Plussaa vai miinusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
z4wuxl4bb

Terve!

2v8odx1.png

Siinä heti alkuun threadin aloittamisen syy, eli meitsin kroppa. Varsi on noin 175cm lyhyt ja 68kg kevyt, ja nyt on suunta hukassa - Kuten otsikkokin sanoo, plussaako nyt kehiin vai miinusta? Kuvat on otettu päivän ruokailun jälkeen eli maha vähän pömpöttäen, tosin ryhdikkäässä muodossa eli ei aivan löysänä.
Aloittelija siis olen kuten kuvastakin näkyy, ja tavoitteena kasvattaa lihasmassaa. Fläsää on karkeasti arvioiden 15-18%, joten löysää en mielellään haluaisi kauheasti lisää. Jalat ovat siis mallia tikut, kun eivät kuvassa näy.

Kiinteytys tarkoittaa rasvan suhteellista vähenemistä lihasten kasvaessa, joten alanko syömään maltillisilla plussilla luottaen siihen, että patti kasvaa nopeammin kuin rasva? Vai dieettaanko sen sijaan löysät pois ja alan sitten kasvattaa massaa? Jälkimmäinen kuulostaa turvallisemmalta, mutta ei luurangoltakaan kiva oo näyttää.

Peruskulutukseni on kalorilaskurin mukaan pyöreästi 2000kcal lepopäivänä. Paljonko siis syön treenipäivänä ja paljonko lepopäivänä? Treenipäivänä +300kcal eli noin 2600kcal? Treenipäivänä hiilaria ja lepopäivänä rasvaa?

Ohjelmani on Arskan kultainen kuusikko, jos se tieto jotenkin auttaa. Yksi treeni takana ja tulokset seuraavanlaiset:

Kyykky: 4x10x60
Penkki: 3x10x40
Leuat: 3x (9, 6, 3)
NTP: 4x10x16 (3x10, 1x7)
Haukat: 3x10x20
Vatsat: 4x20

Penkki- ja vatsasarjat olivat aivan liian kevyet ja ntp:ssä oli turhan isot lähtöpainot, mutta muuten sopivan tuntuiset.

Mielipiteitä, vinkkejä? :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ehdottomasti plussalle.

Kiitoksia vastauksista! Sellainen lisäkysymys olisi vielä, että mites nuo lepopäivän safkaamiset? Jengi on täällä ilmeisesti enemmän puoltanut sitä, että myös lepopäivisin ollaan hieman plussilla, mutta eikös fläsä ala kertyä silloin turhan herkästi, ainakin toisena lepopäivänä, joka tulee kerran viikossa?

Voithan halutessasi lepopäivinä syödä +-0.Itse kyllä silloinkin pienillä plussilla vetelisin.Tuo treeni päivän 2600 kcal kuulostaa todella vähäiseltä.Varsinkin kun taidat olla aika nuori herra.

Hahah, mahtava toi kuva! Se hyvin kiteyttääkin ongelman, koska kaikki fläsä on jakaantunut vatsan seudulle - Sitä ei millään tahtoisi lisää, ja hieman arveluttaa plussilla ympäri viikon meneminen.

Mutta, taidanpa sitten uskoa teitä ja lepopäivänä vetää 2300kcal ja treenipäivänä sen 2600kcal. Kalorilaskuri antoi peruskulutukseksi 2000kcal ja punttis ilmeisesti kuluttaa vain noin 300kcal, joten eikös sillä voi lähteä liikkeelle? Nuori mies tosiaan Insecure olen, mutta kasvan vain leveyssuunnassa ja onhan tuo murkkuikäkin päässyt jo menemään ohi. :)

Hahah, mahtava toi kuva! Se hyvin kiteyttääkin ongelman, koska kaikki fläsä on jakaantunut vatsan seudulle - Sitä ei millään tahtoisi lisää, ja hieman arveluttaa plussilla ympäri viikon meneminen.

Selvennyksenä, kuvassa oli ihan pointtikin eli keskity oleelliseen ja saamaan treeni kunnolla käyntiin niin kroppa muuttuu takuulla parempaan suuntaan oli ne kalorit vähän sinne tai tänne päin.

Tolla 2300-2600 kcal päiväs et tuu saamaa massaa, koska kalorilaskuri on iiiiiihan varmaa laskenu kulutukses päin vittuu, nimittäin jos sulla on jotain muuta elämää kun playstation ni saat kyl syödä 3000kcal+ et pääset plussille. Ja välipäivinähän sä tarvit myös niitä plussakaloreit, nimittäin sillon sulla kasvaa lihas koska palaudut, mikäli oot treenannu kovaa, miks muuten niitä ees pidettäis?? oon ite 17vee ja en pahemmi urheile salin lisäks, tosin duuni kuluttaa jonkun verran ja saan syödä semmoset 4000kcal mikäli plussilla haluun mennä. Kun näköjäään pelkäät että sitä fläsää kertyy liian helposti ni tee näin: lähe tolla 2300-2600kcal liikkeelle, mittaa paino parin viikon välein AAMULLA ENNEN AAMUPALAA ja jos painoo tulee lisää siin ajas about 0.5kg nijatka samaa mallii, jos ei tuu ni lisää syömistä kunnes paino nousee sopivasti.

