Willie
Groundskeeper
- Liittynyt
- 31.3.2003
- Viestejä
- 2 168
vilma-liina sanoi:Totta. Mutta nyt kun lähes joka pulju kuuluu johonkin etujärjestelmään, niin on taloudellisesti kannattamatonta olla omistamatta jotakin etukorttia, ja keskittämättä ostoksiaan.
Näinhän se on. Etukortittomuuteni onkin pienen ihmisen hiljainen protesti, koska systeemi on mätä :D
Eräät tuttuni olivat opettaneet Suomeen saapuneelle vaihto-oppilaalle kielemme alkeita ja neuvoneet sanomaan kassalla, "Ei oo vitun plussakorttia." Kyseiselle tytölle selvisi vasta puolen vuoden oleskelun jälkeen minkä vuoksi kaupan kassat katsoivat häntä pitkään. :lol2:
Edit:
quiz sanoi:Tuolla saadaan kuitenkin rahanarvoista tietoa kuluttajien käyttäytymisestä. Tämä arvo on myös sitten pois niiden tuotteiden hinnoista. Järjestelmän tuottama arvo on varmasti enemmän kuin ylläpitokustannus.
Järjestelmällä yritetään kerätä tuota tietoa. Tiedon keräämisessä ei kuitenkaan onnistuta kovinkaan hyvin, sillä ihmiset eivät useinkaan keskitä ostoksiaan, vaan hankkivat useamman kaupan etukortin.
Järjestelmän pääasiallinen tarkoitushan on kuitenkin ylläpitää asiakasuskollisuutta. Mielestäni siihen päästään paremmin tarjoamalla laadukasta palvelua halvemmalla hinnalla. Tämä onnistuu kulujen vuoksi paremmin ilman etukortteja.