Pohjeliike istuen smithissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tekeekö monikin pohjeliikettä istuen smithissä. Itse pidän sitä parempana kuin varsinaista pohjelaitetta. Kaikissa näkemissäni pohjelaitteissa liikkuu myös istuin ja painon nostaa helposti muilla lihaksilla kuin pohkeilla. Smithissä on vaikeampi huijata kun istuin pysyy paikallaan.

Erittäin hyvä liike. Salilla jonne siirryin ei ole normaalia istuen tehtävää konetta, joten toi on ainoa mahdollisuus. Ainoa ongelma on se, että ne tqangon pysäytyskohdat on mulle väärässä paikassa. Liian alhaalla ja liian korkealla. Pitää olla kaksi jannua nostamassa sitä polvien/reisien päältä pois. Pystyykö muuten porukat käyttämään siinä isompia kuin koneessa. Mulla paras heikkotasoinen koneessa 8*100 ja nyt smithissä 10*130 sarja.

nyt olen smithissä päässyt reenaamaan ja pohkeet istuen :rock:
mahtavalta tuntuu kun ei oo muutenkaa oikein päässyt jalatkoukussa pohkeita vääntämään.

Hyvä liike on. Tuntuman saa ja voimaakin tulee yllättävän nopeasti tuolla liikkeellä.

Itse treenaan nykyään kotona ja ei ole smittiä. Treenaan nykyisin istuultaan rappusilla ja laitan jalkapohjan alle korkean laudan ja reisien päälle levypainoja.
Tuntuu aivan uskomattoman voimakkaasti pohkeissa! Jos vain painot voi ottaa ja laittaa sopivalle tasolle itsestään kun sarjat on tehty niin toimii hyvin saleilla joissa ei ole smittiä tai pohjekonetta.

Toimii. Salilla missä käyn ei vain oikein ole mitään koroketta jonka laittaa jalkojen alle että saisi myös kunnon venytyksen lihakseen. Ainut on muutama puusta tehty laatikkomainen koroke, joka on kuitenkin sen verran hutera että isommilla painoilla laatikko pyorähtää ympäri ja kolahtaa hyvin suoraan sääriluihin, ainakin jos jalat sattuu laittamaan liian reunalle.

Eräs treenari sanoi:
Kaikissa näkemissäni pohjelaitteissa liikkuu myös istuin ja painon nostaa helposti muilla lihaksilla kuin pohkeilla. Smithissä on vaikeampi huijata kun istuin pysyy paikallaan.

Oikeassa olet, mutta sillä huijaamisella on hyvä viedä ne viimeisetkin mehut pohkeista. Sillä tai sitten pudotussarjoilla.

Erittäin hyvä liike. Salilla jonne siirryin ei ole normaalia istuen tehtävää konetta, joten toi on ainoa mahdollisuus. Ainoa ongelma on se, että ne tqangon pysäytyskohdat on mulle väärässä paikassa. Liian alhaalla ja liian korkealla. Pitää olla kaksi jannua nostamassa sitä polvien/reisien päältä pois. Pystyykö muuten porukat käyttämään siinä isompia kuin koneessa. Mulla paras heikkotasoinen koneessa 8*100 ja nyt smithissä 10*130 sarja.

Aivan mahtava liike!!
En ole juuri koskaan saanut istuen koneessa tuntumaa pohkeisiin. Penkki tosiaan liikkuu ja laite jolla olen tehnyt penkin keskivaiheilla on sarana eli jos istuu ihan penkin takana niin se helpottaa painojen nostamista. Siten voi siis huijata mutta kun on pitkät jalat joutuu istumaan siellä penkin takaosassa ja silloin ei saa mitään tuntumaa pohkeisiin vaikka painavalta tuntuukin. Koneessa olen tehnyt parhaimmillaan 80kilolla.
Smithissä sai huoletta tehdä 210kilolla 12 toiston sarjaa.:kuola:

Tangon pysäytyskohdista oli muodostua ongelma jonka ratkaisin siten että reisien ja tangon väliin asetin 25kg kiekon ja siihen vielä 5kg kiekon niin sai nostettua tangon korkeutta riittävästi (yksi sarjoista nimittäin päättyi ja jumahti ala-asentoon joka veti hieman mietteliääksi).
Pohkeet tekivät työn eikä tarvinnut ketään varmistajaksi. Pelkkä tanko reisien päällä alkoi 100kg:n jälkeen olla hieman epämiellyttävää mutta 25kg kiekko ratkaisi ongelman koska paine jakautui tasaisemmin reisien päälle.

Pohkeiden treenaaminen ei ole koskaan ollut näin hauskaa! :rock: :worship:

Ei tuo hassumpi liike ole, vaikkei vastaa eduiltaan perinteistä "seisaaltaan Smithissä" -mallia. Seisaaltaan korsettikin saa osansa (eli pakan on pysyttävä koossa) ja voi samalla kokeilla, miltä isot painot tuntuvat selässä. Istualtaan tehtynä huono puoli on myös painojen haaliminen ympäri salia, kun mikään ei tunnu riittävän.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juu, ite teen lähes aina pohkeet istuen smithissä, toimii minullakin parhaiten. Aina treenin jälkeen jalat sheikkaa kohtuu hyvin jos joutuu vähänkään pohkeita jännittämään. Tai vaikka seisoisi paikallaan niin rupee tärisee. Hyvä lliike ja parhaiten menee perille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom