Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Mua on kyllä enemmän kuin kymmenen kertaa huvittanu tällä palstalla eräiden käsitykset, jonka mukaan perhe-elämää lähiössä elävät ihmiset ovat kuin 'blind followers', ihmisiä jotka elävät kuin kaikki muutkin ilman omaa tahtoa. Mutta annas olla kun kyseessä on hörhö joka omistaa elämänsä tasan yhdelle asialla tai tässä tapauksessa on joku maailmanmatkaaja niin sithän kyseessä onkin vapauden ja vapaan tahdon riemuvoitto, oikea maailmankansalainen. Hän on mies joka tekee elämässään aina niin kuin haluaa, päinvastoin kuin perhevankilassa elävä perus suomijuntti, joka vain seuraa muita.

Asetelman huvittavuutta vielä lisää se, että oman elämäntyylinsä julistajat ovat mielestä AINA niitä jotka olevinaan elävät tätä ns. vapaata elämää. Oman elämäntyylin parhautta pitää julistaa ja hakea hyväksyntää sille. Kumma kyllä en muista kertaakaan että täällä olisi kukaan sen kummemmin ylistänyt perhe-elämän ihanuutta. Sodanjälkeinen standardi...heh heh.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua on kyllä enemmän kuin kymmenen kertaa huvittanu tällä palstalla eräiden käsitykset, jonka mukaan perhe-elämää lähiössä elävät ihmiset ovat kuin 'blind followers', ihmisiä jotka elävät kuin kaikki muutkin ilman omaa tahtoa. Mutta annas olla kun kyseessä on hörhö joka omistaa elämänsä tasan yhdelle asialla tai tässä tapauksessa on joku maailmanmatkaaja niin sithän kyseessä onkin vapauden ja vapaan tahdon riemuvoitto, oikea maailmankansalainen. Hän on mies joka tekee elämässään aina niin kuin haluaa, päinvastoin kuin perhevankilassa elävä perus suomijuntti, joka vain seuraa muita.

Asetelman huvittavuutta vielä lisää se, että oman elämäntyylinsä julistajat ovat mielestä AINA niitä jotka olevinaan elävät tätä ns. vapaata elämää. Oman elämäntyylin parhautta pitää julistaa ja hakea hyväksyntää sille. Kumma kyllä en muista kertaakaan että täällä olisi kukaan sen kummemmin ylistänyt perhe-elämän ihanuutta. Sodanjälkeinen standardi...heh heh.

Ei nyt kannata ottaa hernettä heti nenään jos täällä kerrotaan elämän parhaimmista hetkistä, jotka nimenomaan liittyvät siihen, kun kaikki se "tavallinen" on jätetty taakse Suomesta poistumisen jälkeen. Mulle se poislähtö Suomesta on ollut kuin lähes lottovoitto . Olen jo moneen kertaan maininnut, että jokainen saa olla tyytyväinen ihan missä haluaa. Osittain tämän on pakko olla Suomen dissausthreadkin, koska kyse on Suomesta lähtemisestä. Ehkä tämä keskustelu on suuntautumassa pois oravanpyörästä keskusteluun. Tiedä häntä. Ei nyt oteta kuitenkaan liian kuumottavasti näitä kommentteja. Jokainen kokee asiat eri tavoin ja tekee päätöksensä omien kriteereitten pohjalta. En varmasti dissaisi Suomea tippaakaan jos se olisi mulle ihanteellinen maa asua ja viettää aikaa. Miksei niitä negatiivisia asioita saa tässä threadissa tuoda julki? Mutta ehkä Suomen dissaaminen saa jäädä pienemmälle, koska asiat ovat tulleet jo niin moneen kertaa tässäkin threadissa kerrottua.

Maneater en varmasti tarvitse sinun enkä kenenkään muunkaan hyväksyntää päätökselleni, koska tein sen jo ajat sitten aivan yksin. Tuu joskus tänne aurinkoon niin tarjoon bissen ja voidaan jutella lisää ja löytää ehkä ratkaisuja optimaalisen elämänilon saavuttamiseksi :kippis1: ja vielä Viva Las Vegas :dance:

Vaikka itse asuisi paratiisissa, mutta pitäisi joka aamu lähteä klo 6 liikenteeseen, niin varmasti ärsyttäisi yhtä paljon kuin Suomessakin sama.

Ihmiset ovat kyllä kuin robotteja, suurin osa. Todellakin hyvin sanottu maneaterilta: 'blind followers' menevät vain kaavojen mukaan kuten muutkin, tämän sodanjälkeisen standardin tarkkoja vaatimuksia noudattaen. Itse kun tuolla työntelee ostoskärryjä cittarin parkkipaikalla räntäsateessa harmaassa ilmassa tai ajelee autolla kehä1:stä pitkin tuntikausia päivittäin ruuhkissa ja katsoo niitä naama norsunvitulla murjottavia robotteja viereisissä autoissaan (uusia volvoja 65%) niin pistää miettimään että onko tässä tosiaan jotain vikaa. Nyt kuitenkin tänäkin aamuna, kuten eilenkin, hymyillen tein kaiken tuon kun tiedän ettei tuota tarvitse enää kauaa jaksaa. Sitten kun erehdyt hymyilemään jossain julkisella paikalla niin heti aletaan katsomaan kuin halpaa makkaraa, edelleen naama norsunvitulla. No, tämä on nyt lähinnä pk-seudulta olevaa kuvausta. P-Karjalassa ihmiset ovat iloisempia ja siitä taas 300km pohjoiseen, talvikin on valkea ja kaunis.

PK-seudulla ihmiset tuntuvat olevan helvetin vittuuntuneita ja kaavoihin kangistuneita ja itse toitottavat sitten että landella ihmiset ovat sitä. Helvetti jossain Kiteelläkin tapahtuu suurempia muutoksia kuin Helsingissä, vaikka päällisin puolin näyttää että kaikki pysyy samana. Voihan sitä tosiaan aivopestä ihmisiä ja kaivaa kadut joka saatanan kesä auki keskustassa, jotta näyttää että muutosta tehdään ja on aivan törkeen kova parannus elämänlaatuun kun Aleksanterinkadun alle saatiin lämmitys.

Nyt sitten liksoja nostettiin huikeilla prosenteilla ja samalla ilmoitettiin että ruoka tulee kallistumaan tuplaprosentilla ensi vuonna. Saadaan taas luotua mielikuva rikkaasta ja ihanasta Suomesta jossa liksat vain nousevat! Käytännössä kuitenkin esim. asuntomarkkinat ajavat siihen että ihmiset köyhtyvät köyhtymistään. Sekä henkisesti että rahallisesti.

Vaikka itse asuisi paratiisissa, mutta pitäisi joka aamu lähteä klo 6 liikenteeseen, niin varmasti ärsyttäisi yhtä paljon kuin Suomessakin sama.

no ei ärsyttää kun saa huristaa mopolla 25 asteisessa raikkaassa tropiikin aamussa sukelluskeskukselle laittamaan kamoja kasaan aamulla n 5-6 välissä... edessa taas päivän urakka- 4 sukellusta similaneilla....

eika ärsyttää nytkin kun vaikkapa loskakelissa painaa töihin koska täkin työ on ihan mieluinen, omalla tontilla rakennusurakka edessa ja rakas perhe lähellä.

Ihmiset ovat kyllä kuin robotteja, suurin osa. Todellakin hyvin sanottu maneaterilta: 'blind followers' menevät vain kaavojen mukaan kuten muutkin,

Se mitä sinä nimität kaavojen mukaan menemiseksi on Matti Nykäsen sanoja lainaten laiffii. Elämä on laiffii, jotkut sopeutuvat, toiset eivät. Onneksi meillä ihmisillä on vapaus etsiä sitä omaa onnea. Vaikka sitten muuttamalla muualle.

Maneater totesi myös
maneater sanoi:
Asetelman huvittavuutta vielä lisää se, että oman elämäntyylinsä julistajat ovat mielestä AINA niitä jotka olevinaan elävät tätä ns. vapaata elämää

Ja Huppehan postauksellaan aika pitkälle todistaa tämän. Muut ovat roboja, joilla ei ole omaa tahtoa, eivätkö edes itse tajua, miten helvetin vittumaista elämä Suomessa on. Cittarinkin parkkiksella on räntää kesät talvet. Elämän Suomessa ON PAKKO olla vittumaista, se vaan on fakta. Ne jotka eivät tätä tajua ovat aivopestyjä roboja, pakko olla.

Huppe sanoi:
Sitten kun erehdyt hymyilemään jossain julkisella paikalla niin heti aletaan katsomaan kuin halpaa makkaraa, edelleen naama norsunvitulla. No, tämä on nyt lähinnä pk-seudulta olevaa kuvausta.

Jos ihan oikeasti koet elämäsi Suomessa tuollaisena joka päivä, niin on tosiaan hyvä, että olet päättänyt lähteä, koska onhan toi todella kypsän kuuloista. Onneksi tuollaista on vain Suomessa.

Huppe sanoi:
PK-seudulla ihmiset tuntuvat olevan helvetin vittuuntuneita.
Huppe pk-seudulla tuntuu olevan helvetin vittuuntunut. :)

Minkälaisia töitä te, jotka ootte päässy suomesta muuttamaan (pysyvästi?), teette siellä paikanpäällä? Tai kun mietin vaan, että ellei oo voittanu lotossa ni kai siellä on pakko töitäki tehä (jotain pahaa sielläki :P ), että voi elää. Entä ootteko korkeesti koulutettuja suurin osa vai jotain muuta?

Ois siistii itekki joskus karistaa suomen pölyt jaloistaan ja lähtee niiq on the road

Minkälaisia töitä te, jotka ootte päässy suomesta muuttamaan (pysyvästi?), teette siellä paikanpäällä? Tai kun mietin vaan, että ellei oo voittanu lotossa ni kai siellä on pakko töitäki tehä (jotain pahaa sielläki :P ), että voi elää. Entä ootteko korkeesti koulutettuja suurin osa vai jotain muuta?

Ois siistii itekki joskus karistaa suomen pölyt jaloistaan ja lähtee niiq on the road

Ihan normaalia ATK duunia itellä tulee tehtyä tääl irlannissa. Ja lukionpohjilta töitä hain...

FakeEdit: huppe tarjoatko itsenäissyyspäivän bisset bangkokissa ;)

Ihan normaalia ATK duunia itellä tulee tehtyä tääl irlannissa. Ja lukionpohjilta töitä hain...

FakeEdit: huppe tarjoatko itsenäissyyspäivän bisset bangkokissa ;)
Itellä ei oo oikeen vielä selvillä mitä alan tekemään, tässä on nyt kuitenkin kaikenlaista mietintämyssyssä mutta asuntosijoittamista ainakin jatketaan ;)

Pakkislaiset ja samanhenkiset on kyllä tervetulleita tulla morjestamaan, en mä niin kusipää ole kuin mitä foorumin kirjotukset antaa välillä ilmi. ;) Ei muuta kuin privaa kehiin niin pistän numeroo tulemaan, voidaan käydä sitten vaikka bissellä, pirtelöllä, salilla tai akvaariossa, ihan mieltymysten mukaan. Ilotalot saatte kiertää yksinänne, voin kyllä neuvoa mestat paikat halutessanne (joku muu tietäs kyl varmasti paremmat kadut) :wtf:

Maneater totesi myös

Ja Huppehan postauksellaan aika pitkälle todistaa tämän. Muut ovat roboja, joilla ei ole omaa tahtoa, eivätkö edes itse tajua, miten helvetin vittumaista elämä Suomessa on. Cittarinkin parkkiksella on räntää kesät talvet. Elämän Suomessa ON PAKKO olla vittumaista, se vaan on fakta. Ne jotka eivät tätä tajua ovat aivopestyjä roboja, pakko olla.

Jos ihan oikeasti koet elämäsi Suomessa tuollaisena joka päivä, niin on tosiaan hyvä, että olet päättänyt lähteä, koska onhan toi todella kypsän kuuloista. Onneksi tuollaista on vain Suomessa.

Siis miksi osa porukkaa kommentoi aivan selkeästi muutamien postien perusteella tai muuten huonosti lukeneena näitä asioita. Eikö se ole monesti sanottu jo että jos on tyytyväinen siihen rivariin blaablaa niin hyvä niin. Se mistä on sanottu että jos siinä rivarissa asuu ja kokoajan valittaa ja on tyytymätön ja kiroaa ilmastoa ja ihmisiä ja edelleen valittaa niin olisi syytä tehdä jotain.

Ei siinä ole vikaa että asuu suomessa tyytyväisenä mutta jos valittaa suomen veroja ja ilmastoa ja kaikkea muuta mukaanlukien naapurin uudemman auton/eukon niin silloin on tehtävä se päätös muutosta ulkomaille tai elämänsä muuttamisesta muilla keinoilla (itse suosittelisin asennemuutosta). Voi sitten palata takaisin jos huomaa että plussat voittaa sittenkin täällä.

Toisille se ilmasto on pieni miinus ja toisille täysin sietämätön asia. Antaa toisten elää elämäänsä kuten heille sopii mutta valittajia ei aina ymmärrä. Jos se kaupungin oravanpyörä vituttaa niin muuta ivaloon verkkoja kutomaan. Se on mahdollista kyllä ja niinkin pärjää jos ei ole pakko sitä uutta lcd-tv:tä vahdata.

Onko joku asunut Kanadassa tai tunteeko joku siellä asuvan/asuneen? Millaista siellä on meininki? Kovasti kiinnostaisi vähintään matkustaa sinne joskus ja tämänhetkisten tietojeni perusteella olisi varmaan mieletön paikka asua. Itse en välitä lämpimistä maista yhtään, kyllä se talvi on pakko olla.

Ja mielellään luontokin saisi olla jotain muuta kuin yksi puisto keskellä kaupunkia. Eli ei mikään metropoli kiinnosta. Toinen suuri kysymys on, pärjääkö siellä pelkällä englannilla vai onko ne sielläkin jo oppineet, että jos puhutaan ranskaa, niin sitten puhutaan ranskaa vaikka mikä olisi.

Ainakin ite lukisin mieluummin oikeita kokemuksia ulkomailla elämisestä kuin väittelyä siitä onko suomi paska maa vai ei. Jos joku perheellinen omaa kokemuksia muustakin ulkomailla elämisestä kuin palmujen alle kuseskelusta niin kirjoittakaa.

Se on Topah hieno juttu jos sulla homma skulaa tai Hupella vastaavasti. Elämä on valintoja ja jokainen järkevä ihminen tekee valinnat niin että on onnellinen. Joillakin se onnellisuus on hieno talo, auringonpaiste ja palmut pihalla. Toisilla taas joku muu, mitä sitä dissaamaan. Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt omistamisen autuutta, mitä järkeä on raataa perse ruvella ilman harrastuksia ja vapaa-aikaa jonkun materian eteen? Minulle onnellisuus on tekemistä, lasten kanssa olemista, monet harrastukset ja perheen kanssa reissaaminen. Omasta näkökannastani sellainen henkilö jonka onnellisuus on kiinni säätilasta tai talon hienoudesta, on sievästi sanottuna, noh yksinkertainen. Mutta kukin tyylillään ja mikä minä olen toisten elämäntyyliä arvioimaan.

Kanadasta kuulis tosiaan lisää, olis laskumestat hyvät, kiipeilyä ja maastopyöräilyä löytys jne....

... Osittain tämän on pakko olla Suomen dissausthreadkin, koska kyse on Suomesta lähtemisestä...

No tota mä yritinkin aiemmassa postissani sanoa, että kaikki, jotka haluavat ulkomaille eivät halua dissata Suomea. Musta ne on kaksi erillistä asiaa. Toisaalta sä alotit tän threadin, eli kai sulla on sit määräysvalta ;). Mut sit nimi olis pitänyt valita niin, että se dissaus tulis esiin. No joo, enemmän offtopiccia täällä on olleet ehkä ne vastareaktiot: "kyllä suomi on hyvä paikka".

Miksei niitä negatiivisia asioita saa tässä threadissa tuoda julki? Mutta ehkä Suomen dissaaminen saa jäädä pienemmälle, koska asiat ovat tulleet jo niin moneen kertaa tässäkin threadissa kerrottua.

Saa tuoda julki. Keskustelun painopiste olis kiva pitää siinä mistä toi otsikko kertoo. Eli lisää mielenkiintoisia juttuja muilta mailta. Ne voi joskus olla muuten ihan pieniä juttujakin, joita ei ehkä muun maan tapoihin tottuneena edes kunnolla huomaa. Musta on esimerkiksi matkustellessa aivan järjettömän mielenkiintoista tutkia paikallisen supermarketin tai torin tarjontaa. Siitä saa hyvin kuvaa siitä mitä ihmiset esimerkiksi syö.

e: Jambopa ehtikin nopeemmin muotoilla ajatuksensa. Samoilla linjoilla.

[nelo];1690517 sanoi:
Toinen suuri kysymys on, pärjääkö siellä pelkällä englannilla vai onko ne sielläkin jo oppineet, että jos puhutaan ranskaa, niin sitten puhutaan ranskaa vaikka mikä olisi.
No ei kyllä häävit kokemukset, mutta ainakaan ne muutama harva kanukki mitä oon tavannu ei edes ite oo puhunu ranskaa. Tai korkeintaan samalla tyylillä kuin suurin osa suomalaisista osaa ruotsia.

En tiedä sitten onko esim. Quebec lähialueineen niin ranskalaisvoittoinen ettei enklannilla kunnolla pärjäisi.

Musta on esimerkiksi matkustellessa aivan järjettömän mielenkiintoista tutkia paikallisen supermarketin tai torin tarjontaa. Siitä saa hyvin kuvaa siitä mitä ihmiset esimerkiksi syö.
Hei, musta toi on kans helkkarin mukavaa ajanvietettä. Itse olen tutkiskellut tietenkin Thaimaan:
http://www.bigc.co.th/th/brochure.asp?bpid=123
http://www.tescolotus.net/tab/tab_hweek_index.asp
kanafile euron kilo, naudan paistijauheliha 3e/kilo, donitsit 0.04e/kpl :kuola:
- käytännössähän mikään normaali sapuska/raaka-aine ei maksa yli euroa per kilo, kalat, lihat, kanat, hedelmät, mitä sitä muuta tartteekaan ;)

...sekä esim. Saksan markettien hintoja:
http://www.cittimarkt.de/html/werbung-west.html#
http://www.border-shop.dk/BorderShopFront/Front_DK?FrameLink=/FrontPages/_Front_Style_9

Myös kaupungilla ja etenkin toreilla liikkuessa emännällä menee usein hermot kun tahdon vain kierrellä ja katsella mitä missäkin myydään, vailla mitään intoa edes ostaa mitään :jahas:

Eräs kanadalainen heppu kertoili mun kysellessä seuraavaa:
- Kanadassa on hänen näkemyksensä mukaan (oli vissiin vuoden vaihtarina Oulussa) suunnilleen Pohjoismaiden ja jenkkilän väliltä yhteiskuntamalli/systeemi, mutta se on muuttumassa hyvää vauhtia enempi jenkkiläiseen meininkiin.
- Kielitilanne on justiin sama, kuin täällä ruotsin ja suomen kohdalla, eli ranskan kielisten ja enkun kielisten on molempien opiskeltava vuosia koulussa sitä toista virallista kieltä.

Jos jonnekin pitäisi Suomesta lähteä lopullisesti tai ainakin vuosiksi, niin Kanada olisi Ruotsin ja Norjan kanssa parhaita vaihtoehtoja.

On hyvä, että jotkut ovat tuoneet sitäkin esille, että oikeasti nauttivat talvesta. Siis talvesta, ei Helsingin ja Turun (etelä- ja länsirannikon) "talvesta" (= loskaa, räntää, likaisen harmaanruskeeta "lunta" kadut pullollaan) ja joita ei muutenkaan lämmin säätila pysyväisesti houkuta. Minä olen samanlainen.

Mua ahistaa jo Suomen kesän lämpö, kaikki yli +20 on liikaa, niin miten sitten jossain Australiassa, Thaimaassa, Afrikassa, Kaliforniassa tms. paljon lämpimämmässä paikassa? Jep, ilmastointi on keksitty, mutta silti. Kylmää mä pääsen hyvin helposti riittävän syömisen, sopivanlaisen asunnon ja fiksun pukeutumisen avulla karkuun, mutta liikaa kuumuutta (korostan vielä, että Suomenkin kesä on mulle ihan oikeasti liian pitkä ja kuuma) on paljon vaikeampi paeta, löytää siihen helpotusta. Tämän takia mainitsemani kolme maata (no ok, joihinkin jenkkilän pohjoisiin osavaltioihin voisin myös lähteä, niihin, missä on edistyneempää meininkiä, ei mitään bible belt idiotismia kovin paljoa) olisivat mulle parhaita vaihtoehtoja, koska ovat ilmaston puolesta mahd. lähellä Suomea.

Joten pliis, älkää kukaan viitsikö yleistää, että aina ja iänkaikkisesti jokaisen kohdalla lämpimämpi ilmasto, kuin Suomessa = parempi. Ei se jokaisen kohdalla niin mene.

Komppaan kumminkin niitä, jotka sanoivat, että ainainen marina ja kitinä Suomen oloista, mutta täydellinen mitääntekemättömyys asian muuttamisen suhteen, se on sitä suurinta typeryyttä. Jos ei todellakaan viihdy, niin eikun menoksi vaan. On täältä ennenkin pois muutettu ja saatu muualla hyvä elämä aikaiseksi, ei siinä mitään uutta eikä ihmeellistä ole.

Siis miksi osa porukkaa kommentoi aivan selkeästi muutamien postien perusteella tai muuten huonosti lukeneena näitä asioita.

Nyt kyllä lainasit tekstiäni niin jännästi irti kontekstista, että en oikein ymmärrä, mitä haluat sanoa. Tiedoksi kuitenkin, että ainakin tämä osa porukkaa on aivan seurannut tätä threadia ihan ensimmäisestä viestistä alkaen ja kommentoinutkin jo aikaisemminkin.

Koko viesti.

Aivan samoilla linjoilla! Tosiaan jenkkien pohjoisimmat osavaltiot eivät varmaan hirveästi eroa Kanadasta, mutta omissa mielikuvissa Kanada vaikuttaa fiksummalta paikalta ja siellä sitä koskematonta luontoakin luulisi riittävän aika pitkäksi aikaa. Mitenköhän siellä mahtaa ulkomaalaisten työllistymisen suhteen olla jos nyt ei sattuisi niin hyvä tuuri, että Suomesta hankittu duuni edellyttäisi muuttoa Kanadaan?

Eipä tässä mitään erikoisempaa hinkua ole lähteä tältä istumalta, mutta jotenkin se Kanada kiehtoo. Muita vastaavia on Skotlanti ja ehkä myös Irlanti.

Itekkään en liian kuumassa tykkää asua, mutta en taas talvesta tykkää. Pimeys ja sade ei ole mua liiemmin ikinä haitannu, siksi irlanti tuli valittua. Välillä on kiva muutamat viikot vietellä tosi kuumassa, mutta en välttämättä sitä koko vuotta jaksais.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom