Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Jaa mä tartten jonkun homon tv-kortin tonne takana olevaan lukijaan. Kannattaako ottaa joku leffapaketti jos iTunes on jo?

Ja onko sulla se lukija? En nyt ala penkoa tuon Sonyn tietoja, mutta mulla ainakin on vaan kortinlukijan paikka telkkarissa. Ja huomaa että HD-kanavat tarvii jonkun paremman lukijan kuin normi maksukanavat.
Mulla on welhon HDmix -kanavapaketti, saa valita 8 kanavaa. Mun mielestä toimii hyvin, paitsi että kahdeksassa kanavassa onkin monta ihan turhaan. Maksaisin mielellään puolet neljästä kanavasta. Neloset ja muut peruskanavat jotka lähettää HD:nä kannattaa käydä valkkaamassa kanavaoppaasta ja heittää saman kanavan normiversio pois. Leffakanavia ei oo ainuttakaan, ne katsotaan iTunesista ja levyiltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarvit HD-kortinlukijan siihen moduuliin + peruskortin, olisikohan se ollut about 10e soneralla. Siihen saa HD-kanavista ainakin turussa ylen, kolmosen, nelosen, foxin, 3Dkanavan_jonka_nimeä_enmuista, eurosportin ja nat geon bonuksena. Soneralla femma lisää niin saat paritkolmet elukkakanavat siihen päälle HDna.

HD-kortinlukija oli halvin reilu vuosi sitten Teknikmagasinetissä, jotai 60e.

Onko näkynyt Sonyn 55W8xx töllöjä tarjouksessa tällä hetkellä? Kuulemma vuodenvaihteen jälkeen heti oli Gigantissa 999€, mutta nyt 1500€. Vituttaa.

Eikös noi erillisten HD moduulien tarve liity jotenkin salauksiin ja tekijänoikeuksiin tjsp. Eli vaikka HD viritin on töllössä, niin siinä ei ole sisällä niitä salauksen purkuja, etenkin jos maittan on eroja siinä mitä purkua käytetään jos käytetään jne. Sehän oli viime vuoden melkein kokonaan kahta kauheampaa jos sattui olemaan antenniverkon PlusTV asiakas koska niillä oli oma täysin erillinen salaus tjsp. ja vaatii kaikista muista poiketen eri moduulin sinne töllön korttipaikkaan. Tuo kumottiin muistaakseni loka/marraskuussa kun kuluttajilla meni hermot siihen kuinka sekavaa se oli.

Eli eikös se töllön korttipaikka ole edelleen ns. yleinen kortti-/moduulipaikka joka ei välttis liity kanavapakettien kortteihin pelkästään. Siihen sit vaan ostetaan moduuli mihin menee kanavapaketin kortti.

Eli eikös se töllön korttipaikka ole edelleen ns. yleinen kortti-/moduulipaikka joka ei välttis liity kanavapakettien kortteihin pelkästään. Siihen sit vaan ostetaan moduuli mihin menee kanavapaketin kortti.

HD kortti ja HD kortinlukija pitää parittaa palveluntarjoajalla erikseen.

Miltä toi setti näyttää hinta-laadun suhteen? Toimiikoi noissa oikeasti noi 3D ominaisuudet hyvin?
Samsung 46 Smart 3D LED-TV UE46F6515 - Gigantti

Kaverin luona juuri tuolla telkulla katseltiin joitakin leffoja, ja kyllä sitä ihan mielellään 3d-kakkulat päässä katseli. Erityisesti ison rahan leffat (Hobitti jne.) näyttivät komealta. Pelaamiseenkin sopii, jos sellaista harrastaa, pelattiin jotakin 3d-räiskintää kaksinpelinä. Mielestäni ihan hyvä hinta/laatu-suhde, sillä 3d-ominaisuuden puuttuminen ei hirveästi laske hintaa. Nettiominaisuuksia ajatellen kannattaa sitten harkita jotakin halpaa Mini Android-palikkaa, jotta surffaaminen käy sujuvammin.

Ketju pisti silmään niin ajattelin suositella Panasonicin plasmatelkkareita, jos kriteereinä on mahdollisimman hyvä kuva elokuvien katsomista varten. Panasonic lopettaa plasma telkkujen valmistuksen joten hyviä tarjouksia voi talven aikana tulla, joita kannattaa seurata.

Hommasin itse viime kesällä Panasonic P50ST60 töllön ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pikaisen googlettelun jälkeen tosin huomasin, että kyseistä töllöä ei taida pahemmin mistään saada, mutta positiivisia kokemuksia olen kuullut runsaasti panasonicin plasmoista ylipäätään mm. muropaketin ketju "lcd tv hommaaminen". Jos on hommaamassa televisiota hd leffoja varten ei mielestäni kannata panasonicin plasmoja sivuuttaa. Saatavuus taitaa vain olla nyt vähän vaikeaa.

