Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Toi on ihan ydinkeskustaa hei. Teillä on nyt menny vähän pasmat sekasin. No jos jossain ihan keskustassa asuu niin silloin toi paskapilvi on jopa terveydelle haitaksi. Itse asuin monta kuukautta tuolla, eikä se mitenkään ultra-ahdistavaa ole.

Jos nyt otetaan tämmöinen seikka huomioon, että Bangkok on aika iso kylä ja te tuotte jotain googlen kuvia keskustan pahimmista paikoista. En minäkään siellä asuisi (enkä siis asu). Tästä on 25km Bangkokin ydinkeskustaan, eli ilmanlaatu on täysin eri.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästä on 25km Bangkokin ydinkeskustaan, eli ilmanlaatu on täysin eri.

sehän muuttaa tilannetta jo paljon. aiemmista viesteistä ei vaan käynyt selväksi että mistä kohtaa bangkokia ottamasi kuvat olivat ja puhuttiin vaan keskustasta, niin väärinkäsitys lienee melko ymmärrettävä. se ydinkeskusta kun on todellakin melko järkyttävä.

upea on kyllä sun asuinpaikka. :)

edit. isohan se kylä on, ja kaipa sitä sun asuinpaikkaakin voi sanoa keskustaksi vaikka se 25 km:n päässä ytimestä onkin - mutta kyllä se 25 km tekee kuitenkin jo paljon ilmanlaatuun.

Toi on ihan ydinkeskustaa hei. Teillä on nyt menny vähän pasmat sekasin. No jos jossain ihan keskustassa asuu niin silloin toi paskapilvi on jopa terveydelle haitaksi. Itse asuin monta kuukautta tuolla, eikä se mitenkään ultra-ahdistavaa ole.

Jos nyt otetaan tämmöinen seikka huomioon, että Bangkok on aika iso kylä ja te tuotte jotain googlen kuvia keskustan pahimmista paikoista. En minäkään siellä asuisi (enkä siis asu). Tästä on 25km Bangkokin ydinkeskustaan, eli ilmanlaatu on täysin eri.
No tuothan sinäkin esimerkkejä Hupen kanssa jostain Kontulan ostarista ja Kastellitalosta Järvenpäästä ottaen verrokkikuvia jostain aidatusta alueesta jossa on yksi suihkulähde ja lasten liukumäki.

Kuolisin tylsyyteen jos asuisin noissa näkemissäni puistolähiöissä bangkokissa. Se mistä itse diggaan on sellanen Blade Runner fiilis ko. cityssä. Ei sinne kannata mennä etsimään mitään lintukotoa todellakaan.

No tuothan sinäkin esimerkkejä Hupen kanssa jostain Kontulan ostarista ja Kastellitalosta Järvenpäästä ottaen verrokkikuvia jostain aidatusta alueesta jossa on yksi suihkulähde ja lasten liukumäki.

Äläs nyt vääristele asioita. Olen näyttänyt asuinympäristöstäni kuvia ja Hupen kanssa koitetaan ihan visuaalisesti näyttää miten mahtava ja hieno paikka tämä todellisuudessa on. Jos on ollu pari viikkoa jossain huorakaduilla ja pyörinyt perusmättö turistimestoissa joissa huijareita riittää, niin ei ole todellista kuvaa Bangkokin alueen elämästä. Tästä missä minä asun (n.5km uudelta Suvarnabhumin lentokentältä) pääsee vaikka minne todella helposti. Moottoritietä pitkin keskustaan voi ajaa vaikka 140km/h ja sinne ehtii muutamassa minuutissa. Ruuhkissa sitten menee se muutama tunti pahoina aikoina :D. Pattayan suuntaan ajaa myös nopsankeikkaa tästä. Itse olen käynyt luonnonkauniilla biitseillä meren rannalla Pattayan lähellä. Mestoilla ei yhtään farangia. Mahtavaa sielun ja ruumiin lepoa.

Tosta ottaa lennot mihin tahansa Aasiaan todella edullisesti. Esim. Finnairilla lentää reilulla 100 eurolla Singaporeen ja takaisin. Melbourneen on edullisia alle 300e:n lentoja usein. Darwiniin lentää satasella. On niin paljon lääniä maailmassa nähtävänä, että paikka on muutenkin käytännöllinen.

Ei nyt herraisä puhuta samassa ketjussa Thaimaasta ja yhdestä maailmanhistorian siisteimmistä kaupungeista. Mulla tulee mieleen Thaimaasta lähinnä kuponkiuutiset ja Vesa Vikkula. Tässäkin ketjussa hehkutetaan miten kaikki on niin halpaa ja Hupen Thaimaa-syndrooma puski läpi aikaisemmin tuolla myyntiosiolla, jossa joku kaiffari myi itse piirtämäänsä Pamela Anderssonin muotokuvaa, johon Huppe "noita saa thaimaasta 5 batilla"

Se mistä itse diggaan on sellanen Blade Runner fiilis ko. cityssä. Ei sinne kannata mennä etsimään mitään lintukotoa todellakaan.

Aamen! :rock:
Meitsi dikkaa myös Bangkokista juuri tuon vuoksi :thumbs:

bkk3_amari.jpg

Mikä jottei molemmat on metropoleja. Varmaan suurimmassa osassa isoista kaupungeista on tuollaisia "rikkaiden" aidattuja asuinalueita. Onko se sitten mukavaa, että joutuu eristäytymään.

Missä muuten Bangkokissa tankataan auto? Tuollainen määrä autoja luulisi vaativan bensa-aseman jokatoiseen kadunkulmaan.

Sana hengetön kuvaa aika hyvin mielestäni Topahin kuvia. Ei pahalla, mutta vaikuttavat helvetin tylsiltä paikoilta.

Mä olen jo nähnyt ihan tarpeeksi rotankoloja ja ehkä tulossa jo sen verran vanhaksi että rauhallisuus ja luonnonhelma kiinnostaa enemmän kuin meteli ja äksöni koko ajan. Kyllähän tossa välillä tulee jossain tekemässä jotain enemmän extremeä. Mutta koska te jo asutte unelmienne asuinlähiössä, niin laittakaa ihmeessä niitä kuvia tänne kaiken kansan ihmeteltäväksi. Mä en tiedä yhtään paikkaa Suomesta jossa saisin samalla rahalla yhtä paljon viihtyvyyttä kuin täällä. Katsokaa nyt vielä kerran sieltä ikkunasta ulos ja miettikää onko se paikka se unelmien asuinympäristö. Jos niin on niin se on ihan okei. Threadin tarkoituksena on pistää hieman miettimään asioita.

Enkä mä sano, että tämä lintukoto on se missä loppuelämäni tulen sukkia kutoen viettämään. Nautin joka hetkestä enemmän kuin koskaan Suomessa asuessani. Jossain vaiheessa mitä ilmeisimmin asun esim. New Yorkissa. New Yorkista löytyy myös yksi tuttu joka on asunut esim. Bangkokissa ja Hong Kongissa. Kyllähän asuinpaikkoja riittää. Jokainen voi miettiä missä viihtyy parhaiten. Pääasia että viihtyy. Ihmisiä on vain niin helppo johdatella. Ei osata ajatella omilla aivoilla. Luodaan jotain joukkohysteriaa ja kuvaa sellaisista asioista mikä ei ole todellisuutta.

Sen voin kuitenkin sanoa, että Suomi sai minut voimaan erittäin pahoin sekä henkisesti että fyysisesti. Ei ole kivaa kun ulkona sataa ja on harmaata sen 9kk vuodesta. Tykkään ulkoilla lämpimässä ilmassa. Minulla on ainoastaan henkilökohtaisia kokemuksia elämisestä Suomessa ja ulkomailla. Suomi 0 - Ulkomaat 6

Jos on ollu pari viikkoa jossain huorakaduilla ja pyörinyt perusmättö turistimestoissa joissa huijareita riittää, niin ei ole todellista kuvaa Bangkokin alueen elämästä. Tästä missä minä asun (n.5km uudelta Suvarnabhumin lentokentältä) pääsee vaikka minne todella helposti.

Mielestäni se elämä on enemmänkin niiden huora katujen varrella (tai siellä bangkokin keskusalueilla) kuin jossain pellolla jonne on rakennettu muutama talo aidatulle alueelle. Mieluummin elän vilskeen ja vilinän keskella kuin jossain ylemmän keskiluokan kliinisessä lähiössä. Vaikka jossain keskustan apartmentissa ja mieluiten korkealla josta näkyy koko kaupungin skyline. Niin ja pääseehän sinne asuntoon sitten katto uima-altoineen karkuun sitä vilskettä jos siltä tuntuu. Muuten tuo 5 km uudesta lentokentästä olisi jo vähän epäkäynnöllinen sijainti jos Bangkok nimenomaan kiinnostaa. Mutta ei siinä mitään... kyllä siellä varmaan halvalla asuu ja ihan siistit puitteet.

Ei nyt herraisä puhuta samassa ketjussa Thaimaasta ja yhdestä maailmanhistorian siisteimmistä kaupungeista. ....

Kuinka monta kertaa olet käynyt New Yorkissa luetellaksesi omakohtaisia kokemuksia New Yorkista?

Itse olen New Yorkissa käynyt ehkä 4-5 kertaa ja se on todellakin ehkä hienoin kaupunki maailmassa. Ehkä siellä joskus tulen asumaankin. Mutta pitäähän herran tähden olla laajempia omakohtaisia kokemuksia kaupungeista ennenkuin tullaan jeesustelemaan mikä on maailman siisteintä ja paskinta maailmassa. Googlettakaa vaan ihan rauhassa kuvianne ja äänestäkää niiden kuvien perusteella mikä on siistein ja mikä haisee eniten paskalle. Hoh hoijaa jälleen kerran...

Topah, et tainnut huomata Heikin kysymystä:
Itseäkin kiinnostaisi miten olet oikein saanut tilanteen tolle mallille ettei tarvi duunissa käydä ja ilmeisesti velaton asunta alla?

Kertoikos Topah jo jossain kohtaa, että onko tuolla töissä vai millä rahalla siellä elelee? Jos ei ole töissä, niin miten Topah kuluttelet aikaasi? Kauanko olet ollut Bankokissa? Riittääkö massi olla siellä lopun elämää vai pitääkö palata tänne kotosuomeen hankkimaan lisää pätäkkää?

Ite ilman duunia varmaan ottaisin tuolla drinkkiä kaiket päivät, alkoholisoitusin ja päätyisin poskeenottajaksi jonnekin homokadulle...

Topah nyt kokoajan jaksaa painottaa, että jotenkin ihmiset eläisivät jossain pakonomaisessa unessa, josta herättyään yhtäkkiä lähtisivät kaikki thaimaaseen ehanaan paratiisiin.

Miten musta tuntuu nyt, että oot ihan törky yksinäinen siellä ja tuo ylitsevuotava hehkuttaminen on vain laumaeläimen kaipuuta siihen, mikä perimmiltään on meillä, eli sosiaaliseen elämään terveellä pohjalla, oli se sitten thaimaassa tai missä tahansa. Mutta sulta toi tulee ylitse ja juttelet siellä varmaan parin huoran kanssa ja ehkä iltaisin sen liukumäen kanssa. Osta lentopallo ja nimeä se Wilsoniksi.

Minkälaisia sosiaalisia kontakteja siellä onnistut luomaan? Aitoja sellaisia.

Ja mitä tulee Nykiin, niin ei kovin nero pidä olla, jotta tajuaa sen olevan aito mesta, ei mikään kiiltokuva aidatulla alueella.

Topah, et tainnut huomata Heikin kysymystä:
Itseäkin kiinnostaisi miten olet oikein saanut tilanteen tolle mallille ettei tarvi duunissa käydä ja ilmeisesti velaton asunta alla?

Tätä mäkin tuossa jo aiemmin sivusin. Jos eläminen ja asuminen on halvempaa kuin suomessa, mutta rahaa tulee vähemmän niin mitäs sitten. Kiinnostaa muakin. Eikä nyt vain Topahin tilanne, vaan ylipäätänsä paljon sitä rahaa tulee ja paljon menee. Varsinkin jos aikoo kokonaan muuttaa pois suomesta ja hommata saman elintason.

Topah nyt kokoajan jaksaa painottaa, että jotenkin ihmiset eläisivät jossain pakonomaisessa unessa, josta herättyään yhtäkkiä lähtisivät kaikki thaimaaseen ehanaan paratiisiin.

Miten musta tuntuu nyt, että oot ihan törky yksinäinen siellä ja tuo ylitsevuotava hehkuttaminen on vain laumaeläimen kaipuuta siihen, mikä perimmiltään on meillä, eli sosiaaliseen elämään terveellä pohjalla, oli se sitten thaimaassa tai missä tahansa. Mutta sulta toi tulee ylitse ja juttelet siellä varmaan parin huoran kanssa ja ehkä iltaisin sen liukumäen kanssa. Osta lentopallo ja nimeä se Wilsoniksi.

Minkälaisia sosiaalisia kontakteja siellä onnistut luomaan? Aitoja sellaisia.

