- Ikä
- 46
Topah viettää suht paljon aikaa tässä ketjussa perustelemassa valintojaan norsunvittunaamoille vaikka elelee paratiisissa jossa kaikki on kaikkien kavereita. :hyvä:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka monta kertaa olet käynyt New Yorkissa luetellaksesi omakohtaisia kokemuksia New Yorkista?
Itse olen New Yorkissa käynyt ehkä 4-5 kertaa ja se on todellakin ehkä hienoin kaupunki maailmassa. Ehkä siellä joskus tulen asumaankin. Mutta pitäähän herran tähden olla laajempia omakohtaisia kokemuksia kaupungeista ennenkuin tullaan jeesustelemaan mikä on maailman siisteintä ja paskinta maailmassa. Googlettakaa vaan ihan rauhassa kuvianne ja äänestäkää niiden kuvien perusteella mikä on siistein ja mikä haisee eniten paskalle. Hoh hoijaa jälleen kerran...
Topah viettää suht paljon aikaa tässä ketjussa perustelemassa valintojaan norsunvittunaamoille vaikka elelee paratiisissa jossa kaikki on kaikkien kavereita. :hyvä:
Hieno tavoite . Muista, että ruisleivästä saat kuituja ja pysyy kroppa kunnossa ja suolistosyöpäkin ehkä askeleen kauempana.Ehkä tämä on jonkinlaista terapiaa lisäinhon saavuttamiseksi Suomea ja suomalaisia kohtaan :D. Söin esim. ruisleipää aivan kyllästymiseen asti ennen kuin lähdin maailmalle.
Eipäs nyt herkistellä. Tuossahan alvariinsa viittaat miten halveksut elämää, jota suurin osa tällä palstalla viettää. Sitten kun kysytään, että oletko yksinäinen, niin katsot tulleesi loukatuksi. Osui ja upposi ja siitä se hehkutus onkin peräisin.
Paljon jäi pätäkkää näppiin teidän kämpästä?Toisaalta ymmärtää tuon "korokkeelle nousemisen" silläkin että Topah itse on nyt huomannut kuinka mahtavaa elämää saa viettää ja tahtoo kertoa siitä sitten muille innoissaan. Itse huomaan tuossa enemmänkin innostuneisuutta kuin Suomen varsinaista dissausta, ehkä tarkoitus on vain herättää ihmiset apaattisuudestaan näkemään metsän puilta, maailmaa on muuallakin kuin siinä margariinitehtaan liukuhihnalla ja kehä1:sen ruuhkissa! Kaikki eivät tuota näe ja osa ei edes tahdo nähdä muuta elämää. Silti perussuomalainen valittaa sitten yksinään hiljaisuudessa että kylläpä vituttaa, juonpa kossua ja tapan itseni, toiset (=harvat) sitten uskaltavat tehdä radikaaleja ratkaisuja ja nostaa yksinkertaisesti kytkintä nähdäkseen onko se ruoho vihreämpää aidan toisella puolella (no sitä se todellakin on mutta entäs muuta ;) )
Mitä sitten jos tahtoo valinnoistaan kertoakin? Keneltäkään se ei ole pois ja mikä sen parempi paikka kertoa tuntemuksistaan kuin joku foorumi jolla paljon (samanhenkisiä [ainakin tietyiltä osin]) lukijoita.
Itselläkin on "paha tapa" ottaa täysillä irti kaikki jostain asiasta ja tulee kyllä vähän turhan paljon toitotettua tästäkin lähdöstä. Lupaan rajoittaa jatkossa. ;)
Sarkasmi onkin vaikeasti ymmärrettävä taiteenlaji ;)"Suomi on kehitysmaa". Jep jep, sanoi tuon sitten missä merkityksessä tahansa, on lause aika absurdi.
Mihinkäs sitä juuristaan pääsisi, koitetaan olla rakentavampie: Huppe olikin tässä välissä kommentoinut innostuvansa hehkuttamaan. Se on juuri oikein, totta helvetissä pitää hehkuttaa, kun on innoissaan jostain. Mutta kun se hehkuttaminen dissauksen kautta/dissauksen kera on juuri sitä suomalaisuutta, jota olet pakenemassa
On järjen köyhyyttä jos joku oikeasti kuvittelee että luulen Suomen olevan joku kehitysmaa. Hyvä paikka varmasti monelle ja kun ensimmäistä postaustani luette niin ei muuta vikaa kuin: Ilmasto, hinnasto ja ihmiset sekä verotus.
Katsokaa peiliin ja ajatelkaa järkevästi!
Mutta koska te jo asutte unelmienne asuinlähiössä, niin laittakaa ihmeessä niitä kuvia tänne kaiken kansan ihmeteltäväksi. Mä en tiedä yhtään paikkaa Suomesta jossa saisin samalla rahalla yhtä paljon viihtyvyyttä kuin täällä. Katsokaa nyt vielä kerran sieltä ikkunasta ulos ja miettikää onko se paikka se unelmien asuinympäristö. Jos niin on niin se on ihan okei. Threadin tarkoituksena on pistää hieman miettimään asioita.
Sen voin kuitenkin sanoa, että Suomi sai minut voimaan erittäin pahoin sekä henkisesti että fyysisesti. Ei ole kivaa kun ulkona sataa ja on harmaata sen 9kk vuodesta. Tykkään ulkoilla lämpimässä ilmassa. Minulla on ainoastaan henkilökohtaisia kokemuksia elämisestä Suomessa ja ulkomailla. Suomi 0 - Ulkomaat 6
Sarkasmi onkin vaikeasti ymmärrettävä taiteenlaji ;)
(Huom! Huppe&co. huomatkaa, että tämä teksti ei sitten kokonaisuudessan todellakaan ole kohdistettu teihin Thaimaan asukkeihin, vaan olen tehnyt huomioni kaikista ketjun kommenteista)
Ulkomaille muuttamisessa ja siellä asumisessa ei ole mitään pahaa, päin vastoin olisi hienoa, jos jokaisella olisi mahdollisuus halutessaan kokeilla sitä
Silloin aikoinaan kun oli juttusilla ulkosuomalaisten kanssa kaikki lähinnä kaipasivat Suomesta jotain. Toki olot Sveitsissä olivat syystä tai toisesta sellaiset, että sillä hetkellä elettiin mieluummin siellä, mutta ei kellään ollut tarvetta pönkittää omaa ratkaisuaan dissaamalla Suomea.
Tuo mitä sinä pidät viihtyvyytenä, ei ole sitä ainakaan minulle. Hieno paikka ei siinä mitään, mutta itse en tuolla viihtyisi kovin kauaa. Toki olisi hienoa lomailla tuolla jonkin aikaa ja käydä vaikka sukeltamassa jne.
IMO typerää vertailla kuvien perusteella asuinpaikkojen paremmuutta. Voin räpsäistä sulle tänne kuvia omasta asuinympäristöstä, löytyy salettiin todella hienoja kuvia täältäkin, mutta niissä saattaisi olla hieman eri juttuja kuin sun kuvissa. Voisin nakata muutaman vaikka omasta mieluisasta kalapaikasta tuossa lähistöllä, ja toisen kun olen siellä kalalla kavereiden kanssa loppusyksystä räntäsateessa. Voi olla että sinä et mun kuvaa arvostaisi, mutta kukin tykkää mistä tykkää. Noista sun viesteistä vaan tulee sellanen olo että sun mielestä täällä Suomessa ei vaan kenelläkään voi olla kivaa. Siksi varmaan jotkut vähän sulle tuntuu suutahtavankin...:D
Taas kerran, kukin tyylillään. Just tuossa käytiin kaupassa, hirvee syysmyrsky täällä, keltaiset lehdet lentää ja vettä tulee vaakasuorassa. Muija vaan väänsi voluumit reteoista pois ja sanoi, pistetäänpä rokki pois ja kuunnellaan ku ropisee.:D
On helvetin siistiä kun tulee syksy, ekat metsäreissut on jo tehty, pikkuisen on sorsaa ja riekkoa pakkasessa jo, kesän jäljiltä on vielä vähän itse pyydettyä taimenta ja harjusta myös jäljellä. Helvetti, nyt kun myrskyää niin taidanpa napsauttaa saunan päälle ja mennä ottamaan löylyä ja kuunnella kun tuuli vonkuu ulkona.
Syksyn jälkeen on mahtavaa kun tulee talvi ja metri lunta, hiihtämään ja laskettelemaan siis! Pimeää on mutta meikäläinen tykkää siitä. Pakkanen paukkaa niin saatanasti tammi-helmikuussa mutta ei haittaa, mukava vaan käydä ulkona touhuamassa ja naureskella turisteille jotka pitää hengityssuojia kun pelkäävät että keuhkot jäätyy!:D Talven aikana tulee myös hiihdettyä paljon, keväällä ei mukavampaa olekaan kun heittää makkarat ja kaakaot reppuun ja lähteä hiihtelemään muijan kanssa. Nooh, sitten tulee loskakelit, ei sekään niin paha täällä pohjoisessa ole. Kesä tulee taas ja pääsee kalalle!
Muuta tottahan se on, että jos ei viihdy niin ei muuta kuin maailmalle. Siitä on kyllä pakko myöntää rispektiä Topahille ja muille jotka uskaltaa lähteä menemään, koska moni jättää lähtemättä kun ei uskallusta riitä. Mulla ei onneksi ole tarvetta lähteä mihinkään.
Joo tässä Bangkokin "paskapilven" alla asustellaan... hohhoijaa :lol2: