Plussa yms. kortit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku ihmetteli tuossa saamaamme etusetelien summaa, mutta täytyy ottaa huomioon, että kyseessä on 5 hengen perhe ja tuolta K-ryhmältä tulee ostettua lähes kaikki mahdollinen, lukuunottamatta lähinnä vaatepuolta. Kieltämättä ruokaan uppoaa rahaa aika paljon ja tuskin lasten kasvaessa suuntaus ainakaan pienenemään päin on... Onneksi tuttelit, piltit ja vaipatkin alkavat vähitellen jäämään pois ruokalaskuista.
 
Huhtikuulta n. 130 e ja toukokuulta s-bonuksia napsahtaa rapiat 170 e s-tilille. Viimeiset kuukaudet hiukka poikkeuksellisia, kun tehtiin remppaa. Normaalisti tulee jotain 30 e - 80 e.
Ja mitä tuohon korko%:iin tulee niin tuo on käsittääkseni osuuskauppa kohtainen.

Viimeisten 8 vuoden aikana oisinko saanu plussa-pisteitä muutamalla eurolla, vaikka ostoksia on ollut.
IMO plussa-systeemi on niin perseestä kuin mahdollista. Mulle on ihan turha lähetellä mitään monopoli-rahoja. Toisaalta, eipä ne kyllä ole lähetellytkään.

Edit. ja kyseessä kahden hengen talous.
 
Mitenkähän toi S-bonus käytännössä oikein toimii...itse olen nyt muutaman kuukauden ajan tehnyt kaikki ruokaostoksen S-ryhmän kaupoissa enkä ole viimeisimmän s-tiliotteen mukaan tienannut vielä senttiäkään bonusta...tällä tahdilla kestänee vuosia ennenkuin 35 € suuruinen osuusmaksu on kuitattu :)
 
Ei paista päivä mulle sen kirkkaammin, vaikka kaikki muovilätkät hommasin
Ei lompsa pullota, en hymyile leveämmin vaikka samaan puljuun ahkerasti rahani raijasin...
...Niin pienellä muovipalalla voi saatanasti ansaita, mutta miten, voisko joku tyhmää opettaa.
¨
Korttia ei siis ole, parin euron takia vuodessa takia ei jaksa jonkun kortin kanssa alkaa säheltämään. Noita erilaisia plussa- ja bonuskortteja on sitten lompakossa miljoonia jos niitten kanssa alkaa pelaamaan. Helpoimmalla pääsee kun lyö rahat tiskiin. :D
 
S-bonuksen nimeen meidän taloudessa vannotaan:rock:
Ja nyt varsinkin,kun oma työpaikkani liittyi sokoksen ketjuun.Räpsähti se S-henksutarrakin bonuskorttiin,ni johan kelpaa vingutella:D

Suht edullista olla hotelleissa yötä ja aika hyvin tulee pleikkapeleistäkin alennusta ja bonukset päälle:kippis1:

Ja mainittakoon,että jos Lidlistä sais bonuksia,ni varmaan tulis siellä käytyä useammin.Jotenkin vaan tykkään siitä kaupasta.Sieltä aina tekee lisäksi löytöjä.viimeksikin tarttui matkaan lapsille jalismaali.
 
BFL2002 sanoi:
Mitenkähän toi S-bonus käytännössä oikein toimii...itse olen nyt muutaman kuukauden ajan tehnyt kaikki ruokaostoksen S-ryhmän kaupoissa enkä ole viimeisimmän s-tiliotteen mukaan tienannut vielä senttiäkään bonusta...tällä tahdilla kestänee vuosia ennenkuin 35 € suuruinen osuusmaksu on kuitattu :)

www.s-kavana.fi löytyy mm. bonuslaskuri. Yli 50egen kk-ostokset kerryttävät jo bonareita, joten olethan muistanut näyttää sitä korttia kassalla :)
 
Etukortit

Jos vain mitenkään rahan takia viitsii vaivautua, niin kannattaa verrata niiden ostostensakin hintoja, eikä vain jotain ylijäämäpalautuksia. Jos ostan ostokseni esim: LIdl istä tai Cassasta, pääsen noin 10 - 30 % halvemmalla. Valikoima noissa kaupoissa vain on heikompi.
Banaaneissa joita mulla menee aikas reilusti, oli huiput. Lidl 99c / kg S-ryhmä 1.9 € / kg

Bensan suhteen nää etukorttipaikat ovat suunnilleen 5 % kalliimpia.
 
Pex31 sanoi:
Bensan suhteen nää etukorttipaikat ovat suunnilleen 5 % kalliimpia.

W0000T? :eek: Mä taas olen pistänyt merkille, että ainakin ABC pitää nykyään hintojaan aika alhaalla. Voi tietysti olla eri puolilla Suomea vähän eri meiningit..

Mä olen kai sanonut tämän ennenkin, mutta kyllä minusta S-etukortti ja Ykkösbonus on niitä kortteja, jotka kannattaa omistaa. Plussastakin on hyötyä joskus harvoin. Ja jos joku maksaa mulle vajaan tonnin vuodessa siitä, että käytän s-ryhmän palveluja, niin miksi jättäisin moisen hyödyn käyttämättä? Se on kuitenki aika paljon rahaa. Enkä mä viitsi alkaa juosta viidessä eri kaupassa sen takia, että jossain on jauheliha halvinta, jossain maito, toisessa rahka jne.
 
Meiiläpäin ABC pitää aikamoisia hintoja löpössä. Ei tarvitse sinne mennä tankkaamaan, vaikka kuinka sais "poonusta" :D .
Muuten tulee kyllä tehtyä ostokset s-kaupoissa. Plussa- ja ykkösbonuskorttia käytetään nykyään oikeastaan vain silloin, jos sillä saa jonkun hyvän alennuksen.
Onhan tuonne s-tilille kertynyt "jo" 17 eunua. Pikku hiljaa kasvatellaan :)
 
Jep Kuopiossakin on ABC-asemilla usein aika lailla kallista. Jos esim omaa jonkun muun alennuskortin niin monesti kunnon huoltoasemelta saa bensan halvempaan kun niillä on sillä hinnalla suurempi kilpailu.

Mutta muuten kyllä tuo s-etukortti on ylivoimainen ainakin meille.. ja kun viellä tuo lähikauppakin muuttui s-kaupas niin viellä enempi tulee bonusta.
 
Clayman sanoi:
Meiiläpäin ABC pitää aikamoisia hintoja löpössä. Ei tarvitse sinne mennä tankkaamaan, vaikka kuinka sais "poonusta" :D .

Bonussysteemeiden juju piileekiin siinä, että mitä enemmän ostoksiasi keskität ketjun liikkeisiin, sitä enemmän säästät :kippis1:

Äkkiä voi vaikka laskea, kuinka paljon 1.35e litrahinnasta lähtee pois, jos ostokset ylittävät 5% s-bonareihin tarvittavan rajan. Toki pienien kk-ostosten talouksien ei välttämättä kannata vain sen takia jostain ostaa, että sieltä saa bonareita.
 
Eleonoora sanoi:
W0000T? :eek: Mä taas olen pistänyt merkille, että ainakin ABC pitää nykyään hintojaan aika alhaalla. Voi tietysti olla eri puolilla Suomea vähän eri meiningit..

Mä olen kai sanonut tämän ennenkin, mutta kyllä minusta S-etukortti ja Ykkösbonus on niitä kortteja, jotka kannattaa omistaa. Plussastakin on hyötyä joskus harvoin. Ja jos joku maksaa mulle vajaan tonnin vuodessa siitä, että käytän s-ryhmän palveluja, niin miksi jättäisin moisen hyödyn käyttämättä? Se on kuitenki aika paljon rahaa. Enkä mä viitsi alkaa juosta viidessä eri kaupassa sen takia, että jossain on jauheliha halvinta, jossain maito, toisessa rahka jne.

:eek: aika paljon saat rahaa kulumaan pelkästään S-ryhmän kauppoihin. 5% bonuskertymällähän se tekisi jo 20k€/vuosi (1667€/kk) pelkkään S-ryhmään. Siihen kun lisätään kaikki muut menot josta ei saa bonusta niin aika hyvin saa rahaa palamaan kuukaudessa. Tulotkin pitää olla naiseksi enemmän kuin kohdillaan tuossa tahdissa!
 
kas-vain sanoi:
:eek: aika paljon saat rahaa kulumaan pelkästään S-ryhmän kauppoihin. 5% bonuskertymällähän se tekisi jo 20k€/vuosi (1667€/kk) pelkkään S-ryhmään. Siihen kun lisätään kaikki muut menot josta ei saa bonusta niin aika hyvin saa rahaa palamaan kuukaudessa. Tulotkin pitää olla naiseksi enemmän kuin kohdillaan tuossa tahdissa!

Vajaa tonni oli sellainen noin arvio. Ja siinä on mukana ylijäämäpalautus. Mut kyllä meillä joka kuukausi vähintään tonni menee s-ryhmään. Itsekin tulee joskus mietittyä, et miten helvetissä se on mahdollista. Mut kyllähän tuota bensaakin menee satoja euroja kuukaudessa..:rolleyes:
 
Eleonoora sanoi:
Vajaa tonni oli sellainen noin arvio. Ja siinä on mukana ylijäämäpalautus. Mut kyllä meillä joka kuukausi vähintään tonni menee s-ryhmään. Itsekin tulee joskus mietittyä, et miten helvetissä se on mahdollista. Mut kyllähän tuota bensaakin menee satoja euroja kuukaudessa..:rolleyes:

Mä sain ennen aina kahden hengen taloudessa S-bonusta joku 10e/kk, eli yhteensä n. 100-150e vuodessa, tämä oli aikana jolloin eksän kanssa käytiin tosi monissa eri kaupoissa ja tankkailtiin eri asemilla ym.