Kyllä niitäkin täällä pystyy luomaan. Ainoa ongelma on kieli, kun en sitä vielä hirveän hyvin osaa. Kaikki eivät osaa englantia hirveän hyvin. Olet osittain oikeassa. Joskus olisi mukava jutella samanhenkisten suomalaisten kanssa. Tuo herjaava kielenkäyttösi ei kuitenkaan ole mulla se todellisuus. Sosiaalisia kontakteja on itse asiassa enemmän kuin tarpeeksi. Voisit boardin ylläpitäjänä siistiä kielenkäyttöäsi imho, tai käyttää edes hymiötä. Koska hyväluontoinen keskustelu ei ota suomalaisissa onkeensa, niin täytyy varmaan jättää nämä yritykset samanhenkisten suomalaisten löytämiseksi tähän. Onneksi ainakin muutamat täällä ovat samalla aaltopituudella.

nyt kun vettä sataa kaatamalla, pellikatto ropisee niin että meinaa järki lähteä ja kun topahin kuvia kattoo niin kieltämättä tulee kovat himikset lähteä tuonne.

mutta niinkun piidukin sano niin aika tylsän näköstä loppujen lopuksi. kaippa sitä jotain tekemistä keksis jos tuonne pitäis muuttaa, mutta voi pojat kun pitemmän päälle alkais ahdistamaan!

tähän voisi joku postailla vastavuoroisesti kuvia kesäisestä juhannuskokosta,järvimaisemista tai lapin ruskamaisemista,tammikuisesta tykkylumenpeittämistä tuntureista,keväisistä koivuista hiirenkorvilla.Suomalaisesta ruisleivästä,koskenkorvasta, fazerin sinisestä tai joulupukista.

itse nautin lomasta phuketissa, kreetalla tms mutta en voisi kuvitellakaan asuvani ulkomailla jossa aurinko paistaa joka ikinen päivä,itseäni rupeaa jo 2vk päästä kyllästyttämään palmut ja uima-altaat,nuudelit ja holtiton liikenne sekä melu.

Olisi tylsää jos joka kuukausi olisi sama maisema ilman vuodenaikojen vaihtelua Täällä ei tarvitse pelätä bangkokin terrori-iskuja tai thaimaan vallankaappauksia, kreikan metsäpaloja tai japanin metrokaasutuksia. Summasummarum,tänne olen syntynyt ,täällä elän ja täällä haluan myös kuolla.
:worship: :worship:

suomes homma toimii hyvin, mahtava paikka asua, sillon tällön todella mukava käydä jossain muualla, mutta ikävä tuloo. :)

Minä saan melkein 1000 euroa käteen joka kuukausi tekemällä noin 25 tuntia viikossa töitä Bangkokin alueella. IT-konsultointi firmassa olen töissä, joka jakaa palveluja noin 20 kansainväliselle yritykselle. Ei tolla rahalla juhli, mutta toimeentulee sentäs...

Mä en tiedä yhtään paikkaa Suomesta jossa saisin samalla rahalla yhtä paljon viihtyvyyttä kuin täällä. Katsokaa nyt vielä kerran sieltä ikkunasta ulos ja miettikää onko se paikka se unelmien asuinympäristö. Jos niin on niin se on ihan okei. Threadin tarkoituksena on pistää hieman miettimään asioita.
Miettimään asioita... elämänarvoista sivusinkin jo aiemmin. Muodostuuko elämänlaatu ja elämä ylipäätään siitä, mitä näkyy ikkunasta ja mikä on elintaso? Joillekin se kokonaisuus on ehkä jotain muuta. Tarkoitan tällä, että jos on perhe, vanhemmat, isovanhemmat, ystävät, juuret _jossain_ maassa, niin kyllä se elämänlaatu rakentuu pitkälti niistä, eikä siitä että potkiskelee kiviä jossain puistossa drinksu kädessä.

Jos taas on yksin, eikä omaa juuria minnekään, niin asiahan on täysin kertakaikkisen toinen ja eikun pakkaamaan reppua. Siksi tuo maisemien linkitys on mielestäni aika tyhjänpäivästä, kun puhutaan _koko_ elämän siirtämisestä tuhansien (?) kilometrien päähän. Ei koko elämää (jos sitä on) voi resetoida, hypätä koneeseen ja aloittaa sitä huomenna toisaalta ainakaan siksi, että puisto on niin hieno.

Tähän voisi linkittää kuvan jostain silkohapsesta lipomassa jäätelöä palmun alla ja alle kuva suomalaisesta duunarista raahautumassa töihin räntäsateessa. Sitten kysymys, että kumpi haluaisit olla :D

Olen näyttänyt asuinympäristöstäni kuvia ja Hupen kanssa koitetaan ihan visuaalisesti näyttää miten mahtava ja hieno paikka tämä todellisuudessa on.
Hieno on - käydä lomalla. Toivottavasti ei tästä tule vieläkään maisemakilpailua, sillä Suomen luonto on edelleen mielettömän hienoa ja sillä sipuli. Ellei sitten vedä provokorttia ja linkittele niitä Kontulan ostarikuvia.

Ratkaisu tähän kaikkeen on kirkasvalolamppu.
:) :) :) :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom