En mä tiedä mitä järkeä tässä threadissa ylipäätään on. Ehkä yritin alussa olla avuksi, mutta vittuiluun yleensä vastataan vittuilulla jne., eli se on mennyt sitten tällaiseksi leikkimiseksi. Ehkä ihmisten olis hyvä huomata, että ei Suomi ole paras maa sen takia, että sinne synnytään, ei kristinusko ole ainoa uskonto vaikka suurin osa Suomessa sen ympärillä kasvaa, ei sillä ole väliä onnellisuuden kannalta vaikka luulisitkin olevasi oikeassa jne jne. Tämän päivän Bangkok Postissa oli mielenkiintoinen artikkeli: "The Prison of Life". Jäi yks hyvä virkkeen poikanen mieleen siitä: "We hardly see anything as it is. We see our opinion".
Tosta mä sitte oon samaa mieltä. En mä usko että suomi oisi merkittävästi paras maa joukosta Usa, Kanada, Saksa, Australia, Uusi-Seelanti, Ruotsi, Sveitsi, Hollanti, Italia, Irlanti.
Varmasti asuisin useassa noista mieluummin kuin suomessa.
Sitte taas se muu minkä mä nään tossa koko ajatuksessa suomi vs kehitysmaat, ja varsinkin rikkaana asuminen kun täällä ei oo sellainen, on sitte taas vähän erilaista kun mitä mä nään maailman. Ei siin mitää, kukin tavallaan, mutta jep, Thaikkujen kehuminen rikkaan näkökulmasta vastaan suomalainen (alempi)keskiluokkaelämä betonilähiövuokrataloineen ja räntäkahlailuineen, tuulipukuineen ja corolloineen.. ei sitä voi noin verrata.
Verratkaa mieluummin 250 neliön espoolaisomakotitalo, BMW x5 pihassa, purjevene rannassa, kesämökki länsisuomessa saaristossa ja 4 kertaa vuodessa kaukomatkoille milloin malediiveille ja milloin hawajille.. Sellaseen suomalaisten varakkaiden elämään. Siihen missä ostetaan Audi q7 ihan vaimon, joka on vielä kuvankaunis bl0nd1 kisu, kauppakassiksi, ja kesät ollaan Svan-purjeveneellä kiertämässä saaristoa, tai välimerta, ja ruuat tulee Stockmannin herkusta, ja kakkosasunto on Provencessa.. verratkaa siihen, elkääkä jakomäkeläiseen kerrostaloon.
Suhteessa ihan yhtä eksklusiivisen rikasta ja aineellisen ihmeellistä elämää toi thaimaan elämä on paikallisin standardein, kun toi suomenruotsalais-stereotyyppielämä suomalaisin standardein. ja edelleen ennemmin mä oisin suomalaisrikas ku thaikkurikas, täällä on vitusti isommat mahollisuudet ja paremman näköset naiset noin niinku alkajaisiksi. Levillä voisi ihan hyvin omistaa oman hirsitalvimökin, Itävallasta toisen, ranskasta kolmannen, jne. Suomessa on niin paljon paremman näköset naiset, että jos rahamiehenä kaunista tyttöystävää etisin, tekisin sen mieluiten pk-seudulla, paljon mieluummin kuin thaikuissa. ja suomessa vielä kaikenkukkuraksi on niin kateellisia tuulipukuisia corollakuskeja, että täällä oisi suorastaan mahtava olla varakas.
Niin eli pointtina, kyllä mä ainakin ennemmin haluaisin suomessa varakkaaksi kun lähteä thaimaahan että voisin tuntea olevani sellainen, kuitenkaan olematta oikeasti.