Nyt kun ollaan oltu Megamasan kanssa yli vuosi kimpassa ja käytetään pääosin vain kaikkea S-ryhmän palveluihin kuuluvia juttuja, niin ruoka- ja lisäravinneostoksista bensaan ym [vakuutukset otettiin Tapiolasta ja sähkölaskustakin karttuu ym] niin meidän bonusrahat on ihan mielettömiä :D

Siis oikeesti ollaan oltu pyörtyä aina kun niitä tiliotteita on tullut kotiin tai kun olen piruuttani soittanut siihen saldomaattiin että paljonkohan on tilillä rahaa. Meille on tullut vuoden aikana joka kuukausi 60-120e rahaa. Yhteensä joku 900e tähän mennessä kun ennen tohon ois menny tyyliin 9 vuotta :D

Nyt ollaan päätetty et aletaan siirtään noita rahoja matkatilille säästöön, helvetin hyvin kyllä hyötyy tosta keskittämisestä enkä purnaa yhtään. Jos mulle tosiaan maksetaan esim 1000e vuodessa jostain keskittämisestä niin suoraan sanottuna totta vitussa me se tehdään, saadaan sellasella summalla jo lennot ja hotelli toiselle osapuolelle kuukaudeksi Thaimaahan.:whip: :rock: :worship:
 
Eleonoora sanoi:
Vajaa tonni oli sellainen noin arvio. Ja siinä on mukana ylijäämäpalautus. Mut kyllä meillä joka kuukausi vähintään tonni menee s-ryhmään. Itsekin tulee joskus mietittyä, et miten helvetissä se on mahdollista. Mut kyllähän tuota bensaakin menee satoja euroja kuukaudessa..:rolleyes:

Meile tuli tota osuuspääoman korkoo tosta s-jutusta semmoset 7 euroo viime vuodesta. Miten se voi olla merkittävä osuus tonnista?
 
MissEvilEve sanoi:
Jos mulle tosiaan maksetaan esim 1000e vuodessa jostain keskittämisestä niin suoraan sanottuna totta vitussa me se tehdään

Aivan. Meillä on ollut tapana kerryttää niitä bonusrahoja tilille ja sit jonkun kuukauden ruuat maksetaan kokonaan bonusrahoilla. Ei yhtään pöllömpi homma minusta.
 
BOnusta perässä juokseminen voi olla haitallistakin. Muistan kun setä ajattlei, että tankataas toisella asemaalla niin makso tankillinen 5 euroa enemmän :D. Siitä voi sitten ite kukin laskea paljon sieltä toikeasti tuli takasinpäin.
 
therf sanoi:
BOnusta perässä juokseminen voi olla haitallistakin. Muistan kun setä ajattlei, että tankataas toisella asemaalla niin makso tankillinen 5 euroa enemmän :D. Siitä voi sitten ite kukin laskea paljon sieltä toikeasti tuli takasinpäin.

Me kun tankataan ABC:ltä niin yleensä on ihan kilpailukelpoinen hinta, max ollut 2-3cent kalliimpi litrahinta kuin jossain halpis-asemalla.

Ja tosiaan se keskittäminen kannattaa, mitä enemmän on ostoja, sitä enemmän on bonusta.
 
ljm sanoi:
Meile tuli tota osuuspääoman korkoo tosta s-jutusta semmoset 7 euroo viime vuodesta. Miten se voi olla merkittävä osuus tonnista?

Joka vuosihan saadaan ylijäämää sen mukaan kuinka hyvin osuuskaupalla on mennyt. Jotain prosentin luokkaa taisi olla viime vuonna. Eli mieti, paljon on yksi prosentti vaikka 12000eurosta. Ei mikään mitätön summa.

edit: minusta tuhat euroa kuussa s-ryhmän palveluihin on loppujen lopuksi aika pieni summa. Jos vaikka ajatellaan äkkiä, että noin 400 euroa menee ruokaan ja 300 euroa bensaan, niin siinä on jo 700euroa. Sit siihen vielä sähköt, vakuutukset, puhelinlaskut, sokokselta ostetut vaatteet ja jotain "ylimääräistä" niin äkkiäpä se tonni kertyykin.
 
Back
Ylös Bottom