Plussa yms. kortit

jos ostot on kuukaudessa 300e saat 300+500 plussapistettä = 4e
jos ostot on kuukaudessa alle 300e saat 300 plussapistettä = 1,5e
ite oon keskittäny ~ 90% ostoksista natsisiwaan sattuu olemaan salimatkan varrella ja tuotteet halvempia mitä plussapisteen keräyspaikoissa. käytännössä tuosta plussakortista ei taida opiskelijalle juurikaan etua olla :D
eli käytännössä saisin vuodessa ehkä tuon 1,5e kasaan ja kortti maksaa 7e? :jahas:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
S225T sanoi:
Omasta mielestäni nämä pistesysteemit ovat turhanpäiväinen keksintö (vaikkakin hyvin laskelmoitu ja varmasti kaupallisesti kannattava) mutta KUN ne kerran ovat olemassa joka tapauksessa, en näillä elinkustannuksilla viitsi sitä jättää käyttämättä. Vaikken ole mikään tarjoustenperässäjuoksija, on päivittäiset perusvalinnat tehtävä joka tapauksessa: kun työmatkan varrelta poikkean aina ruokakauppaan ja ostarissa on Citymarket ja Prisma samassa kerroksessa vastakkain, on hyvin vaikea keksiä syytä miksi astuisin sisään sen Citymarketin portista.
Allekirjoitan tuon kaiken täysin. :)

Jos noita etujärjestelmiä haluaa vertailla, niin s-ryhmän eduksi voisi vielä mainita sen, että tilille kertyvät rahat kasvavat korkoa (ryhmittymästä liittyen 1-?%) ja kerran vuoteen sinne tilille mätkähtää myös ylijäämänpalautusta, mikä meilläpäin on ollut jo useana vuonna noin 120-130€. Ja tilille kertyvät rahat pystyy nostamaan rahana lompakkoon, toisin kuin esim. plussakertymät.
 
S225T sanoi:
Omasta mielestäni nämä pistesysteemit ovat turhanpäiväinen keksintö (vaikkakin hyvin laskelmoitu ja varmasti kaupallisesti kannattava) mutta KUN ne kerran ovat olemassa joka tapauksessa, en näillä elinkustannuksilla viitsi sitä jättää käyttämättä. Vaikken ole mikään tarjoustenperässäjuoksija, on päivittäiset perusvalinnat tehtävä joka tapauksessa: kun työmatkan varrelta poikkean aina ruokakauppaan ja ostarissa on Citymarket ja Prisma samassa kerroksessa vastakkain, on hyvin vaikea keksiä syytä miksi astuisin sisään sen Citymarketin portista.

Puhuta asiaa ja olen kanssasi samaa mieltä. Mun mielestä on lähinnä pään seinään hakkaamista joku protestoiminen näitä järjestelmiä vastaan ja olla käyttämättä korttia. Jos protestoida haluaa, niin ostaa sitten sellaisesta kaupasta joka ei kuulu mihinkään kanta-asiakasketjuun. Ennemmin mä otan bonukset kotiin, kun ei se kortin vinguttaminen siellä kaupassa mitään maksa.
 
Ei stressaa korttien kyseleminen eikä käyttö. Plussa on ollut vuosia ja kuukausittain bonusta tulee. Olen tyytyväinen. S-kortti on myös, aika vähällä käytöllä kuitenkin..
 
vilma-liina sanoi:
Jos noita etujärjestelmiä haluaa vertailla, niin s-ryhmän eduksi voisi vielä mainita sen, että tilille kertyvät rahat kasvavat korkoa (ryhmittymästä liittyen 1-?%) ja kerran vuoteen sinne tilille mätkähtää myös ylijäämänpalautusta, mikä meilläpäin on ollut jo useana vuonna noin 120-130€. Ja tilille kertyvät rahat pystyy nostamaan rahana lompakkoon, toisin kuin esim. plussakertymät.

Juuri tätä tuossa aiemmin selittelin.. Just tuo, että rahat pystyy nostamaan rahana lompakkoon on mun mielestä helvetin hyvä juttu. Ja S-tililtä voi myös maksaa ostoksensa.
Muistaakseni meillä ainakin tuo korkoprosentti oli alle yhden prosentin, kun sitä menivät laskemaan. Työntekijöillä se korko on kai korkeampi..

P.S. On se tuo ABC:kin hyvä juttu. Täällä meillä ainakin ABC myi huomattavasti halvempaa bensaa kuin muut. :D Kyllä sai jonkin aikaa jonottaa, että pääsi itse vetämään tankin täyteen...
 