Paljon nyt vaan terveellistä ruokaa eikä välttämättä edes tarvitse mitään kaloreita pohtia. Ja treenaa tehokkaasti. Kehonkoostumus kyllä muuttuu siitä parempaan suuntaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mittaa paino parin viikon välein AAMULLA ENNEN AAMUPALAA ja jos painoo tulee lisää siin ajas about 0.5kg nijatka samaa mallii, jos ei tuu ni lisää syömistä kunnes paino nousee sopivasti.

Ei toimi. Mulla päivittäinen vaihtelukin on lähemmäs kilon, koska juon salipäivinä aivan tolkuttomasti ja lepopäivinä huomattavasti vähemmän. Eli kun käyn salilla Ma, Ke ja Pe, niin kevyimmilläni olen Ma aamuna, kun en ole tankannut nestettä perjantain jälkeen ja raskaimmillani Ti, To ja La aamuina, kun eilen tankannut nestettä. Vesimäärät karkeasti lepopäivänä 2-4 litraa ja salipäivänä 4-6 litraa.

Ei toimi. Mulla päivittäinen vaihtelukin on lähemmäs kilon, koska juon salipäivinä aivan tolkuttomasti ja lepopäivinä huomattavasti vähemmän. Eli kun käyn salilla Ma, Ke ja Pe, niin kevyimmilläni olen Ma aamuna, kun en ole tankannut nestettä perjantain jälkeen ja raskaimmillani Ti, To ja La aamuina, kun eilen tankannut nestettä. Vesimäärät karkeasti lepopäivänä 2-4 litraa ja salipäivänä 4-6 litraa.
Laske viikon keskiarvo?

Vaikka kaikki järki sanookin, että mene plussilla, koska rasvaa ei ole paljoa ja koko ei ole mitenkään kummoinen niin minä sanoisin, että päätä itse. Jos olet ihan sinut tuon rasvan kanssa ja sinua ei haittaa, vaikka sitä tulisi vähän lisää niin mene plussille. Jos taas et välitä tuosta rasvasta niin mene miinuksille. Siitä bulkkaamisestakaan tule mitään jos koko ajan harmittaa jo olevat ja tulevat rasvat

Kiitoksia paljon vastauksistanne! :)

EmillimE, ei mua se rasva niinkään haittaa jos mukana tulee lihasta, koska silloinhan mulle tulee massaa enkä näytä läskiltä. Oon aina ollut hentorakenteinen ja se häiritsee paljon enemmän, nyt on vaan tuplaärsytys koska viime aikoina alkoholin ja mätön ansiosta mulle on alkanut kerääntyä myös ylimääräistä. :D

Ehkä mä nyt kärsivällisesti vedän miedoilla plussilla ja ennenkaikkea reenaan _kovaa_.

Lihasten kehittyessä kroppaan tuo muuttuu varsinkin alussa aivan varmasti paremman näköiseksi omaan silmääsi, vaikka vaaka tai rasvaprosentit sanoisi mitä. Tuijota peiliä. Sitä rasvaa tulee varmasti plussalla lihaksen kanssa lisänä, mutta jos olet valmis ottamaan sitä hieman niin ota. Otat kuukauden kiristyksen(?) tammikuussa, vaikka ja katot taas peiliin.

Bissen kanssa ei varmaan kovin paljon kannata leikkiä, jos haluat sen ylimääräsen saada palamaan. (on tullut käytettyä tämäkin vaihtoehto nimittäin)

^
Näin ajankohtaa ajatellen mä vetäisin vielä vähän pidemmälle sitä bulkkia ja sitten joskus maalis-huhtikuussa miinuksille, niin saa kesään mennessä kiristelyt tehtyä. Ei sitten oo kesällä niin läskissä kunnossa ja muutenki kesä ja joulun aika menee sitten lepposasti bulkkaillessa kun ajoittaa suunpiirtein niiden mukaan.

Joo alkoholin oon nyt vähentänyt ruokavaliota korjatessa minimiin, vaan pakolliset pikkujoulut, uusivuosi ja sit tammikuun lopussa kerran. Nyt kun teen tunnollisesti tän 3kk golden sixiä niin ollaan helmikuun lopulla, jos ennen sitä alkaa näyttää heikolta rasvojen suhteen niin alan tiputtaa kaloreita. Pyrin kuitenkin menemään miedoilla plussilla aina tän ohjelman loppuun asti. :) Tuo on kanssa tosi hyvä pointti että kesä ja joulu menee bulkkaillessa, koska ruokapuoli on se suurempi kompastuskivi. :)

Zone-sarja -42%
"Do whatever u want to do!" mutta menisin reilusti plussalla, läski on siitä mukavaa että yhtä helposti siitä pääsee eroon yhtähelposti kuin sitä kertyykin :)

Back
Ylös Bottom