Tässä on muuten aiheeseen liittyvää ja erittäin painavaa asiaa:
Näin laihdut viisi kiloa! | Sylvi
Muutamia kohtia, jota erityisesti kolahti:
"Viiden kilon dieetti ei ole vaarallinen ajatus eikä anoreksiaan yllyttämistä, siinähän jutun pihvi on. Se on hienovarainen pakottamisen muoto, ulkonäköfasismia, joka ruokkii ikuista tyytymättömyyttä omaan ruumiiseen.
Jos huoli kansanterveydestä olisi näiden juttujen päämotivaattori – niin kuin usein väitetään – eikö lehtien pitäisi kannustaa meitä syömään tuoretta ruokaa, pyöräilemään töihin, vähentämään kaatokännäystä, nauramaan paljon ja huolehtimaan omasta ja läheisten mielenterveydestä, eikä suinkaan laihduttamaan viittä kiloa?
Älkäämme puhuko tekopyhästi kansanterveydestä kun kyse on läskikammosta ja ”hyvinvoinnin” redusoimisesta kaksinumeroiseksi luvuksi."
"Sitä tulee ihminen surulliseksi miettiessään kaikkea sitä aikaa ja energiaa, jonka erityisesti naiset tuhlaavat niiden viiden ylimääräisen kilon murehtimiseen, joiden olemassaoloa tai olemattomuutta kukaan muu ei edes huomaa, nyt vittu ihan oikeasti. En usko, että kukaan katsoo 80-vuotiaana nuoruudenkuviaan ja miettii, että siinä kyllä meni elämä rumalla läskillä hukkaan, olisi vain pitänyt laihduttaa se viisi kiloa."
Mä luulen, et mun kolmen kilon dieetti loppu just tähän. Tippukoon loput, jos tippuu. Ja tippuuhan ne, kun syö järkevästi ja liikkuu tarpeeksi. Ei mun tartte sitä varten ravata vaa'lla ja kirjata kaikkee syömääni ylös.