Oletteko koskaan laskeneet paljonko plussanhimo lisää kulutustanne?

Jos nyt aletaan vuositasolla laskemaan noita juttuja, mikä on muuten täysin perseestä, niin se bensamäärä mikä voi mennä kilometrin plussamarkettiin ajamisessa päivittäin, tekee helvetisti vuodessa. Ja tosissaan, kuka helvetti laskee mitä joku asia tekee vuodessa jos lukema näyttää luokkaa 100€? Voi olla elämä aika nihkeetä jos tuohon ajatteluun lähtee. Miettikää miten paljon menee vuodessa sähköä hukkaan kun pitää keittiössä valoa aina kun kokkaa, ainiin, mutta sähköstäkin varmaan saa pian plussapisteitä, laitetaan siis kaikki valot päälle.
 
Mike sanoi:
Oletteko koskaan laskeneet paljonko plussanhimo lisää kulutustanne?

Jos nyt aletaan vuositasolla laskemaan noita juttuja, mikä on muuten täysin perseestä, niin se bensamäärä mikä voi mennä kilometrin plussamarkettiin ajamisessa päivittäin, tekee helvetisti vuodessa. Ja tosissaan, kuka helvetti laskee mitä joku asia tekee vuodessa jos lukema näyttää luokkaa 100€? Voi olla elämä aika nihkeetä jos tuohon ajatteluun lähtee. Miettikää miten paljon menee vuodessa sähköä hukkaan kun pitää keittiössä valoa aina kun kokkaa, ainiin, mutta sähköstäkin varmaan saa pian plussapisteitä, laitetaan siis kaikki valot päälle.

Järkipuhetta (kuten aina). Me nyt ei yleensä etsimällä etsitä sitä halvinta bensa-asemaa, tuo ABC:kin löytyy vajaan kilsan päästä meiltä ja taitaa olla jopa lähin bensa-asema. Mut sitä mä en kyl ymmärrä, et jos 5 kilometrin päästä saa makaronia halvalla, niin sitä on pakko käydä ostamassa vaikka todellisuudessa lähimmästä kaupasta se makaroni tulisi halvemmaksi. Kai ihminen on tyhmä.. :rolleyes:

Mut kyllä bonuksia antavat sähkö- ja vakuutusyhtiöt kannattaa ottaa. Mä ainakin kilpailutin vakuutusyhtiöt joskus ja Tapiola tuli halvimmaksi ja sieltä saa myös bonusta. Miksi en siis ottaisi vakuutuksia Tapiolasta, kun ne jostain pitää kuitenkin ottaa? Kaikki hyöty irti siitäkin.
 
Mike sanoi:
Oletteko koskaan laskeneet paljonko plussanhimo lisää kulutustanne?

Ja tosissaan, kuka helvetti laskee mitä joku asia tekee vuodessa jos lukema näyttää luokkaa 100€?
Ei varmaan kukaan, jos kyseessä olisi tuo 100€ vuodessa, mutta kun tuohon lisätään nolla perään, niin uskoisin, että useampi tavallinen tallaaja kiinnostuu asiasta.

Meillä rahanmeno on samaa luokkaa kun ennen, ja ruokakaupasta ostetaan edelleen ne samat sapuskat. Ainoa muutos on se, että ostoksia tehtäessä vilautan sitä korttia silloin, kun asioin kyseisen ketjun liikkeessä. En ole kyllä kuullut kenenkään lisäävän kulutusta, edes sähkön :rolleyes: , eli ei tarkoitus ole kalastella plussia tai bonuksia, vaan ottaa hyöty irti niistä ihan jokapäiväisistä ostoista. Ja todellakin, myös tiettyjen firmojen sähköstä saa bonusta. :)
 
Itsellä sekä Plussa, että S-etukortit. Itse asioin molempien ketjujen liikkeissä, ehkä kuitenkin enemmän S-ryhmällä. Molemmista tulee vuosittain rahaa takaisin ihan "mukavia" summia. Tottakai haluan säästää noilla korteilla, ja tiedän myös että järjestelmän ylläpito maksaa. Kuitenkaan se ei järjestelmää mihinkään kaada/horjuta että itse jättäisin korttien käytön väliin... en siis käy "hiljaista" sotaa järjestelmää vastaan ilman kortteja, vaan pyrin taloudellisuuteen kuten markkinataloudessa on tapana (otetaan sieltä, mistä halvimmalla saadaan).
 
"On autot ja asuntolainat
On koira ja kakarat
On ikea kalusteet ja
vaimolla salilla treenatut pakarat
Keräämme bonuksia, se kannattaa kyllä
Lauantai-iltana käymme alueella,
lapsilta kielletyllä"
 
Itse olen tähän asti käynyt hiljaista kapinaa noita bonuslärpäkkeitä vastaan, nyt olen kuitenkin ajatellut hommata sen s-etukortin ihan vaan ravintola-alennusten (enimmäkseen ruokaravintoloiden) takia. Bonuksia tuskin paljoa kertyy jos ostaa 150€/kk ruokaa?
 
J.EdgarHoover sanoi:
Voiko to enää paremmin sanoa! Joku kaunis päivä toi:" Eikö oon plussa korttia " voi olla liikaa ja ylitetään kriittinen piste. Kauppaketjut ovat itse kertoneet, että järjestelmät ovat niille itselleen tosi kalliita ylläpitää. Näissä systeemeissä Artisti maksaa aina ja joka pennin.
Ja kaikista erikoisinta on huomata se, kuinka innoissaan Artisti(t) ovat noista elämää hankaloittavista vinyylipalasista.

Hyvä esimerkki on ABC-ketjun bensakauppa. Melkein aina ABC kauppaa kylän kalleinta bensaa, mutta kannattaahan sitä ostaa kun siitä saa sitä poonusta.
 
S225T sanoi:
Omasta mielestäni nämä pistesysteemit ovat turhanpäiväinen keksintö (vaikkakin hyvin laskelmoitu ja varmasti kaupallisesti kannattava) mutta KUN ne kerran ovat olemassa joka tapauksessa, en näillä elinkustannuksilla viitsi sitä jättää käyttämättä.
Jos kaikki olisivat aina ajatelleet noin, olisi maailma todella paska paikka asua.
 
Joo eipä ole kauheesti innostanut mitkään bonuskortit. Safkat tulee ostettua sieltä mistä ne parhaiten kullakin hetkellä tarttuu mukaan muuhun elämänrytmiin sovitettuna. Kauppoja kun tästä lähistöltä löytyy vähän joka lähtöön. Muutenkin yksin asuvana opiskelijana aika samantekevää touhua kun ruokakauppoihin palaa alle 200e kuussa. Jos siitä muutaman euron bonusta repisi niin vautsi vau, vähän sama kun uhraisi päivittäin 30min ylimääräistä aikaa siihen että saa tehtyä ostokset 3% halvemmalla jossain toisessa marketissa (jotkut tätäkin harrastavat, mikäs siinä jos ylimääräiselle ajalle ei muutakaan käyttöä löydy). Katsotaan asiaa sitten uudestaan jos tulee integroitua talous pysyvästi jonkun toisen mukavan henkilön kanssa.
 
ikuinen absurdi järjettömyys.rikastua kuluttamalla.
 
Lukekaa netistä rekisteriselosteet, esim S-ryhmän löytyy helposti. Ei ne kaupat saa tallettaa sinne ostokäyttäytymistä, vaan pelkät loppusummat bonusten maksamista varten, ja suoramarkkinoinninkin voi jokainen kieltää itse.

Järjestelmistä on siis käytännössä lähinnä kuluja kaupoille. Ainoa syy miksi niitä enää pidetään yllä, on se, että muillakin kaupoilla on sellaiset. Lisäksi etukorteilla ja keskittämisellä onnistutaan ehkä pitämään markkinaosuuksia joita normaalissa terveessä ja selkeässä hintakilpailussa ei onnistuttaisi pitämään. Etujärjestelmä hämärtää mukavasti tuotteiden todellisen hinnan ja saa tyhmät ihmiset asioimaan kalliissa kaupoissa.

Mitä hyötyä tällaisesta normaalia kilpailua haittaavasta kalliista järjestelmästä sitten on kuluttajille? Ei yhtään mitään! Koko etukorttisysteemi pitäisi kilpailun rajoittamisen nimissä kieltää lailla.
 
Periaatteessa omasta mielestä kätevintä noissa etukorteissa on se, että omaa ostokäyttäytymistään pystyy jollain tasolla seuraamaan. Esimerkiksi se paljonko rahaa menee perus ruokakauppaan.
 
S-etukortti on kyllä ylivoimaisesti paras. Keskimäärin 20€ kuukaudessa tulee rahaa bonus-tilille ruokaostoksista, tankkauksista, vakuutuksista ja taisipa tulla vielä sähköstäkin. Enpä pistä yhtään vastaan jos joku välttämättä haluaa antaa 240€ vuodessa siitä, että keskitän ostokseni heidän myymälöihinsä.

S-etutilillehän maksetaan huomattavasti parempaa korkoakin (2%) kuin tavalliselle pankkitilille.
 
Back
Ylös Bottom