Plussa yms. kortit

vilma-liina sanoi:
Totta. Mutta nyt kun lähes joka pulju kuuluu johonkin etujärjestelmään, niin on taloudellisesti kannattamatonta olla omistamatta jotakin etukorttia, ja keskittämättä ostoksiaan.

Näinhän se on. Etukortittomuuteni onkin pienen ihmisen hiljainen protesti, koska systeemi on mätä :D
Eräät tuttuni olivat opettaneet Suomeen saapuneelle vaihto-oppilaalle kielemme alkeita ja neuvoneet sanomaan kassalla, "Ei oo vitun plussakorttia." Kyseiselle tytölle selvisi vasta puolen vuoden oleskelun jälkeen minkä vuoksi kaupan kassat katsoivat häntä pitkään. :lol2:

Edit:
quiz sanoi:
Tuolla saadaan kuitenkin rahanarvoista tietoa kuluttajien käyttäytymisestä. Tämä arvo on myös sitten pois niiden tuotteiden hinnoista. Järjestelmän tuottama arvo on varmasti enemmän kuin ylläpitokustannus.

Järjestelmällä yritetään kerätä tuota tietoa. Tiedon keräämisessä ei kuitenkaan onnistuta kovinkaan hyvin, sillä ihmiset eivät useinkaan keskitä ostoksiaan, vaan hankkivat useamman kaupan etukortin.
Järjestelmän pääasiallinen tarkoitushan on kuitenkin ylläpitää asiakasuskollisuutta. Mielestäni siihen päästään paremmin tarjoamalla laadukasta palvelua halvemmalla hinnalla. Tämä onnistuu kulujen vuoksi paremmin ilman etukortteja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Miksi ne jumalauta joka ikinen kerta kaupassa kysyy "onko plussa korttia?". Eikös se ole mun moka jos ei ole? Ihan turhaa lässytystä jos kerran en itse sitä korttia tiskiin lyö.
Mullakin vituttaa tuo.

Mutta tuttu kertoi, että kannattee kysyä AINA sitä plussakorttia, kun se on niin saatanan yleistä, että asiakas sanoo jo maksettuaan -AINIINSEPLUSSAKORTTI.
Myyjä joutuu tässä tapuksessa muistaakseni näppäilemään aivan vitusti sitä konetta.


Suosin EuroSparta, koska siellä ei ole mitään typeriä etukorttijärjestelmiä.
 
S-etukortti löytyy tästä taloudesta ja hyvin on pelittänyt. Aikoinaan tuli hankittua kortti, kun olin töissä S-ryhmällä. Siihen aikaan taisin maksaa 200mk siitä kortista ja nyt sen arvo tuntuu olevan 100€. Aika hyvä kauppa jo itse kortista!

Tällaisessa suursyömäreiden taloudessa ruokaostoksista kertyy jo ihan mukava määrä bonuksia. Yleensä bonuksia käytämme esim. reissuilla bensan ostoon ja syömisiin ABC-asemilla. Bensat mies kyllä taitaa ostaa jostain muualta kuin ABC-asemilta, joten siinä on kyllä meidän ostosten keskittämisessä parannettavaa. Muuten kyllä suositaan S-ryhmän palveluja. Ehkä se on vain tosiaan tottumiskysymys, kun esim. vanhemmatkin ovat aina käyttäneet S:n palveluja ennemmin kuin K:n ja tietty tuo ex-työpaikka ko. ketjussa vaikuttaa varmastikin asiaan.
 
ace-oo- sanoi:
Mullakin vituttaa tuo.

Mutta tuttu kertoi, että kannattee kysyä AINA sitä plussakorttia, kun se on niin saatanan yleistä, että asiakas sanoo jo maksettuaan -AINIINSEPLUSSAKORTTI.
Myyjä joutuu tässä tapuksessa muistaakseni näppäilemään aivan vitusti sitä konetta.

Bingo! Juuri sen takia. ;)
 
MiV sanoi:
Etukorteista aiheutuu kauppaketjuille melkoisia kustannuksia. Pitää ylläpitää tietojärjestelmiä, lähetellä etukuponkeja ym. Näiden kustannusten maksajia ovat tietysti kauppaketjujen asiakkaat. Niinpä voisi ajatella, että etukorttia ei kannata käyttää. Jos kukaan ei niitä käyttäisi, kauppaketjut lopettaisivat etusysteemit ja niiden kustannuksia ei enää tarvitsisi maksattaa asiakkailla.

Tietojärjestelmiä kauppa tarvitsee vähän muuhunkin, tollaset tietokonejärjestelmät mitkä rekisteröi ostetu tavarat jne. on keskeinen osa nykyajan logistiikkaa. Sama järjestelmä huoltehtii hankinnoista ja viestinnästä toimitusketjun ylävirtaan. En usko että etukorttijärjestelmä lisää sen suurempia kustannuksia kokonaisuutta ajatellen, semminkin kun niitä vingutetaan samoilla laitteilla kuin maksuvälinekortteja. En myöskään usko että hinnat ovat nyt kalliimmat kuin jos etukortteja ei millään ketjulla olisi olemassakaan, kauppiaiden katetuotot vaan ehkä ovat paremmat kun tiedetään minkälaisia asiakkaita käy missäkin kaupoissa ja sitä kautta pystytään tarjoamaan asiakkaille paremmin kohdennettu tuotevalikoima.

Ja kuten tästäkin ketjusta voi päätellä, lisäähän noi selvästi myös asiakastyytyväisyyttä kun porukka iloitsee "tienaamistaan" pisteseteleistä :)

Itse en nää mitään pahaa noissa korteissa, ainoastaan sen että lompakko vaan paksunee ja sen kantaminen housuntaskussa hankaloituu.
 
Täällä mittelö selvästi kallistuu s-kortin puoleen. Pitää laskeskella uusiksi jos vaihtaisi jossain välissä ryhmittymää.
 
Annie Stark sanoi:
No ei sitä silti niin tosissaan sitä korttia tarvi ottaa :) Että se rajoittaisi menemisiä... Ja kyllä mun mielestä noi s paikat on yleensä laadukkaita, että niillä ihan mielellään käykin, vaikkei olisi korttiakaan. Mutta jokainen tavallaan, tässäkin asiassa. :)

Nimenomaan. Ite en ajattele asiaa niin että joutuisin käyttämään tiettyjä palveluja siksi että ne nyt sattuu olemaan s-ryhmän palveluja. Olipahan korttia tai ei, käyttäisin silti niitä. Söisin amarillossa ja kävisin prismassa jne. S-etu rokkaa! :kippis1:
 
jaki_ sanoi:
Siis wtf
Näkeekö ne jostain, jos minun bonuskortilla on ostettu esim. olutta/tupakkaa ym. k-18 tuotetta?
Kyllä noi taitaa tietoonsa saada jos vaan haluaa. Automaattisesti ei kyllä mitään kovin kirjavaa erottelua ei kyllä taida taida tulla noista ostoksista. Älä vinguta korttia kun ostat sitä kaljaa ;)

Niin ja tosiaan.. Varmaan aika paljon saa kuitenkin ostella että saa takaisinpäin jonkun 400e? Mä en sen takia oo jaksanu vingutella kun ei tällänen työtön sinkkumies saa edes kulutettua niin paljon että jotain pariakymmentä euroa enemmän vuodessa takaisin tulis.
 
jaki_ sanoi:
Siis wtf
Näkeekö ne jostain, jos minun bonuskortilla on ostettu esim. olutta/tupakkaa ym. k-18 tuotetta?

NÄKEE!! :salaliittobigbrother:
 
No entäs näkeekö henkilö, jolle plussapisteeni menee(äippä) nämä kyseiset tiedot? Tämähän nyt olis aika bitch, jos näin olisi. Pikkulapsena tyrkytettiin joka suunnan erikoiskortit käteen ja muistutettiin, että muista sitten käyttää tätä, että äiti saa kynttiläsetin. Vittu mä olen AINA käyttänyt korttia. Turbohiivat sun muut nuoruuden ainekset.

PERKELE
 
jaki_ sanoi:
No entäs näkeekö henkilö, jolle plussapisteeni menee(äippä) nämä kyseiset tiedot?

S-ryhmällä ei ainakaan eritellä ostoksia bonus-"tiliotteelle". Kolahtaisi nimittäin vino pino postia tähänkin laatikkoon, jos näin olisi. Siinä näkyy ainoastaan ostoksien määrä (€) kuluneen kuukauden aikana yms.
 
Jos keskittää koko "perheen" ostokset yhteen ryhmään se niin kannattaa kun saa täydet boonukset! Tarjouksia ja hintoja tietty pakko seurata, jos (%) haluaa pärjätä. Esim. N+M ja 3 täys ikäistä jälkikasvuu.. Rinnakkaiskortit kaikille jne. Homma pelaa joillakin..
 
Willie sanoi:
Etukortit ovat saatanasta. Sen lisäksi että ne vaarantavat yksityisyydensuojan, nostavat ne tuotteiden hintoja. Kanta-asiakkuusjärjestelmää on sen verran kallista ylläpitää, että kuluttaja ei varmasti jää voitolle koskaan. Kustannukset kun siirretään suoraan hintoihin. Kysymyksenasettelun tulisi siis pikemminkin kuulua: mikä etukortti tarjoaa pienimmät haitat?


Juuri näin.
 
Ja oikeasti, näitä kortteja on kuitenkin niin monella, että yhdelläkään kaupalla ei ole mitään intressejä seurata yksittäisen ihmisen ostoksia. Jos ja kun kohdistettua markkinointia tehdään, se tehdään aina ryhmälle esim. ilmoitetun asumismuodon perusteella.
 
Raejuusto sanoi:
... En usko että etukorttijärjestelmä lisää sen suurempia kustannuksia kokonaisuutta ajatellen, semminkin kun niitä vingutetaan samoilla laitteilla kuin maksuvälinekortteja.
Muistan lukeneeni joskus viimeisen vuoden aikana Aamulehdestä jutun, jossa joku jonkun kauppaketjun johtaja (yksityiskohdat ovat jo unohtuneet...) kertoi, että etukorttijärjestelmästä on kaupalle enemmän menoja kuin tuloja.

Raejuusto sanoi:
En myöskään usko että hinnat ovat nyt kalliimmat kuin jos etukortteja ei millään ketjulla olisi olemassakaan, kauppiaiden katetuotot vaan ehkä ovat paremmat kun tiedetään minkälaisia asiakkaita käy missäkin kaupoissa ja sitä kautta pystytään tarjoamaan asiakkaille paremmin kohdennettu tuotevalikoima.
Kauppaketjujen toiveena olisi, että korttien avulla saataisiin kerättyä jotain hyödyllistä asiakkaiden käyttäytymisestä, mutta tuon samaisen lehtijutun perusteella näin ei oikein ole. Asiakkaiden ostokäyttäytymistä kyllä tallennetaan (jokainen voi vain miettiä, kuinka paljon dataa pitää kerätä ja tallentaa joka ikinen päivä -> se maksaa), mutta niitä tietoja ei saa yhdistää asiakkaaseen. Niinpä tarkasti asiakkaaseen kohdistuvaa mainontaa ei voida tehdä. Tätä mainonnan ja palveluiden tarkkaa kohdistamista pidetään usein etukorttien tavoitteena, mutta siihen ei silti välttämättä koskaan päästä.

Mitä ihmeen hyötyä etukortti sitten tuotevalikoiman suhteen tuo? Kyllä kaupassa tiedetään ilman etukorttien vingutustakin kuinka monta purkkia Ehrmannia päivässä myydään.
 
Mike sanoi:
Miksi ne jumalauta joka ikinen kerta kaupassa kysyy "onko plussa korttia?".
Yks mun kaveri käyttää tätä heittoa aina jos häneltä kysytää Plussa tms. korttia:

Kassaneiti: Onko Plussakorttia?

Kaveri: Ei oo mut rahaa on ihan vitusti!!

:lol2: :lol2:
 
Back
Ylös Bottom