Plussat:
+ Törkeän hyvä kuvanlaatu hintaluokkaansa.
+ Musta on mustaa pimeässäkin huoneessa.
+ Edullinen (alle tonnin) ja hyvälaatuinen smart-tv. Löytyy myös 3d.
+ Sopivan kokoinen minulle (50")
+ Wifi. Jouduin itse kyllä vetämään piuhalla koska netflixin "super hd" kuva ja ääni tulivat wifin kautta eri aikaan, piuhalla ei ongelmaa. Johtuu huonosta reitittimestä/sen sijainnista televisioon nähden.

Miinukset:
- Input lagi, telkkari ei sovi fps konsolipelien pelaamiseen, tämähän ei minua haittaa koska en sellaisia pelaile.
- Laginen käyttöjärjestelmä. Telkkarin pitää antaa käynnistyä muutamia sekunteja ennenkuin alkaa ottaa kunnolla toimintoja vastaan, tämä sapettaa välillä. Kalliimmalla VT sarjalla ei ole tätä ongelmaa.
- 50" ei riitä kaikille?
- Ei ehkä paras valinta, jos meinaa käyttää tuntikaupalla tietokoneen näyttönä. Nykyplasmoissa ei kuvan kiinnipalaminen pitäisi olla enää murheena, vaikka jäännöskuvia voi jäädä joksikin aikaa. Ne kyllä häviävät käytännössä aina itsekseen. Itse en käytä koskaan tietokoneen näyttönä joten ei haittaa, leffat ja sarjat toistuu usb-tikulta tai verkkokovolta näppärästi. Töllön oma nettiselainkin on aika susi.
- Sähkönkulutus vs. ledi töllö.

Jeesus kun ottaa kaaliin ton töllön realistisuus leffoissa. Oon koittanut vähän kaikkea ja silti leffat näyttää aivan liian tarkalta ja olis kun katsois jotain halpissarjaa. Onko toi LED-telkkujen ominaisuus, vai pääseekö tosta jotenkin eroon? Kaikki motionflowt sun muut terävöitykset kytketty vege.

Kyllähän LCD on säälimättömän skarppi varsinkin tykkiin verrattuna. Siihen täytynee vain tottua. Ainakin omaan silmään plasma- ja tykkikuva on puolestaan käsittämätöntä sumua.

Luulisi noiden "parannusten", ainakin motionflown parantavan parantavan tilannetta? Eikös ne tee just sellaista sumeutta kuvaan?

Ei, itse otan aina pois kaikki motion kilkkeet, eli juurikin ne mitä mainostetaan 200Hz, 600Hz, jne. Ne tekee kuvasta ns. liian aidon, vähän kuten The Hobbit HFR:nä mutta huomattavasti paskempaa.

Tarkkuus on sit eri asia, ei pelkkä tarkkuus kyllä ole itseä häirinnyt kuvassa jos se liike on tarpeeks "leffamainen". Urheilussa sit ihan eri asia noi motionit, siinä toimii ihan passelisti.

Mulle tulee mieleen Miken kohdal keissit mis motionin ottamine pois valikoista ei välttämättä oikeasti disabloi sitä kokonaan; joissain töllöissä on kuvamoodeja mitkä ei oikeasti anna ottaa sitä kokonaan pois.

Jeesus kun ottaa kaaliin ton töllön realistisuus leffoissa. Oon koittanut vähän kaikkea ja silti leffat näyttää aivan liian tarkalta ja olis kun katsois jotain halpissarjaa. Onko toi LED-telkkujen ominaisuus, vai pääseekö tosta jotenkin eroon? Kaikki motionflowt sun muut terävöitykset kytketty vege.

Kato jostain netistä jonkun kuvagurun suositusasetukset töllölle.

Ainakin omassa Sonyssa piti olla kuvatila joku niistä Cinema-versioista ja sitten vielä sitä sun tätä hanaa piti hienosäätää, että kuvaan tuli jotain tolkkua. Muuten oli juuri vähän sellaista outoa jenkkiläisen halpasarjan fiilistä kuvassa, niinkuin olisi tehty huono frame-rate konversio kahden markan muuntosoftalla.

Mutta totta myös se että LCD-kuvaan kestää hetken silmä tottua, kun siinä ei ole samaa pehmeyttä.

Ei, itse otan aina pois kaikki motion kilkkeet, eli juurikin ne mitä mainostetaan 200Hz, 600Hz, jne. Ne tekee kuvasta ns. liian aidon, vähän kuten The Hobbit HFR:nä mutta huomattavasti paskempaa.
Mitä tarkoittaa liian aito? Ei ymmärrä. Olen kuvitellut, että se on tavoittelemisen arvoinen asia ja siihenhän noi kaikki kuvanparannustekniikat perustuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom