Ketju pisti silmään niin ajattelin suositella Panasonicin plasmatelkkareita, jos kriteereinä on mahdollisimman hyvä kuva elokuvien katsomista varten. Panasonic lopettaa plasma telkkujen valmistuksen joten hyviä tarjouksia voi talven aikana tulla, joita kannattaa seurata.
Hommasin itse viime kesällä Panasonic P50ST60 töllön ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pikaisen googlettelun jälkeen tosin huomasin, että kyseistä töllöä ei taida pahemmin mistään saada, mutta positiivisia kokemuksia olen kuullut runsaasti panasonicin plasmoista ylipäätään mm. muropaketin ketju "lcd tv hommaaminen". Jos on hommaamassa televisiota hd leffoja varten ei mielestäni kannata panasonicin plasmoja sivuuttaa. Saatavuus taitaa vain olla nyt vähän vaikeaa.
Plussat:
+ Törkeän hyvä kuvanlaatu hintaluokkaansa.
+ Musta on mustaa pimeässäkin huoneessa.
+ Edullinen (alle tonnin) ja hyvälaatuinen smart-tv. Löytyy myös 3d.
+ Sopivan kokoinen minulle (50")
+ Wifi. Jouduin itse kyllä vetämään piuhalla koska netflixin "super hd" kuva ja ääni tulivat wifin kautta eri aikaan, piuhalla ei ongelmaa. Johtuu huonosta reitittimestä/sen sijainnista televisioon nähden.
Miinukset:
- Input lagi, telkkari ei sovi fps konsolipelien pelaamiseen, tämähän ei minua haittaa koska en sellaisia pelaile.
- Laginen käyttöjärjestelmä. Telkkarin pitää antaa käynnistyä muutamia sekunteja ennenkuin alkaa ottaa kunnolla toimintoja vastaan, tämä sapettaa välillä. Kalliimmalla VT sarjalla ei ole tätä ongelmaa.
- 50" ei riitä kaikille?
- Ei ehkä paras valinta, jos meinaa käyttää tuntikaupalla tietokoneen näyttönä. Nykyplasmoissa ei kuvan kiinnipalaminen pitäisi olla enää murheena, vaikka jäännöskuvia voi jäädä joksikin aikaa. Ne kyllä häviävät käytännössä aina itsekseen. Itse en käytä koskaan tietokoneen näyttönä joten ei haittaa, leffat ja sarjat toistuu usb-tikulta tai verkkokovolta näppärästi. Töllön oma nettiselainkin on aika susi.
- Sähkönkulutus vs. ledi töllö.