Plussa yms. kortit

Eleonoora sanoi:
W0000T? :eek: Mä taas olen pistänyt merkille, että ainakin ABC pitää nykyään hintojaan aika alhaalla. Voi tietysti olla eri puolilla Suomea vähän eri meiningit..

Mä olen kai sanonut tämän ennenkin, mutta kyllä minusta S-etukortti ja Ykkösbonus on niitä kortteja, jotka kannattaa omistaa. Plussastakin on hyötyä joskus harvoin. Ja jos joku maksaa mulle vajaan tonnin vuodessa siitä, että käytän s-ryhmän palveluja, niin miksi jättäisin moisen hyödyn käyttämättä? Se on kuitenki aika paljon rahaa. Enkä mä viitsi alkaa juosta viidessä eri kaupassa sen takia, että jossain on jauheliha halvinta, jossain maito, toisessa rahka jne.

http://www.polttoaine.net/ kertoo aika hyvin polttoine hinnoista, voi jokainen verrata omalta alueeltaan. Mulla sattui tälläkertaa halvin (SEO) - kallein (Neste) ero 4 % ABC oli taasen 2,5 % kalliimpaa kuin SEO.

Jokaisen kulutushan on tietty erillaista, mutta minun tapauksessa tulee vuodessa säästöä satoja euroja kun ostan ruokani halppis marketeista ja haen S-ryhmästä jos on jotain harvinaisempaa tarvetta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eleonoora sanoi:
Se korko on kyllä nykyään 0,75%..:rolleyes:

Niinkö? Hok-Elanto, Arina ja Etelä-Karjalan osuuskauppa ilmoittavat koroksi 1,5% ja Hämeenmaa 2,0%. Pirkanmaan osuuskaupalla näytti olevan 1,0%. Loput voit tarkistaa osoitteesta http://www.s-kanava.net
 
Meillekin tulee nykyään noin 40-90euroa kuukaudessa bonusta. On se vaan iso summa rahaa, kun ei periaatteessa tarvitse luopua yhtään mistään. Bonusrahat käytetään sitten lomailuun.

Me asumme Salen yläkerrassa ja jos jotain tarvitsemme nopeasti ostamme sieltä. Tosin käymme ostamassa Prismasta aina isommat ruokaostokset esim viikonlopuksi. Joudun duunin takia ajamaan paljon ja ostan kaikki bensat ABC-asemilta. Ajan kanssa olen myös oppinut missä kaupungeissa löytyy halvin bensa. (Saan myös kilometrikorvauksenkin.) Myös vakuutukset Tapiolassa kerryttävät bonuksia, kuten myös ruokailut ulkona yms, joissa myös hieman katselemme bonusmestoja.
 
Huh, itellä on parin lentoyhtiön bonuskortit, sas ja finnair, ja sen sanon että saa perseruvella melekeenpä lentää ennenku yhen ilmaisen euroopan sisäisen lennon on tienannut. kiitos
 
Zimpanssi sanoi:
Meillekin tulee nykyään noin 40-90euroa kuukaudessa bonusta. .
miten voi 90euroa kuussa tulla. kylläkai tuossa on jo vähän liioiteltu. 40e bonusta vastaankin saa ostaa jo sellasella 1000e kk.
 
neutraali sanoi:
miten voi 90euroa kuussa tulla. kylläkai tuossa on jo vähän liioiteltu. 40e bonusta vastaankin saa ostaa jo sellasella 1000e kk.

Meitä on kahden ihmisen talous ja harvoin jää bonukset alle 90€ kuussa. Se neljä kymppii meillä tulee jo pelkistä safkoista. Taitaa olla progressio rakennettu tossa taulukossa just sillai, että 1000€ ja 1500€ ostoksien välillä alkaa ero näkymään.

Bonustaulukko
 
mulla on tässä edessä nyt tämä s-ryhmän(prisma) bonus taulukko joka menee seuraavasti:

ostot e/kk - bonus%

50 - 1
200 - 1,5
300 - 2
400 - 2,5
500 - 3
600 - 3,5
700 - 4
800 - 4,5
900 - 5

5% enempää ei bonuksia saa, jos 90e saa kuussa bonusta on ostojen kuussa oltava tasan 1800e. onhan se mahdollista saada, mutta aikalailla saa ostaa tavaraa. toki saahan niitä bonuksia vakuutuksista ja polttoaineistakin kun keskittää.
 
S-Etukortti

Bonustaulukko
Ostot € / kk Bonus %
1500 € 5,0 ELI 75€
1250 € 4,5
1000 € 4,0
750 € 3,5
500 € 3,0
400 € 2,5
300 € 2,0
200 € 1,5
50 € 1,0
 
Vertailuja tehdessä olisi hyvä muistaa, että eri osuuskaupoilla (S-ryhmä) on erilaiset bonustaulukot, tosin 5% on maksimi kaikilla mitä voi saada. Myös s-tilin korko vaihtelee osuuskaupoittain.
 
Mutta hei nämä bonustaulukot ovat tehty hämäämään ihmisiä kuluttamaan tarpeettomasti, jotta saadaan bonusta. Enemmän jää säästöön jos itse karsii 5% tai enemmän aina kuluistaan pois ja silti saa jotain bonusta. IMO todella huono tapa säästää jos pystyy karsimaan kuluja muutenkin. En nyt tarkoita, että pitäisi ihan kaurapuuro, tonnikalalinjalle lähteä, mutta todella usein kaupasta tarttu turhaa mukaan.
 
Eleonoora sanoi:
Joka vuosihan saadaan ylijäämää sen mukaan kuinka hyvin osuuskaupalla on mennyt. Jotain prosentin luokkaa taisi olla viime vuonna. Eli mieti, paljon on yksi prosentti vaikka 12000eurosta. Ei mikään mitätön summa.

Onko tuo nyt sitten eri juttu kuin se osuuspääoman korko mitä ne maksavat sille 35 euron osuuspääomalle joka piti alunperin maksaa että sen s-etukortin ylipäätään sai?

Ei me ainakaan olla saatu tuollaista ylijäämää?
 
ljm sanoi:
Onko tuo nyt sitten eri juttu kuin se osuuspääoman korko mitä ne maksavat sille 35 euron osuuspääomalle joka piti alunperin maksaa että sen s-etukortin ylipäätään sai?

Ei me ainakaan olla saatu tuollaista ylijäämää?

Mä en tiedä mitä noi on, pääasia että rahaa tulee :) Meille tuli Megamasan kanssa joku 120e sitä 'ylijäämää', tai ainakin niin siinä kirjallisessa kotiin tulevassa saldoerittelyssä luki...
 
MissEvilEve sanoi:
Mä en tiedä mitä noi on, pääasia että rahaa tulee :) Meille tuli Megamasan kanssa joku 120e sitä 'ylijäämää', tai ainakin niin siinä kirjallisessa kotiin tulevassa saldoerittelyssä luki...
Ylijäämänpalautus, tosiaan eri asia kun osuusmaksun korko. Tänne kilahti myös.
 
Noi ylijäämänpalautukset ja osuusmaksun korot yms. ovat osuuskauppakohtaisia eli jos Espoossa asut niin luultavasti olet HOK-Elannon asiakasomistaja.
 
Huh, itellä on parin lentoyhtiön bonuskortit, sas ja finnair, ja sen sanon että saa perseruvella melekeenpä lentää ennenku yhen ilmaisen euroopan sisäisen lennon on tienannut. kiitos

Tuttu lensi etelä-amerikkaan ja sai siitä heti ilmaiset lennot pohjoismaihin.

Mitähän muita hotellikortteja pystyy Suomesta hankkimaan kuin scandic/Hilton-kortin?
 
Back
Ylös Bottom