Pohkeiden hätähuuto!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yoda
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro pöytään!

Tilanne on siis se, että olen kokeillut pohkeille käytännössä kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Olen tehnyt ne kerran viikossa kovaa, 7 kertaa viikossa, pitkää sarjaa, lyhyttä sarjaa, tuntumalla, tunteella, ryskäten, pomppinut ja tehnyt venytyksiä sarjojen välillä ym. ym. Mutta kun mikään ei auta!:face: Polvesta alas päin jalkani paksuin osa on nilkka. Onko siis arvon pakkislaisilla mitään vinkkejä tai keinoja, kuinka pohkeille saisi edes pientä kasvua aikaan. Vai onko synthol ainoa toivoni, jotta pohkeeni eivät muistuttaisi enää ainoastaan kanan koipea? Kiitän!

Oletko koittanut tehdä pohkeita heti treenin alussa ensinmäisenä? Mulla ainaki tuli sentti pari lisää (varmaan rasvaa :D) ku aloin tolleen tekeen.

Oletko koittanut tehdä pohkeita heti treenin alussa ensinmäisenä? Mulla ainaki tuli sentti pari lisää (varmaan rasvaa :D) ku aloin tolleen tekeen.

Pitää varmaan kokeilla tehdä ne treenin alkuun, jos vaikka keskittyminen olisi silloin parempaa...

...Polvesta alas päin jalkani paksuin osa on nilkka. Onko siis arvon pakkislaisilla mitään vinkkejä tai keinoja, kuinka pohkeille saisi edes pientä kasvua aikaan. Vai onko synthol ainoa toivoni, jotta pohkeeni eivät muistuttaisi enää ainoastaan kanan koipea? Kiitän!

Pohkeiden osalta jos osuu geneettinen mustapekka-kortti kouraan niin peli on menetetty eikä mitään tehtävissä. Katso nyt vaikka Johnny Jacksonin tai Dennis Wolfin pohkeita... kun on huono tuuri pohjegeenien kohdalla niin mikään määrä muuta lahjakkuutta, treeniä tai kemiallisia apuja ei auta... joten mitä mahdollisuuksi sinulla on?!? EI MITÄÄN!! Heti kun myönnät sen itsellesi voit lakata tuhlaamasta aikaasi, unohtaa pohkeet ja keskittyä oleelliseen eli kyykkäämiseen ja ryyppäämiseen. Housut jalassa pohkeet ei näy, mutta kunnon kyykkyperse erottuu edelleen. Tämä on fakta :D

Pohkeiden osalta jos osuu geneettinen mustapekka-kortti kouraan niin peli on menetetty eikä mitään tehtävissä. Katso nyt vaikka Johnny Jacksonin tai Dennis Wolfin pohkeita... kun on huono tuuri pohjegeenien kohdalla niin mikään määrä muuta lahjakkuutta, treeniä tai kemiallisia apuja ei auta... joten mitä mahdollisuuksi sinulla on?!? EI MITÄÄN!! Heti kun myönnät sen itsellesi voit lakata tuhlaamasta aikaasi, unohtaa pohkeet ja keskittyä oleelliseen eli kyykkäämiseen ja ryyppäämiseen. Housut jalassa pohkeet ei näy, mutta kunnon kyykkyperse erottuu edelleen. Tämä on fakta :D

Voi vitun Tikka saatana!

Älä nyt herranjumala paskaa puhu suoraan päin naamaa!?!? Jaa ei muka KEMIALLISTA APUA? Tarkoitat varmaan roinaa. Se ei auta, siinä olet oikeassa. Tässä unohdettiin nyt SYNTHOL kokonaan. Kyllä vanha kunnon synthol auttaa pohkeiden kasvatuksessa aivan varmasti!

Voi vitun Tikka saatana!

Ole hyvä vaan ;)

Älä nyt herranjumala paskaa puhu suoraan päin naamaa!?!? Jaa ei muka KEMIALLISTA APUA? Tarkoitat varmaan roinaa. Se ei auta, siinä olet oikeassa. Tässä unohdettiin nyt SYNTHOL kokonaan. Kyllä vanha kunnon synthol auttaa pohkeiden kasvatuksessa aivan varmasti!

Missä lukee, että ei kemiallisia apuja (paitsi sinun postissasi). Eikös tuossa minun kommentissa juuri niin lue... että ei roinalut auta.
Eikä synthol lihasta kasvata :)

Minä en usko mihinkään pohjekeijuun. Jos siellä nyt sattuu olemaan useimmilla hitaita lihassoluja niin mitä sitten. Suurin ongelma monilla on se, että niitä pohkeita ei vaan treenata joko riittävän usein tai ne työsarjat on turhaa läpsyttelyä. 3X15 ja kaikkien sarjojen aikana naamalla tonnin seteli-ilme. Onpa ihme, jos ei kasva. Käsiä kyllä hakataan 3 kertaa viikossa peräsuoli pitkällä. Minulla on nämä hyvät käsigeenit, mutta pohkeiden osalta ei voittoa. Pfft.

Ei ne minunkaan pohkeet ole isot, mutta joka vuosi sinne eksyy 1-2 senttiä lisää.

Itsellä ei kasvanut pohkeet yhtään, nyt tällaisella treenillä ja kunnon lihashuollolla tullut lisää.

3x viikkoon phkeet, 2 eri treeniä.

Teen vuorotellen

joko 15-20 toistoa 5sec hitailla liikeradoilla.

Tai 40-70 toistoa 1 sec liikeradoilla.

Vaihtelen suorituspaikkoja joko, seisten, istuen pohjelaitteessa tai prässissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla pohkeet on kasvanut hyvin aina treenityylistä ja sarjapainoista huolimatta. Geeneistähän se on paljon kiinni.

Ei toisaalta naurata, että pohkeet on 5 senttiä käsiä isommat

Pakulskin vinkeistä saa hyviä ideoita. Itse tosin teen venytyksen vasta sarjojen välissä enkä joka toistolla, kuten Pakulski opastaa. Yleensähän Pakulski painottaa aina sitä liikeradan "tarpeettoman osan" poisjättöä, joka taas lisää lisäksen time under tension -aikaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tehdään hei tästä sellanen vertaistuki thredi, jossa tsempataan toisiamme ja kerrotaan kehityksestä ja yritetään keksiä uusia metodeja ja yritetään vaan kaikin voimin karkottaa epätoivopeikko tiehensä!
Kyllä me pystytään, jossei muuten niin korvataan tietsikkatuoli pohjekoneella!
3622373_o.gif

NEVER GIVE UP! NEVER SURRENDER!

ps. eilen tein jalkatreenien yhteydessä vaan 15 sarjaa pohkeita :'( TUHMA! LAISKIMUS! HYI!

Tehdään hei tästä sellanen vertaistuki thredi, jossa tsempataan toisiamme ja kerrotaan kehityksestä ja yritetään keksiä uusia metodeja ja yritetään vaan kaikin voimin karkottaa epätoivopeikko tiehensä!
Kyllä me pystytään, jossei muuten niin korvataan tietsikkatuoli pohjekoneella!
3622373_o.gif

NEVER GIVE UP! NEVER SURRENDER!

ps. eilen tein jalkatreenien yhteydessä vaan 15 sarjaa pohkeita :'( TUHMA! LAISKIMUS! HYI!

Joos vois itekkin bongata salin isoimma jätkän aina ja sanoo sille "hei tuutko jelppaa vähä". Sitten puen sille treenistringit jalkaan ja istutan sen selälleni.

Itsellä ei kasvanut pohkeet yhtään, nyt tällaisella treenillä ja kunnon lihashuollolla tullut lisää.

joko 15-20 toistoa 5sec hitailla liikeradoilla.

Tai 40-70 toistoa 1 sec liikeradoilla.

Itellä pohkeisii pari vuotta takaperin tuli läpi murto ku aloin miettimään että miks en pohkeita tekis niinku kaikkea muutakin (joo toki joku kertoo tähän jonkun syyn liittyen soluihin plää plää, mutta lukekaas nyt ensin loppuu). Eli aloin tekemään pohkeille kunnon lämmittelyillä hallittuja 8-12 toiston sarjoja ja hyvin toimi.. ainakin minulla. muita toimivaksi todettuja keinoja itellää ollu kohtuu voimakkaat venytykset heti sarjan jälkeen. Ja itse tein pohkeita niin että jalkapäivänä loppuun (hyvin itse jaksoin vielä rankkojenkin treenien loppuun.. tuntui helpolta kaiken "mukavan" jälkeen.) ja sitten välillä tein rinta tai selkä treenin sivussa superina joidenkin liikkeiden aikana pohjeliikkeet, kun eivät hirveästi vie tehoja penkistä tai leuanvedosta minulla ainakaan. yleensä 2-3xvk pohkeet. toki myös silloin tällöin tein supereita ja pudotuksia, mutta pääasiassa 10 toistoa hallittuna "isolla" raudalla ja venytyksiä perään. nykyään näyttää pohkeet edes joltain kun oikeasta kulmasta kattoo. ennen tuntuivat juurikin tikuilta kun pituuttakin on 190cm ja salin aloitin 70kiloisena niin siitä voi jo päätellä kuinka paksut ne jalat ovat olleet.

Pohje on varmaan about samankokoinen lihas kuin hauis. Hauista jaksetaan kyllä hakkaa useampi liike kerralla, mutta pohkeille jätetään se perinteinen viimeinen liike.

Pohjelaite jossa istutaan on omalla salilla yllättävän suosittu, mutta tekniikka on valtaosalla todella huono. Pomputellaan painoja 10 sentin liikeradalla ilman supistusta/venytystä, yleensä yhdistettynä kiikkutuolimaiseen keinuntaan ja ihan liian isoihin painoihin. Mutta tosiaan panostus vaikuttaisi aika konservatiiviselta verrattuna vaikka hanskoihin. Itsellä ei kasva kummatkaan, mutta pohkeet on 5 senttiä paksummat.

Tunnustaudun myös rinppakintuksi, pohkeet ovat kuin alaraajahalvaantuneella konsanaan.

Sen mitä olen taistellut pohkeitteni kanssa vuosien saatossa, niin olen oppinut muutaman toimivan säännön niiden treenaamisesta:

- Pohkeet 2 kertaa / kierto; Toinen seisten ja toinen istuen
- Seisten tehtäessä (smith, hack, eri laitteet) erikoistekniikat käyttöön, vuorotellen rest/pausea ja pudotussarjoja, kunnon painoilla.
- Istuen pidempää osasarjaa ja erikoistekniikoin
- sekä seisten ja istuen toistot koko liikeradalla, keskittyen varmasti huippusupistukseen ja venytykseen, esim. 2 sec venytyksessä, 2 sec työvaihe ja 2 sec huippusupistus.
- Pohkeita kannattaa sarjojen välissä vielä venyttää kevyesti noin 10 sekunnin ajan.
- Muista hinkuttaa myös säärtä kuminauhoilla tai vaikka giryalla
- Pohkeita seisten voi tehdä vaikka joka päivä kotonaan, seisten noin 100 toiston sarjoja

Erityisen tärkeää on hakea oikeasti se tuntuma joka toistolle, pohkeita on helppo tehdä näennäisesti "kovaa" ja "paljon".

Jos pohkeiden kiinnityskohdat ovat ylhäällä ja muoto luokkaa luokkaa keitetty kananmuna niveltaipeessa, on pohkeiden priorisoinnissa odotettavissa kovia domsseja ja pahoja tulehdustiloja, joiden kanssa pystyy kyllä elämää, kunhan muistaa lihashuollon, kuten venytyksen, kylmä/kuuma- käsittely, hieronta omatoimisesti ja putkirullaus.

Pohkeet ovat monen via dolorosa, et ole yksin. Voithan aina perustella itsellesi, että olet geneettisesti modifioitu pikajuoksijaksi pohkeiden osalta :)

Kannattaa joskus myös kokeilla siten, että tekee pohkeet (mieluiten seisten) ylisuurilla painoilla keskittyen vain siihen supistukseen (ja venyttää lujaa sitten sarjojen päälle). Useampi sarja ja hemmetisti toistoja. Siis hemmetisti. 20 ei ole paljon. Mikä tuossa sitten on ideana? Simuloi ikäänkuin lihavan ihmisen kävelyä ja oletteko koskaan nähneet todella läskiä ihmistä pienillä pohkeilla? Kannattaa myös opetella kävelemään päkijöillä vaikka kotona ollessaan.

Funtsittiin tätä aikanaan ja olisikin varmaan pitänyt kehitellä sille joku jännä nimi-numero-yhdistelmä ja lanseerata kaikkien tietoisuuteen.

Nuo Pakulskin vinkit on oikeesti päteviä. Monet veivaa pohkeita lähinnä vain liikuttelemalla nilkkaa -> työ jossain aivan muualla kuin pohkeella.

Pitäisiköhän vetää överibulkki +50 kiloa, niin sais sit pohkeetkin vähän niinku ilmasiks? Tai käyttäis painoliiviä puol vuotta putkeen ja ostais black beltistä tutut päkiäkengät :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom