Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Moni tuttava kuka on asunut Singaporessa, eivät ole tykänneet. Kiva paikka käydä lomalla mutta asuminen on aika "nounou". Tässä mm. yksi pointti vahvistamaan ennakkoluuloja moista valtiota kohtaan:
Singapore höllensi tiukkoja seksilakejaan
Singaporen parlamentti höllensi tiistaina heteroseksuaalien osalta tiukkaa lainsäädäntöään mutta piti voimassa miesten välisen seksin kieltävän lain.

Lakimuutosten jälkeen aikuisten heteroiden välinen oraali- ja anaaliseksi eivät enää ole rangaistavia, sisäministeriön tiedottaja kertoi. Pääministerin mukaan homosuhteiden salliminen olisi sotinut saarivaltion toiveita vastaan. "Singapore on konservatiivinen yhteiskunta . . . ja sellaisena haluamme sen pitää", pääministeri Lee Hsien Loong sanoi.

Parlamentin päätöstä edelsi kiihkeä keskustelu siitä, pitäisikö brittisiirtomaavallan aikaisesta kiellosta luopua ja sallia homosuhteet. Parlamentille jätettiin myös kansalaisadressi, jossa vaadittiin homoseksin laillistamista.

"Törkeästä säädyttömyydestä" kiinni jäänyt mies voidaan Singaporessa tuomita kahdeksi vuodeksi vankilaan.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Singapore+höllensi+tiukkoja+seksilakejaan/1135231283051

Ei itsellä tulisi kyllä mieleenkään muuttaa maahan jossa normaalista seksistä on tehty rikollista. Tosin nythän se onkin laillista, paitsi homostelu :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut onneks Singaporessa on Formuloitten historian ensimmäinen iltakisa ens vuoden syyskuussa. Kyllä sinne täytyy ilmaa mennä haistelemaan. Ihan vaan sivukaneettina, että Bangkokissa on vuodenaika vaihtunut "talveks" ja tuntuu että ulkona on jopa viileää välillä. Yöllä saattaa olla 25 astetta ja päivälläkin vaan vähän reilu 30. Mutta jos talvi on täällä tällainen niin mieluiten otan ikuisen talven kuin... no jätetään sanomatta. Jokainen voi katsoa ikkunastaan ulos :D

edit: Ja voisin siteerata Madventuresin yhtä jaksoa: "Hajotkaa pakkasiin suomijuntit" :)

phiphi_wideweb__430x294.jpg
side_krabi2_L.jpg

Mut onneks Singaporessa on Formuloitten historian ensimmäinen iltakisa ens vuoden syyskuussa. Kyllä sinne täytyy ilmaa mennä haistelemaan. Ihan vaan sivukaneettina, että Bangkokissa on vuodenaika vaihtunut "talveks" ja tuntuu että ulkona on jopa viileää välillä. Yöllä saattaa olla 25 astetta ja päivälläkin vaan vähän reilu 30. Mutta jos talvi on täällä tällainen niin mieluiten otan ikuisen talven kuin... no jätetään sanomatta. Jokainen voi katsoa ikkunastaan ulos :D

edit: Ja voisin siteerata Madventuresin yhtä jaksoa: "Hajotkaa pakkasiin suomijuntit" :)

Mä voisin siteerata itseäni ja todeta: "Hajotkaa talvella lomailevat suomijuntit noiden kuvien Maya bayn ja Phi Phin turistihelvettiin.". Ei tuolla kyllä kukaan täysijärkien asuisikaan. :D

edit: ja mun tän vuoden "kesäloma" on vasta tulossa, milloin suuntaan rauhalliseen paikkaan :whip:

Mä voisin siteerata itseäni ja todeta: "Hajotkaa talvella lomailevat suomijuntit noiden kuvien Maya bayn ja Phi Phin turistihelvettiin.". Ei tuolla kyllä kukaan täysijärkien asuisikaan. :D
Sori muistin väärin. Se olikin jakso, jossa ne oli Koh Taolla. Siinä vasta käsittämättömän uskomattoman hieno paikka... Jos lähtis joku viikonloppu taas snorklailemaan sinne :D Mieluummin snorklailen koh taolla, kuin kempeleen nuorisoseuran lasten altaassa talven kylminä ja pimeinä iltoina... :hyvä:

Tossa sulle tjäreborgin postikortti piristämään mieltä :dance:

haadtien.jpg

Tällä hetkellä, kun katson ikkunasta ulos Bangkokissa niin Kannelmäen betonihelvettikin näyttää houkuttelevammalta. Meinaan semmonen smogi leijuu ilmassa ja ilma muutenkin niin harmaa, ettei noita ylläolevia kuvia voi kyllä uskoa, että olisivat otettu samasta maasta.

Jokainen voi katsoa ikkunastaan ulos :D
Hörpin kahvia ja katson ikkunasta ulos. Siellä on kuulas syyspäivä. Ei sada vettä, mutta on raikasta ja sopivan viileää. Päällystakki päälle ja ulos käppäilemään ja keuhkot täyteen raikasta ilmaa. Vai mitä siellä piti näkyä?

Muistaakseni se olit sinä, joka ketjun alkupuolella kerroit, kuinka huonot ilmat masentaa ja ahdistaa. En jaksa siteerata sitä.
Juntti voin olla joo, mutta ei sitä nyt pakkasiin hajoa... hohoo

Joo, hupen ja topahin takia melkein hävettää sanoa, että diggaa ko. maasta. Että hyvä pojat.

Anonymous, heitäs mulle emailia markus@juuti piste net jos satut tämän huomaamaan

Täytyy sanoa, että mieluummin mä Suomessa asuisin kuin Thaimaassa. Thaimaa on hieno lomapaikka, mutta sattuneesta syystä en sinne enää lomallekaan mene.

Niin asutaan ulkomailla, haukutaan Suomea, suomen oloja. Roikutaan jatkuvasti suomalaiselle kekustelupalstalla. Tassa on jotain ristiriitaa.

Anteeksi jos loukkasin muutamien tunteita. Koitin laittaa hymiöitä huumorin merkiksi. Ei Suomessa mitään vikaa ole. Jokainenhan voi asua missä haluaa jne. Jos joku on kattonut ton Madventuresin jakson, niin sehän oli varsin hauska ja humoristinen. Jätkät oli opettanut sille ruotsalaiselle naikkoselle ton lauseen ja se tuli kyllä sellaisella vittuiluäänellä ettei mitään rajaa. Koitetaan jaksaa nyt vaikka vedinkin vähän provolla yli ton Madventureshuumorin. Ois pitäny vetää joku ihmehymiö-yhdistelmä niin toi ois voinu mennäkin huumorilla läpi. Mä oon kerran Canberrassa vieraillessa nähny sellasen oikein kunnon vittuiluvideon, jonka olivat tehneet joskus 80-luvulla Ausseissa. Lähettivät siis kavereilleen VHS-kasetilla Suomeen jotain aivan paskaa läppää uima-altaalta drinkit kädessä ja naurettavat "mites pakkaset" -kommentit päälle. Niitten ausseissa olleitten kommentit kuulosti juntilta jos mitkät. Mutta joka tapauksessa mun huumori ei menny läpi. Pahoittelen... Jatketaan vaikka järkevänä taas tätä threadia.

Edit: Mutta ihan oikeesti. Mites ne pakkaset siellä Suomessa. Joko alkaa kiristää?

Topahin ja Huppen Thaimaa-intoilu kyllä menee itseltänikin vähän ohi, vaikka kohta 18 kuukautta olen Bangkokissa asunutkin. Olen työskennellyt yli 20:ssä thaimaalaisessa tai kansainvälisessä yrityksessä IT-hommia tehden Bangkokissa, asunut yli vuoden thaimaalaisen naisen kanssa, kiertänyt temppeleitä (kyyristynyt munkin eteen) pitkin Thaimaata, ollut semmoisilla paikoilla jossa valkoihoinen on nähtävyys, juhlinut pelkästään thaikkujen kanssa, mutta siltikään en ylistä tätä kansakuntaa ylitse muiden, vaikka helvetisti hyviä kokemuksia mulla onkin tästä kansakunnasta. Suomessa kävin reilu kuukausi sitten ja en kyllä muistaakseni Thaimaata paljoa edes hehkuttanut tai yrittänyt aivopestä ketään perehtymään aasialaiseen kulttuuriin. Sen sijaan mua kiinnosti enemmän, miten kavereilla oli mennyt.

Kaikilla asioilla sattuu olemaan aina kaksi puolta. Yhtenä päivänä voi tykätä tästä lämmöstä, mutta seuraavana päivänä taas vaihtaisi ilmaston mieluusti Suomen raikkaaseen viimaan jne. Itse ainakin vältän heittäytymästä jonkin maan/kulttuurin täysin vietäväksi, sillä lähtö voi tulla vieraasta maasta minä päivänä tahansa ja silloin vasta alkaisikin vituttamaan, kun on hehkuttanut aiemmin paikan maasta taivaisiin. Tällä hetkellä on kuitenkin enemmän positiivisia kuin negatiivisia asioita tässä maassa, joten siksi täällä viihdyn. Aika näyttää, minne sitä sitten asettuu lopullisesti...

setae: moro, lähetän huomenna mailia sulle. Vaihdetaan kuulumiset jne...

En mä ole mitenkään erityisemmin Thaimaata hehkuttanut. On täällä ihan nättiä, mutta varsinkin siis hieman syrjemmässä Bangkokin keskustasta. Keskustassa on tosiaan on ollut viime päivät aika saasteiset kelit. Itse olen koko ajan suunnittelemassa uusia matkoja muualle, enkä ylistä tätä muuten kuin hintatason ja ilmaston takia. Ihmiset ja erilaisuus on kans ookoo. Ei tää mitään sen kummallisempaa ole. Ens vuonna voi olla, että asun ihan eri maanosassa, mutta kyllä tämä enemmän kodilta tuntuu kuin kylmä ja pimeä Suomi. Suomalaisten kanssa on kuitenkin ihan mukava keskustella koska syntymämaataan ei voi muuttaa ja isänmaallisuutta kuitenkin riittää vaikka Suomi huono maa onkin asumisen kannalta.

Suomalaisten kanssa on kuitenkin ihan mukava keskustella koska syntymämaataan ei voi muuttaa ja isänmaallisuutta kuitenkin riittää vaikka Suomi huono maa onkin asumisen kannalta.

Mä olen Topah koittanut aika paljon olla sun kanssa samaa mieltä hiljaa itekseni joissain asioissa mutta älä nyt kirjoittele ihan noin kovia yleistyksiä ihan oman mielipiteesi pohjalta. Jos Suomen ilmasto ei sulle sovi niin ei se silti tee suomesta huonoa maata asua. On tämä nyt niin saatanan hyvä maa asua ja yksi parhaista maista syntyä että ei mua ole vielä alkanut vituttamaan edes verot pahasti.

Kiitollinen pitäisi osata olla ja kontrastia pitäisi kanssa löytyä. Katso Topah vaikka Band of Brothersin episodi "Bastogne" ja puhu sitten kelistä =)

Edit: Mutta ihan oikeesti. Mites ne pakkaset siellä Suomessa. Joko alkaa kiristää?

Ei oo näkyny ja pikkuhiljaa alkaa tosiaan kiristää, hermoja nimittäin. V*tuttaa jos tulee samanlainen talvi kuin viime vuonna. 2 kertaa vain pääsin hiihtämään :( Noh, pitää olla tyytyväinen kun sentäs kesä ja saatanan helteet on ohi.

Mä olen Topah koittanut aika paljon olla sun kanssa samaa mieltä hiljaa itekseni joissain asioissa mutta älä nyt kirjoittele ihan noin kovia yleistyksiä ihan oman mielipiteesi pohjalta. Jos Suomen ilmasto ei sulle sovi niin ei se silti tee suomesta huonoa maata asua. On tämä nyt niin saatanan hyvä maa asua ja yksi parhaista maista syntyä että ei mua ole vielä alkanut vituttamaan edes verot pahasti.

Kiitollinen pitäisi osata olla ja kontrastia pitäisi kanssa löytyä. Katso Topah vaikka Band of Brothersin episodi "Bastogne" ja puhu sitten kelistä =)

Sapo ehkä se miksi itsekin äillä foorumeilla kirjottelen on tietynlaista suomalaisuuden ja oman perinnöllisyyden hakua. Mitä tuo ikinä tarkoittaakaan. Onhan Suomi monelle mahtava paikka asua. Suomessa on keskimäärin kaikilla ihan hyvät mahdollisuudet elää elämänsä loppuun asti katto pään päällä, töitä tehden ja ruokaakin löytyy pöytään. Tilastollisesti Suomi on varsin kelpo paikka asua, jos tosiaan ei oteta nyt näitä ilmastofaktoreita mukaan. Suomalaiset on ehkä liikaa "testivoittaja" -kansaa, eli ei aina osata miettiä mikä itselle olisi just se kaikkein paras vaihtoehto, vaan ikään kuin tyydytään muiden mielipiteisiin ja päätöksiin siitä hyvästä. No yleistys ehkä taas, mutta hienoahan se ois jos lähtee katsomaan mitä siellä maailmalla on. Tämä taas liittyy pitkälti oravanpyörästä pois pääsyyn. Uskoisin, että jos olisin syntynyt vaikka Ruotsiin, tai Norjaan olisi sama kotimaan dissausmeininki nimenomaan oravanpyörän takia. Kuka oikeesti jaksaa esim. säästää 40v johonkin eläkkeisiin ja miettiä kaikenmaailman korkoja ja prosentteja niin pitkälle ajalle. Joku valtion salaliitto tuokin tuntuu olevan :D. Ehkä Hupellakin on vaan niin käämit palanut Suomen "haistavittu" -ilmoihin ja ihmisiin jotka eivät sano edes päivää vaikka ovat olleet 20v naapureina. Kyllähän hulluks tulee herkemmästäkin. Kyllä me Hupelle sallitaan äijän käämien palaminen ja juttujen perusteella Hupen kannattaa helkkarin äkkiä nostaa kytkintä ja lähteä Suomesta pois. Aina voi kuitenkin palata takaisin ja taas verrata mikä on hyvää ja mikä on huonoa. Kumarretaas nyt Hupelle ja muille jotka uskaltavat oravanpyörästä lähteä kokeilemaan siipiään :worship:

edit: Ja onhan Huppe aloittanut esim. näillä foorumeille suosituimmat threadit. Vaikka välillä vähän paskaa jauhetaankin, niin onhan näistä asioista ihan kiva kiistellä aikansa kuluksi, eikä näitä kannata liian vakavasti ottaa. Jokainen kattoo itse peiliin ja sitä rataa. Mäkin olen vaan nauranut näille jutuille ja hauskaa on ollu. Kyllä mä sen jo ekaa postausta tehdessäni tiesin ettää lokaa sataa niskaan välillä, mutta on tänne ihan asiallistakin kommenttia tullut ja miettimisen aihetta itsellekin. Jatketaan iloisissa merkeissä. :)

edi2: Ja se vielä tuli mieleen, että ei mua periaatteessa kiinnosta pätkääkään onko tämän maan nimi Thaimaa, Nigeria, tai mambo jambo -land... Kunhan saan esim. aamulenkin tehdä lintujen laulaessa raikkaassa ilmassa nauttien samalla olostani täysin siemauksin joka päivä. Ei ole olemassa muuta kuin se hetki mitä elää ja se kone on käynnissä määrittelemättömän ajan. Miten sen haluaa käyttää on jokaisen oma asia.... Just nää tilastot köyhistä, työttömyydestä jne. ei vaikuta meidän parempiosaisten elämään tippaakaan esim. aamulla kun ensimmäisen kerran silmät aukaisemme (jos ne siis aukeaa).... Ja kaikki voivottelu ja kauhistelu vähempiosaisten kohtalolle on perverssiä hurskastelua, jossei itse asian parantamiseksi mitään tee...

Ei ole itsekästä elää niin kuin tahtoo, itsekästä on vaatia muita elämään niin kuin tahtoisit heidän elävän.

-Oscar Wilde

Tämä ketju on aivan huuhaata koska ihmisillä on niin vahvoja ennakkoluuloja Thaimaata kohtaan. Jos Topah asuisi esim. Ausseissa ja dissaisi Suomen talvea ja muitakin huonoja ilmoja, se tuskin kävisi kenenkään hermoille. Jos itse olisin muuttamassa vaikka Kaliforniaan ja odottaisin innoissani parempia säitä niin tuskin sataisi paskaa niskaan silloinkaan.

Tämä on se "suomalaisuus" mitä tahtoo karata maailmalle ja kyllä, mikä tahansa kohde tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin tänne jääminen. Thaimaa nyt sattui olemaan tuttu ja turvalliselta tuntuva kohde niin valkattiin sitten se, ilmasto ja hinnasto puolsi päätöstä myöskin.

Anonymoukseltakin hassua kommenttia missä laitetaan sanoja esim. minun suuhuni. Mitään Thaimaa-hehkutusta en kyllä ole koskaan harrastanut, tiedän sen maan hyvät ja huonot puolet kuten Suomestakin ja olen käynyt Thaimaassa mestoilla missä ei valkoihoisia näe kuin peilistä. Moni kuvittelee kun kerromme muuttavamme Thaimaahan, että muutamme Phuketin kaltaiselle resortille vailla tietämystä mitä Thaimaa todellisuudessa on.

Moni tässä threadissa alkanut ajattelemaan liian yleisellä tasolla mielipiteitä, jos Topah esim. kertoo miten HÄN vihaa pakkasta, aletaan heti nousta barrikaadeille ja puolustuskannalle ja haukutaan hänen mielipiteensä vääräksi koska itsellä on hyvä olla vitutuksessa, kylmässä ja rännässä ja jos edes 40% veroprosentti ei haittaa juuri Sinua, on Suomen oltava paras paikka maailmassa asua. Tuskin Topah tarkoittaa että Suomi on paska paikka asua yleisellä tasolla vaan se on sitä juuri hänen mielestään. Eikös niin?
Jokaisella on mielipide ja persereikä, vai miten se menikään...

Ihme lynkkaus-meininki täällä kyllä, mutta kuten sanottua: maa, josta keskustelemme, on kirosana :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom