Mulla kävi taas vähän päinvastoin ku kiertelin kauppoja. Kaikissa liikkeissä toistettiin juuri Blu-ray kuvaa (siis noissa +2000€ telkkareissa). Ja jos pyysi myyjää näyttämään TV-kuvaa niin sieltä tuli mitä mainioimpia vastauksia; "Joo, tota nyt ei oo mahdollista, sillä antennijohtoja ei ole kytketty" jne... kaikkea paskaa ne yritti sepustaa, jotta puhuttaisiin jostain muusta kuin digi-kuva+taulu-TV yhdistelmästä. Ite mä ton tiesinki jo miltä digi-TV näyttää näissä uusissa taulutelkkareissa, mutta ihan mielenkiinnosta tenttasin myyjiä.Hauskaa oli huomata, että kaikissa liikkeissä ei ole edes mahdollisuutta katsoa dvd tai hd-dvd/blueray kuvaa.
Myös aika moista kusetusta/tietämättömyyttä myyjiltä, ku yrittävät selittää jotain, että "Tässä meidän Full-HD telkkarissa on parempi TV-kuva kun noissa halvemissa, johtuen tämän telkkarin paremmasta tarkkuudesta".... noita tekstejä ei voinu ku ottaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jeps, aika kauheelta se tosin näyttää ku vertaa kuvaputkitöllöön. TV-kuvasta saa usein siedettävän kun ottaa katseluetäisyydeksi +3m jos kyseessä on 40" TV. Mutta tämähän ei olekkaan ideana, että aluksi ostetaan iso TV ja sit sitä katsotaan niin pitkältä kuin mahdollista. Valitettavasti tämän hetkisten TV-lähetysten huonon laadun takia niin joutuu tekemään.TV-Kuva on kaikissa töllöissä paskaa.
Ite ostin Sonyn kdl-w3000 40" LCD telkun ja olen ihan tyytyväinen digi-kuvan laatuun 2,8m matkalta. Markkinapuheiden perusteella tossa Sonyssa pitäisi olla tämän hetken parhaita SD-kuvan (Standard Defination = TV-kuva ja DVD) käsittelypiirejä. Bravia Engine EX. Sitä en tiedä onko se maksamisen arvoista, sillä edelleen se kuva näyttää aivan paskalta, mutta kun pistää rinnalle toisen hyvän telkkarin esim. Samsungin M86 niin eroja on jo huomattavissa Sonyn eduksi.
Mutta en mä tota TV:tä nyt digi-TV:tä varten ostanutkaan vaan PS3 ja blu-ray leffojen kaveriksi. Ja tyytyväinen olen ollut.