Plussa yms. kortit

Hah, tulipas muuten semmonen juttu mieleen tosta TheLORDin postista. Paljonkohan jengi tekee ns. "heräteostoksia" oikeastaan vain noiden etukortti-alennusten takia?

Kuvitellaan vaikka että normaali suomalainen perhe vaimo, mies ja pari eri ikästä kakaraa ovat viikonloppuostoksilla siinä perjantai-illalla. Vanhemmat ovat rättiväsyneinä työviikosta mutta jotain sapuskaa pitäisi saada pöytään, lappaavat kärryyn tavaraa kuin transsissa (tottumuksen mukaan). Pitkin käytäviä surffaillessa tulee näitä printattuja mainoksia vastaan jossa hehkutetaan että "Rainbow omenatäysmehutiiviste 0,20e/l" ja samalla vaimo kaataa kärryyn sylillesen (~5-10 purkkia) mehua. Ja alunperin ei aikomustakaan, saatika tarvettä ostaa omenamehua, saatika sitten tommosta määrää "no mutta kun oli niin halpaa". Jos kakara sattuu viä vinkumaan liikaa ni napataan sille joku tikkari/patukka käteen ja sanotaan vaan et "syö siitä, kunhan oot hiljaa". Taas meni "hukkaan" euroja, vaikka siitäkin ne bonukset sai. Mielestäni muutenkin noloa, viedä tyhjä käärepaperi kassalle muiden tuotteiden kera. Kaupassa ei kuulu syödä ennen maksamista.

Entäs sitten kaikki sipsi/karkki/limu/paskasafka(ainakin bodarin näkökulmasta katottuna :D). Kaupathan tuntuvat notkuvan näitä tarjouksia aina, väsyneenä ja nälkäisenä työviikon uuvuttamana on ni helppoa langeta houkutuksiin. Ja kärry notkuu loppuviimein kaikkea mitä ei olisi tarkotus ostaa ja rahaa palaa "hukkaan". "Saahan siitä bonukset" :D, yeah right. Saahan toki siitä, mutta kun vertaa sitä rahamäärää jonka upottaa ekaks sinne kauniisti hymyilevän nuoren kassaneidin kassaan, siihen määrään jotan saa perästäpäin "hyvityksenä" ni johan hirvittää..

Nii ja hei missä on kaikki hyvä tarjoukset jostain kunnon piffeistä sun muista, oikeesti terveellisistä herkuista? Toki niitäki löytyy, mutta harvakseltaan verrattuna tähän "naminaminami-viidakkoon". Kampanja raejuustot, jauhelihat, fetat, kanat, kalat, vihannekset ja marjat- halvemmaksi-rokkais aika huolella.

Yks hyvä asiakkaiden naaraus keino on ihan nää kotiintulevat S-Markettien ja Prismojen mainoslehtiset. Niissä usein on juuri tuommoisia "osta 2 sipsipussia yhden hinnalla MUTTA VAIN JA AINOASTAAN S-Etukortilla" tai "nyt 30% enemmän mehua, Rainbow blaablaablaa-purkissa" ja sitten joku "mukaniinhalpahintaperässä".

Se onkin sitten ihan toinen stoori, mitä se hinta olis a) ennen "huikeaa etukorttialennusta b) normaali-hinta, toki sisälletyttynä se "bonuskortti-vara" c) todellinen oikea hinta. Eli siis uskon että ainakin jotkut kaupat pitävät hintoja jonkin verran tarpeettoman ylhäällä, juuri sen takia että voivat sitten tehdä noitä "hurjia" etuja bonusten naaraajille, ja jengi ajattelee että ah kun on halpaa, vaikka todellisuus voi olla normaalihintainen tai ehkä jopa inasen kalliimpikin.

Ja ei, mulla ei ole siis mitään eturkorttijärjestelmää vastaan, kunhan tässä illalla unta odotellessa pohdin asioita. IMO kannattaa pitää silmänsä auki kaikissa kaupoissa liikkuessa ja katsella hintoja, voi yllättyä kuinka halvalla ihan "normaalioloissakin" tuotteita voi saada. Siinä Prismassa saattaa olla sama tuote "alennettuna" kalliimmalla.

P.S. Niin itselläni S-etukortti, ihan sen takia että tulee asioitua aika pitkälle S-Marketeissa, Prismoissa ja Rossoissa. Mitään suurensuurta rahallista hyötyä en koe saavani, enkä varmasti saakaan omistamalla S-etukortin, mutta eipä tuosta mitään haittaakaan ole vilautella sitä kun makselee (ja katsoo kun eurot sujahtavat tililtä - palkka tuli palkka meni periaatteella). Nii sitä rahallista etua ei tosiaan kerry paljoo näillä palkkaasteilla, mutta ei se multa poiskaan ole jos sitä korttia vilauttelen kun se kerran on hankittu.

-edit- lueskelin tätä omaa kirjotusta ja rupes hymyilyttää. Täähän kuulostaa kun mulla olis jotkut traumat käyttämästäni bonusjärjestelmästä :lol2:. No, hei, ottakaa huomioon että rustasin tän kello puoli neljä aamulla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
s-etukortti on ja silloin kun sen otin sen sai ilmaiseksi, oli joku kamppania juttu(tai oikeestaan hintaa oli 50e, mutta se raha otettiin bonuksista kunnes tuo 50e oli täynnä, käteistä rahaa ei siis tarvinut laittaa tuohon). prismassa tulee aina käytyä ja prisman pihassa(abc) tankkaan auton, niin samahan tuo on bonukset niistä ottaa. lisäksi kun vakuutukset ovat tapiolassa niin niistäkin ropisee bonuksia(en oo niitä sinne bonuksien takia siirtänyt vaan ne olivat siellä sattumalta). en todellakaan jos olen menossa ulos syömään niin ala väkisin etsimään sellaista ruoka paikkaa mistä saan bonusta, vaan bonukset hommaan ihan arki ostoksista. mukavastihan tuota ylimäärästä rahaa on bonus tilillä ja mikä parasta sen saa käteisenä sieltä itselleen ja voi ostaa ihan mitä itse haluaa ja mistä haluaa, toisin kuin k-ryhmän plussa seteleillä. mielestäni on järkevää olla kanta asiakas, vähintäänkin yhtä järkevää kuin olla pakkiksen vip jäsen :)
 
Joskus vuosia sitten oli Plussa-kortti ja sitä sitten käytettiin, mutta sitten muutettiin ja siinä lähellä oli Prisma josta alettiin ostokset tekemään ja otettiin tuo S-kortti. Oli mukava yllätys kuinka paljon tuota s-etua sitten tuli, että alettiin keskittämään ostokset s-ketjun paikkoihin, kun yleensä halpoja ja laatu paikkoja ovat. :) Ja jakavat vielä tuota ylijäämäpalautustakin, joka on täällä prosentin luokkaa vuoden ostoista. Taitaa olla käyttäjästä kiinni mikä korteista on itsekullekin paras vaihtoehto, kuitenkin melko samat edut pienin muutoksin kaikissa.
 
TheLORD sanoi:
Plussa kortilla saa nesteeltä 2 senttiä halavemmalla bensaa!! :rock: :rock:

Mikä ei paljon lohduta kun Neste-asemat vaikuttavat olevan aina kaikista kalleimpia, ainakin näin Tampereella.

Itellä plussa ja s- kortit. Näytän niitä aina kun muistan enkä ole kyllä keskittänyt ikinä mitään. Pidän niitä osaksi sen takia että niillä saa hyviä tarjouksia hyödynnettyä silloin tällöin. Kaiken kaikkiaan bonus-kortit vituttaa ja ne voitaisiin kieltää lailla.
 
Me keskitetään kaikki ostot paikkoihin, joista saa bonusta s-etukortilla. Meillä oli aikanaan Plussakortti (tai siis miehellä oli), mutta se oli aivan järettömän tyhmää. Siitä ei ollut mtn hyötyä, kun joskus harvoin sai jonkun viiden euron setelin. Nykyään tuon s-etukortin kautta ropisee useampi kymmenen euroa kuussa s-tilille. Ja bonusrahat voi käyttää ihan mihin haluaa, toisin kuin Plussat. :thumbs: S-etukortilla saat puhdasta rahaa.
Ja toi HOK-elannon bonussysteemi on aika perseestä. Ihan vertailun vuoksi, jos HOK antaa 1500 eurosta 5% bonuksia, niin esim. Turun Osuuskauppa ja PeeÄssä antaa sen 5 % jo 900 eurosta ja Arina ei anna 5% ollenkaan vaan siellä saa 4% 700 eurosta.
Eli aika suuria on nuo erot. Ja Hesalaisen kannattais liittyä jäseneksi vaikka Turussa.
Ja kun tankkaa vaikka ABC:ltä, niin meillä ainakin saa enemmän, kun 2 senttiä alennusta. Tietysti se ei ole hetialennus vaan se tulee bonuksina s-tilille, mutta halvemmaksi tulee joka tapauksessa.

Mä suuresti ihmettelen niitä ihmisiä, jotka haukkuvat s-etukorttia ja kehuvat Plussa korttiaan. Plussia ei pysty mitenkään keräämään yhtä paljon kuin mitä voi saada bonuksia. Ja ylijäämäpalautuksetkin palkitsee s-etukortin kättäjät. :thumbs:
 
fitnesspimu sanoi:
S-etukortti löytyy tästä taloudesta ja hyvin on pelittänyt. Aikoinaan tuli hankittua kortti, kun olin töissä S-ryhmällä. Siihen aikaan taisin maksaa 200mk siitä kortista ja nyt sen arvo tuntuu olevan 100€. Aika hyvä kauppa jo itse kortista!

Tuon 100 euroahan saa pois, jos eroaa! Tietenkään kovinkaan moni ei eroa, mutta, jos rahapula iskee, niin ei muuta, kun eroaa ja saa 100 euroa näppiin.
 
Eleonoora sanoi:
Tuon 100 euroahan saa pois, jos eroaa! Tietenkään kovinkaan moni ei eroa, mutta, jos rahapula iskee, niin ei muuta, kun eroaa ja saa 100 euroa näppiin.

Aivan. Omalla kohdallani kortti on n. + 67€ arvoinen. (600mk-200mk=400mk ~ 67 €).

Kuluttajat jotka omistavat vain yhden etukortin osaavat keskittää asionninsa paremmin ja tällöin hyötyvätkin bonuksista enemmän. Enemmän tyytymättömiä erilaisiin kortteihin taitaa olla juuri sellaiset asiakkaat, joiden lompakot ovat täynnä eri firmojen kanta-asiakas kortteja. Tällaiset kuluttajat seilaavat sitten eri liikkeiden välillä kalastellen pisteitä sieltä sun täältä, eivätkä loppujen lopuksi saa oikein mitään käteen. Sen jälkeen haukutaan kaikki kanta-asiakas ohjelmat!
 
neutraali sanoi:
s-etukortti on ja silloin kun sen otin sen sai ilmaiseksi, oli joku kamppania juttu(tai oikeestaan hintaa oli 50e, mutta se raha otettiin bonuksista kunnes tuo 50e oli täynnä, käteistä rahaa ei siis tarvinut laittaa tuohon). prismassa tulee aina käytyä ja prisman pihassa(abc) tankkaan auton, niin samahan tuo on bonukset niistä ottaa. lisäksi kun vakuutukset ovat tapiolassa niin niistäkin ropisee bonuksia(en oo niitä sinne bonuksien takia siirtänyt vaan ne olivat siellä sattumalta). en todellakaan jos olen menossa ulos syömään niin ala väkisin etsimään sellaista ruoka paikkaa mistä saan bonusta, vaan bonukset hommaan ihan arki ostoksista. mukavastihan tuota ylimäärästä rahaa on bonus tilillä ja mikä parasta sen saa käteisenä sieltä itselleen ja voi ostaa ihan mitä itse haluaa ja mistä haluaa, toisin kuin k-ryhmän plussa seteleillä. mielestäni on järkevää olla kanta asiakas, vähintäänkin yhtä järkevää kuin olla pakkiksen vip jäsen :)

Kirjoitit aika hyvin mun ajatukset. Meilläkin on vakuutukset Tapiolassa ja ne sinne siirrettiin kun saatiin paras tarjous ja ne bonukset tulee plussana. Maksan esim. auton vakuutuksen kerran vuodessa, joten pelkästään sinä kuukautena tulee jo monta kymppiä bonusta näiden vakuutusten takia. Bensat ostan ABC:ltä, siellä on yleensä sentin tai pari kalliimpi bensa mitä esim. JETillä, mutta kun vähennät bonukset, pääsee vähintään omilleen. Kaupassa käydään missä käydään, eli ruokaostoksia ei keskitetä, Lidlistä ostetaan rahkat ja raejuustot, Prismasta taas jotain ja Cittarista jotain. Ja netistäkin muuten tulee bonus kun on Elisan piuha, tosin oli jo ennenkuin Elisalta alkoi bonusta saamaan, joten sekin on vain plussaa tähän päälle.

Ja S-bonus hakkaa nämä muut järjestelmät todellakin jo sillä, että sen saa rahana tilille ja voi nostaa vaikka käteisena tai siirtää omalle käyttötilille, eli ei ole pakko mitään seteleitä käyttää. Me ollaan monta kertaa syöty ulkona hyvi näillä s-bonuksilla.

Tuli nämä sitten asiakaan maksettavaksi tai ei, niin mielestäni on tyhmää jättää "ilmainen" raha ottamatta. Tai sitten todellakin pitäisi ostaa vain Lidlistä ja Sparista ostokset.
 
Raejuusto sanoi:
En usko että etukorttijärjestelmä lisää sen suurempia kustannuksia kokonaisuutta ajatellen, semminkin kun niitä vingutetaan samoilla laitteilla kuin maksuvälinekortteja.

Kyllä niistä tulee lisäkustannuksia ja vielä varsin merkittäviä sellaisia. Korttien vinguttelujärjestelmät kun ovat vain osa kokonaisuutta. Esim. eräänkin nimeltämainitsemattoman kaypparyhmän bonusjärjestelmä (sisältäen lähinnä kanta-asiakkaiden tiedot, jäseneksi liittymisen, bonusten laskemisen, korttien ja tilien hallinnan yms.) maksoi yli 8 miljoonaa euroa. Laitteisto jolla tuollaista järjestelmää pyöritetään, maksaa jo helposti jonkin miljoonan. Myös ylläpitoon ja järjestelmän jatkokehitykseen uppoaa rahaa. Lisäksi monissa kaupoissa (esim. Stockmann, Prismat) on töissä täyspäiväisesti ihmisiä pelkästään kanta-asiakkaiden palvelemista varten. Jos kanta-asiakkaita ei olisi, ei tällaisia kuluja tulisi.
 
Itselläni on ollut melkein kymmenisen vuotta sekä S-Bonus että Plussakortti, ja myöskin Ykkös-Bonus jota vähemmän tulee käytettyä.

Hyödyt ovat itselleni aika huomattavan suuria.

Pääosin meidän perheessä ruoka ostetaan Prismasta tai jostain muista S-Marketeista, bensat tankataan ABC:ltä, lääkkeet yms ostetaan Prisman apteekista, itse hankin sisustustarvikkeita Iskusta, meikit pääasiassa Emotions-ketjusta ja optikolla hyödynnän Silmäasemaa. Vakuutukset Tapiolasta, syömässä usein esim Rossossa tai Amarillossa jne. Myöskin sähkölaskustamme tulee bonusta joten aika kiva potti ;)

Plussakorttia vilauttelen Anttilassa, Citymarketissa, satunnaisissa optikkoliikkeissä, kenkäkaupoissa ja urheiluliikkeissä, myöskin K-rauta, Asko ja Musta Pörssi ovat kantaneet oman osuutensa plussien keräämisessä.

Ykkös-Bonus jota voi hyödyntää lähinnä Valintaloissa, Siwoissa ja Ruokavarastoissa jää aikalailla käyttämättä mutta lähes joka kerta ks. kaupoissa asioidessani on kortista ainakin se hyöty että saa joitakin tavaroita halvemmalla.

S-Bonus tuntuu suurimmalta hyödyltä sillä tilille tulee tasaisena virtana kokoajan enemmän ja enemmän rahaa vaikka ei sinne kerrytä kuin 2 ihmistä eli ei ole suurperheestä kyse. Ja koen että Ykköshyvä-lehden mukana tulevat asiakastarjoukset yms ovat hyviä.

Plussapisteseteleitä tulee todella harvoin, ehkä parin kuukauden välein 5e mutta rahaa sekin on. Enimmäkseen siitä olen hyötynyt ostellessa läppäreitä, kotiteatteriryhmiä ja televisioita joista olen saanut esim 100-400e alennusta vain omistamalla ks kortin. Ne keillä ei korttia ole ovat joutuneet maksamaan satoja euroja enemmän joten tätä jo pidän huomattavana hyötynä. Samoin tuossa joulun alla Mustasta Pörssistä pyykinpesukoneen ostaessa sain alea 100e ja sen päälle 2 vuoden takuun sijaan 5vuotta takuuta koska omistin plussakortin :)

Itse olen aina tarkkana että kortteja näytetään ja pyrin keskittämään, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että 'on vain tyhmää maksaa liikaa'. [Ja toki mulle kelpaa 'ylimääräinen' raha ja henkilökohtaiset tarjoukset].

Sellainen lisäys muuten: Huomasin että monet ovat joutuneet maksamaan hirvittäviä summia näistä etukorteistaan, itselläni Plussakortti oli ilmainen ja S-Bonus maksoi 50mk ;) On tullut hankittua silloin kun ks. hommat alkoivat pyörimään... Nyt näköjään niistäkin revitään kunnon hinnat...
 
MissEvilEve sanoi:
Plussapisteseteleitä tulee todella harvoin, ehkä parin kuukauden välein 5e mutta rahaa sekin on. Enimmäkseen siitä olen hyötynyt ostellessa läppäreitä, kotiteatteriryhmiä ja televisioita joista olen saanut esim 100-400e alennusta vain omistamalla ks kortin. Ne keillä ei korttia ole ovat joutuneet maksamaan satoja euroja enemmän joten tätä jo pidän huomattavana hyötynä.

Itse en muistaakseni enää omista yhtään etukorttia mutta käytänkin aika vähän näitä kauppoja tuon viereisen sparin takia. Tuosta plussakortista vaan tuli mieleen että aika usein jos haluaa jonkun super tarjouksen ostaa tulee käytettyä vaikkapa kaverin korttia. En jaksa tilata omaa korttia siksi että tarvitsen sitä kerran puolessa vuodessa, kun en kuitenkaan keskittämään ostoksiani ala ja yritän minimoida mukana raahattavien korttien määrää.

Jos etukortin hommaan taitaa se olla tuo s-etukortti ainakin lukemani perusteella vaikuttaa parhaimmalta. En oikeastaan halua plussa pallukoita millä saa jonkun kivan pikku lippusen joka oikeuttaa fantsuun pikku alennukseen mutta bonukset rahana tilille kelpaa kyllä...
 
TheSami sanoi:
Täällä mittelö selvästi kallistuu s-kortin puoleen. Pitää laskeskella uusiksi jos vaihtaisi jossain välissä ryhmittymää.

Ei kai se tässä vaiheessa kannata, eikös se ihan pian Raaheen avata uusi Citymarket? Tai siis supermarket käytännössä vaihtuu cittariksi...
 
Willie sanoi:
Etukortit ovat saatanasta.
Voiko to enää paremmin sanoa! Joku kaunis päivä toi:" Eikö oon plussa korttia " voi olla liikaa ja ylitetään kriittinen piste. Kauppaketjut ovat itse kertoneet, että järjestelmät ovat niille itselleen tosi kalliita ylläpitää. Näissä systeemeissä Artisti maksaa aina ja joka pennin.
 
Eleonoora sanoi:
Ja toi HOK-elannon bonussysteemi on aika perseestä. Ihan vertailun vuoksi, jos HOK antaa 1500 eurosta 5% bonuksia, niin esim. Turun Osuuskauppa ja PeeÄssä antaa sen 5 % jo 900 eurosta ja Arina ei anna 5% ollenkaan vaan siellä saa 4% 700 eurosta.
Eli aika suuria on nuo erot. Ja Hesalaisen kannattais liittyä jäseneksi vaikka Turussa.

. :thumbs:

toi on aika jännä juttu..ite oon just hankkimassa s-etukorttia enkä tullut edes ajatelleeksi että toi bonussysteemi on noinkin erilainen. Mut netissä kun voi nyt liittyä myös jäseneksi niin ei kai ole mikään este menemästä esim. PeeÄssän jäseneksi vaikka asuukin toisel puolel Suomea?koska on todella suuria noi erot, 600euroa parhaimmillaan just toi mist saa 5% bonusta.Tietysti sitten vissiin tulee sen maakunnan jäsenlehti mihin on liittynyt että sen voi pieneksi miinukseksi laskea.
 
Mulla meni jossain välissä hermot, kun lompakko alkoi olla liian täynnä kortteja.
Kortit on siis kotona ja käytän niitä vain, jos on isompia hankintoja joissa tarjoushinta edellyttää korttia.
Bonus/yms. mainosposti menee suoraan roskikseen.
 
TheSami sanoi:
...Ensimmäistä kertaa näiden helvetin korttien kanssa tuli mieleen että 15e on kuitenkin paljon rahaa, sillä saa jo yhtä sun toista ruokakaupasta, periaatteessa ilmaiseksi kun vain viitsee näyttää korttia ja vähän keskittää ostoksia...

..Mikä tarjoaa muhkeimmat edut? :)


Ihan vapaa tahto tarjoaa parhaat edut, ja se, että juoksee niiden oikeiden tarjousten perässä.

Kortit kannattaa omistaa, sillä niillä saa tarjouksia, mutta ostosten keskittäminen nyt menee jo ihan hukkaan.

Itse kun käyn Lidlissä, niin saa kuukauden plussapisteiden verran säästöä jo kertakäynnillä, eikä rahojani tuhlata massiivisiin Keskon mainoskampanjoihin.. :david:

niin, ja työn puolesta tulee etelän lentoa ja muuta kivaa noilla lentoyhtiöiden ja Hilton-Scandic-mikälie-hotellien korteilla, että ne jo kannattaakin, kun ei ole omilla rahoilla yövytty/lennetty ensinkään.. :lol2:
 
Meillä oli opiskeluaikana rahat välillä niukilla. Apu löytyi usein s-tililtä löydetyistä 50-100 eurosta jotka olivat sinne kertyneet aiempien ostosten yhteydessä. Ei siitä haittaakaan ole kun saa 100 euroa puhtaana käteen (siis nimenomaan vaikka käteisenä) vain koska on sattunut näyttämään korttia tehdessään normaaleja ruokaostoksia.

Noista plussa-kortilla saatavista alennustuotteista - mulla on sellainen käsitys et ne usein myy vanhentunutta tai huonolaatuista tavaraa sellasilla 'muka-alennuksilla'. "Säästä nyt 100 euroa kun ostat plussa-kortilla tästä hienon ompelukoneen!". Sitten meet johonkin erikoisliikkeeseen jossa samanlaista konetta saa samaan hintaan tai jopa vähän halvemmalla.

Edit: No kai se on pääasia et asiakas on tyytyväinen kun luulee tehneensä hyvät kaupat... :rolleyes:
 
Back
Ylös Bottom