pohkeet ei kasva?? APUA

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
olen reenannut salilla parisen vuotta ja ohjaaja on tehnyt ohjelmat ja ruokavalionkin (pitäisi olla kunnossa mutta pohkeet ei kasva?? teen pohkeita tanko niskantakana ja istuaaltaan mutta tulosta ei synny.. yläkroppa alakaa olleen jo hyvässä timmissä mut pohkeet ja "ehkä" takareisilihakset o aika onnettomat :(

olen lugenut fagin jo!! ei tunnu vaa tepsivän

Itselläni ainakin p-a-k-o-t-i-n pohkeeni räjähtävään kasvuun kun ryhdyin klikkailemaan tuota punaista F.A.Q ja Search - nappeja! Kannattaa testata!

Pohjetreeni

1. Viikko
Ma
Pohkeet seisten 4 x 20, 15, 12, 12

To
Pohkeet seisten 4 x 20, 15, 12, 12

2. Viikko
Ma
Pohkeet istuen 4 x 20, 15, 12, 12

To
Pohkeet istuen 4 x 20, 15, 12, 12

3. Viikko
Ma
Pohkeet seisten 4 x 18, 15, 12, 10
Pohkeet istuen 3 x 20, 18, 15

To
Pohkeet istuen 4 x 18, 15, 12, 10
Pohkeet seisten 3 x 20, 18, 15

4. Viikko (Kevyt)
To
Pohkeet seisten 2 x 20, 18
Pohkeet istuen 2 x 20, 18

Tässä vaiheessa aloitetaan koko roska alusta.
Tästä ei ole vielä kokemusta, mutta laitoin kuitenkin.

EDIT: Unohdin kertoa, että kun olet suorittanut tämän kahden kuukauden treenin, pitäisi pohkeiden olla 1,5m.

Originally posted by VahvaJussi
Paljon väliä tekeekö ne seisten vai istuen. :david:

Onneksi tuo oli vitsi. Tupla :david:

Tomia lainaten:

- pohje koostuu kahdesta osasta, jotka aktivoituvat jalan asennosta riippuen
- kaksoiskantalihas (pohkeen "takalohkot") aktivoituu, kun tehdään varpaillenousu jalka SUORANA, ts. seisten
- leveä pohjelihas (pohkeen "sivut") aktivoituu, kun tehdään varpaillenousu jalka KOUKUSSA, ts. istuen
- molempia liikkeitä on syytä tehdä

Paljon väliä tekeekö ne seisten vai istuen. :david:

np huhhuh. sultahan noita tärkeitä ja asiallisia vastauksia tulee. Useimmat pitävät enemmän seisoalteen, koska saa kaiketi "pareman tuntuman" ja istualteen treenaa enemmän pohkeen alla (?) olevaa pientä lihasta ja (Halmetta lainaten) kuka vittu siitä on kiinnostunut!:)

edit: jaaa oliko tuo vitsi vai jotain? toivottavasti oli:rolleyes:

en ole muuten ite tarvinnut mitään erityistä "ohjelmaa" pohkeiden treenaamiseen, eikä niitä täydy pakosti 2 kertaa viikossa tehdä, ellei sitten muutoksen vuoksi. tietysti näin vain itselläni. joillain toimii joku joillain ei:)

Originally posted by ZeiZei
np huhhuh. sultahan noita tärkeitä ja asiallisia vastauksia tulee. Useimmat pitävät enemmän seisoalteen, koska saa kaiketi "pareman tuntuman" ja istualteen treenaa enemmän pohkeen alla (?) olevaa pientä lihasta

:rolleyes: Kyllä ne molemmat osat kuule aktivoituu seisten tehtynä.

Ei niitä pohkeita tarvitse treenata erikseen - kasvaa ne myös esim. syvään kyykkäämällä.

Luulisin itse että jos on 177/70 niin voi olla että ei pohkeet kasva 60 senttiin sillä painolla. Lisää massaa vaan jos haluaa jonkun ruumiinosan isommaksi (jos on treenattu jotenkin tasapainoisesti ja tasaisesti)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by hyperflood
olen reenannut salilla parisen vuotta ja ohjaaja on tehnyt ohjelmat ja ruokavalionkin (pitäisi olla kunnossa mutta pohkeet ei kasva?? teen pohkeita tanko niskantakana ja istuaaltaan mutta tulosta ei synny.. yläkroppa alakaa olleen jo hyvässä timmissä mut pohkeet ja "ehkä" takareisilihakset o aika onnettomat :(

olen lugenut fagin jo!! ei tunnu vaa tepsivän

Pohkeet hackissa muuta et alkuun tarvitse 3-4 sarjaa toistot 10-20 poltteeseen asti ja pari toistoa yli:).

Vahvajussilla on näköjään vahvaa sanottavaa pohjetreenistä(kin).

Ämmbeelle myös: kun joku kysyy, miten pohkeet saa kasvamaan kun ne ei kasva - varsinkin jos kehonrakennustreeni kiinnostaa - on aika edesvastuutonta sanoa tälle, ettei niitä kannata treenata erikseen ollenkaan.

:rolleyes:

Elikkä siis Gastrocnemius (se isompi ja päällä oleva pohjelihas) ja sen jänteet kulkevat polvinivelen yli. Soleus (pienempi ja alempi) sijaitsee kokonaan polven alapuolella. Eli kun polvi on suorana (pohjenousu seisten etc.) harjoite kohdistuu pääasiassa Gastrocnemiukseen, mutta myös Soleukseen. Polven ollessa koukussa Gastrocnemius ei pääse venymään, joten harjoitus kohdistuu lähinnä Soleukseen. Vähän muokattuna teksti Timo Erämetsän ja kumppaneiden 'Pysyvästi Kuntoon' kirjasta.

Originally posted by Small&Weak
Vähän muokattuna teksti Timo Erämetsän ja kumppaneiden 'Pysyvästi Kuntoon' kirjasta.

LOOOL mun kaverilla on toi kirja, tietäiskö kukaan mistä ton kirjan sais hommattua? Hyvä kirja.

LOOOL mun kaverilla on toi kirja, tietäiskö kukaan mistä ton kirjan sais hommattua? Hyvä kirja.

Itse lainasin kirjastosta, enpä tiedä onko sitten loppuunmyyty. :) Juu, aika paljon hyvää asiaa vaikka onkin ehkä enemmän tavallisille kuntoilijoille tarkoitettu...

älkää nyt helvetti viitsikö, itse en ole KOSKAAN tehnyt pohkeita istualtaan, enkä luultavasti edes tulekaan tekemään. Silti ne ovat kasvaneet aivan hyvin, enkä näe pohkeessani mitään kohtaa, joka ei olisi kasvanut muiden mukana.

Mäkin olen tehnyt pohkeita vain seisten. Sen verran pienillä painoilla, että saa toistot ihan alhaalta niin ylös kuin mahdollista. Toiston alussa ottaa enemmän sinne sisäosaan ja lopussa siihen päälläolevaan kohtaan. (Tai toisinpäin, en muista) Mutta kuitenkin, jos tekee niin suurella liikeradalla kuin mahdollista, niin ottaa kyllä pohkeen jokaiseen kolkkoon.

Ei niitä pohkeita tarvitse treenata erikseen - kasvaa ne myös esim. syvään kyykkäämällä.
ilman mitään asiantuntemusta sanon - BULLSHIT!

jos sinulla ottaa kyykky sarjat pohkeisiin niin teet kyykyt väärin. kyykyssä pitäisi paino olla kantapäillä, ei päkijöillä.

Originally posted by Sam225
Ämmbeelle myös: kun joku kysyy, miten pohkeet saa kasvamaan kun ne ei kasva - varsinkin jos kehonrakennustreeni kiinnostaa - on aika edesvastuutonta sanoa tälle, ettei niitä kannata treenata erikseen ollenkaan.
En halua lannistaa ketään tai masentaa, mutta jos tekee pohkeet seisten ja istuen kaksi kertaa viikossa, niin menee sinne aika paljon energiaa... mikä toisaalta voi vähentää muun treenin hyötyä tai vetää jumiin.

Luulisin itse että muu treeni kuten maastaveto ja kyykky luovat koko kroppaan kokoa, ja sen kautta voisi pohkeetkin kasvaa.

Oli miten tahansa, niin joutuu jokainen etsimään omaa ratkaisua. Jos on luonnostaan pienet pohkeet, niin kannattaahan niihin panostaa.

Originally posted by vitvall
ilman mitään asiantuntemusta sanon - BULLSHIT!

jos sinulla ottaa kyykky sarjat pohkeisiin niin teet kyykyt väärin. kyykyssä pitäisi paino olla kantapäillä, ei päkijöillä.
Ei tarvitse tehdä mitään. Riippuu omista tavoitteista (ja omista ominaisuuksista) mitä treenailee, ja mitä kannattaa treenata. Itse en treenaile erikseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom