Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Topah viettää suht paljon aikaa tässä ketjussa perustelemassa valintojaan norsunvittunaamoille vaikka elelee paratiisissa jossa kaikki on kaikkien kavereita. :hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka monta kertaa olet käynyt New Yorkissa luetellaksesi omakohtaisia kokemuksia New Yorkista?

Itse olen New Yorkissa käynyt ehkä 4-5 kertaa ja se on todellakin ehkä hienoin kaupunki maailmassa. Ehkä siellä joskus tulen asumaankin. Mutta pitäähän herran tähden olla laajempia omakohtaisia kokemuksia kaupungeista ennenkuin tullaan jeesustelemaan mikä on maailman siisteintä ja paskinta maailmassa. Googlettakaa vaan ihan rauhassa kuvianne ja äänestäkää niiden kuvien perusteella mikä on siistein ja mikä haisee eniten paskalle. Hoh hoijaa jälleen kerran...

Mahtavaa vääntöä. New York on ehkä maailmankaikkeuden tylsin kaupunki. En voi suositella kellekkään. Voi tosin johtua siitä että olin siellä exän kanssa. ;) No ok ehkä Intian kaupungit on vielä enemmän perseestä.

Mutta mites päästäisiin ratkaisuvaihtoehtoihin. Miten oravanpyörästä pois ja liikenteeseen?

Topah viettää suht paljon aikaa tässä ketjussa perustelemassa valintojaan norsunvittunaamoille vaikka elelee paratiisissa jossa kaikki on kaikkien kavereita. :hyvä:

Hehheh. Joskus on kiva taistella tuulimyllyjä vastaan. Oikeastaan tavoitteeni oli auttaa ihmisiä. Olen aika monelle jo tarjonnut vilpittömästi apuani ja toivottavasti antanut ajattelemisen aihetta. Ehkä tämä on jonkinlaista terapiaa lisäinhon saavuttamiseksi Suomea ja suomalaisia kohtaan :D. Söin esim. ruisleipää aivan kyllästymiseen asti ennen kuin lähdin maailmalle. Jokainen voi lukea aloitusviestini threadista ja tavoitteeni oli hakea samanhenkisiä ihmisiä, eikä aloittaa tällaista turhaa eipäs/juupas väittelyä. Jokaineen taaplaa tyylillään ja pääasia että viihtyy. Kuvilla halusin oikaista sitä väärää ennakkoluuloa, että Bangkokissa on kaikki kuin jossain alkeellisessa kehitysmaassa. Niin minäkin luulin ennen kuin kaupunkiin syvemmin tutustuin. Pyydän anteeksi jos pilasin jonkun päivän näyttämällä kuvia, tai haukkumalla Suomea. Uskalsin jo aavistaa, että se saa jotkut kiehumaan. Keskustelupalstoilla olisi kuitenkin hyvä pitää keskustelu sillä tasolla ettei se menisi henkilökohtaisuuksiin. Olen puhunut :D

Ehkä tämä on jonkinlaista terapiaa lisäinhon saavuttamiseksi Suomea ja suomalaisia kohtaan :D. Söin esim. ruisleipää aivan kyllästymiseen asti ennen kuin lähdin maailmalle.
Hieno tavoite :). Muista, että ruisleivästä saat kuituja ja pysyy kroppa kunnossa ja suolistosyöpäkin ehkä askeleen kauempana.
Ei vaan, minusta keskustelu on ollut turhia provoja lukuunottamatta ihan asiallista.

Kuitenkin syntyy mielikuva, että olisit epävarma valinnastasi ja ikäänkuin pönkität tekemääsi valintaa lyttäämällä Suomen maanrakoon. Ei tämä nyt ihan niiiiin paska maa kuitenkaan ole. Tämä on kuitenkin vain fiilispohjalta, enkä väitä että näin asia kohdallasi on.

Eipäs nyt herkistellä. Tuossahan alvariinsa viittaat miten halveksut elämää, jota suurin osa tällä palstalla viettää. Sitten kun kysytään, että oletko yksinäinen, niin katsot tulleesi loukatuksi. Osui ja upposi ja siitä se hehkutus onkin peräisin.

No tapasi kysyä olenko yksinäinen on varsin erikoinen. Ehkä olisi pitänyt osata lukea rivien välistä. Mulla on ollut tänään vaan hieman enemmän aikaa keskustella asiasta joka minua niin läheisesti koskettaa. En väitä etteikö tämä olisi suuri päätös minunkin kohdalta ja ettenkö kaipaisi jotain Suomesta. Ja aloitusviestissä se jo kävi ilmi, eli kaipaan samanhenkisiä ihmisiä joiden kanssa voisi keskustella asioista ja siitä Suomi-vihasta mikä meillä orastaa sieluissamme. Se on vaan tätä Suomen ilmaston haukkumista ja asuinympäristöjen heikkoutta mitä tässä nyt Suomessa haukutaan. Se on minun mielestä vaan niin masentavaa, että se piti saada oikein julkisesti esille ja sydämeltä ulos. Tavoitteeni oli myös kertoa se, että en kaipaa Suomeen edes millin vertaa (no ehkä vähän perheen ja ystävien takia). Jotenkin kai tässä hakee jonkinlaista maailmankansalaisen asemaa ja toivoisi että samassa tilanteessa olisi muitakin suomalaisia. Itse asiassa tänään olen kokenut aivan mieletöntä mielihyvää siitä kaikesta mitä olen kokenut ja mitä saan parhaillaan elämässäni kokea. Jokainen päivä täällä tuntuu elämisen arvoiselta, toisin kuin Suomessa elämä oli ikään kuin valumista jonnekin. Sellaista perusmössöä päivästä toiseen. En nyt kerro mitä kaikkea teen elämäni tekemiseksi elämisen arvoiseksi. Eläminen "tavallisessa" oravanpyörässä ei ole minusta elämisen arvoista. No offence. Itse olin Suomessa erittäin masentunut ja olen tehnyt erittäinkin radikaaleja päätöksiä oman onnellisuuteni eteen. Se ei ole pelkästään kuvissa olevaa kiiltokuvamaisemaa. Se on paljon paljon muutakin. Tänään tosin aika paljon koneen ääressä lorvimista... :D

Viestisi vaan ovat niin radikaaleja, että viittaat niissä yleisesti muihin, kuin muillakin olisi sama asetelma kuin sulla. Muut taas pistätät enemmän maata halvalla thaimaan osalta, sen ilmastoa, taloutta jne. Sulla homma keskittyy jatkuvaan painottamiseen, miten Suomessa elämä on masentavaa, arkista, oravanpyörää ja hoilaat miten haluat auttaa meitä onnettomia reppanoita. Asetat vähän niinkuin itseäsi jalustalle ja puhut muiden suilla.

Kyllä täällä ainakin ihan hyvin Topahia ymmärretään, jos on eri mieltä, ni en tajua miks tarvii yrittää polkea ketjun aloittajaa maahan. Topah ei kuitenkaan ole hermostunut vaan jaksaa ystävällisesti vastailla kaikkien kysymyksiin/***luun, hyvä niin.

Mä en oo varma, mitä jäisin Suomesta kaipaamaan (lukuunottamatta perhettä ja ystäviä). En ole varma, kaipaisinko kesäiltaa hyttysineen. Syksyn sateita. Kirpeää -30Ctalvipäivää. Kevään ensimmäistä leskenlehteä... neljä vuodenaikaa on ihan hieno juttu, mutta toiset viihtyy oikeasti paremmin vaan läpi vuoden lämpimässä säässä.

Ja sää on vain se yksi tekijä. Jos on sellainen tunne, että on lähdettävä, ni en keksi ainuttakaan syytä miksi jäädä Suomeen ihan vaan sisulla...

Toisaalta ymmärtää tuon "korokkeelle nousemisen" silläkin että Topah itse on nyt huomannut kuinka mahtavaa elämää saa viettää ja tahtoo kertoa siitä sitten muille innoissaan. Itse huomaan tuossa enemmänkin innostuneisuutta kuin Suomen varsinaista dissausta, ehkä tarkoitus on vain herättää ihmiset apaattisuudestaan näkemään metsän puilta, maailmaa on muuallakin kuin siinä margariinitehtaan liukuhihnalla ja kehä1:sen ruuhkissa! Kaikki eivät tuota näe ja osa ei edes tahdo nähdä muuta elämää. Silti perussuomalainen valittaa sitten yksinään hiljaisuudessa että kylläpä vituttaa, juonpa kossua ja tapan itseni. Toiset (=harvat) sitten uskaltavat tehdä radikaaleja ratkaisuja ja nostaa yksinkertaisesti kytkintä nähdäkseen onko se ruoho vihreämpää aidan toisella puolella (no sitä se todellakin on mutta entäs muuta ;) ) Tätä varten onkin hyvä että meillä on tämä Internet ja keskustelufoorumit joilla voi sitten kertoilla tuntemuksiaan, kannustaa osaa lähtemään mukaan ja toiset varmasti näkevät ja kokevat että eipä tuo tuolla taidan sen arvoista ollakaan, pysynpä Suomessa. Itse kunnioitan loppupeleissä molempien vaihtoehtojen valitsijoita, PÄÄASIA on että saa itse tehdä sen valinnan ja se on lienee koko tämän Threadin perimmäinen tarkoitus. Olenko Topah väärässä?

Itselläkin on "paha tapa" ottaa täysillä irti kaikki jostain asiasta ja tulee kyllä vähän turhan paljon toitotettua tästäkin lähdöstä. Lupaan rajoittaa jatkossa. ;)
Kuitenkin elämän vaikeimpia päätöksiä on ollut myydä koko omaisuus lusikoita ja tuoppeja myöten ja nostaa kytkintä. Onneksi kaikkea saa rahalla lisää jos niitä Iittalan aterimia ja LCD-telkkareita alkaa kaipaamaan ja tahtoo palata Suomeen. Halpoja nämä päätökset eivät ole vaikka asunnon saisi kohdemaasta ilmaiseksi ;)

Toisaalta ymmärtää tuon "korokkeelle nousemisen" silläkin että Topah itse on nyt huomannut kuinka mahtavaa elämää saa viettää ja tahtoo kertoa siitä sitten muille innoissaan. Itse huomaan tuossa enemmänkin innostuneisuutta kuin Suomen varsinaista dissausta, ehkä tarkoitus on vain herättää ihmiset apaattisuudestaan näkemään metsän puilta, maailmaa on muuallakin kuin siinä margariinitehtaan liukuhihnalla ja kehä1:sen ruuhkissa! Kaikki eivät tuota näe ja osa ei edes tahdo nähdä muuta elämää. Silti perussuomalainen valittaa sitten yksinään hiljaisuudessa että kylläpä vituttaa, juonpa kossua ja tapan itseni, toiset (=harvat) sitten uskaltavat tehdä radikaaleja ratkaisuja ja nostaa yksinkertaisesti kytkintä nähdäkseen onko se ruoho vihreämpää aidan toisella puolella (no sitä se todellakin on mutta entäs muuta ;) )
Mitä sitten jos tahtoo valinnoistaan kertoakin? Keneltäkään se ei ole pois ja mikä sen parempi paikka kertoa tuntemuksistaan kuin joku foorumi jolla paljon (samanhenkisiä [ainakin tietyiltä osin]) lukijoita.

Itselläkin on "paha tapa" ottaa täysillä irti kaikki jostain asiasta ja tulee kyllä vähän turhan paljon toitotettua tästäkin lähdöstä. Lupaan rajoittaa jatkossa. ;)
Paljon jäi pätäkkää näppiin teidän kämpästä?

Itse kuusi vuotta ulkomailla asuneena (Sveitsissä, tosin tästä on aikaa, takaisin Suomeen 1986) en voi kuin ihmetellä tämän koko keskustelun sävyä. Ehkä Suomen ilmasto, verotus, ihmiset, ruoka, työolot, asunnot, jne jne sitten ovat tosiaan muuttuneet parin vuosikymmenen aikana niin paljon huonommaksi, että nyt ulkomaille muuttaneilla/muuttavilla on noin paha olo Suomessa kuin joistain viesteistä voi lukea.

Silloin aikoinaan kun oli juttusilla ulkosuomalaisten kanssa kaikki lähinnä kaipasivat Suomesta jotain. Toki olot Sveitsissä olivat syystä tai toisesta sellaiset, että sillä hetkellä elettiin mieluummin siellä, mutta ei kellään ollut tarvetta pönkittää omaa ratkaisuaan dissaamalla Suomea.

"Suomi on kehitysmaa". Jep jep, sanoi tuon sitten missä merkityksessä tahansa, on lause aika absurdi.

Oman kokemukseni mukaan onnelliset expatit tai muuten vaan ulkomaille muuttaneet hehkuttavat uuden ja vanhan kotimaan hyviä puolia. Sellaista Suomen mollausta kuin täällä on esitetty en itse ole suomalaisten suusta kuullut Sveitsissä, Kiinassa enkä Kanadassa.

Kuulostaa pahasti sille, että nämä henkilöt hakevat vahvistusta omalle ratkaisulleen houkuttelemalla Suomessa asuvilta "joo kyl tääl Suomes on niin vitun kylmä ja vittu verottaja vie kaiket rahat ja vittu terveydenhuolto niinq sucks ja kaikki on niinq tosi huonosti ja kyl on tosiaan ollu tosi monta vuotta mieless muuttaa ulkomaille" - lausuntoja.

Ulkomaille muuttamisessa ja siellä asumisessa ei ole mitään pahaa, päin vastoin olisi hienoa, jos jokaisella olisi mahdollisuus halutessaan kokeilla sitä. Sitä en vain ymmärrä, että muuttoa harkitsevilla tai sen tehneillä on päällä joku ihmeen kiukku Suomea kohtaan.

Varsinkaan jos se kiukku perustuu sille, että parin viikon lomamatkalla maassa X oli niin sairaan siistin rento ja letkeä fiilis marraskuiseen Suomeen verrattuna ja kaupasta sai kaljaa 39c/litra. Niin, saahan siellä myös viinaa 24/7. Sen pohjalle on sitten hyvä rakentaa se uusi elämä.

(Huom! Huppe&co. huomatkaa, että tämä teksti ei sitten kokonaisuudessan todellakaan ole kohdistettu teihin Thaimaan asukkeihin, vaan olen tehnyt huomioni kaikista ketjun kommenteista)

e: Huppe olikin tässä välissä kommentoinut innostuvansa hehkuttamaan. Se on juuri oikein, totta helvetissä pitää hehkuttaa, kun on innoissaan jostain. Mutta kun se hehkuttaminen dissauksen kautta/dissauksen kera on juuri sitä suomalaisuutta, jota olet pakenemassa :)

"Suomi on kehitysmaa". Jep jep, sanoi tuon sitten missä merkityksessä tahansa, on lause aika absurdi.
Sarkasmi onkin vaikeasti ymmärrettävä taiteenlaji ;)
e: Huppe olikin tässä välissä kommentoinut innostuvansa hehkuttamaan. Se on juuri oikein, totta helvetissä pitää hehkuttaa, kun on innoissaan jostain. Mutta kun se hehkuttaminen dissauksen kautta/dissauksen kera on juuri sitä suomalaisuutta, jota olet pakenemassa :)
Mihinkäs sitä juuristaan pääsisi, koitetaan olla rakentavampi :nolo:

Ainakin itse yritän kuvailla Thaimaassa asumista mahdollisimman realistisesti. Eli voin hehkuttaa, kuinka siistiä on asuminen siellä, mutta samaan hengenvetoon voin moittia ilmanlaatua jne. Eli harvassa paikassa kaikki hyvin on. Kukin saa päättää omalla kohdalla, mitä asioita asettaa muita tärkeämmiksi.

On järjen köyhyyttä jos joku oikeasti kuvittelee että luulen Suomen olevan joku kehitysmaa. Hyvä paikka varmasti monelle ja kun ensimmäistä postaustani luette niin ei muuta vikaa kuin: Ilmasto, hinnasto ja ihmiset sekä verotus.
Katsokaa peiliin ja ajatelkaa järkevästi!

Okei, ilmasto on mitä on. Hinnasto on mitä on. Verotus on mitä on. Mutta mikä sussa ja mussa on vikana? Kyllä mä jumalauta ainakin olen mielummin omieni parissa, ku esim. thaikkujen. Mut en silti sun valintaa tuomitse, kysyn vaan et mikä meis on vikana? Muutoinkin, voin sanoa että jonain päivänä kyllä thaimaahan lomalle voisin lähteäkin, mutta muuttaisi en ikinä. Mielummin vaikka sit Saksaan jos jonnekin pitää muutta. Tosin tarvetta ei ole.

Mutta koska te jo asutte unelmienne asuinlähiössä, niin laittakaa ihmeessä niitä kuvia tänne kaiken kansan ihmeteltäväksi. Mä en tiedä yhtään paikkaa Suomesta jossa saisin samalla rahalla yhtä paljon viihtyvyyttä kuin täällä. Katsokaa nyt vielä kerran sieltä ikkunasta ulos ja miettikää onko se paikka se unelmien asuinympäristö. Jos niin on niin se on ihan okei. Threadin tarkoituksena on pistää hieman miettimään asioita.

Tuo mitä sinä pidät viihtyvyytenä, ei ole sitä ainakaan minulle. Hieno paikka ei siinä mitään, mutta itse en tuolla viihtyisi kovin kauaa. Toki olisi hienoa lomailla tuolla jonkin aikaa ja käydä vaikka sukeltamassa jne.
IMO typerää vertailla kuvien perusteella asuinpaikkojen paremmuutta. Voin räpsäistä sulle tänne kuvia omasta asuinympäristöstä, löytyy salettiin todella hienoja kuvia täältäkin, mutta niissä saattaisi olla hieman eri juttuja kuin sun kuvissa. Voisin nakata muutaman vaikka omasta mieluisasta kalapaikasta tuossa lähistöllä, ja toisen kun olen siellä kalalla kavereiden kanssa loppusyksystä räntäsateessa. Voi olla että sinä et mun kuvaa arvostaisi, mutta kukin tykkää mistä tykkää. Noista sun viesteistä vaan tulee sellanen olo että sun mielestä täällä Suomessa ei vaan kenelläkään voi olla kivaa. Siksi varmaan jotkut vähän sulle tuntuu suutahtavankin...:D

Sen voin kuitenkin sanoa, että Suomi sai minut voimaan erittäin pahoin sekä henkisesti että fyysisesti. Ei ole kivaa kun ulkona sataa ja on harmaata sen 9kk vuodesta. Tykkään ulkoilla lämpimässä ilmassa. Minulla on ainoastaan henkilökohtaisia kokemuksia elämisestä Suomessa ja ulkomailla. Suomi 0 - Ulkomaat 6

Taas kerran, kukin tyylillään. Just tuossa käytiin kaupassa, hirvee syysmyrsky täällä, keltaiset lehdet lentää ja vettä tulee vaakasuorassa. Muija vaan väänsi voluumit reteoista pois ja sanoi, pistetäänpä rokki pois ja kuunnellaan ku ropisee.:D

On helvetin siistiä kun tulee syksy, ekat metsäreissut on jo tehty, pikkuisen on sorsaa ja riekkoa pakkasessa jo, kesän jäljiltä on vielä vähän itse pyydettyä taimenta ja harjusta myös jäljellä. Helvetti, nyt kun myrskyää niin taidanpa napsauttaa saunan päälle ja mennä ottamaan löylyä ja kuunnella kun tuuli vonkuu ulkona.

Syksyn jälkeen on mahtavaa kun tulee talvi ja metri lunta, hiihtämään ja laskettelemaan siis! Pimeää on mutta meikäläinen tykkää siitä. Pakkanen paukkaa niin saatanasti tammi-helmikuussa mutta ei haittaa, mukava vaan käydä ulkona touhuamassa ja naureskella turisteille jotka pitää hengityssuojia kun pelkäävät että keuhkot jäätyy!:D Talven aikana tulee myös hiihdettyä paljon, keväällä ei mukavampaa olekaan kun heittää makkarat ja kaakaot reppuun ja lähteä hiihtelemään muijan kanssa. Nooh, sitten tulee loskakelit, ei sekään niin paha täällä pohjoisessa ole. Kesä tulee taas ja pääsee kalalle!

Muuta tottahan se on, että jos ei viihdy niin ei muuta kuin maailmalle. Siitä on kyllä pakko myöntää rispektiä Topahille ja muille jotka uskaltaa lähteä menemään, koska moni jättää lähtemättä kun ei uskallusta riitä. Mulla ei onneksi ole tarvetta lähteä mihinkään.

Sarkasmi onkin vaikeasti ymmärrettävä taiteenlaji ;)

Sarkasmikortti vedetty esiin :) No, kaikki sanomansa voi toki jälkikäteen laittaa sarkasmin piikkiin, mutta olisit ehkä voinut säästää oman korttisi vielä:

(Huom! Huppe&co. huomatkaa, että tämä teksti ei sitten kokonaisuudessan todellakaan ole kohdistettu teihin Thaimaan asukkeihin, vaan olen tehnyt huomioni kaikista ketjun kommenteista)

e: ja jääköön postauksestani päällimmäisenä mieleen tämä:
Ulkomaille muuttamisessa ja siellä asumisessa ei ole mitään pahaa, päin vastoin olisi hienoa, jos jokaisella olisi mahdollisuus halutessaan kokeilla sitä

Silloin aikoinaan kun oli juttusilla ulkosuomalaisten kanssa kaikki lähinnä kaipasivat Suomesta jotain. Toki olot Sveitsissä olivat syystä tai toisesta sellaiset, että sillä hetkellä elettiin mieluummin siellä, mutta ei kellään ollut tarvetta pönkittää omaa ratkaisuaan dissaamalla Suomea.

En usko että näiden thaimaan ihannoijien tarkoitus on pönkittää ja perustella ratkaisuaan haukkumalla suomea. Thaimaa on siinä kategoriassa oleva maa johon yleensä muutetaan halusta eikä duunin perässä tai muusta syystä. Nää suomen dissaajat on vaan rehellisiä ja sanovat mitä ajattelevat eivätkä tule ajatelleeksi että toisilla on ihan toisenlaiset mielipiteet vaikka säästä jne. He ovat jo muuttopäätöksen tehdessään täysin tietoisia mitä menettävät ja saavat. Sen takia thaimaan expattien kesken ei ole yleensä niin kovaa haikailua kotimaansa suhteen kuin ehkä joissakin muissa maissa asuvilla. Paljon yleistystä mutta asia on kumminkin suurin piirtein noin.

Suomi on hyvä maa. en tajua miks jotkut haluaa täältä pois? hyvät vuoden ajat vaihtelua,välillä kuulukin olla pimeetä ja kurja olla. ei koko ajan voi olla aurinkoa. parasta on se kun pääsee aamu viiden aikaan pyörällä töihin polkemaan -20c pakkasta naama ja silmät punasena räkä valuu pitkin poskia se on elämää. sit on taas kiva kesällä kun voi t-paidalla olla. mä tunnen pari tyyppiä ketkä käy joka kesä ulkomailla sen kk pari ja sitten loppuvuoden kitisee kun suomessa on paskat kelit ym... no eiköhän se oo jokaisen asia missä haluaa asua. mäkun en oo käyny etes virossa ni paha mennä sanomaan ulkomailla asumisesta:rolleyes:

T: perussuomijuntti isolla P:lla:D

Tuo mitä sinä pidät viihtyvyytenä, ei ole sitä ainakaan minulle. Hieno paikka ei siinä mitään, mutta itse en tuolla viihtyisi kovin kauaa. Toki olisi hienoa lomailla tuolla jonkin aikaa ja käydä vaikka sukeltamassa jne.
IMO typerää vertailla kuvien perusteella asuinpaikkojen paremmuutta. Voin räpsäistä sulle tänne kuvia omasta asuinympäristöstä, löytyy salettiin todella hienoja kuvia täältäkin, mutta niissä saattaisi olla hieman eri juttuja kuin sun kuvissa. Voisin nakata muutaman vaikka omasta mieluisasta kalapaikasta tuossa lähistöllä, ja toisen kun olen siellä kalalla kavereiden kanssa loppusyksystä räntäsateessa. Voi olla että sinä et mun kuvaa arvostaisi, mutta kukin tykkää mistä tykkää. Noista sun viesteistä vaan tulee sellanen olo että sun mielestä täällä Suomessa ei vaan kenelläkään voi olla kivaa. Siksi varmaan jotkut vähän sulle tuntuu suutahtavankin...:D

Taas kerran, kukin tyylillään. Just tuossa käytiin kaupassa, hirvee syysmyrsky täällä, keltaiset lehdet lentää ja vettä tulee vaakasuorassa. Muija vaan väänsi voluumit reteoista pois ja sanoi, pistetäänpä rokki pois ja kuunnellaan ku ropisee.:D

On helvetin siistiä kun tulee syksy, ekat metsäreissut on jo tehty, pikkuisen on sorsaa ja riekkoa pakkasessa jo, kesän jäljiltä on vielä vähän itse pyydettyä taimenta ja harjusta myös jäljellä. Helvetti, nyt kun myrskyää niin taidanpa napsauttaa saunan päälle ja mennä ottamaan löylyä ja kuunnella kun tuuli vonkuu ulkona.

Syksyn jälkeen on mahtavaa kun tulee talvi ja metri lunta, hiihtämään ja laskettelemaan siis! Pimeää on mutta meikäläinen tykkää siitä. Pakkanen paukkaa niin saatanasti tammi-helmikuussa mutta ei haittaa, mukava vaan käydä ulkona touhuamassa ja naureskella turisteille jotka pitää hengityssuojia kun pelkäävät että keuhkot jäätyy!:D Talven aikana tulee myös hiihdettyä paljon, keväällä ei mukavampaa olekaan kun heittää makkarat ja kaakaot reppuun ja lähteä hiihtelemään muijan kanssa. Nooh, sitten tulee loskakelit, ei sekään niin paha täällä pohjoisessa ole. Kesä tulee taas ja pääsee kalalle!

Muuta tottahan se on, että jos ei viihdy niin ei muuta kuin maailmalle. Siitä on kyllä pakko myöntää rispektiä Topahille ja muille jotka uskaltaa lähteä menemään, koska moni jättää lähtemättä kun ei uskallusta riitä. Mulla ei onneksi ole tarvetta lähteä mihinkään.

:kippis1:

Suomessa on aika harvinaislaatuiset jokamiehen oikeudet, nauttikaa niistä kanssaihmiset! Toki kalastus- ja metsästysluvat tulee olla kunnossa, mutta harvassa maassa saa puuhailla luonnossa yhtä monipuolisesti kuin Suomessa. Vuodenajat kaikkine hyvine ja huonoine puolineen tuovat vaihtelua. Pilkkiminen on mahtavaa aurinkoisilla kevätjäillä, mutta vaikkapa taimenen syyskalastus vaakasateessa tuo aivan omat nautintonsa. Metsästys on taas aivan omaa luokkaansa hermojen lepuuttajana. Kipin kapin vaan yliurbanisoituneet ihmiset nauttimaan luonnosta, niin jo lähtee masennukset ja harmaus. On psykologinen fakta, että kaupungeissa ihmisillä on psyykkisesti hankalampaa. Itsekin asun kaupungissa, mutta luontoon pääsee pienellä vaivalla. Keleistä selviää kuulemma oikeilla vaatevalinnoilla...

Joo tässä Bangkokin "paskapilven" alla asustellaan... hohhoijaa :lol2:

On menny jo kauan sitten "hermot" huppen ja topahin juttuihin täällä. Aikamoista settii jaksatte heittää...

No ainakin kun ite siellä käväisin oli aivan helvetin paskane ilma. Jopa jotkut paikalliset piti naamareita keskustassa pakokaasujen yms takia(niinpä). Siis tämä ihan ydinkeskustassa...

Olin joku viikon bangkokissa ja se riitti mulle. Iha hieno paikka käväistä ja ostella mutta kyllä se rantaloma sitten voitti hua.hinissa 100-0.

Mulla on kuitenki koko elämä täällä suomessa...kaverit/perhe/työ/koulu. En haluaisi jättää kaikkea taakse. Joten Lomamatka silloin tällöin riittää. KKaverit ja perhe on kuitenkin tosi tärkeitä ihmisiä elämässäni, mitä sitten kun matkaisin bangkokiin topahin naapuriksi. Yksin heiluisin rippukeinussa juoden margaritoja...kyllä se kielimuuri ja ilman ystäviä saisi munt sekaisin.

Kukin taplaa tyylillää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom