Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli mieleen yks juttu tosta, että ei viitsi avata keskusteluja ja katellaan vaan seiniä jne.

Miksei ihmiset ymmärrä, että jokainen tapaamasi uusi henkilö voi olla mielenkiintoinen tuttavuus.

Kerron aivan uuden esimerkin: Olin yksin reissaamassa kaliforniassa tammikuussa ja yövyin muutaman yön hostellissa walk of famen vieressä. Tapasin muutamia mielenkiintoisia ihmisiä ja jauhettiin paskaa, juotiin kaljaa ja ihmeteltiin maailman menoa. Yksi tyypeistä oli nimeltään Greg. Mukava tyyppi ja tuskin siihenkään ois pahemmin tutustunut jos olisi omissa oloissaan seiniä tuijotellut ja pelännyt. Greg on kanukki ja mistäs muusta Hollywood hillseillä tuli juteltua kuin jääkiekosta...

No eilen äijä mailas mulle ja on taas yksi mukava kaveri New Yorkissa lisää. Mieluummin sitä tuntee paikallisia ja ottaa sen riskin, että voi oikeasti tutustua uusiin ihmisiin.

Vaikken mikään ultrajäkisfani olekaan, niin kyllä tälläisetkin mailit ovat mukavia:

"Hey buddy,

I am working in NYC for the NY Rangers and everything is great!!!! Yes, the NEW YORK RANGERS bro... I am the Manager of Event Presentation..."

Suomalaisilla on vaan perkeleen huonot ihmissuhdetaidot. Olen monet kerrat yrittänyt saada edes jotain jutun juurta Suomessa esim. kuntosalin saunassa. Jotkut eivät edes vastaa ja tuijottelevat seiniin. Kiva siinä istuskella yhdessä saunassa ja tuijotella seiniä. Pitäis edes hiukan opetella kommunikaatiotaitoja. Jokainen tsäänssi on uus mahdollisuus hei.... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entä jos ei vaan kiinnosta? Olkoot ne ihmiset sosiaalisia jotka sitä ovat ja muut sitten olkoot mitä on. Suvaitsevaisuutta ihmiset, suvaitsevaisuutta.

Threadin aiheeseen sen verran, että kyllähän tuota voisi harkita aina kesäksi muuttamista jonnekin siperiaan. Tuskin kuitenkaan viitsin.

Tuollaiset yybersosiaalisuuden, small talkin ja vastaavan elämäntavan sanansaattajat ja julistajat ovat yhtä ärsyttäviä kuin esim. Jehovan todistajat.

Tuollaiset yybersosiaalisuuden, small talkin ja vastaavan elämäntavan sanansaattajat ja julistajat ovat yhtä ärsyttäviä kuin esim. Jehovan todistajat.

Täysin samaa mieltä. Yleensä ne on vielä henkilöitä jotka TOIVOISIVAT olevansa yybersosiaalisia MUTTA eivät ole. Vai mitä Topah ;).

Tuntuu, että juuri nämä sosiaalisuuden sanansaattajat ovat juuri niitä pahimpia nyrpistelijöitä. Katsovat koppava ilme kasvoillaan nokka pystyssä ruuhkabussissa istuvia hiljaisia suomalaisia tuntien suurta ylemmyyttä. Kannattaisiko joskus laskea sitä nokkaa pari pykälää ja ottaa koppavan ilmeen tilalle ystävällinen ilme ja ihan itse mennä alkaa sille vierustoverille juttelemaan vaikkapa siitä säästä tai mistä te nyt sitten ikinä haluattekaan jutella. Veikkaisin, että suurimmassa osassa tapauksista palaute olisi positiivinen. Ehkä hieman ujo mutta ystävällinen vastaus ja keskustelun tynkä.

Satuin tuossa yksi päivä kaupungilla törmäämään saksalaiseen mieheen joka sitten tuli jostain syystä smalltalkia mulle juttelemaan. Kertoi asuneensa Suomessa jo pitkään ja kehui, miten suomalaiset ovat mukavia ja ystävällisiä ja juttelevat mielellään jos heille menee juttelemaan. Viitisentoista minuuttia juteltiin ja lähdettiin sitten omille teillemme. Jokin aika tämän jälkeen törmäsin tyyppiin uudestaan kaupungilla. Kasvoilla ei jälkeäkään tunnistamisesta. Ihmettelempä tällaisten smalltalkkien funktiota. Ei siinä mitään, mukavahan tuo oli englanniksi lörpötellä... Mielenkiintoisempana tosin pidän erästä koiran omistajan kanssa käymääni keskustelua 100 kilsan bussimatkalla, vaikken tyypin kanssa sittemmin ole ollut missään tekemisissä.

Onko sinulla joku sairaus, nimeltä Thaimaa? Mistä helvetistä sä nyt tohonkin juttuun löysit viittauksen Thaimaahan?

Tuttavani sairastui vakavasti ja alat vittuilemaan Thaimaasta? Miksi?

ei vaan ehkä valitsit aivan väärän threadin sitten?
jokainen asia jonka kirjotat on että kuin kamala maa suomi on ja kuvat vielä päälle. IMO.

+thaimaa on paras....kaikista

ei vaan ehkä valitsit aivan väärän threadin sitten?
jokainen asia jonka kirjotat on että kuin kamala maa suomi on ja kuvat vielä päälle. IMO.

+thaimaa on paras....kaikista
Hohhoijaa, kelaapa ekalle sivulle ja ala lukemaan ajatuksella että kuka sen Thaimaan ottikaan tässä threadissa esille.
Mitäs parempaa siellä nyt sitten on? Ilmasto ja hinnasto, onko muuta? Miten se nyt on paras kaikista? En ole käynyt 180 muussakaan, eihän sitä voi sanoa käymättä muissa maissa ensin.
Ihan nasta paikka se on kyllä ajanviettoon, parempi kuin Suomi.
Sulla on nyt joku perustavaa laatua oleva fobia, mitäs jos painusit tuonne räntäsateeseen värjöttelemään ja potemaan tuskaasi sen sijaan että whinetät täällä?

Ei se small talkin jauhaminen ja ylenmääräinen sosiaalisuus mustakaan ole automaattisesti aina parempi asia kuin suomalainen pidättyväisyys. Siellä, missä small talkia paljon harrastetaan on ihmissuhteet usein pinnallisempia. Esimerkiksi "I'll call you" tarkoittaa jo lähtökohtaisesti sitä, ettei missään tapauksessa aiotakaan soittaa. Tyyppiä, jonka kanssa eilen juteltiin ja oltiin niin buddyä ei huomenna välttämättä enää muisteta ollenkaan, kuten Taskuamatsoni jo kertoi.

Olen joskus lukenut jostain, että uuteen maahan sopeutumisessa on kolme erilaista vaihetta. On alun euforia, sen jälkeen tuleva masennus, jossa kaikki uuden kotimaan erilaisuudet ottaa päähän, ja lopussa löytyvä tasapaino, ja uuden kotimaan hyväksyminen hyvine ja huonoine puolineen. Kaikki vaiheet pitää käydä läpi, jotta uuteen paikkaan voi sopeutua normaalisti, hypetysvaihe siis kuuluu asiaan uudessa maassa.

Täysin samaa mieltä. Yleensä ne on vielä henkilöitä jotka TOIVOISIVAT olevansa yybersosiaalisia MUTTA eivät ole. Vai mitä Topah ;).

Mun mielestä on hemmetin hienoa nähdä suomalaisia samanhenkisiä ihmisiä ulkomailla ja sen takia tämänkin threadin aloitin. On mukavaa jutella siitä kuinka paska maa Suomi esim. ilmaston takia on. Se on vaan semmoista small talkkia mikä pönkittää meidän ulkomailla olevien itsetuntoa :hyvä: Ei tätä niin vakavasti kannata ottaa. Tiedän että monille Suomi on se paras paikka asua (vaikka eivät ole koskaan edes muuta kokeilleet :wtf:). Se on ihan ookoo. Omasta mielestäni Suomi ei ole missään nimessä paras maa asua. Ja yleistykset siitä että "I call you later" -letkautukset eivät toteutuisi ovat kaukaa haettuja. Jos itse olet mielenkiintoinen ihminen ja tulet hyvin ihmisten kanssa juttuun, niin varmasti ihmiset ottavat sinuun yhteyttä. Tottakai kusipäitä on joka maassa, mutta onhan se ihan hauska käydä kattomassa millaisia kusipäitä sitä on muissa maailmankolkissa... :D Ainakun olen esim. jenkkeihin uudestaan matkustanut, niin on ilmainen yöpymispaikka löytynyt ja kaverit lähtee kiireiltäänkin esim. New Yorkissa bisselle tms. Se on itestä kiinni mun mielestä. Jos on jo ennakkoasenne perseestä ja on muutenkin vitun apaattinen nössö, niin eihän semmoseen kukaan ota yhteyttä tai tarjoa yösijaa tms. :)

sama. Naene !! yleissivistysta !!! kyparapainen ukko. googleta ny juice kuva, se tosiaankin nayttaa semmoselta. Olit sen kanssa samassa hississa ja et pyytanyt nimmaria.
Meille Tamperelaisille juice on legenda.
:offtopic:

Tuota se legenda on jo kuollut ja kuopattu joten tuskin siellä hississä lauloi viime viikolla:hyper:

:offtopic:

Jos on jo ennakkoasenne perseestä ja on muutenkin vitun apaattinen nössö, niin eihän semmoseen kukaan ota yhteyttä tai tarjoa yösijaa tms. :)

Hmm... En puhunut itsestäni tai kenestäkään muustakaan yksilönä, vaan yleisesti eri maiden tavoista ja kulttuureista. Vrt. esim. "how are you", johon ei kuulu vastata samalla tavalla kuin Suomessa kysyttävään "mitä kuuluu?".

Voisi olla hyvinkin mielenkiintoista kokeilla toista maata. Onhan se ajatuksissa ollut hävyttömän moneen kertaan, mutta tuskin kuitenkaan aivan lopullisesti haluaisin täältä häipyä. Kyllä se muutaman vuoden jälkeen iskisi jo koti-ikävä tännekin. Silti tuollainen vaihto-opiskelijavuosi tai pari työvuotta ulkomailla olisivat varmasti mieltä avartavia ja hyödyllisiä kokemuksia.

Jätetään nämä mieleen hautumaan, toistaiseksi..

Kovasti tuntuu että yrität vaan täällä todistella että olet maailmalla kaikkien kaveri ja kaikki tykkää susta...Ja ole vaan ihan rauhassa ymmärtämättä sitä mun pointtia! Lahjakkaasti kirjoitit samat hehkutukset uudestaan pikkusen eri muodossa kuin aikaisemmassa viestissä :hyvä:.

p.s. Ja jee, on mullakin ulkomaisia kavereita ja yösija tarvittaessa...voitinko banaanin?:haart:

p.s. Ja jee, on mullakin ulkomaisia kavereita ja yösija tarvittaessa...voitinko banaanin?:haart:

Kerro lisää näistä kavereistasi? Ois ihan mukava kuulla. Ei tässä mikään omakehukilpailu ole. Sehän on ihan normaalia, että kavereita on vaikka missä. Mun mielestä on mukava keskustella siitä kuinka hienoa elämä ulkomailla voi olla. Millaisia ne sun kaverit ulkomailla on kingi? Mitä ne tekee, missä tapasit jne? Mä olen onnellinen sun puolesta, että saat tavata paikallisia taas ulkomaille matkustaessasi. Se on yks parhaista asioista mitä ulkomaille mentäessä voi tehdä. Onnittelut sulle Kingi. Ja tottakai saat banaanin, ole hyvä :D

Täällä on nyt muutama täysin pelle ja tahallaan ärsyttävät ja kateellisina(?) aukovat päätään mmm. Topahille. Mitäs jos keskittyisitte lukemaan tuon avauspostauksen ja katsoisitte hiljaa peiliin että oliko se Topah vai joku muu kuka aloitti vittuilun tässä thredissa?

Tässä vielä referointi aloituksesta:

Suomi on masentava paikka... Kas tässäpä hyvä threadin aloituskommentti ja varmasti lokaa tulee niskaan koska suurin osa tämän lukijoista asuu Suomessa. Joka tapauksessa en tullut rehentelemään sillä, että asun ulkomailla. Haluaisin vaan rohkaista ihmisiä kertomalla omia kokemuksia muualla kuin Suomessa olemisesta. Haluaisin myös kuulla muiden mielipiteitä miltä oikeasti tuntuu. Onko Suomi se paras paikka asumiselle, vai onko vaan pakko olla Suomessa koska sinne synnyit?
---
clip
---
edit: niin ja sen verran vielä haluaisin sanoa, että ei se elämä sen kummallisempaa missään muuallakaan näin periaatteessa ole. Itseään ai pääse karkuun vaikka muuttaisi minne. Monet asiat ovat vaan Suomea vastaan.

Voi hyvänen aika sentään, enhän minäkään tule avautumaan muiden threadiin että: "Hei haloo, vittuuko niillä lihaksilla tekee, pakkoko niillä on rehennellä ja jopa postata kuvia itsestään foorumille. Käy hiljaa salilla vaan yksinäs ja hajoo sinne..." En kysele myöskään että miksi ihmeessä tahdot palomieheksi? Miksi ihmeessä avasit "neuvostoliitto" TAAS kerran yhden jääkiekkoaiheisen threadin?

Keskustelu on nyt ajautunut hieman raiteiltaan ja muutama tyyppi keskittyy Thaimaan mollaamiseen ja muutama Topahin. Antaa toisen kertoa kokemuksiaan ja tuntemuksiaan täällä, eipä siellä ulkomailla oikein paikkoja ole joissa moista voisi "puhua". Vai mitä? Itse ainakin mielenkiinnolla luen hieman erilaisesta elämästä kokemuksia.

Kertokaahan Irlannissa asuneet lisä kokemuksianne, meikä haluu ahmia kaiken tiedon

ggis3.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom