukkaan tuppukylässä mutta esim. Bangkok, Pattaya, Koh Samui se on huippuluokkaa.

Sama juttu oli itsellä vuonna 2003, kun piti elämän ensimmäiselle ulkomaanmatkalle lähteä, Thaimaahan minua ei saanut pakottamallakaan ja aivan uhallani otimme suunnaksi täysin päinvastaisen: Karibian. No sen loman jälkeen oli lähellä että tämän jätkän lomailut on tuossa ja alan rakentamaan sitä taloa Vihtiin ja asustelen tyytyväisenä Suomessa. Kuinkas kävikään, kaverit saivat houkuteltua ja lähes pakotettua meidät (perhematkalle) Thaimaahan ja molemmat olimme täysin myytyjä, jo vuonna 2004 tiesinkin että sinne on joskus muutto esillä, viimeistään eläkepäiviä viettämään.

Itse olen sitä mieltä että jos joku tosiaan tahtoo asua Suomessa, se ei ole mikään "dissauksen kohde" kuten täällä jossain oltiin mieltä. Pääasia että itse on omaan elämäänsä tyytyväinen ja tosiaan elää OMAA ELÄMÄÄNSÄ, ei kenenkään muun. Tässä kun on ulkomaille muutto itsellä ajankohtainen niin tuntuu jotenkin siltä että me pilaamme muiden elämää, esim. sukulaisten kun lähdemme pois täältä. Mitä sitten, me olemme tällaisen ratkaisun tehneet ja olisi todella hienoa että päätöstämme kunnioitettaisiin ja oltaisiin onnellisia toisten puolesta. Monesta suunnasta tämä muutto on herättänyt lähinnä kateutta mutta lähinnä kaverit (joita meillä ei kyllä paljoa ole) ovat mielestäni iloisia puolestamme kun uskallamme näin tehdä. Tosiasia on että heitä tulee helvetin ikävä ja siksi onkin kiva päästä lomailemaan Suomeen aina välillä. Täällä on raitis ilma, siis oikeasti RAITIS ja mukava hengittää ja Stadin kesä on ehkä parhainta mitä kuvitella saattaa, se 1-2kk aika, muu aika Suomessa on perseestä ilmaston puolesta. Mökilläkin on kiva käydä saunomassa, grillaamassa ja uimassa puhtaassa (ei suolaisessa) vedessä kaikessa rauhassa alasti kenenkään pällistelemättä ja kaupustelijatkin ovat jossain tuhansien kilsojen päässä.

Molempi parempi, mutta tosiaan elämä on valintoja ja nyt valinta osoittaa pois täältä, joskus ehkä takaisin mutta se on sen ajan murhe se.

Hyvä teksti Hupelta. :thumbs: Tämä on vapaa maa, jokainen saa tehdä itse päätöksen siitä, asuuko täällä vai ei. Mä olen sitä mieltä, että turha valittaa tämän maan olosuhteista - lentokoneet lennättää (melko turvallisesti ;)) pois täältä tarvittaessa.

Itse asun täällä todennäköisesti vielä kauan, mutta ajatus vanhemmilla päivillä pois muuttamisesta ei ole laisinkaan pois suljettu.

Kokemuksia USA:sta? Tekis hemmetisti mieli muuttaa/lomailla siellä ja tarkastaa onko kaikki mielikuva totta:)

hienon näköstä, onko toi omakotitalo ja mitä tollane maksaa siellä?

pari kertaa thaimaassa lomaillu ja _todella_ upea maa. Mutta ehkä se siihen lomailuun jää tulevaisuudessakin.

Suomessa voisi kesä olla pidempi ja verotus lepsumpi mutta muuten tämä o mielestäni aivan loistava paikka asua.
Kokemuksia USA:sta? Tekis hemmetisti mieli muuttaa/lomailla siellä ja tarkastaa onko kaikki mielikuva totta:)
joskus siellä vain kuukauden hengaillu mutta aivan loistava paikka sekin. Tietenki pidempään pitäisi siellä asua jotta paremmin tietäisi.

Kiitti näistä, tosi kiva lueskella miten ulkomailla asuminen on menny. Itseä kiinnostas kans joskus hamaassa tulevaisuudessa lämpösempään muutto. Olen oikeasti kylmälle allerginen :thumbs: Onko lisää tietoo, onko tälläsiä Thaimaan kaltasia paikkoja muuallakin päin maailmaa? Aussit/Uusi-Seelanti on aina itsaä kiinnostanut, Ausseista tulikin tossa jo vähän juttua.

Mites kieli puoli pelaa? Ootteko Topah & Huppe opiskellu sitä kieltä enemmänkin tai oppinu luonnostaan, vai mennäänkö ihan vaan englannilla?

Pistetään vielä linkkiä peliin. Lukekaa tämä läpi ajattelematta että sen on kirjoittanut joku "vihattukin" Halla-Aho. Hyvä kirjoitus ja pistää miettimään että onko tämä maa kaikkien niiden verorahojen arvoinen mitä tänne tulee syydettyä:
http://www.halla-aho.com/scripta/viela_raiskauksista.html

Mites kieli puoli pelaa? Ootteko Topah & Huppe opiskellu sitä kieltä enemmänkin tai oppinu luonnostaan, vai mennäänkö ihan vaan englannilla?
Itse ainakin olen oppinut auttavasti perussanaston nopeasti että pärjään jokapäiväisessä elämässä. Turistikohteissa + Bangkokissa osittain toki pärjää englannillakin. Eipä tuo kielten opiskelu ole koskaan tuottanut vaikeuksia, uskon että tuota paikallista molotusta oppii sangen nopsaan. Saa nähdä, kirjoittamista en edes yritä opiskella :lol2:

1000e/kk jos on rahaa pistää niin elää jo hienosti ilman mitään tuloja. Jotkut elää alle 200e:lla. Se on mitä haluaa.

Mites tuolla työnteko sujuu ulkomaalaiselta? Onko vaikea saada tarvittavat lippulappuset, vai tarviiko sellasia ollenkaan? Entäs verotus ja muut pakolliset kulut? Niin, ja minkälainen lukaali sillä 500e/kk vuokralla irtoaa? Paljon kysymyksiä :D

itsellä muutto joskus edessä vuoden ajat ei haittaa juuri yhtään ehkä se pimeys ja "eteläntalvi" vähän!mutta se että kaikesta on tehty niin vitun vaikeeta!lisäksi on ihan sama tekeekö 6 vai 12 tuntista päivää saataahan sillä saada 200 käteen enemmän ni voi sitten ostaa bensaa siihen 96 vuoden hyvä kuntoseen 7 tonnin corollaan osamaksulla tietenkin! kyllä se panee miettimään että otasko tota 5 senttiä halvempaa tonnikalaa vai panisko elämän ranttaliks ja ostas ihan punalappusta jauhelihaa! jos kuitenki säästäs ni vois saada 50 vuoden päästä ihan oman asunnon!

ja kaikki tää siks et voitas otta pari pakolaista ja maksaa juoppojen ja nistien viinat sun muut ja lähettää pari vehnä säkki johonkin ikuiselle sottantereelle et kaikilla ois hyvä olla ja toi terveyden hoito lukekaapa lehtiä leikkaus sun muut jonot!ja olis varaa sairaus vakuutuksiin jos
ei tarvis pienistä tuloista maksaa 30%ja yli veroja sitä paitsi terveyskeskuksesta ikinä saanu hyvää palvelua jos se nyt ikinä on auki sillon ku sitä tarvis!!!

kyllä tekis mieli irtisanoutua ja lähteä thaikkuihin työttömäks töynhakijaks elelis silläki jo aika leveesti tähän verrattuna!ainoa este on ihana tyttöystävä suomalainen blondi:haart:

ihmettelen kyllä tätä demokratiaa enemmistökö tätä haluaa ehdottaisin yleis lakkoa!!!! minun mielestä tämä on kommunistinen yhteiskunta!!!! no suunitelmien mukaan muutto pois 8-10vuoden päästä:D

Australiaan toki mielelläni muuttaisin sikäli mikäli viisumin sinne saisin. Australiaan ei vaan ole kovin helppo päästä. Usa samaten. Tottakai green card lähtee hakuun tänä syksynä. ei sitä tietenkään tule saamaan, erittäin vaikea se on saada.
australian maahanmuuttovirasto

Pitää kuitenkin varautua siihen että euroopassa pysytään hamaan loppuun asti. ei vaan oo helppo päästä muualle

Edit: itellä ei oo mitään muita esteitä kun se että mielenkiintosiin maihin on melkein mahdoton päästä. Ja tyttöjä voi aina houkutella muuttamaan mukaan

Oon itekin erittäin kiinnostunut opiskelusta/työelämästä/asumisesta ulkomailla. Jonain päivänä ihan varmasti opiskelen tai työskentelen ulkomailla ainakin silloin tällöin. Ihanne olis asua talvet ulkomailla ja parhaat ajat kesästä Suomessa. Mun halu asua ulkomailla johtuu suurelta osalta kiinnostuksen kohteista. Oon vaan ihan käsittämättömän utelias ja kiinnostunu muiden maiden ihmisistä, elionloista, kulttuurista ja luonnosta. Lisäks tietysti näin kesämiehenä Suomen ilmasto on aika surkee! :rolleyes:

Mites tuolla työnteko sujuu ulkomaalaiselta? Onko vaikea saada tarvittavat lippulappuset, vai tarviiko sellasia ollenkaan? Entäs verotus ja muut pakolliset kulut? Niin, ja minkälainen lukaali sillä 500e/kk vuokralla irtoaa? Paljon kysymyksiä :D
Työnteko on hankalaa, työlupia on aika mahdoton saada mutta ei kuitenkaan täysin mahdoton jos jaksa nähdä vaivaa ja "kiertää lakeja" tai on muuten vain pirun pätevä tyyppi. Esim eukolle tarjottiin jo duunia muttei ottanut sitä vastaan, jäisi liian vähän aikaa perheelle :haart:

Verotuksesta nyt en osaa sanoa muuta kuin sen että jos menet tuonne töihin, saat tietyn palkan, joudut maksamaan veroja 50.000thb/kk mukaan, eli n.1000e/kk. Tuosta summasta menee 10% veroja, tämän maksaessasi saat sen työluvan, muuten et. Eli jos palkka on 500e/kk, joudut maksamaan 10% 1000e:sta että saat sen luvan ;)

Kämppien taso vaihtelee, jotain suuntaa näet tästä:
http://www.acuterealty.com/
http://www.homeinasia.com/
http://www.hanslankari.com/

Sanotaan näin että ns. "opiskelija-yksiön" saat Bangkokin keskustasta helposti alle 100e/kk, joka on vastaava + isompi kuin eism. Stadissa 600e/kk. Tuohon saa asumislisää 210e/kk, jos siis opiskelee Kelan hyväksymässä oppilaitoksessa ;) Joo, aivan asumislisästä jää vielä käteenkin eikä tässä kierretä mitään lakeja tai sääntöjä, se vain on niin. http://www.kela.fi

Omakotitaloja "landelta" saa vuokrattua 200e/kk, Bangkokista sitten keskustasta (aivan, keskustassa ON omakotitaloja) noin 500e/kk.

Noh, eipä enempää noista, ettei mene aivan off-topic.

Katsoithan Inska tarkkaan Topahin postaamat kuvat Bangkokin asuinalueestaan? ;)

Itse asuisin Suomessa mieluiten Helsingin Keskustassa, siihen ei vain yksinkertaisesti ole varaa.

Kivahan tuossa olisi eläkepäiviään viettää ja parannella eturauhausulehdusta :D Tällä hetkellä uima-allas ja palmut ei niinkään iske, paitsi lomalla ne on ihan kivoja. :) Ta palmut ainakin, uima-altaista en niin välitä.

kyllä tekis mieli irtisanoutua ja lähteä thaikkuihin työttömäks töynhakijaks elelis silläki jo aika leveesti tähän verrattuna!

Ei taida kauheasti juosta työttömyyskorvaukset thaikuissa. Toki voi aina kertoa asuvansa EU-maassa, mutta taisi niissäkin joku ilmottautumisaika olla tietyin väliajoin. Teoriassa ainakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom